springsteen.se: Hur många vill presentera sej?! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (40 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Hur många vill presentera sej?! Här kommer iallafall jag.

#61 Användaren är offline   BB2

• Slave to the beat
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 jul-03

Skrivet 2003-10-04 kl. 13.20

JimJimJim skrev 2003-10-04 14:01:

Vet inte hur många gånger jag sett honom live

Då är det MÅNGA!!! ;)

:wacko: :blink:

#62 Användaren är offline   jfk

• Född att springa
  • PipPip
  • Reg.datum: 13 jun-03

Skrivet 2003-10-04 kl. 18.56

Vem: Jens Kinnula
Var: från Kiruna via Luleå till Trollhättan
När: född 1976
Hur: Har alltid varit musikintresserad och givetvis har Bossen varit bland de artister man lyssnat på.

Var på mina första konserter i Stockholm 1999 (båda dagarna, Jungleland!!!) och sedan dess är man djupt nere i träsket...:) Var på söndagen på Ullevi och det var ju bara SÅ BRA!! (skaffade CC från söndagen idag och sitter och lyssnar på det nu)

Skaffade mina första boots efter just Stockholm och har sedan börjat bygga upp en liten samling som förhoppningsvis kommer att bli större mha. alla kedjor som jag är med i :D

/Jens

#63 Användaren är offline   jalin

• Downbound Train
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 1 okt-03

Skrivet 2003-10-04 kl. 19.59

Bakom den tråkiga signaturen jalin döljer sig en snart 31-årig kille i Åbo, Finland. 26.12.1972 döpte prästen mig till Jan Alin i S:t Görans kyrka i Mariehamn, där jag sedan tillbringade mina första 20 år (i staden, inte kyrkan). De fåniga mellannamnen censurerar jag.

Hittade hit av en slump. Har annars mest hängt på Greasy Lake och tjuvläst SPL.

Började gilla Bruce och pojkarna 1985 i samband med att Sveriges radio spelade dem en hel del inför konserterna i Göteborg. Litet skamset kan jag erkänna att det var "Dancing in the dark" som riktigt fångade mitt intresse... Numera gäller nog Point Blank och Jungleland som favoritlåtar.

Jag har haft förmånen att se Bruce sex gånger (andra 88, 93, 99x2 och båda i Helsingfors i somras - hej Ma Joad förresten!).

Till utbildningen är jag klasslärare, men detta läsår är jag hemma och tar hand om dottern Alva, 14 månader. Hon gillar också Bruce, som ni ser av min avatar.

När jag inte läser sagor eller byter blöjor gillar jag att spela volleyboll och innebandy på lägsta amatörnivå. Trots att jag är färdigstuderad gästspelar jag ibland i Åbo Akademis studentorkester Axelbandet, där jag spelar euphonium (baritonhorn). Blåsmusik har jag sysslat med sedan jag var tio, och jag har en gång arrangerat "Fire" för tubakvartett. Det lät inget vidare... :P

Nåja, kanske det räcker så. Är total hockeyanalfabet, men råkade se en dokumentär om Hayley Wickenheiser på TV ikväll (första damspelaren i en herrliga eller nåt i den stilen) så om man MÅSTE ange ett favoritlag i ishockey får det bli hennes - Kirkkonummi Salamat från Kyrkslätt utanför Helsingfors...

Den glider in...

Jan i Finland

#64 Användaren är offline   Greta

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 17 jun-03

Skrivet 2003-10-04 kl. 21.22

Jag heter Greta och använder mitt eget namn i alla sammanhang på internet.
jag jobbar som truckförare på Stora Enso.
Tre barn och sex barnbarn har det hunnit bli så ni ser själva hur ruskigt gammal jag är...
Har varit med på internet sen -96 och tycker inte att jag beböver nån AKA-id
Man törs väl knappt tala om sin ålder här för ingen av er som presenterat sig är 40 fyllda ens.
*G*
Jag är mamma till Crunchy här som redan presenterat sig.
Jag har varit på alla Bruce-konserter sen Ullevi-85
Jag missade TomJoad i Stockholm men annars så har jag varit på alla.
:rolleyes:
Jag bor i Skutskär som sonen kanske nämnde?
Kan som kuriosa berätta att han tackade nej till att följa med på Ullevi 85...
:D
Vilken loser! ;)
Han var ju å andra sidan bara 13 år den gången så det är ju preskriberat vid det här laget.
Men jag retar honom lite ibland.
Annars så gillar jag att odla blommor och läsa en 'god' bok samt sitta och snacka med folk om allt mellan himmel och jord. Jag brukar även göra hemsidor och det har väl hunnit bli ett antal genom årens lopp.
Men en del av hemsidorna har jag glömt bort att uppdatera och dom är väl inte kvar på nätet längre heller kanske... :blink:

Ohoj! :P

Inlägget har ändrats av Greta: 2003-10-04 kl. 21.32

#65 Användaren är offline   Mufflon

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 19 sep-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-10-04 kl. 22.25

Hejsan, bakom Mufflon döljer sig en trettioåring från Upplands Väsby som lystrar till namnet Mattias utanför cyberspacen.

Har haft Springsteen på topplistan sedan tonårsrevolten från föräldrarnas ständiga Lundell:ande. (Inget stort steg va?)

Såg Bruce första gången 88, av en slump missade jag konserterna i början på 90-talet utan e-street, vilket jag idag inte sörjer, mycket tack vare Stadion 99, Globen 02 och inte minst de magiska Ullevikvällarna. Brucan ska ses med "rätt" band, det är som Lundell utan Bark, fast större.

I övrigt tillbringar jag lika mycket tid på gnagets forumsidor som här, vilket blivit en del sedan jag hittade hit.

Inlägget har ändrats av Mufflon: 2003-10-04 kl. 22.26

#66 Gäst_SatanRejectedMySoul_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-10-04 kl. 22.30

Greta skrev 2003-10-04 22:20:

Tre barn och sex barnbarn har det hunnit bli så ni ser själva hur ruskigt gammal jag är...
Man törs väl knappt tala om sin ålder här för ingen av er som presenterat sig är 40 fyllda ens.
*G*
Vilken loser! ;)
Han var ju å andra sidan bara 13 år den gången så det är ju preskriberat vid det här laget.
Annars så gillar jag att odla blommor och läsa en 'god' bok samt sitta och snacka med folk om allt mellan himmel och jord. Jag brukar även göra hemsidor och det har väl hunnit bli ett antal genom årens lopp.
Men en del av hemsidorna har jag glömt bort att uppdatera och dom är väl inte kvar på nätet längre heller kanske... :blink:

Här har du en 50-åring, trodde att jag var äldst. (Skäms inte för min ålder, har presenterat mig i annat sammanhang.) Upp till bevis tanten, vem av oss är äldst på listan?

#67 Användaren är offline   Calle

• Crossfire Hurricane
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2003-10-04 kl. 22.52

Hej

Heter Calle och är född -75. 28 år gammal. Bor i Fröseke, i småland ca 1 mil från Orrefors.
Var med på BornToRun listan förut och även snokat runt på SPL och rmas en hel del.
Hörde Bruce första gången när jag hittade Born Ro Run vinylen hemma.
Började nog förstå vad det handlade om första gången när jag hörde Live 75-85.
Har sett Bruce 5ggr( 2x99, 2002 och 2x2003).
Gillar det mesta i musikväg bara det har soul. Mest är det väl Bruce/Dylan/Hiatt/young/Stones + diverse motown/stax soul som gäller.

Förutom musik gillar jag att sporta. Ibland i alla fall.. Förutom kondis träning försöker jag åka skidor någon/några ggr om året. Har även fått upp ögon för klättring.

Annars försöker jag bara vara trevlig mot alla i min omgivning.. :D

#68 Användaren är offline   Greta

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 17 jun-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-10-05 kl. 13.20

SatanRejectedMySoul skrev 2003-10-04 23:28:

Här har du en 50-åring, trodde att jag var äldst. (Skäms inte för min ålder, har presenterat mig i annat sammanhang.) Upp till bevis tanten, vem av oss är äldst på listan?

Jag är 60 så där ligger du i lä gubbe! Jag skäms inte heller för min ålder för det är ju inget man har åstadkommit själv...Det är ju bra att så många yngre har upptäckt Bruce...
:blink: :o

#69 Användaren är offline   Nisse

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 13 jun-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 13.39

En kort presentation från mig då.
40 år, fru och två barn (12 och 9 år) samt hund...
Bor strax utanför Göteborg.
Såg Bruce första gången -81 i Göteborg. Första skiva The River.
Sett honom totalt 7 gånger, förstås båda nu i somras.
Förutom Bruce lyssnar jag mycket på Lundell, som jag ser i särklass som artist i Sverige.
Andra favoriter: Neil Young, Dylan, Stones, Earle, Emmylou m.fl.

Är stor fotbollsfantast, har spelat själv, nu tränare samt flitig åskådare. Favoritlag: Blåvitt, Chelsea.

/Nisse

#70 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 15.50

Greta skrev 2003-10-05 14:18:

SatanRejectedMySoul skrev 2003-10-04 23:28:

Jag är 60 så där ligger du i lä gubbe! Jag skäms inte heller för min ålder för det är ju inget man har åstadkommit själv...Det är ju bra att så många yngre har upptäckt Bruce...
:blink: :o

Coolt!
inte så många i den åldern som surfar o gör hemsidor o sånt...
way to go! :)

#71 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 20.47

En presentation?

Jag har gjort det på min hemsida om ni vill kolla den.

http://www.tp.umu.se/~norqvist/

Mitt användarnamn SpaceDr tog jag därför jag är doktor i rymdfysik och tyckte Space-doctor lät ganska coolt... :rolleyes:

Patrik Norqvist

#72 Användaren är offline   Livrädd med stil

• Dazed and confused
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 20.52

SpaceDr skrev 2003-10-05 21:45:

jag är doktor i rymdfysik

Bild

#73 Användaren är offline   the ice-king

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 16 sep-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 20.55

En presentation?

Jag har gjort det på min hemsida om ni vill kolla den.

http://www.tp.umu.se/~norqvist/

Mitt användarnamn SpaceDr tog jag därför jag är doktor i rymdfysik och tyckte Space-doctor lät ganska coolt... :rolleyes:

Patrik Norqvist

Schysst samling!!

#74 Användaren är offline   Jeremies

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-03

Skrivet 2003-10-05 kl. 21.08

Smurfa mig långsamt, det var en massa blå gubbar du har!

#75 Gäst_dan_bertil_*

Skrivet 2003-10-05 kl. 23.04

dan bertil är dan bertil, en man med förkärlek till koffein, kortspel, v*ä*n*n*e*r, alla älskar raymond & framförallt, bruce!
hörde ''chefen'' när en kompis pumpade ut thunder road ur högtalarna på min 16års födelsedags fiestá. firar den 25e november min 17årsdag & min 1års dag med springsteen & estreet! born to run var första, fantastiska studioplattan jag köpte. fixade ganska direkt till mig biljetter till ullevi & såg deras 2 magiska spelningar, underbart, underbart, underbart! finaste midsommarhelgen i mitt liv!

favoritplattan är the wild, the innocent & the estreet shuffle

favoritlåten är incident on 57th street (ren, finstämd magi)

går medialinjen, årkurs 2, riktigt skön, slapp klass
älskar film
älskar musik
de e livsförnödenheter enligt min mening, det är därför jag går media :D
skriver mycket (bruce funkar som inspiration)
plinkar mycket med guran, tränar upp mig, ska köpa ett munspel & dra igång ett akustiskt one-man bruce-cover band B)

går hetast i högtalarna är stones, clash, phil spector, the temptations, zeppelin, dylan, radio dept, velvet underground, bowie, cash, moneybrother & the band.

... såå, slut med själv-pr'n för tillfället, ha en lovely afton allesammans,
cheers!

Inlägget har ändrats av dan_bertil: 2003-10-05 kl. 23.13

#76 Användaren är offline   ThunderRoadOslo2003

• Lost in the flood
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 jun-03

Skrivet 2003-10-06 kl. 07.34

Heter Freddy och bor i Kiruna uppe i ingenstans.. Är 20 år gammal och har inget jobb för tillfället.

Läste samhällsvetenskapliga programmet med samhällsvetenskaplig inriktning på gymnasiet, tänkte läsa vidare direkt efter gymnasiet men problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill läsa för något så det lades på hyllan.

Älskar musik. För mig är musik känslor, drömmar och livet. Utan musik skulle jag bli tokig. Kan dock inte spela musik för fem öre. Provade att spela gitarr under musiklektionerna i högstadiet men kom fram till att jag led av tondövhet och saknade taktkänsla så jag är dömd att bara kunna lyssna på musik och inte framföra den.

Hade jag trott på Gud hade Bruce fått den titeln men jag får nöja mig med att kalla honom min Boss. Pilgrimsfärden gjordes i bil till Oslo och Göteborg detta år.
Första konserten avnjöts på första rad framför Clarence i Oslo och jag var besatt (ett negativt ord men det är nog det som stämmer bäst här) redan innan och nu efteråt kan man nog säga att den linjen passerats med god marginal.

Gillar att läsa och titta film och tv. Det hör ihop med ett av mina andra stora intressen: Att skriva. Musik, film, tv och böcker är för mig inspiration.

Galen i bilar och att köra dem. Ibland får jag chansen att köra en Cadillac eller Oldsmobile och de gånger jag får sitta ensam i bilen och köra runt åker självklart Springsteen in bilstereon och de ögonblicken njuter jag av.

#77 Gäst_nickcave_*

Inläggsikon  Skrivet 2003-10-06 kl. 11.46

ok då:-)
detta är jag...peter, skåning av födsel och ohejdad vana!
ålder , tillhör den mogna skaran här på sidan 41 trillade in i sommras, och jag njuter av varje sekund!!! och skall man vara bäst i nåt så...är det nån som slår 5 barn? för det har jag lyckats få ihop, fem guldkorn i mina ögon för evigt att blänka!!!från 6 till 19!!

springsteen trillade vi dit på 78, och varit honom mer eller mindre trogen genom åren.
jobbar(ja kalla det vad man vill:-)) som it-tekniker, dvs jag får leka med datorer dagarna igenom!!

nåt annat ni undrar så fråga jag tycker om att svara, är så där äkligt social, ni vet!!1

peter

#78 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2003-10-06 kl. 20.29

Livrädd med stil skrev 2003-10-05 21:50:

Bild

Hmmm...

Hur ska jag tolka detta?

Rymdfysik är kul :o , roligare än mycket annat i alla fall.

P.

#79 Gäst_Crunchy_*

Skrivet 2003-10-06 kl. 22.45

Greta skrev 2003-10-04 22:20:

*G*
Vilken loser! ;)

Jodå min mor retar mej fortfarande för den nedrans Ullevikonserten 1985........ :angry: :unsure:

En bra sak med morsan och farsan är att man kan åka på konserter med dom då vi gillar samma typ av musik (Nästan. Dom gillar visst inte hårdrock....... :P )

Vi har varit på följande tillsammans:

Bruce Springsteen (6 ggr)
Elton John
John Fogerty
Tina Turner
Rhapsody in Rock (2 ggr)
Mark Knopfler

Om jag glömt nåt så får mamma påminna mej...... :P

#80 Gäst_Dust on my shoes_*

Skrivet 2003-10-11 kl. 19.51

SpaceDr skrev 2003-10-06 21:27:

Livrädd med stil skrev 2003-10-05 21:50:

Bild

Hmmm...

Hur ska jag tolka detta?

Rymdfysik är kul :o , roligare än mycket annat i alla fall.

P.

YOURE THE MAN Dr!

• (40 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Sista »