springsteen.se: 2008-08-23 Scottrade Center, St. Louis, MO - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2008-08-23 Scottrade Center, St. Louis, MO

#41 Användaren är offline   Wendy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 12 aug-03

Skrivet 2008-08-26 kl. 12.31

http://users.cis.net...my/mountain.htm

Sjung med ! :lol:

Det finns fanatiska Brucefans aven pa Wikipedia !
http://search.yahoo....Moutain+Of+Love

Inlägget har ändrats av Wendy: 2008-08-26 kl. 12.35

#42 Användaren är offline   Vinceremo

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 nov-03

Skrivet 2008-08-27 kl. 19.38

Wow, kan man ju säga. Öppningen var rätt väntad efter att ha hört soundchecken. Jungleland kände jag efter halva konserten att den skulle komma efter Girls (kanske jag har sett lite för många konserter...). Dessutom soundcheckades Little Queenie, så den blev inte helt överraskande heller. Däremot att tre låtar spelades efter American Land, det hade man väl aldrig kunnat ana, trots Bruces totala galenskap. Twist & Shout spelades för en tjej i publiken som hade en skylt med "Sophie loves Bruce Springsteen". Förmodligen den kortaste version han kört någonsin, endast fyra minuter. Konserten klockade jag till 3 timmar och 15 minuter, troligen den längsta jag upplevt (osäker på hur lång Ullevi 1 2003 var).

Then she kissed me och Mountain of love var fantastiska, hur grymma som helst att få höra live. För Leila var det förstås en väldigt speciell kväll, eftersom hon firade 100 konserter. Grattis!

Kul att vi lyckades stå längst fram, om än längst ut. Gör inte så mycket när man är inomhus, även fast man så klart kommer en bit från Bruce. Men Steve och Soozie var på bra humör och skrattade gott åt oss med tanke på hur vi urskiljde oss mot resten av den slöa amerikanska publiken.

Härlig kväll, men ändå inte den bästa av de avslutande fyra. Lite för konstiga hopp i tempo, och framförallt för lågt i vissa stunder. Kände mig nästan förvirrad... för till och med Drive All Night kändes konstig, vilket ska mycket till. Så har jag inte känt de gånger jag hört den förut, men nu passade den inte riktigt in.

Till sist så har jag drömt om Not Fade Away, men när han väl spelade den hörde jag inte att det var den. Så otydlig - och framförallt kort - gjordes den, så den ska nog knappast räknas som en egen låt. Å andra sidan missade jag i Kansas City att Bruce kallade mig Brother man, så jag bör väl främst tvätta öronen...

#43 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2012-10-20 kl. 08.45

Det har dykt upp en ny inspelning av showen som har mixat ihop åtta IEM-upptagningar med Bakerstuffs inspelning. Låter hur bra som helst!

http://jungleland.dn...ls.php?id=35787

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma