småsaker om Springsteen Övrigt: saker som inte är värda en egen tråd
Skrivet 2007-11-03 kl. 09.24
Istället för att starta nya trådar om minsta lilla undran eller tanke som har med Bruce att göra vore det väl mer praktiskt att samla allt smalltalk i en tråd.
För att få igång den tar jag ett exempel, hmm, jo en sak som är lite tråkig, i USA har det ju funnits en "andrakväll" som det verkar lyft showen ännu ett snäpp med premiärer och mer tight show. Nu blir det ju inga dubbelspelningar i Europa, så man undrar ju lite var dom "mentala" andrakvällarna blir...
Skrivet 2007-11-04 kl. 15.09
Sedan verkar han ofta spela låtar bara en gång på vissa ställen. Förmodligen finns det en koppling till just det stället i låten. "Jungleland" i New York t ex. Finns det några speciella svenska eller europeiska favoriter vi kan förvänta oss?
Skrivet 2007-11-04 kl. 18.49
Risken för antiklimax är uppenbar.
Jag tror inte han kommer ändra så där särdeles mycket från det vi ser nu tills han kommer till Sverige.
Jag skulle vara mycket nöjd om han gjorde en "standardsetlist" som den vi såg i St Paul nu senast.
När folk gnäller över en setlista som innehåller Night, She´s the one, Incident on 57th Street, Badlands, Thunder Road och Born to run så är det något som är allvarligt fel nånstans.
Skrivet 2007-11-04 kl. 19.18
DennisC skrev 2007-11-04 18:49:
Jag tror inte han kommer ändra så där särdeles mycket från det vi ser nu tills han kommer till Sverige.
Jag skulle vara mycket nöjd om han gjorde en "standardsetlist" som den vi såg i St Paul nu senast.
När folk gnäller över en setlista som innehåller Night, She´s the one, Incident on 57th Street, Badlands, Thunder Road och Born to run så är det något som är allvarligt fel nånstans.
Jag håller fullständigt med! Tycker låtlistorna ser jättebra ut, mycket bättre än 2002...
Fast drömma måste man få, och jag drömmer om att få Backstreets följt av Jungleland efter The Promised Land....Sedan är Prove it all night mitt förslag att följa Radio Nowhere. Då skulle det funka om övriga var s.k standards, fast en Something in the Night borde han väl kunna klämma in i början av konserten
Skrivet 2007-11-08 kl. 00.42
DennisC skrev 2007-11-04 18:49:
Det kanns lite markligt pa ett satt att sitta och lasa en massa kommentarer pa konserter fran folk som inte varit pa konserterna. Setlistorna betyder en del, men i vissa diskussioner verkar det som om setlistorna ar allt. Jag foredrar min upplevelse av standardsetet i St Paul over nagot av MSG-seten alla dagar i veckan. Hade nog en hel del av mattnaden som andra skrivit om i nagon annan trad och inga sarskilda forvantningar. Jag bara flog ivag..... Thunder Road har forresten bara spelats tva ganger. Hur kan det vara standard?
Jag ska sitta och skriva en javla massa kommentarer har om Globenkonserten som jag kommer att missa.
Joel
Skrivet 2007-11-08 kl. 11.17
Jag ska sitta och skriva en javla massa kommentarer har om Globenkonserten som jag kommer att missa.
Joel
Håller med. Setlistor är faktiskt bara bokstäver på papper.
Skrivet 2007-11-08 kl. 16.48
Bra skrivet, Joel!
Vad gör du förresten i USA? Turist? Pluggar? Arbetar...?
Eller ser du "bara" Springsteen...?
Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2007-11-08 kl. 16.49
Skrivet 2007-11-08 kl. 17.05
En lite annorlunda video som dom flesta här säkert har sett. Lite häftigt är det iallfall.
Synd att man inte får se honom åka iväg på sin mc bara
Skrivet 2007-11-08 kl. 17.08
Hursomhelst så spelade han 3 låtar och sen auktionerades Bruce gamla Harley från 1991 ut till välgörande ändamål.
Låtarna han spelade var:
This Hard Land
Devil's Arcade
Thunder Road.
Skrivet 2007-11-08 kl. 17.14
Missing skrev 2007-11-08 17:08:
Hursomhelst så spelade han 3 låtar och sen auktionerades Bruce gamla Harley från 1991 ut till välgörande ändamål.
Låtarna han spelade var:
This Hard Land
Devil's Arcade
Thunder Road.
Hur mycket var man tvungen att punga ut med för att få HD'n då?

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera