springsteen.se: 2008-06-29 Copenhagen, DENMARK Parken - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (15 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 13
  • 14
  • 15
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2008-06-29 Copenhagen, DENMARK Parken

#281 Användaren är offline   Timmy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 28 okt-03

Skrivet 2008-07-19 kl. 17.25

Det man får tänka på är ju också att det för det mesta är oss "nördar" som skriver in till Backstreets, och ofta står ju nördarna som vi vet ganska långt fram, och där framme är det ju alltid ett jävla drag på publiken.

#282 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2008-07-20 kl. 10.49

Visa inlägghaavard skrev 2008-07-19 17:17:

När man läser Backstreets skall man veta att det är ingen därifrån som skriver om konserterna. Det är fans som dig och mig som skickar in sina alster.

Tack för tipset, Haavard! :thumbup: :whistle:

Men det ändrar ju inte på faktum...

#283 Användaren är offline   Linden Town

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2008-07-20 kl. 21.11

Så har jag då äntligen fått tid att lämna en liten reflektion till denna sagolika kväll:

Hade platser på B10 (längst bak), så förväntningarna var ju rätt låga.
Till vår stora glädje var ljudet riktigt bra här bak, och avståndet inte så långt som vi trodde (inga löparbanor t.ex), särskilt som vi satt på rad 11.
Faktum är att jag är glad att vi hade de här platserna och inte t.ex ytterplanen.

Som alla andra såg vi väl på den här konserten som uppladdning inför Ullevi, men herregud vad han vände uppochner på den tanken!

Spirit, Blinded, Something.., Trapped, I´m on Fire, Downbound train, For you, Jungleland i samma konsert!
Och som han och bandet gjorde dem, vilken inlevelse!
Jag och min fru bara satt och svävade kändes det som.
Gode gud, karln lyckas ju vässa sina låtar för varje år som går!

Så här i backspegeln slår ju denna låtlistan Ullevi 4/7 tio gånger om (ledsen, men jag måste faktiskt säga det!)

Faktum är också att publiken på vår sektion var riktigt bra med, och respekterade de lugna låtarna så att vi fick njuta av dessa till 100%.

Dock satt vi precis ovanför ett av "rören" in till planen, och det var verkligen märkligt att se lämmeltåget av folk som gick in och ut till snackbaren/toaletterna under precis hela konserten!
Håller med övriga som ställt sig frågande till varför de överhuvudtaget köpt biljett!

Slutligen, tack gode gud för dessa hjältar som bemödar sig om att bootlegga konserterna!
Har lyssnat typ 100 ggr redan, laddade ner denna från Jungleland, och tycker kvaliteten är riktigt bra!

Var är Ullevi-bootsen?

LT

#284 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2008-07-20 kl. 22.01

Visa inläggTimmy skrev 2008-07-19 18:25:

Det man får tänka på är ju också att det för det mesta är oss "nördar" som skriver in till Backstreets, och ofta står ju nördarna som vi vet ganska långt fram, och där framme är det ju alltid ett jävla drag på publiken.

Inte i Oslo, i alla fall!!
Men, okej, nördarna skulle kanske vänta en dag, eller två, så kanske de fått en mera objektiv syn..?

I Oslo var det inget som helst drag i publiken längst fram. Det intygade Roffi som stod där. Vi åkte buss från Oslo till Göteborg tillsammans och hans reaktion var "Fan, kan det inte sluta snart, så vi får slut på det pinsamma?!?" :whistle: Flera norrmän - riktiga fans - som jag pratade med efteråt bekräftade också detta.

#285 Användaren är offline   PeBe

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2008-07-21 kl. 17.08

Hej alla!

Jag håller med Linden Town om det mesta! Tycker att det var bra tryck på publiken. Vi satt långt bak på ena långsidan man fick nästan nackspärr, ljudet var upp & ner, enna stunden bra för att i nästa knappt vara hörbart.

Och drickandet var som vanligt på topp :lol: .

Jag var även på Ullevi kväll 2 och jag tycker att Ullevi var bättre men inte så otroligt mycket bättre. (På ullevi stod vi vid kravallstketet).

Sett till låtlista ser Köpenhamn bättre ut än första kvällen på Ullevi (hur det lät vet jag inte).
Spirit, Blinded, For You, Something In The Night, Trapped mfl mfl finns knappt ord att beskriva, det var riktigt riktigt djävla bra!!!!

Det var inget större fel på publiken (förutom det uppenbara med allt drickande & springade & tycka sig höra Born In the Usa i varje intro & börja hoppa & skricka i början på varje låt, men det la sig när dom fattade att det inte var den låten).
När Bruce drar igång I'm On Fire så reser sig hela publiken (vad jag kan se i alla fall) och klappar takten och det är väl sällan som publiken längst bak öser i till en lugn låt ?

Bra var det i alla fall!!

Är det någon som vat om det finns flar inspelningar från Köpenhamn än den som är inspelad av "Lazy Moose", som ju tyvärr har rätt mycket publikprat?

MVH
Peter B

• (15 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 13
  • 14
  • 15
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2 användare läser tråden
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma