springsteen.se: småsaker om Springsteen - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (170 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

småsaker om Springsteen Övrigt: saker som inte är värda en egen tråd Betygsätt tråd: ****- 4 Röster

#1 Användaren är offline   johnny66

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 1 nov-03

Inläggsikon  Skrivet 2007-11-03 kl. 09.24

Får se om det här funkar.
Istället för att starta nya trådar om minsta lilla undran eller tanke som har med Bruce att göra vore det väl mer praktiskt att samla allt smalltalk i en tråd.

För att få igång den tar jag ett exempel, hmm, jo en sak som är lite tråkig, i USA har det ju funnits en "andrakväll" som det verkar lyft showen ännu ett snäpp med premiärer och mer tight show. Nu blir det ju inga dubbelspelningar i Europa, så man undrar ju lite var dom "mentala" andrakvällarna blir...

#2 Användaren är offline   Asok

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 okt-03

Skrivet 2007-11-03 kl. 09.55

Jo kan ju kännas lite oroande fast gårdagens setlist ser ju otroligt bra ut ändå!! :rolleyes:

#3 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2007-11-03 kl. 10.19

Visa inläggjohnny66 skrev 2007-11-03 09:24:

Nu blir det ju inga dubbelspelningar i Europa, så man undrar ju lite var dom "mentala" andrakvällarna blir...

Globen blir kanske en mental tredjekväll :rolleyes:

Inlägget har ändrats av Fowler: 2007-11-03 kl. 10.27

#4 Användaren är offline   Roy Bittan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 aug-07

Skrivet 2007-11-03 kl. 11.32

Visa inläggFowler skrev 2007-11-03 10:19:

Globen blir kanske en mental tredjekväll :rolleyes:

Vore ju inte helt fel :) Och inte otroligt heller. Eller? :whistle:

#5 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2007-11-03 kl. 16.38

Bra iniativ Johnnyboy! :)

#6 Användaren är offline   DennisC

• The Mighty One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 jun-03

Skrivet 2007-11-03 kl. 20.54

Helrätt.

#7 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2007-11-04 kl. 15.09

Han kommer säkert att bjuda på en del överraskningar i Europa också men kanske inte så stora förändringar fran dag till dag. Där det oftast sker byten är låt nummer 11-13 och andra extranumret. I alla fall om han kör i samma stuk som på hemmaplan. Tror i alla fall inte att han kör samma setlist rakt igenom hela Europa...

Sedan verkar han ofta spela låtar bara en gång på vissa ställen. Förmodligen finns det en koppling till just det stället i låten. "Jungleland" i New York t ex. Finns det några speciella svenska eller europeiska favoriter vi kan förvänta oss?

#8 Användaren är offline   DennisC

• The Mighty One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 jun-03

Skrivet 2007-11-04 kl. 18.49

Folk verkar ha på tok för höga förväntningar på att Bruce skall göra något "speciellt för Sverige" varje gång han sätter sin fot innanför landets gränser.
Risken för antiklimax är uppenbar.

Jag tror inte han kommer ändra så där särdeles mycket från det vi ser nu tills han kommer till Sverige.
Jag skulle vara mycket nöjd om han gjorde en "standardsetlist" som den vi såg i St Paul nu senast.
När folk gnäller över en setlista som innehåller Night, She´s the one, Incident on 57th Street, Badlands, Thunder Road och Born to run så är det något som är allvarligt fel nånstans. :boxing:

#9 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2007-11-04 kl. 19.18

Visa inläggDennisC skrev 2007-11-04 18:49:

Folk verkar ha på tok för höga förväntningar på att Bruce skall göra något "speciellt för Sverige" varje gång han sätter sin fot innanför landets gränser.

Jag tror inte han kommer ändra så där särdeles mycket från det vi ser nu tills han kommer till Sverige.
Jag skulle vara mycket nöjd om han gjorde en "standardsetlist" som den vi såg i St Paul nu senast.
När folk gnäller över en setlista som innehåller Night, She´s the one, Incident on 57th Street, Badlands, Thunder Road och Born to run så är det något som är allvarligt fel nånstans. :boxing:

Jag håller fullständigt med! Tycker låtlistorna ser jättebra ut, mycket bättre än 2002...

Fast drömma måste man få, och jag drömmer om att få Backstreets följt av Jungleland efter The Promised Land....Sedan är Prove it all night mitt förslag att följa Radio Nowhere. Då skulle det funka om övriga var s.k standards, fast en Something in the Night borde han väl kunna klämma in i början av konserten :rolleyes:

#10 Användaren är offline   Kalven

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 sep-04

Skrivet 2007-11-06 kl. 21.45

" hej pappa, titta! "

Roligt att han har lite svenska med i sina låtar, detta från I'm going down under den sista minuten :)

#11 Användaren är offline   Roy Bittan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 aug-07

Skrivet 2007-11-07 kl. 19.41

Visa inläggMagic Duck skrev 2007-11-04 15:09:

Finns det några speciella svenska eller europeiska favoriter vi kan förvänta oss?

Helan går? :whistle:

#12 Användaren är offline   JIMNOR

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-03

Skrivet 2007-11-07 kl. 20.38

Jag har två små frågor: vad är det för melodislinga Steve spelar i Promised land precis innan saxsolot ? Är det always on my mind ? Jag blir tokig om jag inte får veta !!
Är det fortfarande jämnfota-hopp i Dancing in the dark ? Orkar gubben ?

#13 Användaren är offline   JIMNOR

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-03

Skrivet 2007-11-07 kl. 20.44

Jag kom på en rolig grej. Har ni tänkt på att nu för tiden när Bruce ska avsluta en låt lite tufft och göra ett litet hopp när låten slår av så är det som han stutsar en extra gång ?!?! Har bara jag tänk på det ? Hihi...

#14 Användaren är offline   Joel

• Disciple of Soul
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2007-11-08 kl. 00.42

Visa inläggDennisC skrev 2007-11-04 18:49:

Det kanns lite markligt pa ett satt att sitta och lasa en massa kommentarer pa konserter fran folk som inte varit pa konserterna. Setlistorna betyder en del, men i vissa diskussioner verkar det som om setlistorna ar allt. Jag foredrar min upplevelse av standardsetet i St Paul over nagot av MSG-seten alla dagar i veckan. Hade nog en hel del av mattnaden som andra skrivit om i nagon annan trad och inga sarskilda forvantningar. Jag bara flog ivag..... Thunder Road har forresten bara spelats tva ganger. Hur kan det vara standard? :whistle: Den later dessutom magnifikt igen.
Jag ska sitta och skriva en javla massa kommentarer har om Globenkonserten som jag kommer att missa. B)
Joel

#15 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2007-11-08 kl. 11.17

Visa inläggJoel skrev 2007-11-08 00:42:

Det kanns lite markligt pa ett satt att sitta och lasa en massa kommentarer pa konserter fran folk som inte varit pa konserterna. Setlistorna betyder en del, men i vissa diskussioner verkar det som om setlistorna ar allt. Jag foredrar min upplevelse av standardsetet i St Paul over nagot av MSG-seten alla dagar i veckan. Hade nog en hel del av mattnaden som andra skrivit om i nagon annan trad och inga sarskilda forvantningar. Jag bara flog ivag..... Thunder Road har forresten bara spelats tva ganger. Hur kan det vara standard? :whistle: Den later dessutom magnifikt igen.
Jag ska sitta och skriva en javla massa kommentarer har om Globenkonserten som jag kommer att missa. B)
Joel

Håller med. Setlistor är faktiskt bara bokstäver på papper.

#16 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2007-11-08 kl. 16.48

Visa inläggJoel skrev 2007-11-08 00:42:

Det kanns lite markligt pa ett satt att sitta och lasa en massa kommentarer pa konserter fran folk som inte varit pa konserterna. Setlistorna betyder en del, men i vissa diskussioner verkar det som om setlistorna ar allt.

:lol:

Bra skrivet, Joel! :thumbup:

Vad gör du förresten i USA? Turist? Pluggar? Arbetar...?
Eller ser du "bara" Springsteen...?

Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2007-11-08 kl. 16.49

#17 Användaren är offline   Perssonpung

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 aug-07

Skrivet 2007-11-08 kl. 17.05

http://www.youtube.c...h?v=aSVNZLniMGk

En lite annorlunda video som dom flesta här säkert har sett. Lite häftigt är det iallfall.

Synd att man inte får se honom åka iväg på sin mc bara :P

#18 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2007-11-08 kl. 17.08

Att ingen har uppmärksammat att han igår spelade på en väldigt liten välgörenhets gala kallad Stand Up For Heroes.

Hursomhelst så spelade han 3 låtar och sen auktionerades Bruce gamla Harley från 1991 ut till välgörande ändamål.

Låtarna han spelade var:

This Hard Land
Devil's Arcade
Thunder Road.

#19 Användaren är offline   Perssonpung

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 aug-07

Skrivet 2007-11-08 kl. 17.14

Visa inläggMissing skrev 2007-11-08 17:08:

Att ingen har uppmärksammat att han igår spelade på en väldigt liten välgörenhets gala kallad Stand Up For Heroes.

Hursomhelst så spelade han 3 låtar och sen auktionerades Bruce gamla Harley från 1991 ut till välgörande ändamål.

Låtarna han spelade var:

This Hard Land
Devil's Arcade
Thunder Road.

Hur mycket var man tvungen att punga ut med för att få HD'n då?

#20 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2007-11-08 kl. 17.31

Visa inläggPerssonpung skrev 2007-11-08 17:14:

Hur mycket var man tvungen att punga ut med för att få HD'n då?

Den gick för 85 000 dollar

• (170 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma