springsteen.se: 2008-08-21 Sommet Center, Nashville, TN - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2008-08-21 Sommet Center, Nashville, TN

#41 Gäst_Fred_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2008-08-24 kl. 22.58

Visa inläggMagic Duck skrev 2008-08-23 22:37:

Med tanke på den låtskatt karln sitter på är det märkligt att han plockar fram fler och fler mediokra gamla coverlåtar. Därmed inte sagt att alla covers är mediokra men flera...

Han håller ju på å repar inför en raggarkonsert för bikers i Milwaukee. Dom gillar nog mediokra gamla coverlåtar...

#42 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2008-08-24 kl. 23.26

Visa inläggMagic Duck skrev 2008-08-23 22:37:

Med tanke på den låtskatt karln sitter på är det märkligt att han plockar fram fler och fler mediokra gamla coverlåtar. Därmed inte sagt att alla covers är mediokra men flera...

Tycker att det är märkligt att publiken enbart får mötas av "gamla" coverlåtar, dvs material som repades in för 20-30 år sedan, och nu dammas av i samma versioner.
Det är som natt och dag jämfört med de genomtänkta, välarrangerade "Many rivers to cross" och "It´s allright" från 93-svängen.
Men å andra sidan var det inte "Jukeboss-tour", vilket vi nu får uppleva, på gott och ont.

#43 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2008-08-25 kl. 06.23

Visa inläggFred skrev 2008-08-24 23:58:

Han håller ju på å repar inför en raggarkonsert för bikers i Milwaukee. Dom gillar nog mediokra gamla coverlåtar...

Tänkte inte på det... :blush:

#44 Användaren är offline   Vinceremo

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 nov-03

Skrivet 2008-08-27 kl. 19.56

Den här sviten...

6. GOOD ROCKIN TONIGHT
7. Growing Up (with the god damn guitar story)
8. I'm Going Down
9. Held Up without a Gun
10. Loose Ends
11. Youngstown
12. Murder Incorporated
13. She's the One (incl. Mona)

...och nedanstående...

16. I'm on Fire w/verse of Walk the Line
24. I FOUGHT THE LAW

...måste vara det bästa jag har hört. När jag kom ut från Sommet Center frågade jag mig om detta inte var den bästa konsert jag sett. Är inte helt säker på det nu däremot - för Kansas City kan nästan ha varit ännu bättre (särskilt med den mäktiga versionen av Sandy) - men den är definitivt topp tre.

Har drömt om att få uppleva en konsert från 1978. Det är ju omöjligt, men Bruce tog mig tillbaka på en nostalgitripp som hette duga. Vilken smäll när man tror att den annars nu rätt trötta She's the one inleds med Mona! Nästan så att jag försattes i ett chocktillstånd. Och att få höra historien om "the god damn guitar!" är så få förunnat att jag mest stod där och skrattade av lycka/Bruces humor. I walk the line blev väldigt kort, eftersom han inte kunde mer, men att få höra en Cash-cover i Nashville är STORT! Mitt i allt slänger han dessutom in Loose Ends som jag hoppats på länge nu.

En makalös kväll som definitivt gör skäl för turnénamnet magic. Jag är glad att jag åkte över till USA igen, men aldrig i mina mest udda drömmar hade jag kunnat tro detta.

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma