springsteen.se: Hur många vill presentera sej?! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (40 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Hur många vill presentera sej?! Här kommer iallafall jag.

#41 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 20.14

Nej det var dumt att glida iväg, mer presentationer vore kul kom igen nu alla små springsteen fans!

#42 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-09-29 kl. 20.42

Undrar vad cheetah heter?

#43 Användaren är offline   Fisherking

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 22.53

Hej

Stefan heter jag egentligen. Är 36 år och bor i Borås.

Fick 1976 ett rullband med Born to run (har det framför mig just nu faktiskt) samt en kassett med "The wild......" av min far. Lyssnade lite men tyckte det lät skit. Satte på Kiss - alive istället.

Vaknade lite i och med "The river" och efter Ullevi -85 tog jag farsans vinyler och bar in på mitt rum.

Hade en svacka mellan 90-98 men intresset vaknade igen med Tracksboxen.

Vill nog beskriva mig som ett ganska sansat fan som inte reser jorden runt för att se Bruce. Nöjer mig med de konserter som är närmast.

Samlar Springsteen fullängd LPs pressade i olika länder vilket är ganska tacksamt då många säljer av just vinyl. Pärlan i samlingen är nog en Darkness promo LP.

Lysnar också på en hel del annan musik och för er som inte fått nog av mitt tjat om Tori Amos nämner jag henne en gång till .............Tori Amos.

Ingen fru och inga barn men jag har tre cyklar som också behöver sitt.

#44 Användaren är offline   Tompafager

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 23.07

Tommy "Tompa" Fagerberg
Sthlm´s södra förorter
Född: 1970
Fru, 2 barn, schäfer
Springsteendåre sedan 3 juli 1988 och har sett alla shower i sve sedan dess, yes, jag var på parkett, rad 1 på cirkus.........bara så ni vet.
Håller stenhårt på Bajen i alla väder.
Fiskar gärna.
Spelar gitarr på kökstrubadur-nivå, har förstört många Bruce-låtar genom åren...
Annan musik: Stones, Dylan, Thåström, Stefan Sundström, Tom Petty, Vreeswijk, brittisk metall, punk mm.
Är ruskigt flygrädd, detta är enda anl till att jag inte är i NY just nu!!! :angry:

#45 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-09-29 kl. 23.32

Tompafager skrev 2003-09-30 00:08:

Är ruskigt flygrädd, detta är enda anl till att jag inte är i NY just nu!!! :angry:

aj då... den låter väldigt hård... :(

själv älskar jag att flyga :)

#46 Användaren är offline   Weaknee_Willie

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 30 jul-03

Skrivet 2003-09-29 kl. 23.37

Tjena.

Jag kallar mig Weaknee Willie men heter Arne Ivarsson, är 36 är och bor i Ramlösa, Helsingborg. På vardagar kränger jag mobiltelefoner ( i grossistledet), på kvällar och helger är det fullt upp med en 3-årig grabb och en 5-månaders tjej, + sambon förstås.
Musiken har alltid varit mitt största intresse, i 12 år jobbade jag i en radio-tv affär där jag var ansvarig för skivavdelningen. Det blev väl en och annan skiva genom åren. Jag har varit på väldigt många konserter i Malmö, Göteborg och Stockholm.
Har varit i Roskilde tre ggr och Hultsfred fem ggr.

Första gången jag hörde Springsteen var 1979 ( jag var 12år). En polare till min kusin kom glidande med en påse med tre skivor the Wild, Born to run och Darkness (vinyl såklart). Han i lång svart rock, skäggstubb och rufsigt svart hår, han skrev visst i lokaltidningen om musik och sen sa han att "Bruce kommer att bli den största rock-artisten genom tiderna", la på Born to Run och spelade Jungleland så högt att jag höll på att svimma. Att man var fast var ju helt klart.

När den (första) stora hysterin kom 1981 var jag dum, nä, totalt korkad som tackade nej till en biljett till Göteborgspelningen. Jag var ju bara 14år........
Sen blev det i stället Ullevi -85 båda dagarna och sedan nästan varje gång han varit i Sverige.

Köpte tidigt bootlegs och tradade kassettband. Hade Piece de Resistance tidigt och tycker nog fortfarande att det är den grymmaste konsert han gjort.
Nu är det ju underbart att kunna ladda ner och delta i kedjor. Man hittar mycket roliga prylar. BS Story är ju hur kul som helst.

Vi hörs och störs.

/ Arne aka Weaknee Willie

#47 Användaren är offline   Gtroop

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 26 aug-03

Skrivet 2003-09-30 kl. 00.09

Gtroop = Gooftrooper = Björn Andersson.

24 år.
Ursprungligen från Ronneby i Blekinge.
Pluggar till gymnasielärare i Kalmar.
Har ärvt springsteen-intresset från min bror.
Varit på 2 spelningar 14/6-03 Köpenhamn, 22/6-03 Göteborg.

Lyssnar även på U2, Matchbox 20, Jayhawks, Winnerbäck + många fler.

#48 Gäst_lina_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-09-30 kl. 06.31

Jag heter Lina
Född -75
Blev Springsteenfantast i och med Born in the USA plattan, sedan svalnade det väl något under åren men efter Ullevi är jag helförstjust, som jag har skrivit i något annat inlägg
Favoritlåt för tillfället Thunder Road förstås

#49 Användaren är offline   Ma Joad

• I'm gonna tear all your walls down
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 jun-03

Skrivet 2003-09-30 kl. 08.56

Hallå!

Ma Joad = Johanna, snart 31 år. Bor i Stockholm, men är uppvuxen i Luleå. (Hälsar till Onk och alla andra norrbottningar.) Jag håller givetvis också på LHC och hoppas att Hento ska stå pall i målet, han är ju från Övertorneå där min släkt kommer i från! :lol:

Jobbar som journalist på lokalblaska här i hufvudstaden, lärde känna Evelina mfl vid biljettköandet i fjol utanför konserthuset. Skrev även reportage om kölivet och att vara Brucefan i samband med Globenkonserten ifjol.

Själv har jag gillat Bruce sen jag var 11 år och hörde Dancing in the Dark på radio. Under uppväxten terrade jag farsan med Springsteen, "kan du inte sänka volymen" och "man hör ju inte vad han sjunger" var pappsens standrarkommentar. Så min första konsert i Globen 1992 och sedan dess har det blivit totalt 13 konserter. Bästa hittills är Cirkus 1996 och Ullevi 2003. :D

På fritiden tränar jag karate eller gympar loss på Friskis när jag inte försöker lära mig åka inlines eller paddla kajak. Gillar friluftsliv och fjällvandringar, men också kultur och teater.

Förutom journalistjobbet så undervisar jag i filmvetenskap på universitetet i Luleå och försöker skramla ihop pengar till olika reportageresor. Har frilansskrivit om polarforskning och varit på Svalbard en massa gånger. Ska åka till Madagaskar nästa år och kolla in lemurer i olika naturreservat men den stooooora drömmen är att dra ner till Antarktis. Jag gillar is! B)

Träffade min kille första gången i Springsteenkön utanför Globen ifjol, men det tände inte till på allvar förrän i år. Han jobbar bla som konsertvakt och vi började snacka med varandra efter Ullevikonserten. Även om min älskling inte är nåt stort Springsteenfan så förstår han mina böjelser :P Att han dessutom råkar varra världens sötaste gör bara det hela ännu bättre!

Ha en fin dag på er!

#50 Användaren är offline   peppe

• I wanna find one face that ain't looking through me
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Gold members
  • Reg.datum: 18 aug-03

Skrivet 2003-09-30 kl. 09.34

Peppe = Peppe :=)

28 år Göteborgare, programmerare men jobbar som tennistränare.

håller på IFK, Liverpool, Västra Frölunda å GLTK (Göteborgs Lawn Tennis Klubb).

Lyssnat på Bruce sen The River.

Älskar att kramas :=)

kram

#51 Användaren är offline   Tramps like us

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 18 sep-03

Skrivet 2003-09-30 kl. 13.35

Hej på er
Jag heter Peter Carlsson bor i Borlänge född 62, har en flicka på 11 år och en son Christoffer (stonepony) som är 13 år, det var faktiskt tack vare honom som är en superdiggare av Bruce jag kom i kontakt med detta forum, för min egen del så väcktes allt till liv igen tack vare detta forum, känner igen mig i många av er som jag själv var, jagandes efter allt nytt om Bruce och ständigt jagande efter nya collectibles, hmm underbar tid med alla resor till konserter och Springsteen träffar
runt om i Europa

Kom i kontakt med Bruce musik 79 sedan dess är han överlägset The Boss overall, med ett antal småbossar som jag också fastnat rejält för som Steve Earle och Dave Alvin för deras texter framför allt då Steve som med sina texter kompletterar dom sidor som jag kan sakna hos Bruce ibland.

Jag har sett Bruce live 23 ggr, Ullevi konserterna håller jag högst hittills, en av de starkaste upplevelser jag haft var första konserten i Gbg 03 på innerplan ...att få stå där och njuta av Bruce samtidigt som man har sonen med sig stående eller rättare sagt dansande, hoppande och sjungande i 3 timmar i sträck (på en insmugglad campingstol) utan att gå ner från stolen...har aldrig sett honom så lycklig.....det gav känslor det, kommer nog att vara mitt bästa konsertminne för evigt.
Skall försöka att få med mig dem in på Katalin för att se Southside Johnny så dom får ta del av honom som ju är en bit av det hela också. Soutside Johnnys konserter är bara ett stort PARTY all night long.....det bör ingen missa, nu börjar jag att segla iväg lite men det var lite om mig. Ja just det ...höll på att glömma bland det viktigaste LEKSAND B) :D :P

Mvh// Peter

#52 Gäst_Spirello_*

Skrivet 2003-09-30 kl. 14.08

[OT]

Citera

Pärlan i samlingen är nog en Darkness promo LP

No shit? Den är ju så att säga hyfsat svår att lägga vantarna på så det är väl bara att gratulera till ett sånt guldkorn i samlingen.

[OT]

mvh.
Spirello

#53 Användaren är offline   Fisherking

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer

Skrivet 2003-09-30 kl. 14.15

Spirello skrev 2003-09-30 15:09:

[OT]

Citera

Pärlan i samlingen är nog en Darkness promo LP

No shit? Den är ju så att säga hyfsat svår att lägga vantarna på så det är väl bara att gratulera till ett sånt guldkorn i samlingen.

[OT]

mvh.
Spirello

Vill bara klargöra att det inte är bildskivan utan en "vanlig" promoskiva

#54 Användaren är offline   Mao

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2003-09-30 kl. 17.25

Mao heter Mattias Ericson och bor i Enskede, vilket betyder Stockholm för mig eftersom jag inte är född här utan i Östersund. Har bott i Stockholm i 6 år, sen jag var 23 med andra ord. Vilket jag har svårt att tro på själv. Kanske stämmer det inte. Orkar inte räkna efter igen. Pluggar till gymnasielärare på en usel högskola som heter lärarhögskolan. Har pluggat rätt mycket så jag kommer att bli spärrvakt. Eller lärare i historia och filosofi. Kör buss när jag måste. Men bara för att bli som Uffe ska jag ta taxilegg och göra det när jag måste i stället.

Större delen av min tid försöker jag undvika skolan och bussarna för att istället ägna mig åt att skriva poesi eller styra världen rätt genom att vara ordförande i en vänsterpartiförening. Just nu och nåt år framåt ska jag försöka genomföra ett ganska stort poesiprojekt i Rågsved, ni vet där Ebba föddes. Nån i trakterna som skriver poesi och kan vara intresserad, skicka pm till mig. Jag lyssnar på Bruce oxå förstås. Just nu är det My hometown i högtalarna, alldeles nyss grät jag till point blank. Så vackert. Cikrus Miramar måste alla lyssna på. Men mest blir det 70-tal. Bob Neil Uffe Bruce och dom. Emmylou är jäkligt bra. Just nu laddar jag hem Bowie. Ni greppar antar jag.

Igår köpte jag Midsummer Night två. Kunde knappt lyssna på den på affärn. Så jäkla starkt. Den nionde Springsteen konsert jag såg var den bästa. Och nästan förhoppningsvis den sista.

Bor med flickvän och en inneboende i en trea. Har ett torp där jag är alldeles för sällan och hoppas att världen nån gång ska bli rättvis.

Bruce är bäst.

Mao, som tycker att kinesen verkar ha varit en mupp

Inlägget har ändrats av Mao: 2003-10-01 kl. 10.46

#55 Användaren är offline   DennisC

• The Mighty One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 jun-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-10-03 kl. 07.29

Det måste finnas fler som är villiga att presentera sej!!
Var inte blyga nu!! :)
Kul ändå att så många har nappat!!

#56 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-10-03 kl. 10.04

Hej allihopa!
Peter Nilsson heter jag som ni förstår och jag bor i Mönsterås som ligger 4 mil norr om Kalmar. Är född 81 och pluggar till lärare på högskolan i Kalmar, tanken är att jag ska bli gymnasielärare i matte och idrott!

Mina stora intressen är sport, musik och fest. Spelar innebandy och fotboll i Mönsterås, div 4 i båda. Musik gillar jag att lyssna på, kan ej spela nåt instrument. Älskar att gå på konserter har förrutom Bruce 4ggr sett Ulf Lundell 7ggr, AC/DC, KISS, Iron Maiden, Bob Dylan för att nämna de största.

Har lyssnat på Bruce sedan 92 då pappa gav mig Human Touch kassetten, som han fått av den lokale radiohandlaren istället för den rabatt farsan väntat sig att få. Hursomhelst gillade jag denna kassett starkt, det var denna och Bryan Adams "So far so good" som rullade mest i min freestyle på den tiden. Sen läste jag nånstans att Human Touch var det sämsta Bruce gjort, och då var man ju tvungen att införskaffa sig de andra skivorna med och sen var det kört. Min favoritskiva är Darkness on the Edge of Town och min favorit låt är Jungleland, som jag tack vare vissa på boardet gick miste om i och med en viss skylt andra kvällen på Ullevi :) Jaja Racing var ju inte så pjåkig den heller!

#57 Gäst_The Teenage Werewolf_*

Skrivet 2003-10-03 kl. 10.53

Tjenare!

Bakom "The Teenage Werewolf" står en 30-årig kille (född -73) som heter Niklas. Bor i lägenhet i Trollhättan men kommer ursprungligen från Grästorp som ni alla självklart känner till...... :) Jobbar som konslut inom Energibranchen och har min anställning hos Vattenfall i Trollhättan men är för det mesta på resande fot i Sverige eller Tyskland

Varit såld på Springteen sedan -84-85 då en granne som var lite äldre spelade BITUSA och The River vinylerna för mig i hans källare.....de omedelbara favoriterna för en då 12 årig grabb var naturligtvis Cadillac Ranch, I´m Going Down och Downbound Train... B). Fortfarande när jag hör dessa låtar kommer jag ihåg ur det kändes den där sommaren i Per-Anders!!! :D ...källare...(inga snuskiga idéer nu va!)... :D

Har (bara) blivit 5 spelningar genom åren.....där Cirkus och sommarens 2 gig i Gbg sticker ut.

Är annars en "allätare" när det gäller musik men det är klart, på andra plats kommer självklart U. Lundell....

Annars då....hållt på med många idrotter när jag var yngre, hockey, fotboll, tennis och golf men nu för tiden är det bara golf som gäller.....Är en riktig Tävlingsmänniska och ibland är det till en tillgång och ibland inte...

Gillar att resa mycket och då gärna lite längre resor. Ska iväg till Sydafrika i 6 veckor (december-januari) och därefter är det bara Sydamerika och Australien kvar.... ;) sedan är väldens kontinenter bokförda!

Någon annan här på forumet som spelar golf? Vi kanske kunde spela en runda ihop nästa vår?

//Nicke

#58 Användaren är offline   Ulrika

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 8 jul-03

Skrivet 2003-10-03 kl. 22.56

Hej alla!
Jag heter Ulrika (fyndigt!), är 36 år, bor i Hudiksvall med min katt Busan. (Skippade R:et då en honkatt nog inte lyssnar till Brucan...)

Efter alltför många tillfälliga jobb, konstnärsdrömmar och utlandsvistelse, pluggar jag nu till lärare. Förhoppningsvis passar jag in bland en massa uppkäftiga ungar.

Har varit Springsteen-fan sedan tidigt 80-tal, favoritlåten är Lost In the Flood, då den tillhör en av de första låtar jag hörde med vår favorit. Annars var det ju Hungry Heart och Promised Land som spelades mest den där regniga våren 81.
Har sett Springsteen live sju gånger (85, 88, 92, 92, 99X2 och 03)
Hade en svacka på 90-talet, då jag trodde jag hade blivit vuxen, men nu är jag, trots mina vänners gliringar, mer tonårsmässigt trånande än aldrig förut.

Skaffade dator i våras och är relativt novis med allt som har med den att göra, så också vad gäller att förstå vad uppkopplingar och nedladdningar betyder...
Önskar att jag hade en CD-brännare, när jag ser hur ni givmilda människor delar med er av de bootlegs ni har. Hm, har tänkt på att ragga upp någon data-tekniker för att utnyttja dennes kunskap nästa gång jag går på krogen...

That's it.

Må så gott o trevlig helg,

~Ulrika.

#59 Gäst_SatanRejectedMySoul_*

Skrivet 2003-10-03 kl. 23.14

Tjaba.

Jag heter Lennart (efternamnet utlämnar jag till vem som helst som ber om det, fast inte i detta forum). Jag är 50 år, äldst i denna församling (bevisat sedan tidigare) och retar ibland folk i onödan. Ursäkta, ni som har tagit illa upp.

Jag bor i Sollentuna, strax norr om Stockholm. Jag är född i Stensele, Lappland, men uppvuxen i Umeå. Jag är lyckligt gift sedan 24 år, har två barn och ett barnbarn.

Kjell Alinge är min store hjälte, han pluggade The Wild... i Sveriges enda radio (sent -73 eller tidigt -74, osäker) och fick mig att tända på alla 8. Jag var såld.

Det får duga tills vidare. Rock on!

/Lennart

#60 Gäst_JimJimJim_*

Skrivet 2003-10-04 kl. 13.03

myrslok

Inlägget har ändrats av JimJimJim: 2003-12-01 kl. 14.06

• (40 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3