Undervisningstråden förskola, grundskola, gymnasiet, universitetet...allt!
Skrivet 2009-10-28 kl. 15.57
Obligatorisk utskottsresa fredag-söndag.
Inlämningsuppgift i informatik på måndag.
Komplettering av affärsprocessbegreppsrapport på måndag.
Salstentamen i nationalekonomi nästa fredag.
Välkommen till hell weeks.
Tack som fan.
Skrivet 2009-12-07 kl. 12.19
Okej det är 35 år sedan jag gick i ettan och jag inser att mycket ändrats sedan dess men blir lite konfunderad när jag läser ettornas läsebok.
Dannes farsa, Gud och Allah
Om Gud levde satt inte min pappa inne sa Danne.
Alla tittar på Danne.
-Kan din pappa råna och så? sa Anton.
Danne vill inte tala mer om det.
eller
Yr av parfym
Öppna! skrek Danne.
En nästan naken tjej öppnade.
- Vad vill ni? sa hon.
Mille kunde inte svara
Lite längre fram
Vilka bröst! vrålade Danne.
- Wow sa Anton
Han var röd på öronen
Vad hände med Far är rar och Mor ror???
Skrivet 2009-12-07 kl. 12.26
Fisherking skrev 2009-12-07 kl. 12.19:
Okej det är 35 år sedan jag gick i ettan och jag inser att mycket ändrats sedan dess men blir lite konfunderad när jag läser ettornas läsebok.
Alla tittar på Danne.
eller
Yr av parfym
Öppna! skrek Danne.
- Vad vill ni? sa hon.
Mille kunde inte svara
Lite längre fram
- Wow sa Anton
Han var röd på öronen
Du skojar...?
Skrivet 2009-12-07 kl. 20.23
Fisherking skrev 2009-12-07 kl. 12.19:
Alla tittar på Danne.
eller
Yr av parfym
Öppna! skrek Danne.
- Vad vill ni? sa hon.
Mille kunde inte svara
Lite längre fram
- Wow sa Anton
Han var röd på öronen
Vad hände med Far är rar och Mor ror???
Har de anlitat Liza marklund för att skriva läseböcker?
Skrivet 2009-12-08 kl. 00.23
Fisherking skrev 2009-12-07 kl. 12.57:
Googlade och fann genast lite fler citat...
"Helst hade han velat vända om direkt för omklädningsrummet var fullt av otroligt nakna tjejer. Han hade aldrig sett så mycket nakna tjejer i hela sitt liv. Han visste inte ens att det kunde finnas så mycket nakna tjejer på samma ställe. Och så mycket bröst"
"Mille blev tvungen att lyfta bort ett par trosor som ramlat ner på hans gympadojor-Va-va-var ska jag lägga dom här? stammade han och höll trosorna mellan tummen och pekfingret. De var rosa med spets. Mille höll på att dö av skam. Han kände att han hade fyrtio graders feber på kinderna och önskade att han inte fanns"
"Wow, vrålade Danne när han och Anton kom ut genom porten. Såg ni vilka bröst. Större än mammas flämtade Anton. Han var alldeles röd på öronen och håret stod upp värre än vanligt. Han borde ju ändå vara van som hade tre syrror hemma tyckte Mille. Det är inte samma sak fattar du väl, tjöt Anton Han och Danne var helt spattiga. De skrek av skratt och hoppade upp och ner"
Kan någon ansvarig vara så snäll och förklara för mig och andra oförstående på vilket sätt det här är de värderingar vi vill lära våra barn...?
Skrivet 2009-12-08 kl. 01.36
Man undrar ju lite vad syftet är. Att pränta in stereotypa könsroller så tidigt som möjligt?
...och varför denna bröstfixering?
Inlägget har ändrats av Ziggy_89: 2009-12-08 kl. 01.37
Skrivet 2009-12-08 kl. 10.33
wherethebandsare skrev 2009-12-08 kl. 00.23:
"Helst hade han velat vända om direkt för omklädningsrummet var fullt av otroligt nakna tjejer. Han hade aldrig sett så mycket nakna tjejer i hela sitt liv. Han visste inte ens att det kunde finnas så mycket nakna tjejer på samma ställe. Och så mycket bröst"
"Mille blev tvungen att lyfta bort ett par trosor som ramlat ner på hans gympadojor-Va-va-var ska jag lägga dom här? stammade han och höll trosorna mellan tummen och pekfingret. De var rosa med spets. Mille höll på att dö av skam. Han kände att han hade fyrtio graders feber på kinderna och önskade att han inte fanns"
"Wow, vrålade Danne när han och Anton kom ut genom porten. Såg ni vilka bröst. Större än mammas flämtade Anton. Han var alldeles röd på öronen och håret stod upp värre än vanligt. Han borde ju ändå vara van som hade tre syrror hemma tyckte Mille. Det är inte samma sak fattar du väl, tjöt Anton Han och Danne var helt spattiga. De skrek av skratt och hoppade upp och ner"
Kan någon ansvarig vara så snäll och förklara för mig och andra oförstående på vilket sätt det här är de värderingar vi vill lära våra barn...?
Det finns tre olika versioner av boken med olika mycket text beroende på hur duktig man är på att läsa. Mitt exempel var ur A-boken som hade minsst text. Har B-boken också och jag gissar att ditt citat kommer från C-boken. I skolan läser dock alla barn ur A-boken.
Det finns en kapitel mot slutet som heter (fritt ur minnet) Kaxa inte på min brud!
Är det verkligen den Svenska vill vill lära våra barn?
Skrivet 2009-12-09 kl. 12.02
Fisherking skrev 2009-12-08 kl. 10.33:
Är det verkligen den Svenska vill vill lära våra barn?
Absolut en relevant fråga. Det här är är ju helt sjukt, hade varit mycket intressant att höra med vilken motivering denna bok gavs ut!
Mina eventuella framtida barn ska inte behöva lära sig svenska språket med sånt värdelöst innehåll. Vad hände med Tor, Siv och vad dom nu hette - det var klass på den tiden. Vive les 90's!
Skrivet 2010-03-04 kl. 09.10
Jag bor i Malmö och jobbar som massör med en hyfsat fast kundkrets och har således en ganska regelbunden inkomst därutav. Men borde som sagt, för utbildningens skull, egentligen bo i Götet. Har nu dessutom kärat ner mig i en donna i Göteborg vilket ju ger mig ytterligare en ytterst bra anledning att flytta norrut.
Men hur fan flyttar jag med mig min fasta kundkrets från Malmö?
Det tar ett par år att bygga upp en egen verksamhet från scratch, såsom jag gjort i Malmö, så vad ska jag leva av till en början i Gbg om jag flyttar dit. Att fortsätta jobba med massage är mer eller mindre ett måste anser jag, eftersom jag därigenom får regelbunden indirekt övning på osteopatin. Såväl osteopat- som massageyrket sitter ju till stor del i händerna.
Jag kanske borde gå och lägga mig och sova på saken.
Skrivet 2010-03-05 kl. 11.51
Fred skrev 2010-03-04 kl. 16.30:
Tack Haavard!
Det är klart du ska bo där konstig flicka bor.
Skrivet 2010-08-27 kl. 12.56
Jag är inte helt nöjd med den lilla förklaringen som finns i mitt kompendium. Så jag googlar Stridor.
"Stridor
Tecken/Underteckna: Stridor
Klassifikationer och utsidaresurser ICD-10 R06.1
ICD-9 786.1
Stridor är en kick, kastat som solitt resultera från turbulent luftar flöde i övreflygbolag. Det kan vara inspiratory, expiratory eller närvarande på både inspiration och förfallodag. Det kan vara indikativen av allvarligt flygbolag blockeringen från strängt villkorar liksom epiglottitis, förkroppsligar ett utländskt inkvarterat i flygbolag eller en laryngeal tumor. Stridor är indikativen av ett potentiellt nöd- läkarundersökning och bör alltid befalla uppmärksamhet. Förkroppsliga, Wherever möjligheten, försök bör göras omgående för att upprätta orsaka av stridoren (e.g., utländskt, röst- binda med rep edema, kräver tracheal kompression vid tumoren, funktionell laryngeal dyskinesia, den undersökning för Etc.) visualization av flygbolag av ett lag av medicinska experter som utrustas för att kontrollera flygbolag."
Jaha.

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera