springsteen.se: 2008-07-07 Oslo, NORWAY Valle Hoven - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2008-07-07 Oslo, NORWAY Valle Hoven

#76 Användaren är offline   KLK

• The Lucky One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2008-07-07 kl. 21.58

Visa inläggMagic Duck skrev 2008-07-07 22:56:

30 låtar men inte längre konsert än Ullevi...

Köpenhamn fortfarande längst. :P

#77 Användaren är offline   Missing

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2008-07-07 kl. 21.59

Visa inläggÖGe skrev 2008-07-07 22:57:

30 låtar! När hände det senast?

Shea -03

OK setlist detta. Lång ja, men bara okej i mitt tycke. Cover Me är ingen favorit precis så den premiären var inget upphetsande

#78 Användaren är offline   ÖGe

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 1 apr-06

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.03

Visa inläggMissing skrev 2008-07-07 22:59:

Shea -03

Tack Missing! Här går det visst undan med svaren ;)

#79 Användaren är offline   hometown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 sep-06

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.03

På "SPL" skriver dom att konserten är slut, så jag tackar för mig.

Det måste ha varit en härligt konsert mde så många låtar.
Men jag är fortfarande väldigt nöjd över att ha varit på 2:a kvällen på Ullevi, och hört bästa låten "Drive All Night" där. :)

#80 Användaren är offline   Missing

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.06

Visa inläggÖGe skrev 2008-07-07 23:03:

Tack Missing! Här går det visst undan med svaren ;)

Så är det när man inte har något liv så här på kvällen ;)

#81 Användaren är offline   Jezpere

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 8 apr-08

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.28

Är det någon som vet om det finns några biljetter kvar till andra Oslo-konserten och vad de kostar stycket?

#82 Användaren är offline   hejsan

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 18 apr-05

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.30

Visa inläggJezpere skrev 2008-07-07 23:28:

Är det någon som vet om det finns några biljetter kvar till andra Oslo-konserten och vad de kostar stycket?

ta en titt på denna del av forumet.

#83 Användaren är offline   Jezpere

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 8 apr-08

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.34

Visa inlägghejsan skrev 2008-07-07 23:30:

ta en titt på denna del av forumet.

ok, tack

#84 Användaren är offline   Roy Bittan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 aug-07

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.43

Sveriges båda konserter ligger dock bättre till på min unikhetsmätare ;)

#85 Användaren är offline   KLK

• The Lucky One
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2008-07-07 kl. 22.57

Juste, vad hände med Solo Piano? Vill ha mera!

#86 Användaren är offline   Miami P

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2008-07-07 kl. 23.24

Visa inläggKLK skrev 2008-07-07 22:37:

Hmmmmm! Om Jungleland inte dyker upp imorn, så vet jag inte vad jag ska tro på... :ohno:

Imorgon kommer den...sanna mina ord...
Fick den inte på Ullevi... så nu jädrans... vi ses där!
/p

#87 Användaren är offline   CarlGustaf

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 5 mar-07

Skrivet 2008-07-08 kl. 00.26

Kommer inte skriva tills fingrarna blöder men ett par reflektioner från kvällen.
Jag kommer till en början slå ner på det som var negativt- som Frank Slade säger i Scent of a woman -If I was the man I was five years ago I'd take a flame thrower to this place!

Jag trodde de behagade skämta med mig när jag kom in på "stadion" eller vad faaaan man nu ska kalla det. Det kändes som att gå in i en Norénfilm om rumänska barnhemsbarn från 1968. Det är en skymf mot varje besökare att ta 645 NOK för en biljett till en konsert på den utskitna betongplätten till arena.
Vädret- 13 grader och lite duggregn till en början- gjorde väl sitt till.
Som lök på laxen kom sedan den fullkomligt bedrövliga organisatoriska förmågan alla norrmän verkar vara utrustade med. Ingen känsla för kvalitet eller stolthet och göra något lite extra för sitt land, jobb eller Bruce för att få det bra.
Bortskämda oljemilardärer.
Hela stället gör att du inte får nån akustik- att köra hungry heart som 5e låt borde ju ge lite drag men man får ingen känsla av att folk är med på noterna och dessutom kan 15% av publiken runt omkring mig någonting av texten förutom "everybodys' got a hungry heart, everybodys' got a hu hu hungry heart".
Ergo- tråkig stämning tyckte jag. Att föras till protokollet bör dock sägas att jag stod lite off men ingen pit- vad jag kunde se- och de tre främsta raderna gav bra respons hela konserten. ca 500 personer alltså.

Nåja över till det goda i kråksången.

Absolut kul med 30 låtar även om det inte gör en konsertupplevelse då jag aldrig räknar låtar under pågående konsert. En habil set list, inte mer. Men det är fantastiskt att se hur Bruce verkligen försöker få igång en publik där alla verkar ha smällt i sig 3- 4 valium precis före konsertstart.
Några kommentarer:
Two Hearts är bra, de gör den bra.
Radio Nowhere funkar också- framförallt för att folk känner igen den och det blir lite drag.
No Surrender är sjukt bra.
Gillar gypsy biker
The river gör han bra
Introt till 10th är så jävla bra att jag går av. Låten i sig gör det inte för mig hela vägen; men introt är så sjukligt bra.
Racing- har längtat efter att få höra den (live) i hela mitt- medvetna- liv så det var sjukt härligt att han fiskar fram den. Underbar. Njöt i fulla drag. Men ljudet var rikskass på slutet så de var tvungna att avbryta den lite abrupt. Men jag kunde inte annat än sluta ögonen och njuta- men när jag gjorde det drömde jag mig faktiskt till 4 och 5 juli och tänkte att han borde ha spelat den då istället. Det hade passat så mycket bättre. Även om jag inte skulle byta ut vare sig Independence Day eller Drive All Night för allt smör i småland så hade det liksom passat så bra att få höra den "på hemmaplan"

Konserten är bra. Bruce och Steve är i väldigt bra form och låtvalet är bra och ger profanum vulgus bra valuta för pengarna.
Han har ingen jet lag kvar i kroppen- tyckte han var lite seg i början av 5e juli- konserten
Det absolut största glädjeämnet var som sagt Racing.
Och att jag ska gå imorgon. Då vädret är bättre. Jag vet vilken pissarena jag ska till och att jag inte kommer bli besviken på det. Han körde hitparaden idag vilket borde borga för att några gamla älsklingar dyker upp imorgon.

Han kommer inte spela Jungleland imorgon.
Men gör han det vill jag redan nu fråga om det finns någon dame där ute i etern som kan tänka sig att hångla lite med mig till de fem avslutande skriken( i låten alltså)
Finnes:
Charmigt småkorpulent till halvfet stockholmare som är född i gävle samma år som Borg vann sin sista Wimbledon.
Älskar vin, kvinnor och sång. Dito gällande engelska skor och Jordans. Röker lite sådär ibland- enligt andras utsago röker jag dessutom ganska snyggt. När jag inte gör det så snusar jag, inte lika snyggt men åtminstone portionssnus- men det behöver jag faktiskt inte göra om vi ska pussas!
Blå ögon och välsvarvade vader.

Spelar han NYCS är det mig du kommer se gråtandes och naken på storbildsskärmen.

Sov gott.

Jag kommer sova gott med racing på stämbanden.

#88 Användaren är offline   stybbe

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 14 dec-07

Skrivet 2008-07-08 kl. 00.30

Finns mycket att sæga om denna konsert men jag ska førsøka fatta mig kort:

30 låtar: BRA

Bruce och ESB: Gjorde sitt absolut bæsta

Valle Hovin: Betongplatta med några små betonglæktare, en græslig stadion før att ha ett party på

Norska publiken: Ett skæmt. Innan encores var det bara hardcorefansen allra længst fram som høll igång. De flesta står bara och tittar, går omkring, røker, tittar på skærmflygare mm. Och då var jag ændå framme i piten. Hur det såg ut længre bak vågar jag inte ens tænka på.

Visst kan man jæmføra setlists fram och tillbaka och sækert hitta favoriter hær som saknades på Ullevi. Men som konsert ræknat går det inte att jæmføra dem. Ullevi var en två dagar lång folkfest med MAGISKA spelningar infør en øverentusiastisk publik som førvæntade sig vad som helst. Valle Hovin var ett gig infør en publik som hade køpt en biljett.

#89 Användaren är offline   SherryDarling

• Living Loving Maid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2008-07-08 kl. 07.15

Den norska publiken var verkligen ett skämt! Bruce försöker och försöker och det är nästan plågsamt att se att responsen är typ = 0!
Man märkte att han blev frustrerad och sa typ "This is so pathetic" när han försöker sig på en "one, two, three, four" innan Waiting och ingen hänger med!

Hoppas VERKLIGEN på bättre publik ikväll! Jag ska i alla fall rocka järnet!! :D

Valle hovin orkar jag knappt ens kommentera då det är mer som en bunker och borde inte få kallas arena!

Lina, i oslo!

#90 Användaren är offline   JAH

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 9 sep-07

Skrivet 2008-07-08 kl. 08.25

Ja vi får hoppas på en bättre publik ikväll då...

Hur såg kön ut vid 15-tiden igår?

#91 Användaren är offline   Rocker

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-03

Skrivet 2008-07-08 kl. 08.54

Nu ligger denna uppe på Dime, redan...

#92 Användaren är offline   CarlGustaf

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 5 mar-07

Skrivet 2008-07-08 kl. 11.22

Jag tror han kommer köra lite kortare idag men köra copy paste på set listen från Main Point 5 februari 1975

Incident On 57th St / Mountain Of Love / Born To Run / E St Shuffle / Thunder Road / I Want You / Spirit In The Night / She's The One / Growin' Up / Saint In The City / Jungleland / Kitty's Back / New York City Serenade / Rosalita / 4th of July Asbury Park (Sandy) / A Love So Fine / For You / Back In The USA

#93 Användaren är offline   Roy Bittan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-07-08 kl. 12.06

Visa inläggCarlGustaf skrev 2008-07-08 12:22:

Jag tror han kommer köra lite kortare idag men köra copy paste på set listen från Main Point 5 februari 1975

Incident On 57th St / Mountain Of Love / Born To Run / E St Shuffle / Thunder Road / I Want You / Spirit In The Night / She's The One / Growin' Up / Saint In The City / Jungleland / Kitty's Back / New York City Serenade / Rosalita / 4th of July Asbury Park (Sandy) / A Love So Fine / For You / Back In The USA

Halvstor chans kanske :whistle:

#94 Användaren är offline   Dan

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-04

Skrivet 2008-07-08 kl. 12.13

Visa inläggWede skrev 2008-07-07 22:45:

En av tjejerna intill mig i lördags hade Cover Me på sin skylt (baksidan av en popcornkartong, skrivet med läppstift). Synd att hon inte skulle till Oslo.

/Anders

Jag är väldigt tveksam när det gäller önskningarna av låtarna om det är så spontant som det sägs.
Jag tror han bestämt innan vad han ska spela, sen ser han en skylt med ngn sällan spelad som dom tänkt spela och tar den av publiken.
Ex hade ngn redan i fredags em önskat Be True och den kom också på fredagens konsert på Ullevi. När han tog skylten för Sandy i fredags, tog han fler skyltar.
Dessa låtar spelades aldrig!
Om det är som jag tror, så är det ändå smart av honom.

#95 Användaren är offline   Roy Bittan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-07-08 kl. 12.34

Visa inläggDan skrev 2008-07-08 13:13:

Jag är väldigt tveksam när det gäller önskningarna av låtarna om det är så spontant som det sägs.
Jag tror han bestämt innan vad han ska spela, sen ser han en skylt med ngn sällan spelad som dom tänkt spela och tar den av publiken.
Ex hade ngn redan i fredags em önskat Be True och den kom också på fredagens konsert på Ullevi. När han tog skylten för Sandy i fredags, tog han fler skyltar.
Dessa låtar spelades aldrig!
Om det är som jag tror, så är det ändå smart av honom.

I viss mån är det så han fungerar, iaf i fredags. Independence och Sandy var såklart planerade. Men jag tror att han är ganska fri, och hela idén är ett så stort publikfrieri att det inte spelar någon roll om det är planerat eller inte :)

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma