Fowler skrev 2008-07-12 10:32:
...Fatta att först tvingas lyssna på American Land, sen för att man är född i samma land som jultomten tvingas lyssna på ännu en cover och sen till råga på allt detta behöva stå ytterliggare ca femton minuter och sjunga med som alla andra i Twist and Shout
Nog för att jag tror mig ha förstått att du verkligen inte gillar "American Land" (vilket jag gör: jag fullkomligt älskar den!), och det har du givetvis all rätt i världen att inte göra. Det lägger jag mig inte i. Men du hänvisar till "Santa Claus Is Comin' To Town" som "ännu en cover". Strör jag salt i såret nu, eller har det gått dig förbi att Springsteen faktiskt skrev "American Land"??!
Eller är det jag som fått saken om bakfoten? Tror inte det, men eftersom jag inte är hemma utan på ett hotellrum i Holland, kan jag inte kontrollera saken genom att konsultera CD:n som ju ligger hemma. I stället googlade jag och hittade följande hemsida som styrker min sak:
American Land. Låten är inspirerad av "He Lies In The American Land" som spelades in med Pete Seeger, men är alltså skriven av Bruce. Både text och musik, såvitt jag har förstått det hela.
Fowler, jag skulle därmed vilja ändra det du skrev så att det bättre stämmer med hur det kändes att få vara på Olympiastadion i fredags:
Fatta att först få höra en kanonröjig version av Bruce härliga "American Land", sen för att man befinner sig i Tomtens förlovade land få äran att närvara när Bruce gör någon så tokigt som att spela "Santa Claus Is Comin' To Town" mitt i sommaren inför en extatisk publik, och sedan som grädde på moset få en helt enastående version av "Twist & Shout" som avslutning
Det, ni!