springsteen.se: Hur många vill presentera sej?! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (40 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Hur många vill presentera sej?! Här kommer iallafall jag.

#81 Användaren är offline   Livrädd med stil

• Dazed and confused
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 8 jul-03

Skrivet 2003-10-11 kl. 19.56

SpaceDr skrev 2003-10-06 21:27:

Livrädd med stil skrev 2003-10-05 21:50:

SpaceDr skrev 2003-10-05 21:45:

jag är doktor i rymdfysik

Bild

Hmmm...

Hur ska jag tolka detta?

Rymdfysik är kul :o , roligare än mycket annat i alla fall.

P.

Jag menade på att du var ruskigt välutbildad, vilket jag finner mäkta imponerande...

Is there a Professor in the house!?

Inlägget har ändrats av Livrädd med stil: 2003-10-11 kl. 19.57

#82 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2003-10-11 kl. 22.00

Livrädd med stil skrev 2003-10-11 20:54:

SpaceDr skrev 2003-10-06 21:27:

Livrädd med stil skrev 2003-10-05 21:50:

SpaceDr skrev 2003-10-05 21:45:

jag är doktor i rymdfysik

Bild

Hmmm...

Hur ska jag tolka detta?

Rymdfysik är kul :o , roligare än mycket annat i alla fall.

P.

Jag menade på att du var ruskigt välutbildad, vilket jag finner mäkta imponerande...

Is there a Professor in the house!?

Tackar!
Jo, det tog nästan 10 år på Universitet att bli doktor.
(Som tur var har man lön de 5 sista åren)
Om man inte tycker det är kul och intressant så skulle det nog kunna vara som för "smileyen" du bifogade.

Dock är jag inte professor, och kommer inte att bli på länge
än (troligen aldrig).

#83 Användaren är offline   Andrew Blakk

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 6 sep-03

Skrivet 2003-10-12 kl. 13.24

Hm, Anders 29 år bosatt i Sthlm. 2 barn och fru... Jobbar som lärare men lever för musiken och mina gitarrer. Jag har lyssnat på Bruce sen Born in the USA och satt som fastklistrad framför radion sommaren 88. HT/LT var sånna besvikelser så Brucelyssnadet låg nere några år fram till Greatest hits och Murder Inc. Oj vad jag älskade den låten då... Sedan när tracks kom så var man såld igen. Vilket innebar en massa bootlegs, mp3or och miltals utav setlistor. jag har bara sett Bruce 2 gånger, de båda stadionspelningarna.

#84 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2003-10-13 kl. 09.23

Andrew Blakk skrev 2003-10-12 14:22:

jag har bara sett Bruce 2 gånger, de båda stadionspelningarna.

Inte Ullevi? :unsure:

#85 Användaren är offline   Andrew Blakk

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 6 sep-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-10-13 kl. 09.30

OscarF skrev 2003-10-13 10:21:

Andrew Blakk skrev 2003-10-12 14:22:

jag har bara sett Bruce 2 gånger, de båda stadionspelningarna.

Inte Ullevi? :unsure:

Jupp, stadion 99. Missade både Globen och Ullevi. Ibland är det förkrossande hur livet kan te sig.

Inlägget har ändrats av Andrew Blakk: 2003-10-13 kl. 09.30

#86 Gäst_guran_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-10-13 kl. 22.14

Å vem är jag då? göran sahlström 39 år från Karlstad, jobbar som elektriker håller just nu på och renoverar vårt hus, gillar gamla bilar å mc. Första lp med bossen born in the usa inhandlades -85 efter ha varit UTANFÖR ullevi en lördag sommaren -85, kunde inte glömma det grymma "röjjet" där inne..dröjde ända tills -99 på stadium som jag såg honom för första gången, och det var ok men det där "röjjet" som jag mindes från -85 fanns inte där. Men så i vintras när biljetterna till ullevi släpptes så fixade jag biljetter till lördagens konsert, och den måste ju bara bli bra !! och bra vart det, ångrar att jag inte skaffade till söndagen oxå, men nästa gång ska jag se rubbet :D

#87 Användaren är offline   Jack the Rabbit

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 7 okt-03

Skrivet 2003-10-14 kl. 10.32

Daniel, ja jag heter så.
Det är jag som är Springsteens Jack the Rabbit, i 23-årig variant.
Arbetar och sliter som journalist, skriver konstant även på fritiden, vilken jag spenderar i Stockholm.
Har även ett stort intresse i musik, dels i att lyssna och läsa om, dels i att själv spela. Har ett band som heter The Freehold Band, gör en del Springsteen och Lundell.

Sett Bruce sex gånger och utan tvekan var Cirkus -96 bäst...
Favoritlåt: Jungleland med stråkar, alternativ studioversion.

"Jack the Rabbit and Weak Knee Willie, don't you know they're gonna be there..."

#88 Användaren är offline   Nebraska

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 13 okt-03

Skrivet 2003-10-19 kl. 21.51

30årig dalkulla.Jobbar som Matmästare.Låter nog lite mera imponerade än vad det är .Försörjer där igenom mina travhästar ,i väntan på omvänd ordning :rolleyes: .
Så har jag en dalmatiner,som syns på min avatarbild.Han är sex månader nu,och en aningens större än på bilden.Fast fortfarade lika söt ;) .

#89 Användaren är offline   Jocke F

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2003-10-19 kl. 23.46

Jag heter Joakim har fru ett barn och två
Irländska settrar. Jag är 36 år gammal och
bor i Mjölby Östergötland har ett eget företag
inom bygg/plåtslageri.
Har sett Bruce live Ullevi-85:2 Stadium -88
Globen-02 Ullevi -03:2
För mig är han den grymaste men mitt musik
intresse är brett och stort. Skriver inte många
inlägg här men är ute och läser vad ni skriver
varje dag. Underbar sida.
Jag är ochså grymt sportintresserad. Brynäs är
laget i hockey,Liverpool FC är ochså i mitt hjärta.

Mvh
Joakim Fransson

#90 Användaren är offline   Stinalisa

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 aug-03

Skrivet 2003-10-20 kl. 09.01

Ja Maria heter jag o är 36 år. Sambo o en pojk på snart 8 år.
har nyligen flyttat till Askersund i från Borlänge.
just för tillfället är jag sjukskriven men ska skola om mig så jag lär väl börja med o läsa in gymnasiet. Gillat Springsteen sen jag var ca 12 år i samband med the river plattan.
Har sett han 5 ggr. 92, 93, 99 02 o 03.
jag o en kompis tänkte åka ner 85 men gjorde inte de pgr. av att vi inte hade nå biljetter men man skulle ha åkt ner ändå. Grämde mig ända tills i år när jag äntligen fick se han på ullevi. Vilken känsla de var..*ler*
Lika var de 88 men fick inte tag på några då heller, så vi var ner på Michael Jackson, det var ok.
O sen till den i globen förra året när jag kom fram så hadr dom tagit slut. Men jag ringde idogt flera gånger om dan till ticnet o fick tag i en återbudsbiljett o troligtvis den enda trodde dom. Så jag hade världens krigsdans. :D
Fick en bakom scenen o jag hade jättebra möjlighet o ta kanonkort men hade min nya så jag tänkte inte på att de var röda ögon red. Så när den blixtra så drog jag undan den. Ni kan ju tänka er när jag hade fått dom endast 2 var ok utav 25. Så typiskt.. :angry: Men jag fick ju se han..
Jaja men det är superbra sidor här....

Ha de gott alla....
Maria..

Inte att glömma.... Leksand så klart!!!

#91 Användaren är offline   Jenny

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 24 jun-03

Skrivet 2003-10-26 kl. 12.08

Hej!

Jenny heter jag och är 28 år. Bor tillsammans med min sambo Joakim och dotter Alva (14 mån) i Malmö sedan tre år. Kommer egentligen från Stockholm. Jag har varit mammaledig senaste året men ska nu återgå till mitt arbete som lärare i svenska och engelska på högstadiet (studier av Springsteentexter är något mina elever blir väääldigt bra på!).

Har sett Bruce 26 gånger (Sverige, Norge, Danmark, England, Tyskland, USA). Första konserten var Globen-92. Bland de bästa Springsteenupplevelserna är Globen -92 (det var ju första gången! plus att jag lärde känna världens trevligaste norrman: hej Rune!) Madison Square Garden sommaren 2000 och även Ullevi nu i somras då jag äntligen fick möjlighet att stå längst fram med Evelina igen! Åh, vad kul vi hade! :D Favoritlåt är ju jättesvårt, men jag just nu är jag väldigt svag för den lite mer melankoliska sidan som One step up, Two for the Road, If I should fall behind och andra lugnare stycken.

Övriga intressen är resor, fotboll (favoritlag Hammarby) och ishockey (MIF Redhawks får väl vara favoriten eftersom min dotters pappa skrinnar runt där!).

Ja, det var nog allt.....

Hälsningar Jenny

#92 Användaren är offline   malm

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 aug-03

Skrivet 2003-10-26 kl. 14.18

Tja

Mattias Malm är namnet och 17 år gammal (ung, vilket man vill)

Går andra året på gymnasiet och läser samhäll.
Skall bli antingen Polis eller Militär, dags om bestämma snart.

Ingen flickvän :( haha

Har lyssnat på Bruce i 2 år nu, har alltid gillat hans musik men jag blev väll kanske inte ett "hängivet fan" förräns för 2 år sedan.
Har dock bara sätt Bruce spela en gång, det var andra kvällen på Ullevi i sommras
22/6 2003.
Det är hittills den absolut bästa kvällen i mitt liv.
Hoppas självklart det blir fler underbara kvällar i sällskap med tusentals fans och Bruce himself.

Favoritlåt är ju väldigt svårt och plocka ut, finns ju hur många som helst, så jag skriver några stycken istället.

Racing in the street, Jungleland, She´s the one, Born to Run, The River, Badlands Thunder Road, ja som sagt, listan kan göra väldigt lång.

Favoritalbum är väll Born To Run, det finns inte en ända dålig låt på albumet, alla är kanon, alla är Springsteen rätt igenom ;)

Det var väll det mesta

Mattias

#93 Gäst_G-man_*

Skrivet 2003-10-26 kl. 16.34

Jag (G-man) heter Göran, 32 år från Stockholm. Jobbar inom vården ute på Huddinge Sjukhus. Jobbar dock deltid. Spelar piano i lite olika band. Ett Springsteen-coverband någon??!!
Gillar främst 70-tals plattorna, men tycker väl att The River-turnen är den bästa turnen han gjort. Har inte så mycket till övers för Human Touch eller Lucky Town perioden. Stadion-93 var hemsk....tyvärr. Men Ullevi 2003, andra dagen är väl den bästa Springsteen konsert jag har sett personligen. Har sett allt sedan Stadion 1988 utom Cirkus-spelningen. Ser fram imot From Small things....väntat så länge. När Detroit Medley sparkade igång i sommras blev jag nästan tårögd.

Uppvuxen på Rock"n" roll och R&B, så Springsteen blev en naturlig fortsätning, var en stor ELvis-fan som liten.
Uppskattar Springsteens texter, dom får mera djup och betydelse ju äldre man blir har jag upptäckt. Samtidigt har tiden hunnit ikapp oss...jag menar tiden han skildrar i USA på The River/Born in the USA och Nebraska har kommit hit nu med alla nedlägningar överallt.
Det var det hela.

#94 Gäst_Crunchy_*

Skrivet 2003-10-27 kl. 01.14

Jenny skrev 2003-10-26 12:06:

Favoritlåt är ju jättesvårt, men jag just nu är jag väldigt svag för den lite mer melankoliska sidan som One step up, Two for the Road, If I should fall behind och andra lugnare stycken.

Övriga intressen är resor, fotboll (favoritlag Hammarby) och ishockey (MIF Redhawks får väl vara favoriten eftersom min dotters pappa skrinnar runt där!).

If I Should Fall Behind är en av mina absoluta favoriter !!!!!!!!! Kul att du nämnde den låten !!

MIF Redhawks........Blääääää :P

Men seriöst, vilken av spelarna kan det vara (Hockeytokig och nyfiken bara) ??

#95 Användaren är offline   Jenny

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 24 jun-03

Skrivet 2003-10-27 kl. 14.20

Crunchy skrev 2003-10-27 01:12:

Jenny skrev 2003-10-26 12:06:

Favoritlåt är ju jättesvårt, men jag just nu är jag väldigt svag för den lite mer melankoliska sidan som One step up, Two for the Road, If I should fall behind och andra lugnare stycken. 

If I Should Fall Behind är en av mina absoluta favoriter !!!!!!!!! Kul att du nämnde den låten !!

MIF Redhawks........Blääääää :P

Men seriöst, vilken av spelarna kan det vara (Hockeytokig och nyfiken bara) ??

[QUOTE]

Det är Lundberg som spelar med nr 4 på ryggen (som spelat i SSK ett år för länge sedan! 1994-1995 tror jag det var) och som faktiskt också är en Springsteenfantast, även om han inte vill erkänna det! Han blir inte glad på mig nu :P , men han har ex köat inför Oslo-99 i hällande regn från tidig morgon samt åkt till både England och USA (i och för sig inte enbart för Bruce, det var en kombinerad semesterresa men vi hade ju inte åkt just till USA om det inte hade varit Bruce-konserter där...! Behöver jag nämna att han blivit en övertygad Springsteenlyssnare sedan vi träffades?! :D :D :D

Jenny

#96 Användaren är offline   Edge

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 27 okt-03

Skrivet 2003-10-27 kl. 14.39

Trevlig tråd faktisk !
Speciellt som nytt medlem är det inte fel att veta vem man "pratar" med :)

Michael hetar jag och bor i en liten håla mellan Varberg og Kinna (RV 41)
39 år gammal med fru, barn och vovve
Springsteen fantast sedan många år tillbaka, kommer inte ihåg när jag fastnade.

Har varit på en del koncert med Bossen, Ullevi så klart i somras (x2), Köbenhamn, Stockholm, London och Berlin för att nämna någon.
Drömmen är väl fortfarande att uppleva Bruce på hemmaplan i NJ.......

Har väl en hyfsat bra samling skivor med Bruce med inspelningar från 1973 och till i dag, fick nyligen 18 stk kassett band från en Bruce-kompis på Irland med mängder av godis.

Sport ? Djurgår'n och inget annat !

Och sen är jag dansk - hoppas att jag fortfarande är välkommen här...... :D

#97 Användaren är offline   The Boss Fan

• Min son Yngve Bruce
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 1 okt-03

Skrivet 2003-10-27 kl. 20.37

Hej
The Boss Fan = Jan 36 år
Bor i Åkersberga med fru och son - Yngve Bruce Åke (se avatar)
Flyttade till Sverige 1990 från Norge - är hälften norsk, hälften dansk.
Upptäckte Bruce i lumpen '88 - Tunnel Of Love.
Har sett honom 93-96-99&99 samt andra kvällen 03.
Cirkus 96 klart grymmast.
Har en hygglig samling boots, men mäst nedladdat från nätet (mp3 källa).
Sport, har många nämt i sina inlägg, men sport skiter jag i.
Jobbar som kriminalvårdare.
Tycker att detta är ett jävligt bra forum - skall snart lägga upp ett träd tänkte jag.

sköt om er :D

#98 Användaren är offline   wahlström

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 12 nov-03

Skrivet 2003-11-13 kl. 19.47

Hej!

Anders Wahlström 43 år bor i Åkersberga.
Sambo och har 2 pojkar 10 och 14 år.
Började lyssna på Bruce när Born to run kom, kommer fortfarande ihåg när jag hörde den låten första gången i baksätet på en polares pappas bil, det var en oförglömlig upplevelse. Har sett Bruce 81 hovet, 85 Ullevi, 99 stadion och 03 på Ullevi. För övrigt gillar jag Neil Young, Bob Dylan, Elvis Costello, Ulf Lundell och många andra.

#99 Användaren är offline   Wijken

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 sep-03

Skrivet 2003-11-13 kl. 22.27

Stefan Wijk 33 år ifrån Rimbo (5,5 mil nordost om Stockholm)
Är singel
Fotboll är det stora intresset, som ledare i Rimbo IF och supporter AIK (har säsongskort)
Trav är ett annat intresse då jag deläger en häst
Jobbar innom flyget (men på marken!)

Musik smaken är bred men det blir mycket Stones,Lundell,Deep purple,LeMarc och Springsteen

Har sett Springsteen 4 gånger, STHLM 99 x 2 & GBG 03 x 2, och träffat honom en gång på Arlanda efter inspelningen av "Sen kväll med Luuk" 98 och fick en pratstund på 10 min

#100 Användaren är offline   Nord

• Tougher Than The Rest
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2003-11-13 kl. 23.22

Min Tur. Bättre sent än aldrig.. :ph34r:

Johan är mitt namn.
Är 19 år, har just gått ut Samhällsprogrammet och i väntan på att jag ska bli stor och veta vad jag vill läser jag upp mina betyg på Komvux. Helgerna används till att hinna med så många filmer som möjligt med polarna, eftersom man bor i Kalix finns inte mycket annat att göra..

Springsteen har alltid varit en liten favorit men blev frälst först i somras då jag såg mina första konserter.. Ullevi-lördag och Ullevi-söndag givetvis. Känslan av att vandra hemåt på lördagskvällen var oslagbar, att varit med om nåt så fantastiskt stort och veta att man har nåt lika bra att se fram emot nästa dag.. :rolleyes:

Lyssnar på det mesta, men förutom Springsteen är U2 stooora favoriten..

Fotboll är ett annat stort intresse och Arsenal är laget.

Jaha, fick nog med det mesta.., om inte kan jag alltid kontaktas via ICQ eller msn där jag spenderar alldeles för mycket tid.. <_<

Lev Väl Springsteendårar..

• (40 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd