springsteen.se: Bruce Springsteen Songs Boken - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Bruce Springsteen Songs Boken

#1 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 29 apr-04

Skrivet 2006-10-09 kl. 21.33

Hej
Jag undrar om den boken är något att ha, är de en bok me noter och sånt, ?? ...
Vilka låtar är med =?...

Är den värd 150kr ?

En fråga bara..

Någon som har köpt några springsteen böcker som t.ex
Bruce Springsteen´s America (pocket)
On Tour 1968-2005 ? ...

Hjälp tack :)---

#2 Användaren är offline   Timmy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 okt-03

Skrivet 2006-10-09 kl. 23.14

Svar ja, det är noter och sånt i den.
Finns två utgåvor, dels en som är för piano och en för gitarr... Har själv gitarrutgåvan (fast använder den mest för keyboards, spelar väl knappast rockgitarr efter noter?). Tror att alla album till och med Born in the USA är med inklusive en handfull bonuslåtar.
Tycker den är helt okej, men tja. Beror väl mest på hur intresserad man är av just noterna. Själv använder jag den inte så mycket med tanke på att vi har springsteen-chords.com i stället.

Har läst Bruce Springsteen's America (tror det var den i alla fall).
Rätt intressant läsning ibland, även om vissa fall känns som hopplösa feltolkningar. :D

#3 Användaren är offline   tom joad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 aug-03

Skrivet 2006-10-10 kl. 06.54

Timmy, du snackar om den gråa boken va, med Bruce 1985-style på framsidan? Kommer inte ihåg vad den heter, Springsteen complete eller nåt sånt tror jag. Rätt märklig bok, många ackord som är fel och texterna är fel på flera ställen, ord som bytts ut etc. Sen har dom tagit med Pointer sisters version av Fire t ex istället för Springsteens.. Lite Kalle Anka helt enkelt.

Songs däremot är en bok med bara texterna till Springsteens alla officiella albumsläpp. Har kommit ut två gånger tror jag, den senaste sträcker sig fram t o m the Rising (fast har inte med Tracks). Den är rätt intressant eftersom mr Bruce skriver om alla plattor, vad han tänkte, vad som inspirirerade etc. 150 spänn tycker jag absolut är prisvärt.

#4 Användaren är offline   Timmy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 okt-03

Skrivet 2006-10-10 kl. 08.47

Häpp, var den jag satt och skrev om ja, men klockan var efter tolv så tänkte inte efter så mycket. Fast i och för sig står det ju i musikantforumet så. :unsure:

Men du har helt rätt, Songs är grymt intressant, även om man ibland önskar att de kunde klämt in lite fler scans av handskrivna texter. Fast det som finns där är grymt intressant, och jag skulle utan tvekan gett 150:- för den, speciellt om det är den nya versionen (tror skillnaden är att den nya har med Rising och Live in NYC också).

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma