springsteen.se: Stora tråden om TV-serier - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (7 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Stora tråden om TV-serier

#81 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2010-03-05 kl. 16.46

Annars kan jag tipsa om Joss Whedons kreationer (undantaget Angel, som är skit), i synnerhet Firefly och Buffy The Vampire Slayer. Utan rimlig tvekan är de två av de bästa serier som någonsin spelats in, Buffy säsong fem till sju saknar konkurrens, inte ens Twin Peaks fångar mig på samma sätt. Tråkigt dock att det bara blev en säsong av Firefly, men... Shit happens when working with Fox.

#82 Användaren är offline   Hyvens

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 jul-08

Skrivet 2010-03-06 kl. 01.47

Visa inläggwherethebandsare skrev 2010-03-05 kl. 16.46:

Annars kan jag tipsa om Joss Whedons kreationer (undantaget Angel, som är skit), i synnerhet Firefly och Buffy The Vampire Slayer. Utan rimlig tvekan är de två av de bästa serier som någonsin spelats in, Buffy säsong fem till sju saknar konkurrens, inte ens Twin Peaks fångar mig på samma sätt. Tråkigt dock att det bara blev en säsong av Firefly, men... Shit happens when working with Fox.

Det verkar som att du tycker att allt som har med angel att göra är skit :rolleyes:

#83 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2010-03-06 kl. 16.55

24 är utan tvekan det bästa du kan se på TV.

#84 Användaren är offline   wherethebandsare

• PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-06 kl. 17.20

Visa inläggHyvens skrev 2010-03-06 kl. 01.47:

Det verkar som att du tycker att allt som har med angel att göra är skit :rolleyes:

Tja, bra tycker jag i varje fall inte att det är, sen att skit fyller en funktion medan Angel inte gör det är ju en annan sak. :whistle:

#85 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2010-03-06 kl. 17.40

Scrubs och Entourage förgyller.

#86 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2010-03-06 kl. 17.46

Visa inläggMatsiie19 skrev 2010-03-06 kl. 17.40:

Scrubs och Entourage förgyller.

Vad vore man utan Scrubs? :rolleyes: Man får ej lyfta Rowdy i bakbenen, han har problem med höften. HAHA

#87 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2010-03-06 kl. 22.06

Visa inläggwiilly skrev 2010-03-06 kl. 17.46:

Vad vore man utan Scrubs? :rolleyes: Man får ej lyfta Rowdy i bakbenen, han har problem med höften. HAHA

Eaaasy boy, she aint worth it!

#88 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2010-03-06 kl. 22.47

The Pacific har premiär den 14:e Mars i USA. Canal+ kommer vara först med att visa den i Sverige med start den 4:e April. Äntligen får man väl säga :)

#89 Användaren är offline   Hyvens

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 jul-08

Skrivet 2010-03-07 kl. 01.11

Visa inläggwherethebandsare skrev 2010-03-06 kl. 17.20:

Tja, bra tycker jag i varje fall inte att det är, sen att skit fyller en funktion medan Angel inte gör det är ju en annan sak. :whistle:

Så sant! Alltid ska någon vara smart när man försöker vara lustig.

#90 Användaren är offline   PEAN

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 31 maj-04

Skrivet 2010-03-15 kl. 18.33

Har nu sett 4 av 7 säsonger av den underbara Italienska maffia serien: "Bläckfisken" ("La Piovra") som gick här i Sverige under mitten av 80-talet till mitten av 90-talet.

Kanske inte den bästa kvalitet på de tidiga eller att man retar upp sig på att talet inte alltid stämmer överens med mun rörelserna. Men när man väl har satt sig in i alla snåriga turer så är det nog bland det bästa som Italienerna har gjort i TV väg i alla fall. Det som de nu gör i form av Altobani skall vi inte ens prata om, snacka om buskis deckare.

Sedan har man en box med alla fem säsongerna med "Wire" att sätta tänderna i, som många av er tipsat om. Sedan avslutas allt med en box med lite brittisk deckare i form av Adam Dalgliesh som man även det såg med glädje på 80-talet.

Så nog har man lite att titta på när det fortfarande är mörkt om kvällarna, om ni tycker om rysare så måste jag tipsa om att en svensk rysare för TV från 1988 som hette "Månguden" nu äntligen kommer på DVD. Mkt bra för att vara svensk faktiskt.

#91 Användaren är offline   avenius

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 sep-07

Skrivet 2010-03-15 kl. 23.01

Gedigen insats av Patrik i kvällens BTP, många skratt gav du mig.
Fråga till huvudpersonen him self, några mackor har du spelat in på
campus i Umeå, men vart var den senaste inspelad?

#92 Användaren är offline   Asok

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 okt-03

Skrivet 2010-03-16 kl. 07.15

Älskade Bläckfisken när den gick på 80-talet. Försökte ta mig igenom första säsongen igen förra året men ack det gick bara inte. Jag kunde bara inte komma över just det här dubbandet som gör att hela skådespeleriet blir "träigt" tyvärr. Förstår varför SVT bara repriserat de senare säsongerna.

Visa inläggPEAN skrev 2010-03-15 kl. 18.33:

Har nu sett 4 av 7 säsonger av den underbara Italienska maffia serien: "Bläckfisken" ("La Piovra") som gick här i Sverige under mitten av 80-talet till mitten av 90-talet.

Kanske inte den bästa kvalitet på de tidiga eller att man retar upp sig på att talet inte alltid stämmer överens med mun rörelserna. Men när man väl har satt sig in i alla snåriga turer så är det nog bland det bästa som Italienerna har gjort i TV väg i alla fall. Det som de nu gör i form av Altobani skall vi inte ens prata om, snacka om buskis deckare.

Sedan har man en box med alla fem säsongerna med "Wire" att sätta tänderna i, som många av er tipsat om. Sedan avslutas allt med en box med lite brittisk deckare i form av Adam Dalgliesh som man även det såg med glädje på 80-talet.

Så nog har man lite att titta på när det fortfarande är mörkt om kvällarna, om ni tycker om rysare så måste jag tipsa om att en svensk rysare för TV från 1988 som hette "Månguden" nu äntligen kommer på DVD. Mkt bra för att vara svensk faktiskt.

#93 Användaren är offline   Bobby_Jean

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-03

Skrivet 2010-03-16 kl. 07.38

Californication!

Sopranos, RIP
24:a

#94 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2010-03-17 kl. 12.56

Har kastat mig in i serien Mad Men, väldigt intressant, förra veckan var det Prison Break som gällde, missade halva säsong 3 när TV 4 började strula med visningarna och pausade i ett par veckor och informerade dåligt när den drog igång igen så man missade tre fyra avsnitt, nu har jag sett allt och måste säga att den sista filmen var lätt överflödig, det var ändå ett hyfsat avslut i och med säsong 4. Just säsong fyra märkte man att det hade funnits planer på att göra en säsong 5, men de slog ihop den 5 med den 4. Det blev väldigt mycket 24 känsla över den sista säsongen, kampen om tiden att hitta detta datasystem som Bolaget ägde.
Jag gillade den utveckling av många av personerna som var med, Mahoney och Bellinger var de som gjorde störst förändring, medan man upptäckte att Linkoln Burrows gjorde en slät figur när han försökte göra sina egna operationer.

Har även sett de första 7 avsnitten av Lost, mycket bra avslutningssäsong hittils, början till att ge förklaringar är redan påbörjad, nu vet man varför alla hamnade på ön i alla fall.

#95 Användaren är offline   wherethebandsare

• PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-17 kl. 16.45

Visa inläggBadlands skrev 2010-03-17 kl. 12.56:

Har även sett de första 7 avsnitten av Lost, mycket bra avslutningssäsong hittils, början till att ge förklaringar är redan påbörjad, nu vet man varför alla hamnade på ön i alla fall.

Jävligt tät säsong hittills, blir intressant att se hur de avslutar den.

#96 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-19 kl. 01.50

Har lite lätt oro över att de hastar sig igenom förklaringen lite hälvhjärtat, av de här 7 avsnitten så känns det nu svårt att få en riktigt snygg avslutning på Lost, den slutar i maj och det blir väl runt 15-16 avsnitt så det känns nu svårt att hitta ett sätt att binda ihop alla utslängda trådar.
Alias var ett halvhjärtat slut på, men då var i överlag sista säsongen sämre än resten av serien, Lost sista säsong är betydligt bättre.

wherethebandsare Såg att du inte gillar Angel, Jag anser att den är en värdig spin-off, speciellt sista säsongen då serien plötsligt fick ett väldigt intressant filosofiskt-politiskt innehåll, just vad de förmedlade där skulle verkligen behövas diskuteras, jag såg det som en diskussion om man genom en diktatur kan tvinga en befolkning till att sluta använda våld, att använda onda medel för att skapa en god värld, Att Angel använde den onda advokatfirman för att mota ondskan vid grind, det är jämfört med att en president använder maktens medel mot maktens män, som om Obama skulle börja avlyssna CIA, FBI, Pentagon och stjälpa deras planer och sedan proklamera att USA i stället för att sända arméer över världen ger bort sitt överskott och slutar hindra länder att utvecklas i sin takt.
Sedan var det några sjukt snygga slutminutrar när ondskan fattat att de blivit blåsta och närmar sig Angel och de andra och serien slutar med att ett mycket litet gäng står stridsberedda för att fem minuter senare förmodligen vara döda.
Både Buffy och Angel har det gemensamma att sista säsongen varit enormt mörka och bortom hopp.

Nu rullar Mad Men på min DVD-spelare, finns mycket att säga om den, någon i serien säger att man inte får hamna i den situation att man leker mamma-Pappa-Barn, men det är just det Familjen Draper gör, kanske den snyggaste kritik mot kärnfamiljen jag sett.

#97 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2010-03-19 kl. 09.47

Sista säsongen av Lost är 18 avsnitt lång, dom 2 sista avsnitten kommer sändas en söndag. Så det blir 3 avsnitt på en vecka där i slutet. Jag har störa förhoppningar på dom sista avsnitten och jag har en ovana att kolla in avsnittens namn och centrics i förväg, så jag vet att nästa veckas avsnitt och avsnitt 15 har potential att bli dom bästa avsnittet som gjorts av Lost.

Om ni vill veta:

Spoiler

Inlägget har ändrats av Missing: 2010-03-19 kl. 09.50

#98 Användaren är offline   wherethebandsare

• PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-24 kl. 19.07

Visa inläggBadlands skrev 2010-03-19 kl. 01.50:

wherethebandsare Såg att du inte gillar Angel, Jag anser att den är en värdig spin-off, speciellt sista säsongen då serien plötsligt fick ett väldigt intressant filosofiskt-politiskt innehåll, just vad de förmedlade där skulle verkligen behövas diskuteras, jag såg det som en diskussion om man genom en diktatur kan tvinga en befolkning till att sluta använda våld, att använda onda medel för att skapa en god värld, Att Angel använde den onda advokatfirman för att mota ondskan vid grind, det är jämfört med att en president använder maktens medel mot maktens män, som om Obama skulle börja avlyssna CIA, FBI, Pentagon och stjälpa deras planer och sedan proklamera att USA i stället för att sända arméer över världen ger bort sitt överskott och slutar hindra länder att utvecklas i sin takt.
Sedan var det några sjukt snygga slutminutrar när ondskan fattat att de blivit blåsta och närmar sig Angel och de andra och serien slutar med att ett mycket litet gäng står stridsberedda för att fem minuter senare förmodligen vara döda.
Både Buffy och Angel har det gemensamma att sista säsongen varit enormt mörka och bortom hopp.

Har faktiskt inte sett längre i Angel än den första säsongen (och bitar av andra), dock inget som på något sätt fångat mig. Kanske beror det i grund och botten på att jag tycker att Angel som karaktär är halvdan och att David Boreanaz är lite halvtaskig som skådis, jag vet inte. Kanske borde ge resten av serien en ärlig chans vid tillfälle, får se. :)

#99 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-26 kl. 15.52

Kolla igen, Jag anser att David Boreanaz spelar från ett underläge position, det är snarare de små gesterna där man ser att han är skicklig. När det händer något dramatiskt brukar han ibland spela över, men det tror jag är medvetet.
Angel är ju egentligen rätt korkad, men har en emotionell intilligens, men det är när han blev en ond vampyr i Buffy som man såg hur bra skådespelare han är, då gav han längre inte något korkat intryck, jag tror att det som stör är att rollfiguren är korkad som gör att man inte riktigt ser skådespelaren bakom.
Sedan har du definitivt missat Spike i hans bästa stunder, här tar han över på ett helt nytt sätt än under Buffy, trots Spikes förhållande med Buffy, men i Angel finns det ännu mer sanslösa situationer med Spike.

#100 Användaren är offline   wherethebandsare

• PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-26 kl. 18.41

Det kan du nog ha rätt i, att det är karaktären som drar ner skådespelet. Som sagt är Boreanaz riktigt vass när Angel förlorar sin själ. :) Får helt enkelt ta och undersöka Angel igen så snart jag betat igenom Kalla Fötter (för tredje gången, första gången för sambon) och Sopranos (andra gången för mig, första för sambon)... Om inte annat så för Spike. :)

• (7 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2 användare läser tråden
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma