springsteen.se: 2008-07-07 Oslo, NORWAY Valle Hoven - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2008-07-07 Oslo, NORWAY Valle Hoven

#101 Användaren är offline   Moeinmanowa

• lurker
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 16 jul-03

Skrivet 2008-07-08 kl. 18.22

Visa inläggvalanche skrev 2008-07-08 15:01:

Om å forvandle fortidas beste erfaringer og framtidas største håp til noe som foregår i øyeblikket. Hvor er det lovede landet? Det er her. Og nå.

#102 Användaren är offline   Orakelet

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 13 mar-07

Skrivet 2008-07-08 kl. 18.36

Visa inläggvalanche skrev 2008-07-08 15:04:

Någon som har laddat ner och lyssnat på kvalitén?

Helt ok kvalitet på opptaket. Ikke fantastisk, men heller ikke forferdelig. Ligger midt mellom, altså "ok".

#103 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2008-07-09 kl. 20.32

Jag såg henne redan kvällen innan konserten när hon kom för att se hur många som var i kön och fråga vilka regler som gälde. Hon frågade vem som var chef , men när hon också ville att jag skulle peka ut honom sa jag att jag var nr. 2, och att jag kunde svara på hennes frågor. Hon var nog det sötaste jag sett på hela turnen, så jag ville ju få snacka med henne några minuter! :whistle:
Nästa dag hamnade hon vid ena catwalken. När Bruce kom dit tyckte han uppenbarligen som jag-eftersom han kysste henne på munnen! :o
Vi frågade nästa dag om det var hennes första kyss. "Nej, men den bästa! Jag grät i flera sånger efteråt!"

Konserten i sig var nåt av det sämsta jag sett. Valle Hovin kombinerat med tidernas skitväder sista dygnet innan konserten var nog det som gjorde att publiken inte orkade annat än att stå stilla för att hålla på värmen. Det som var bra, förutom att det var 30 sånger och 2 timmar 57 min, var Racing.
Tror kanske det var den bästa Racing jag fått någonsin-absolut magisk var den!!!

#104 Användaren är offline   johnny66

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 1 nov-03

Skrivet 2008-07-09 kl. 20.43

Visa inläggSherryDarling skrev 2008-07-08 08:15:

Den norska publiken var verkligen ett skämt! Bruce försöker och försöker och det är nästan plågsamt att se att responsen är typ = 0!
Man märkte att han blev frustrerad och sa typ "This is so pathetic" när han försöker sig på en "one, two, three, four" innan Waiting och ingen hänger med!

Har det med åldern på publiken att göra? Mycket gråa skallar här i alla fall

Inlägget har ändrats av johnny66: 2008-07-09 kl. 20.45

#105 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2008-07-09 kl. 20.47

Visa inlägghaavard skrev 2008-07-09 21:32:

Konserten i sig var nåt av det sämsta jag sett. Valle Hovin kombinerat med tidernas skitväder sista dygnet innan konserten

Trodde inte du brydde dig om att Valle Hovin är värdelös konsertarena? ;)

#106 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2008-07-10 kl. 01.28

Visa inläggGiorgio skrev 2008-07-09 21:47:

Trodde inte du brydde dig om att Valle Hovin är värdelös konsertarena? ;)

Trodde inte jag heller... :whistle:

#107 Användaren är offline   The_Bruce

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 19 okt-05

Skrivet 2008-07-10 kl. 04.11

Visa inläggjohnny66 skrev 2008-07-09 21:43:

A men för i h-vete vilken tråkig publik.... Förstå vad svårt det måste vara för Bruce att spela för en sån här publik efter ha spelat på Ullevi. Känns som en dansbanespelning jämfört med Ullevi. Sjukt stor skillnad.....

#108 Användaren är offline   Roffi223

• I'm only here for fun!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 26 jun-05

Skrivet 2008-07-11 kl. 22.02

Känns lite väl drömmande för min del att tro att jag ska hinna recensera båda Oslo-konserterna plus Ullevi innan jag åker på semester till Barcelona på måndag, så jag tar en liten snabbresumé av mina "äventyr". :whistle:

Efter Ullevi så var man egentligen helt knäckt när det begav sig att stiga på bussen som skulle ta mig, Mattias och Tess till Oslo. Man ramlade in i bussen klockan 2.00 på natten, efter att bland annat ha träffat på en ökänd heroinmissbrukare utanför Nils Ericson-terminalen vilket var ganska så skrämmande... Därefter var det bara att försöka sova ett par timmar innan man kom fram till ett svinkallt, fuktskadat Oslo. Något som gick sisådär, man satt i en form av halvdvala på bussen under hela natten och förutsättningarna för en konsert med Bruce kunde ha varit mycket bättre.

Vädret var som sagt hemskt väl framme i Oslo. Regnskurarna avlöste varandra på vägen till Valle Hovin, en vandring på lite drygt en kilometer från busshållplatsen tror jag, och man blev ganska så förvånad då man fick se scenen sticka upp över ett par granar och ett risigt fullklottrat trästaket hundra meter längre bort. :blink: Vi fick nummer 84, 85 och 86 i kön, och efter att ha hälsat på Jimmy, Aron och Haavard drog vi snabbt bort till ett närliggande hotell för att försöka få upp värmen lite inför kvällens konsert. Vill passa på att tacka Haavard för min regnjacka/soppåse som antagligen var det som räddade mig från en extrem förkylning! :lol:

När alla väl hade tagit sig in på arenan var det en lååååång, seg väntan i plus 10-15 grader och duggregn. Hade man varit själv och inte i sällskap hade man antagligen så när givit upp och letat upp någon som såde kaffe istället, hehe. Men till sist så var det då dags för Bruce att äntra scenen i sopcontainern Valle Hovin! Nu med facit i hand kan jag dela upp konserten i tre delar:

1. Bruce och ESB: Bruce och bandet var helt makalösa denna kvällen om man ser till energi och spelglädje! Tyckte att det stora delar av tiden lyste kring Bruce av ren energi, tror att de fortfarande flög fram av den fantastiska responsen från Ullevi. Så från deras håll var det egentligen en 5av5 konsert!

2. Publiken: FY FAN! FY FÖR HELVETES FAN!!! Antagligen berodde en stor del av publikinsatsen på det kyliga vädret, men man kan inte förklara bort att jag helt sönderskriken och hes hörde min egen röst inne på Valle Hovin under hela konserten! Inte ens alla därframme vid scenen tog i något, vilket gjorde att konserten sjönk avsevärt mot om Bruce och ESB hade spelat precis samma show i Sverige eller något som helst annat land! Skamligt dåligt, Oslo!!! Som tur var blev dag två mycket bättre därframme, mer om det senare.

3. Min konsert: Min konsert var en katastrof. Förvisso kände Bruce igen mig, Mattias och Tess sen Ullevi och efter mötet utanför Plaza den 6:e och det var kul att se när han upptäckte oss vid scenkanten och gallskrek: "HEY" rakt ut. :D Men jag var helt enkelt för trött för att orka mer än att vifta lite på högerarmen, och kunde inte glädjas åt konserten alls. Inte ens Racing väckte några konsertkänslor trots att jag förstod att det var en strålande Racing som framfördes fyra-fem meter framför mig. Att stackars Tess fick ett svimmningsanfall efter Racing som gjorde att hon och Mattias missade sin Tenth Ave gjorde inte saken bättre. Kändes hemskt att gå ut från "arenan" utan att vara svettig, jätteglad och med ett fånigt leende på läpparna när man visste att man borde ha det.

Som tur var gick detta över till dag två, men mer om det i den tråden. Första kvällen var i varje fall något av en katastrof för min del, oavsett om Bruce och bandet stod för en megainsats inför den döda Oslopubliken. :unsure:

Bild
Framme i Oslo, vädret var helt kass, samma med min energinivå.

Bild
Haavard räddade min dag då jag glömde regnjacka i Sverige. Gör jag skäl för smeknamnet "Liket nr2"? :lol:

Bild
Valle Hovin, arena???

Bild
Mattias, Tess och jag med två timmar till konsertstart. :D

#109 Användaren är offline   karolina5770

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 26 aug-08

Skrivet 2008-08-26 kl. 09.33

Visa inläggIsadreamalie skrev 2008-07-07 20:55:

Ingen bra fart på publiken enligt folk som är där. Kanske förståeligt då det är dyngsurt och iskallt.

Nä det är bar o kolla på YT. Lungt mycket lungt

#110 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 apr-04

Skrivet 2008-08-26 kl. 11.44

Ja de är sant, de är hur tråkig publik som helst i norge stod en bit ifrån scenen första dagen och då liksom klappa dom o dansade väldigt lite under konserten.
Så tråkigt på de viset.
Men andra dagen stod ja o tjejen längst fram och då var de mycket roligare, dock bättre låtlista med men ändå =)

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma