springsteen.se: Hur många vill presentera sej?! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (40 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Hur många vill presentera sej?! Här kommer iallafall jag.

#1 Användaren är offline   DennisC

• The Mighty One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 11 jun-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-09-28 kl. 15.17

Många märkliga smeknamn på detta board är det, och jag tycker det skulle vara intressant att veta vem som gömmer sej bakom dem.
Låt se hur många som hänger på här.
This is me:

DennisC=Dennis Carlsson, 32 år.
Jag bor i Mölnal dit jag flyttade från lilla Habo föra året.
Här bor jag i en trea med min fru och jobbar i en järnhandel.
Vi väntar barn i mars.
Fritidsintressen förutom Bruce är familjen, fotboll och övrig musik. Data till viss del, givetvis.
Håller på IFK Göteborg, Liverpool och HV71. :)
Har sett Springsteen 15 gånger.
röstar på socialdemokraterna.

#2 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 15.44

Väldigt bra ämne Dennis det är svårt att prata med varandra om man inte "känner" varandra lite grann

Jag heter Erika Holst och är 16 år
Jag bor mest hos mamma på Lidingö men hos pappa på odenplan ibland också.....Stockholmare alltså
Har två äldre syskon som bor i Uppsala och i Stockholm och de är också Springsteen fans tack vare min käre far, vi har varit på alla konserter tillsammans förutom Stadion, jag var för liten tyckte mamma
Och fem styvsyskon som är syvmorsans ungar
Jag lyssnar väldigt mycket på musik (jag+skivsamlingen=sant), skriver poesi mest på sockerdricka.nu, träffar polare oftast på fik, pratar politik, pratar med folk på internet, sjunger hela tiden, dagdrömmer, tecknar, letar secondhand kläder m.m.
Har sett Bruce 2 gånger (Globen och söndgas Ullevi)
Är någon slags liberal men vet inte riktigt.....nånstans i mitten tror jag...humanist

Är det nåt mer ni vill veta.....fråga!

Inlägget har ändrats av Froggy_Darling: 2003-09-28 kl. 15.45

#3 Användaren är offline   Tedde

• Candy's boy
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 jul-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 17.40

Jag är Tedde Twetman, 15 år bor i Örebro.
Går första året på NV programmet på gymnasiet, är allmänt datornörd och älskar musik. Pker snowboard och surfar. har sett "The Boss" 2 gånger, andra 99 och andra 03.

#4 Användaren är offline   SherryDarling

• Living Loving Maid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 18.05

Jag "SherryDarling" heter Carolina Eliason, men kallas Lina eller Linus av alla.
Född: 860515 i Örebro
Jag lider mig igenom 2:a året på NV/Teknik-programmet på Lindeskolan i Lindesberg.
Bor en bit utanför Lindesberg i en rutten håla som heter Guldsmedshyttan, har en vidrigt dryg 15-årig syster, en lärar-pappa och en mattant-mamma :rolleyes:

När jag inte pluggar så brukar jag plinka på min gura, har nyss köpt en elgitarr (Oscar, har du köpt nån än?? :P ), försöker lära mig introt på Kitty's Back, men utan framgång :rolleyes: ..... brukar också lyssna på en gammal gubbe som heter Bruce eller nåt liknande, han är rätt OK faktiskt B) .... jag är galen i hans gamla vinyler, har en hel del, men ska ha allt..... älskar att gå på konserter, några sedda band/människor är bl.a Deep Purple, Black Sabbath, Toto, Whitney Houston, Drain, Iron Maiden, Ulf Lundell...... ska eventuellt se Dylan, Southside Johnny och Ozzy nu i höst...

Har sett Bruce 3 gånger, Globen och båda Ullevi. Rätt bra faktiskt :rolleyes:

Nu skrev jag lite väl mycke kanske....... men vill nån veta mer så är det bara att fråga :D

/ Linus

#5 Användaren är offline   Old_Member

• Född med för mycket/önskar mindre
  • Pip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 18.08

lol trodde du skulle skriva "har kommer i alla fall jag ut" men det var inte DC redo för annu.. ;)

nah men i vilket fall förblir jag mkt hemlig det tycker jag e skojigt. :D

#6 Användaren är offline   I_am_the_resurrection

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 jul-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 18.46

Okejj, presentationer är ju alltid lika svårt, men samtidigt roligt att läsa så jag får väl göra ett försök

Bakom I_am_the_resurrection så döljer sig en pojke som heter henrik som för tillfället ofta påtalar att han nyligen blivit stor, dvs 18 år gammal, men i det här sammanhanget är väl det inte särskilt mycket. ;)

Han bor i 'Bohusläns pärla' Lysekil, ca 10 mil norr om gbg. Till vardags pluggar han på det samhällsvetenskapliga programmet, vilket han tycker är helt okej och lagom glassigt.

När han inte pluggar så ägnas mycket tid åt kompisar, lira fotboll, musik eller jobb i den lokala sportbutiken. När det gäller musik så funkar mycket, men han är absolut ingen allätare. Men i skivsamlingen finns mycket Indiepop/rock, visrock, punk, progg osv. Han blir ofta av sina kompisar beskylld för att vara 'gubbrockare', ett konstigt uttryck, men säger väl ändå lite om min musiksmak. Störst är iaf Springsteen, Winnerbäck, kent, Dylan mfl.

Sportdåre/fåne - vilket man vill; Liverpool, GAIS och Frölunda.

Är Springsteenfrälst sedan han fick Lucky Town av sin brorsa vid 12-13 års ålder.
Har sedan dess bara blivit 2 gig (Ullevi), men det kommer bli många fler...

Eftersom övriga uppgett sina politiska ståndpunkter så kan jag avslöja för dom som inte hängt så mycket på 'Övriga diskussioner' att jag är övertygad marxist, dvs kommunist.

Oj, det blev långt, men det måste vara så att jag är väldigt intressant helt enkelt, eller så är det för att jag har ingenting annat att göra just nu. Aja, detta är jag iaf.

#7 Användaren är offline   StonePony

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 26 aug-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 19.25

Heej .

StonePony - Christoffer
Jag kommer från Borlänge och är 13 år .
Mina intressen förutom Bruce är hockey och gitarr .
Och jag håller på Timrå i hockey och AIK i fotboll .
Har sett Bruce 3 ggr, Globen och två obeskrivliga dagar på Ullevi .

#8 Användaren är offline   Old_Member

• Född med för mycket/önskar mindre
  • Pip

Inläggsikon  Skrivet 2003-09-28 kl. 20.14

I_am_the_resurrection skrev 2003-09-28 19:47:

Eftersom övriga uppgett sina politiska ståndpunkter så kan jag avslöja för dom som inte hängt så mycket på 'Övriga diskussioner' att jag är övertygad marxist, dvs kommunist.

ah sa mkt kan jag ocksa avslöja om mig sjalv! Kommunister e vi val manga av har pa springsteen.se(fragetecken). :)

lev val, kamrater! ;)

#9 Användaren är offline   Uffe

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 13 jul-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 20.22

Hej

Jag kallar mig Uffe här och heter Uffe i verkligheten också , är 39 år gammal
Bor i Norrköping tillsammans med min fru och mina två döttrar som är 19 och 9 år gamla(döttrarna alltså).
Lyssnar nästan enbart på Bruce (sticker emellan med lite U2,Lundell, Southside Johnny m m när resten av familjen får nog)
Förutom musikintresset så tränar jag fotboll med 30 stycken 9-åriga tjejer, håller på IFK Norrköping trots det förtvivlade läget i superettan.
sett Bruce: stadion 99, Globen 02, Köpenhamn och Ullevi 03.

#10 Användaren är offline   DennisC

• The Mighty One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 jun-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-09-28 kl. 20.27

CHEETAH skrev 2003-09-28 21:15:

ah sa mkt kan jag ocksa avslöja om mig sjalv! Kommunister e vi val manga av har pa springsteen.se(fragetecken). :)

lev val, kamrater! ;)

istället för att tjöta skit i den här tråden så kan du väl göra som dina kamrater istället och berätta nåt matnyttigt om dej själv?!
Vänligen håll er till ämnet fortsättningsvis, så kanske detta kan bli en trevlig tråd.
jag vill verkligen det.

#11 Användaren är offline   ulrikatheboss

• ulrikatheboss
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 21.58

Ulrika heter jag om nån nu missat det.
31 år bosatt i Göteborg,hisingen.
Har en dotter på 4 år.
Jobbar i en baby affär,så Dennis välkommen till mig om du behöver nåt,så kan jag hjälpa dig.
Gillar Bruce väldigt mycket(vilket vi alla gör här)
Är det nåt mer ni undrar,tveka inte att höra av er.

#12 Gäst_Crunchy_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-09-28 kl. 22.54

Jaha...Och vem är Crunchy då? Jo det är en helt vanlig Clas-Erik Andersson från Skutskär. 31 år har herrn hunnit bli och han bor med sin katt Oliver (Fast han lyssnar bara när jag säger Hörru åt han, så det är hans andra namn...) i en 2:a mitt i lilla Skutskär.
Crunchy är sångare på hobbynivå och har sjungit i olika hårdrocksband genom åren. Just nu är det ganska stilla med musiken, men ibland producerar Crunchy och en polare låtar i ett projekt vi kallar ANA KATA.
Annars då? Jo han jobbar skift som torkmaskinsoperatör på Skutskärs Bruk (StoraEnso)....Drygt men ger ganska okej betalt.

Ja det var väl det....Tilläggas bör väl att Crunchy har 2 syrror, 2 föräldrar, en morfar och 6 syskonbarn......

Springsteen har jag sett live 6 gånger med höjdpunkten senast på Ullevi (22/6 2003).......

Över och ut....... :D

Ps. Jag håller på Södertälje SK i hockey och IFK Göteborg (Allsvenskan), Liverpool (Premier League), Juventus (Serie A) i fotboll och Drott i handboll.....Ds

Inlägget har ändrats av Crunchy: 2003-10-06 kl. 22.49

#13 Användaren är offline   ThomasA

• Romantic young boy
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 jun-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 23.21

ThomasA= Thomas Arvidsson, jag är 30 år och bor i Uppsala sedan 10 år. Kommer ursprungligen från Sundsvall och håller naturligtvis på Timrå i ishockey och GIF Sundsvall i fotboll.

Jag jobbar som butikschef på Systembolaget i Märsta, vilket är passande då ett av mina stora fritidsintressen längre har varit vin, öl och sprit. Inte så att jag dricker särskilt mycket (mer än ibland....), utan det är tillverkningen av produkterna och dess egenskaper som fascinerar mig.

Jag blev Bruce-fan "på riktigt" 1998, då min dåvarande sambo köpte Liveboxen i födelsedagspresent åt mig. Sedan dess är jag fast och det senaste året har intresset så smått gått över i en hälsosam besatthet i Bruce musik och särskilt då i konserterna. Jag har sett Bruce och bandet 8 gånger (varav 7 på den här turnén) och till helgen blir det konserterna nummer 9 och 10 för min del.

Thomas

#14 Användaren är offline   The Ties That Bind

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 22 jul-03

Skrivet 2003-09-28 kl. 23.34

Hejsan ..
Jag heter Patrik Lindkvist och är 15 år..
spelar hockey på min fritid o lyssnar på springsteen.
Sett bruce 4 gånger på stadion globen och båda ullevi..
Bor på gotland ..
I ishockey så håller jag på Hv71 Eller hur denissC :D . och i fotboll är det bajen som gäller.. !!

Inlägget har ändrats av The Ties That Bind: 2003-09-28 kl. 23.36

#15 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-09-29 kl. 00.30

Jag behöver väl inte säga så mycket.. alla vet väl vem jag är ändå..? :P

2 saker man inte kan va utan...

* Musik! CD-spelaren lr vinylen går alltid varm när jag är hemma! Om det inte är Bruce så blir det offtast Zeppelin, U2, Dylan, Stones m.m. mest gammal rock... men även annat.. sålänge det är rock och inte för skrikigt lr hårt...

* Kompisar o allt som har med det att göra.. (Flickor, Fester, Konserter, Bilar m.m.)

har sett Bruce 6 ggr. Är 20 år (6 okt) och på jakt efter en tjej... Hej Evelina :wub:

#16 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-09-29 kl. 07.11

jag kan lägga till att jag går Sam Sam första året och är ett helvetes stort U2 fan om nån skulle ha missat det = )

#17 Användaren är offline   pointblank99

• Funky Chicken
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 08.35

Jag heter Leila och är 34 år. Jag bor i Stockholm och har alltid gjort det, förutom att jag bodde utomlands under 3 1/2 år, för ca 10 år sen. Mina intressen förutom Bruce är fotboll. Jag håller på Djurgår´n och Manchester United.
Min absoluta Bruce favorit är, som ni nog kan gissa Point Blank! Sen kommer Secret Garden. Jag har sett Bruce 46 gånger, det blir 48 med Shea. Jag kan bara hoppas att jag får uppleva min 50:e konsert nån gång. Hade velat att det skulle bli med hela E street, men det ser mörkt ut. :(
några här på forumet känner mig redan, men nu vet ni andra lite oxå.
Sitter just nu och längtar till på fredag när jag och Evelina ska dansa som galningar på Shea!!! :D

#18 Användaren är offline   Onk

• Gasoline boy
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 jun-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 09.29

Jag heter Olle och kommer från Luleå (håller givetvis på LHF).
Är 18år och pluggar sista året på Mediaprogrammet med inriktning grafisk formgivning. Ibland, numera sällan, så extraknäcker jag i en stålverkstad.
På min fritid försöker jag roa mig så gott jag kan. Jag är allmänt sport och musikintresserad, spelar gitarr på hobbynivå och tränar styrke för att locka mig själv ut ur hemmet på vardagarna.
Annars så avnjuter jag gärna några bärs på krogen med polarna eller umgås med flickvännen Moa (som jag hårdtvättar med Bruce, dagarna i ända).
Jag lyssnar på det mesta, mestadels gammal rock och även gammal hårdrock. Har alltid tyckt om Springsteens musik, d.v.s. jag har länge haft hans klassiker i playlisten. Men sen en dag så såg jag "Live in New York city"-dvdn och blev fullständigt besatt (som min flickvän och vänner skulle beskriva mig). Nu så är det nästan bara Bruce som snurrar i stereon, mestadels bootlegs.

Ja, det var jag. :) Sen vet jag inte om jag är den enda från Luleå här inne?

Jaheej!

ps. I övrigt så vill jag vara lika häftig som Dennis och Leila som har sett så många konserter med Bråjsan. Helst som Leila vill jag vara. :) Men lite som Dennis. :lol: .ds

Inlägget har ändrats av Thomas: 2005-11-06 kl. 11.15

#19 Användaren är offline   henrik

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Inläggsikon  Skrivet 2003-09-29 kl. 10.52

Hej alla Springsteen-fans!

Mitt namn är Henrik Olsson och jag bor på landet utanför Skövde. Jag arbetar på ett börsföretag.

Jag kom in på Springsteen pga min farbor som gillar Bruce & E Street. Han var på en av konserterna på Stockholm stadion 88. Så en dag för ungefär 2½ år sedan så åkte jag med min farbror hem och jag bläddrade lite i tv-tidningen, och såg då att TV4 skulle visa Bruce Springsteen "Live in New York City" och sa då till farbrorn att "Då måste du kolla på Bruce ikväll då". Han log bara och sa"Jaaa".
Jag var då inte intresserad av Bruce Springsteen's musik utan visste bara att min farbor gillade honom. Sen senare på kvällen gick jag ner till min fabrors son, min kusin alltså, och umgicks lite med honom. När showen hade börjat på TV så satt jag fortfarande kvar med min kusin i hans rum och spelade dator. Sen så hörde jag att det kom musik från TV:n och tänkte då att.. Det är ju Bruce. - Jag går in och tittar lite... tänkte jag..

Jag satte mig och tittade med min farbror och hans fru, som också gillar Bruce, men inte fanatiskt kanske.. :)

Jag kommer ihåg att vi tittade på Two Hearts (den hade jag förstås aldrig hört förut, men gillade draget! B) ) Sen kommer jag ihåg Tenth avenue freeze-out där han presenterade bandet och sedan kommer jag ihåg Land of Hope and Dreams, som jag fastnade för direkt. Mandolin-spelet och allt... :)

Några dagar senare köpte jag Live in new york city-skivan och jag var helt fast..
Allt eftersom så köpte jag alla Bruce's album...

Hmm.. vad ska jag skriva mer?
Jo, jag älskar att spela gitarr, vi...jag och 3 till har precis tagit det första steget till att bilda ett band. Jag och min kusin (en annan kusin) och två kompisar till spelade i lördags. Kusinen på bas, jag och de två andra på gitarr. Jag och min kusin älskar Springsteen (jag lärde honom att älska Springsteen's musik B) ). De andra två grabbarna gillar Foo Fighters och Green Day... så vi får se vad det blir :D

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer...
So long everybody!

Inlägget har ändrats av henrik: 2003-09-29 kl. 10.54

#20 Användaren är offline   Livrädd med stil

• Dazed and confused
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 11.43

Undertecknad är 20 år och heter Andreas.
Jag bor i en håla som heter Strömsnäsbruk som ligger en bit söder om Ljungby.
Just nu pluggar jag på komvux för att få schyssta betyg till det att jag ska söka in på högskola. Vad jag vill plugga eller bli när jag bli stor har jag ingen som helst aning om. Jag är öppen för förslag.
Sitter jag inte vid datorn så sitter jag förmodligen framför tv och kolla på fotboll, helst Premier league. Fredag och lördag kvällar umgås jag gärna med goda vänner över en öl eller två.

Liksom de flesta andra här inne så är musiken en stor del av mitt liv. Helst avnjuter jag den live. Ser så mycket jag bara kan och har råd till.
Förutom Springsteen så lyssnar jag gärna på kent, Thåström och Radiohead.

Hepp hepp.

Inlägget har ändrats av Livrädd med stil: 2003-09-29 kl. 11.44

• (40 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma