Följande inlägg skrev jag tidigt morgonen efter konserten på tåget mot Bryssel. Evelina och Leila sov bredvid och jag hade inget annat att göra. Tänkte posta det samma dag, men hittade aldrig nån dator.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så skulle man ännu en gång få uppleva den magiska Bruce! Min 15. och bästa Magic-konsert. Prove It kunde han hoppat över, och The Rising passar inte in. Annars var det en magisk kväll där tom BtR, som jag sen länge tröttnat på, var bra. Hela konserten var som tårta på tårta som vi åt och åt utan att den tog slut. Bruce var högt och lågt och skojade med allt och alla. När temperaturen i pit närmade sig kokpunkten agerade han vattenbärare. For första gång i mitt liv fick jag nåt från Bruce: Ett glas vatten. Sen gjorde han nåt helt nytt när han tog sin vattenbalja och svamp ut till publiken för att "dränka" oss i vatten. Smart tänkt Bruce!

Efteråt tog han en mopp och städade bort vatten från scenen. Jag har aldrig sett han och bandet ha så roligt:
-Bruce när han försökte få ljuskillarna att ljusa upp Thundercrack-skylten.
-Bruce när han tog upp en Fever-skylt, vände andra siden utåt och sa "We have a request for .... PIZZA" (En pizzakartong).
-Bruce som mobbade Nils när han inte var klar för en sång. ("E Street Band are always ready. E Street Band are ALMOST always ready" ).
-Bruce och Clarence i Fire.
-Osv...
Mot slutet var alla utom Max och Clarence samlade längst ut på catwalken, det har aldrig inträffat annars vad jag vet. (Så nu har jag också spelat på Steve's gitarr.) Jag vet inte om det var den intima och kokheta inomhuskänslan som gjorde att det tände till, men jag tror knappast Milano eller Ullevi kan bli så bra som det här. Efteråt var pitten ett bubblande glädjehav.
30 min senare fyllde jag år... (Grattis H.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu i eftehand tror jag kanske den var så bra att den hamnar som en all time 3:a på min totallista!!