Jag är en fanatsik album-människa. Då menar jag plattor, skivor, album elelr vad man nu vill kalla det, som är en helhet. Det finns ju grymt många bra låtar som står sig bäst ensamma. Men att lyssna igenom en schysst platta där alla låtar inte är toppklass men tillsammans med några andra guldkorn eller bara atmosfären på plattan bli en grym helhet.. Ja flum, ska förklara.
För att ge några Bruce-exempel tycker jag att Born to Run och Shuffle är två grymma plattor, där t ex inte She's the one och Cirksu Story är världens bästa låtar men som tillsammans med dom andra låtarna, känslan på plattorna etc så blir det bra.
Samma gäller t ex Thåströms "Det är ni som är dom konstiga" eller Lundells "Den vassa eggen", eller Hellströms "Ett kolikbarns bekännelser", grymma plattor! Samma sak gäller van Morrisons tidiga skivor, det kanske inte är världens bästa låtar när man hör dom en och en, men helheten på typ "Hard-Nose the Highway" och "Moondance" är sjukt bra!
Om nån orkar läsa hit och dessutom fattar vad jag menar så vore det kul att höra vilka plattor ni älskar för helheten. Där det är svårt att plocka ut låtarna separat. Tipsa!
Det ska vara stämining! Atmosfär!! Känsla!!!! Och helheten!!
Eller bara jävligt bra plattor helt enkelt.

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera