Ligger verkligen denna tråd på rätt ställe...
Angående omslaget så förstår jag inte kritiken. Dels är omslaget helt OK,
och dessutom så begriper jag inte varför det väcker så starka känslor.
För mig är omslaget på en CD i princip helt oväsäntligt,
jag bryr mig bara om vad som är på själva skivan.
Omslaget som gud glömde! Vad tänket Bruce när WOAD omslaget designades??
Skrivet 2009-05-16 kl. 14.38
I vilken utsträckning är egentligen Bruce själv involverad i designen av omslagen? Godkänner han bara ett färdigt förslag? Är han med under skapandet? Har han egna idéer? Bryr han sig överhuvudtaget?
Jag har egentligen ingen aning men om jag skulle våga mig på en gissning så tror jag att Bruce själv har idéer som designers och yrkesfolk tar till sig för att ta fram ett antal prototyper.
Efter det har Bruce säkert ytterligare synpunkter eller så fastnar han för något. Jag tror definitivt att han är rätt inblandad med tanke på hans uttalade vilja att ha kontroll över "sitt egna".
Skrivet 2009-12-18 kl. 14.04
Fler som tycker det är fult http://www.nj.com/sp..._on_a_drea.html
Skrivet 2009-12-20 kl. 22.06
Jag förstår inte varför alla dissar WOAD omslaget, jag tycker det är jättefint. Passar namnet på något sätt.
Det enda dåliga är att han ser "tecknad" ut och de röda fläckarna på hans jacka, vad det nu är :S.
Fast det hade ju kunnat skilja lite mer från Magic, fotot kunde ha varit från en annan vinkel t ex.
Det enda dåliga är att han ser "tecknad" ut och de röda fläckarna på hans jacka, vad det nu är :S.
Fast det hade ju kunnat skilja lite mer från Magic, fotot kunde ha varit från en annan vinkel t ex.
Skrivet 2009-12-21 kl. 11.18
Av alla Springsteens omslag tillhör omslaget till WOAD ett av de snyggare, fast då har den ju inte så stor konkurrens å andra sidan. Omslaget till Darkness är groteskt, egentligen, liksom omslagen till Lucky Town, Tunnel of Love, The River, The Wild, The Innoent & The E-Street Shuffle, etc... Kort sammanfattat kan man väl säga att Bruce & C:O sällan haft någon större känsla gällande omslag till hans plattor. Bruce har, liksom Winnerbäck, en tendens att ta de tråkigaste och mest banala bilder som omslag till sina album, tänker då i synnerhet de omotiverade omslag där de bägge herrarna posar på diverse sätt, eller har märkliga close-ups på sina ansikten.
Då måste jag medge att omslaget till WOAD känns lite som en frisk fläkt, lite drömlik sådär. (Till skillnad från föregångaren Magic, som tillhör hans mest gräsliga omslag någonsin.)
Då måste jag medge att omslaget till WOAD känns lite som en frisk fläkt, lite drömlik sådär. (Till skillnad från föregångaren Magic, som tillhör hans mest gräsliga omslag någonsin.)

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera