Skrivet 2006-11-25 kl. 14.10
Usch, det var väldigt tråkigt att höra..
Men jag tänkte skriva ner några av mina tankar om den här konserten för eftervärlden, nu när jag har kommit hem från Dublin..
Det här var min första Brucekonsert utomlands, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Det visade sig att insläppet och vakternas uppträdande skilde sig "ganska" mycket från i Sverige. Snacka om att de är professionella här i Sverige, då det alltid är bra information om vad som gäller och att insläppen går rättvist till.
I Dublin var det, som tidigare nämnts här, dålig information, och inte särskilt samarbetsvilliga vakter. Jag var inte heller beredd på att insläppet skulle vara så okontrollerat, så jag slutade på typ 3:e raden i mitten.
Konserten i sig var som de tidigare jag sett, helt kanon. Om jag ska jämföra den med Stockholmskonserten den 30/10 så kändes det lite som om Bruce var mer "extasisk" i Stockholm, men samtidigt fick vi ju 2 superpremiärer (enligt mig) här, så de väger upp varandra. Jag vet att många har nåt emot Shenendoah, men jag tycker väldigt mycket om den, och Highway Patrolman var en väldigt oväntad premiär, och jag tyckte att versionen var riktigt bra, den skiljer sig inte så mycket från andra versioner av den jag har hört.
Det var lite tråkigt att han "bara" spelade 21 låtar den här konserten, och att jag inte fick höra t.ex. Blinded, som jag hade velat göra.
Det var lite kul att man kunde prata svenska med typ en majoritet av de långt fram i kön, och jag käönner att det här med konserter utomlands gärna är nåt jag provar igen. Det har dessutom fått mig att uppskatta köorganisationen och vakterna i Stockholm mycket mer..