Sida 1 av 1
Ackord till Workin on the highway (akustisk)
Skrivet 2009-07-13 kl. 16.29
Tja!
Har nyligen börjat lira gitarr å blev lite nyfiken att lära mej working on the highway så som har lirar den live med akustisk gitarr....Vad jag har förstått så använder han en capo på 5 bandet? eller?....sen kör han väl ett C? men vad kör han mer? måste väl ha ett till ackord? Nån som vet eller som är kunnig å kan lista ut?
Tack på förhand!
Har nyligen börjat lira gitarr å blev lite nyfiken att lära mej working on the highway så som har lirar den live med akustisk gitarr....Vad jag har förstått så använder han en capo på 5 bandet? eller?....sen kör han väl ett C? men vad kör han mer? måste väl ha ett till ackord? Nån som vet eller som är kunnig å kan lista ut?
Tack på förhand!
Skrivet 2009-07-14 kl. 08.57
Badlands83 skrev 2009-07-13 kl. 17.29:
Tja!
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Jobbar På Motorväg
Skrivet 2009-07-15 kl. 21.11
Working On The Highway är den enklaste Bruce låten på gitarr, efter Fire 
Såhär spelar jag den, och jag tycker det låter exakt som när Bruce lirar den.
Capo @ 5 bandet, slå C 4 gånger, och sedan 1 gång öppen.
Efter det spelar jag G och D snabbt ... det behöver du inte men jag tycker det gör melodin komplett.

Såhär spelar jag den, och jag tycker det låter exakt som när Bruce lirar den.
Capo @ 5 bandet, slå C 4 gånger, och sedan 1 gång öppen.
Efter det spelar jag G och D snabbt ... det behöver du inte men jag tycker det gör melodin komplett.
Skrivet 2009-07-16 kl. 19.56
Tack för hjälpen.
Som sagt amatör på gitarr men vill lära mej några enkla låtar så man inte tappar tålamodet å tyckte workin både verkar lätt att spela plus att det låter nice =)
Har ni fler tips på enkla låtar för en amatör som mig? Helst då springsteen så klart =)
Som sagt amatör på gitarr men vill lära mej några enkla låtar så man inte tappar tålamodet å tyckte workin både verkar lätt att spela plus att det låter nice =)
Har ni fler tips på enkla låtar för en amatör som mig? Helst då springsteen så klart =)
Skrivet 2009-07-18 kl. 08.25
Badlands83 skrev 2009-07-16 kl. 20.56:
Tack för hjälpen.
Dom flesta låtarna på "Nebraska", "The Ghost Of Tom Joad", & "Devil's & Dust".
I övrigt så går följande låtar under kategorin Enkla:
Hungry Heart
Thunder Road
Downbound Train
My Hometown
I Wish I Were Blind
Human Touch
Radio Nowhere
The Rising
Girls In Their Summer Clothes
Sandy
Spirit In The Night
Two Hearts
The River
Fade Away
plus många fler som jag inte orkar lista just nu.
En av mina favoriter att spela på gitarr är "You're Missing", främst för Nils slide-slingor.
Skrivet 2009-07-19 kl. 18.35
Skrivet 2009-07-20 kl. 04.35
Sida 1 av 1