The Springsteen Punkt SE band Alla musiker, LÄS
Skrivet 2007-09-07 kl. 23.13
Skrivet 2007-09-08 kl. 10.30
Andrew Blakk skrev 2007-09-06 19:04:

1. Ja
2. Kul att göra något helt annat
3. Tja spelar ingen större roll
4. Gitarr, bas
5. Bra gitarrist, rätt medioker basist...

Sång
- Timmy
Piano
- Roy Bittan
Bas
- Working On The Highway
Orgel
- Roy Bittan
Akustisk gitarr
- Timmy
- IpodEd
- Erra_1985
Elgitarr
- Andrew Blakk
Trummor
- Dator
Saxofon
-
Munspel
- IpodEd
Skrivet 2007-09-08 kl. 16.11
Så munspel kan jag lira så länge det är The River som skall spelas

Jag minns i midsomras så kommer det fram en man till mig när jag är på väg ner till stranden med min gitarr och mitt munspel och tänkte sitta där å vara allmänt djup och deppig och spela allt från thunder road till pärleporten i min ensamhet på en klippa.
Då frågar han mig om jag kan riva av en låt för honom, lagom drucken som jag va så sa jag kaxigt säg en låt vilken som helst så ska jag spela den.
Där står jag med hjärtat i halsgropen och känner att fan det här kommer ju aldrig gå för jag kan ju typ bara lira en låt.
Tro det eller ej så säger mannen i fråga kan du spela Springsteens The River, jajamen sa jag å tog ton med mitt munspel å lite läckert nybörjar fingerplock på gitarren och kör mellanspelet.
-m!cke
Skrivet 2007-09-09 kl. 10.20
macho2k skrev 2007-09-08 17:11:
Så munspel kan jag lira så länge det är The River som skall spelas

Jag minns i midsomras så kommer det fram en man till mig när jag är på väg ner till stranden med min gitarr och mitt munspel och tänkte sitta där å vara allmänt djup och deppig och spela allt från thunder road till pärleporten i min ensamhet på en klippa.
Då frågar han mig om jag kan riva av en låt för honom, lagom drucken som jag va så sa jag kaxigt säg en låt vilken som helst så ska jag spela den.
Där står jag med hjärtat i halsgropen och känner att fan det här kommer ju aldrig gå för jag kan ju typ bara lira en låt.
Tro det eller ej så säger mannen i fråga kan du spela Springsteens The River, jajamen sa jag å tog ton med mitt munspel å lite läckert nybörjar fingerplock på gitarren och kör mellanspelet.
-m!cke
Sång
- Timmy
Piano
- Roy Bittan
Bas
- Working On The Highway
Orgel
- Roy Bittan
Akustisk gitarr
- Timmy
- IpodEd
- Erra_1985
Elgitarr
- Andrew Blakk
Trummor
- Dator
Saxofon
-
Munspel
- IpodEd
- macho2k
Skrivet 2007-09-12 kl. 20.18
Två strängar släppte lite brutalt och sladden glappar ganska rejält. Är inte i stånd att uppdatera utrustningen inom den närmsta framtiden, har helt enkelt inte råd. Det har ju kommit lite utgifter nu, köpte några konstiga biljetter och så där...
Så en ny basist borde nog försöka uppsökas. Sorry, lite synd känner jag, hade nog blivit kul

Inlägget har ändrats av Working On The Highway: 2007-09-13 kl. 18.13
Skrivet 2007-09-13 kl. 16.21
Working On The Highway skrev 2007-09-12 21:18:
Två strängar släppte lite brutalt och sladden glappar ganska rejält. Är inte i stånd att uppdatera utrustningen inom den närmsta framtiden, har helt enkelt inte råd. Det har ju kommit lite utgifter nu, köpte några konstiga biljetter och så där...
Så en ny bassist borde nog försöka uppsökas. Sorry, lite synd känner jag, hade nog blivit kul

Inga problem, eftersom bandet inte är färdigt än. Tråkigt dock.
NY BASIST SÖKES
Och saxofonist

Sång
- Timmy
Piano
- Roy Bittan
Bas
-
Orgel
- Roy Bittan
Akustisk gitarr
- Timmy
- IpodEd
- Erra_1985
Elgitarr
- Andrew Blakk
- Kalven
Trummor
- Dator
Saxofon
-
Munspel
- IpodEd
- macho2k
Skrivet 2007-10-10 kl. 22.42
Jag var hos Markus i torsdags förra veckan... Tog mig lite frihet, och vet inte vad ni säger om det, men spelade in akgitarr + sämre-än-vanligt-sång på den. Så man är lite förberedd tänker jag.
Har projektfil till Cubase bränd på en CD ifall näste man känner för att ta över och göra pålägg?
(jag lägger förresten gärna om sången nån gång ifall vi går vidare med detta)
Skrivet 2007-10-11 kl. 16.45
Roy Bittan skrev 2007-10-11 17:39:

Vilken låt är det?
Hupps, glömde skriva det.

Tog "This Hard Land", kändes som att den kan bli en bra förstalåt för det här projektet?
Men skicka din vanliga postadress via PM så kan jag skicka skivan till dig imorrn.

Men kan skicka skivan till dig, så får du se vad du kan göra med det... Använde ackorden som ligger uppe på GL som "grund", och tror jag lyckades att hålla mig ifrån min vana att annars ta suspenderade ackord här och var i låtarna. Hoppas att du kan lista ut det, tror det är på några ställen där jag spelar nåt ackord lite längre... Men med ditt gehör kan du kanske reda ut det. Annars får du ge mig en utskällning.