springsteen.se: Småsaker om Kjell Höglund - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (29 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Småsaker om Kjell Höglund Övrigt: saker som inte är värda en egen tråd

#41 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 9 jul-09

Skrivet 2009-10-08 kl. 00.00

Visa inläggGiorgio skrev 2009-10-07 kl. 23.22:

Ajajaj. Det här låter inte så vheli vrao faktis. Sådär donn resonerar såna sonn Pol Pot och Milton Friedman, som faktis förstört helt min hennland, Chile. Jag rekommenderar, mer eller mindre påtvingar faktis, en vheli vrao bok sonn kallas Chockdoktrin av Naomi Klein och aldrig mer du kommer säga så faktis.

Kära chilenska apa!

Det har skett ett missförstånd. Jag kan lugna apa med att säga att jag inte tänker i de härskarnas banor.

Denna profetia ovan är en förlängning av två sånger av Kjell. Shangri-La & Stormen före lugnet.

Allt som sägs i denna kosmiska tråd har en anknytning till Kjell och hans sånger, detta är visserligen lite märkligt men så förhåller det sig här. Tex. Skalmans saftburna lokomtiv (en av Kjells skivor heter Lokomotiv), likaså Atlantångaren som han alltså inte har i sitt gröna sköldpaddeskal, är en anspelning på Atlantis av Kjell. Och så håller det på. För så är det i denna lilla oas av forumet, denna skyddade lagun i lugnare vatten. Här tas allt upp mellan himmel och jord.

Och de två sångerna bygger i sin tur på

James Hiltons roman "Lost Horizon" som publicerades 1933. Boken hette i Sverige först "Blå månen" och senare "Bortom horisonten". Där huvudpersonen Conway och hans sällskap kidnappas. Han har en vision av att världen går mot en total kollaps.

------------------------------------------
Denna del behöver inte läsas, men om du vill ha hela bakgrunden:
Det är revolution i Baskul och det engelska flygvapnet evakuerar civila. Ett plan med fyra passagerare försvinner spårlöst. Passagerarna är den engelske konsuln Hugh Conway, vicekonsul Charles Mallinson, missionär Roberta Brinklow och amerikanen Henry Barnard, senare avslöjad som finanssvindlare i hundramiljonersklassen. En brokig skara med föga gemensamt.
Istället för att flyga till Peshawar sätter piloten kurs mot Tibet. Planet kraschlandar på den tibetanska högplatån. Piloten är efter landningen medvetslös, drabbad av en hjärtattack och nästa morgon dör han.
Plötsligt kommer en grupp män gående nedför en bergssluttning. De är från lamaklostret Shangri-La, dit de nödställda hälsas välkomna. Väl framme visas gästerna till moderna badrum och sedan serveras en delikat middag.
Deras värd, som heter Chang, berättar att det lever ungefär femtio lamor av olika nationaliteter i klostret. Nere i dalen bor flera tusen människor under klostrets varsamma ledning. Den enda möjligheten att lämna dalen är att slå följe med de män som då och då kommer med varor från yttervärlden. En sådan sändning väntas inom två månader. Tills dess återstår inget annat än att stanna i Shangri-La.
Conway tillbringar det mesta av sin tid i biblioteket, i musikrummet (han är en skicklig amatörpianist) och i samtal med Chang. Man besöker dalen som visar sig vara ett riktigt paradis. "Och ändå har ni inget demokratiskt maskineri - politiska val och sådant?"
"Nej. Vårt folk skulle bli förfärat om det tvingades att förklara att den ena politiska riktningen har absolut rätt och den andra absolut orätt."
Efter knappt två veckor blir Conway mottagen av klostrets storlama, som är inte mindre än tvåhundrafemtio år gammal, eftersom han har funnit på en metod att förlänga livet. Storlaman avslöjar att Conway och hans ressällskap medvetet kidnappats. Han har en vision av att världen går mot en total kollaps.
"...det tycktes honom att allt det vackraste här i livet var bräckligt och förgängligt och att krig, lusta och brutalitet en dag skulle krossa och utplåna det... Han såg nationerna växa sig starkare men inte i visdom utan i råa lidelser och förstörelselusta... Han förutsåg att en tid skulle komma då människan, berusad av mordteknikens triumf skulle rasa fram i världen så brutalt att allt skönt och ljuvligt och upphöjt skulle råka i fara att förintas, varenda bok och tavla och harmoni, varenda skatt som bevarats och vårdats i ett par tusen år, de ringa, de ömtåliga, de försvarslösa - allt skulle gå förlorat..."
Därför har Shangri-La skapats. "Här ska vi förbli med våra böcker, med vår musik och våra meditationer, bevarande en döende tidsålders spröda förfining och sökande sådan visdom som människorna kommer att behöva när deras lidelser har rasat ut... när de starka har uppslukat varandra, då kanske äntligen den kristna läran kommer till sin rätt så att de blir de ödmjuka som ska besitta jorden..."
"Stormen - den storm ni talar om..."
"Den kommer att bli sådan att världen aldrig förr har skådat dess like. Ingen räddning ska nås genom vapen, ingen hjälp ska lämnas från makthavande, inget svar ska kunna finnas i vetenskapen. Den ska rasa tills varje kulturens blomma är förtrampad, tills allt mänskligt har försvunnit i kaos. Sådan var min vision redan när Napoleon ännu var ett okänt namn. Och jag ser den ännu klarare för varje timme... men långt in i framtiden ser jag i alla fall en ny värld resa sig ur spillrorna, resa sig osäkert men hoppfullt, sökande sina förlorade, legendariska skatter. Och de ska alla finnas här, min son, gömda bakom bergen i Blå Månens dal, bevarade liksom genom ett under åt en ny renässans."
-------------------------

Den där boken du nämner har jag hört en del om ja, men inte läst dock, men kanske kunde vara intressant! Du gillade den?

PS. Jag borde inte skrivit "Tror jag" som avslutning på profetian, det blev upplagt för missförstånd.

Men jag säger godnatt med dessa ord som förklarar denna fina hyllningstråd och hur man ska se på innehållet:

Inte tinget som det ter sej
utan tinget i sej
inte tinget som det ter sej, nej
istället tinget i sej

Hej!

:)

Inlägget har ändrats av prove it all night: 2009-10-08 kl. 00.13

#42 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2009-10-08 kl. 16.41

Jag förstå såklart du inte tänka som di dära dumma typerna. Jag vet du vara mycket klok och smart. Det var bara att det du beskrev var fasligt likt den teori som Milton Friedman lanserade för att genomföra katastrofkapitalism runt hela jorden (vilket Kleins bok beskriver i detalj). Det har ju också varit fundamentet för allehanda radikala ismer på vänsterkanten. Att allt måste bort för att kunna skapa det nya samhället som ska leda till lycka för människan. Och resultatet har alltid blivit förödelse och tusentals, miljonstals människors lidande och död. Så jag är väldigt rädd för "det oskrivna bladet", att börja från början med allt.

Sen kan jag förstå din profetia på ett annat symboliskt plan, till och med verkligt på ett individplan. Jag har själv sopat undan allt vid tillfälle i mitt liv, för att börja från början. Sedermera har jag dock återvänt och samlat upp det jag hade innan.

Nu har jag inte läst din bakgrundstext, för jag kände ett behov att hinna svara innan jag måste gå från jobbet, där jag är just nu, trots att jag inte har det kvar.

#43 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-08 kl. 19.24

Visa inläggGiorgio skrev 2009-10-08 kl. 17.41:

Jag förstå såklart du inte tänka som di dära dumma typerna. Jag vet du vara mycket klok och smart. Det var bara att det du beskrev var fasligt likt den teori som Milton Friedman lanserade för att genomföra katastrofkapitalism runt hela jorden (vilket Kleins bok beskriver i detalj). Det har ju också varit fundamentet för allehanda radikala ismer på vänsterkanten. Att allt måste bort för att kunna skapa det nya samhället som ska leda till lycka för människan. Och resultatet har alltid blivit förödelse och tusentals, miljonstals människors lidande och död. Så jag är väldigt rädd för "det oskrivna bladet", att börja från början med allt.

Och jag förstå såklart att du förstå att jag inte tänka så. :) Ibland är det väldigt fyrkantigt att diskutera via ett internetforum såhär, istället för att mycket rundare, goare, roligare och enklare slänga käft i verkliga livet.

Sen kan jag förstå din profetia på ett annat symboliskt plan, till och med verkligt på ett individplan. Jag har själv sopat undan allt vid tillfälle i mitt liv, för att börja från början. Sedermera har jag dock återvänt och samlat upp det jag hade innan.

Alltså, detta är på intet sätt min profetia, utan en tanke av en påhittad figur i en roman. Om den blir sann på riktigt vet jag inte såklart, men jag tycker däremot att den är intressant, så jag skrev den här i denna kosmiska tråd.

Jag har själv sopat undan allt vid tillfälle i mitt liv, för att börja från början. Sedermera har jag dock återvänt och samlat upp det jag hade innan.

Ja, kanske ska man låta livet självt ta hand om det där. Sömnen tex är ju som en temporär död, och då måste väl uppvaknandet också delvis vare en liten pånyttfödelse. Man är lite ny, men man är ändå den man var.

hÄj dÅ! :bye:

#44 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-10-09 kl. 13.23

På tal om integrering av olika tecknade figurer och vampyrer i samhället.

Undrar hur det blivit om helikopter-rånarna skänkt hela sitt byte till behövande, liksom när får världen en Robin Hood i 2000tals-skala?

#45 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-09 kl. 15.08

Visa inläggFowler skrev 2009-10-09 kl. 14.23:

Undrar hur det blivit om helikopter-rånarna skänkt hela sitt byte till behövande, liksom när får världen en Robin Hood i 2000tals-skala?

Det är Robin Hood jag vill ha! Ja han bör snarast integreras i samhället. Möcke bra. Hade varit kul att se reaktionen från allmänheten om de skänkt bytet till fattiga! Hade blivit en historisk händelse som tomtar o troll skulle prata om i hundra år.

#46 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2009-10-11 kl. 21.58

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-07 kl. 19.40:

:D

Diggar denna text!

Tack för dina fina bidrag till denna kosmiska hyllningstråd till Västerås egen Greve Dracula, som Stefan Sundström en gång kallade honom efter att han uppträtt i Dracula-mundering på Skurkar & Helgon-turnén haha!

Ja vampyrerna har det sannerligen inte lätt, i sitt kämpande mot sin blodtörst och mot sitt eget samvete på samma gång. Blodstånd vid alla bensinmackar skulle få ner dödstalet för människor som dödas av vampyrer markant och samtidigt kan vampyrerna få sitt blod.

Jag har alltid undrat om det finns det vampyrer på forumet? Kanske gömmer dom sig i forumets bootleg-underground del. Jag vet inte jag är sällan där.

Bild

Så lite så, gör jag så gärna. Någon gång måste ju även jag bidra med innehållsrika inlägg. :D

Denna Kjell, denna Kjell.... En turné jag gärna skulle vilja se är en ny Helgon och Skurkar-turné, vore grymt. Uppställningen Höglund/Johansson/Sundström och kanske typ Sanna Carlstedt eller Stina Berge eller C-J Vallgren... Eller samtliga. Vore gudomligt. :) Sundström har ju förresten gått och blivit morfar på äldre dar. Grattis, morfar Sundström!

Jag är övertygad att vi har vampyrer som suger i sig varenda droppe bootleg som finns att tillgå. Går dock alltför sällan in i bootleg-delen av forumet... Så jag vet inte.

#47 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-11 kl. 22.04

(En frågeställning om Dafoes Robinson Crusoe besvaras nedan, minns inte frågeställningen dock. Enda jag minns är att en av frågorna var om han var pessimist eller om han var optimist.)

Robinson Crusoe
Jag skulle säga att Robinson är optimist. När han söker efter en plats att slå läger på försöker han hitta en plats där han har god uppsikt över havet, så att han inte skulle råka missa de fartyg som åker förbi. Han talar även väldigt optimistiskt om de förhållanden som han blivit given av Gud, som han väljer att kalla försynen.

Det mest tydliga tecknet på hans optimism skulle jag nog vilja säga är den jämförelse han gjort mellan det som är gott och det som är ont med hans situation. Jag citerar: ”Jag är utvald att leva i ensamhet och elände.” Där kan man ana en viss pessimism, men läser man vidare skriver han följande: ”Men jag ensam utvaldes också bland fartygets hela besättning att räddas till livet, och Han, som genom ett under räddade mig från döden, kan också befria mig ur denna belägenhet.”

Jag tycker personligen att ovanstående citat tydligt visar att Robinson är en optimist, trots att han går igenom ett rent helvete sänker han inte garden, utan ser möjligheter och känner ett starkt hopp trots att hans situation för den utomstående kan betraktas som tämligen hopplös. Det är även ett mycket tydligt tecken på hans religiositet, han talar om Gud, försynen, som ska rädda honom från hans belägenhet, och jag tycker mig ana ett visst skuldbeläggande på densamme Gud för hans situation.

”Min belägenhet tycktes mig i allo dyster, ty jag hade kastats upp på denna ö först sedan vi av den våldsamma stormen drivits ur vår kurs och kommit många hundra kilometer bort från alla vanliga handelsvägar, och jag hade därför goda skäl att fatta det såsom ett beslut av försynen, att jag skulle sluta mina dagar på denna ödsliga ort och i denna övergivna belägenhet. Tårarna rann strida utför mitt ansikte när jag tänkte härpå, och ibland förebrådde jag försynen att den så hårt krossade sina skapade varelser...”

Han är mycket typisk för upplysningen inte bara genom sin snudd på överdrivna noggrannhet i att (informativt) beskriva det exakta händelseförloppet utan att dra in onödiga detaljer eller sväva ut, han är framförallt typisk för sitt förhållande till religionen. Många, kanske rentav alla betydande profiler för upplysningen var religiösa (Voltaire byggde exempelvis en kyrka). Att han använder ett annat, finare ord för gud tycker jag pekar mot att han vill få det till att vara något större och finare än vad det egentligen är.

#48 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-11 kl. 22.35

Anna Maria Lenngren – knivskarp poet av sin tid
”Var människa, Betti, är en bok,
lär dig fatta dess rätta värde;
och minns, att oftast av en tok
den vise någon visdom lärde”

Den åttonde versen i Anna Maria Lenngrens dikt ”Några ord till min kära dotter ifall jag hade någon” var den vers som fångade mitt intresse. De första sju verserna håller förvisso hög kvalité språk- och innehållsmässigt, men det är först i åttonde versen jag som läsare blir träffad av en pil i hjärtat. Tolkar det själv som att hon menar att vi alla är innehållsrika individer som har något att säga, bara man som utomstående betraktare tar sig tid att lära känna personen och inte bara den yta vi ser när vi tittar på personen. Ungefär som att man inte kan lära känna sig, eller ens bekanta sig med en bok om man bara tittar på omslaget, i enstaka fall kanske man skumläser en sida eller tre. Dock är det omöjligt att lära känna boken, att förstå dess budskap, innan man läst den från pärm till pärm och reflekterat över vad man läst.

De två sista raderna är däremot mindre lätta att förstå, har kommit fram till att hon antingen syftar på att man i en värld utan dårar inte kan vara vis, alternativt på att vi lär oss av dårarna som ser världen med andra ögon än vad de visa gör.

”Välj uttryck utan brydsamt val
Se till att du ej domslut fäller”

Dessa inledande rader i den sjuttonde versen visar likt den åttonde versen på en mer allvarlig och eftertänksam sida, med budskap som dagens generationer borde ta till sig och använda som riktlinjer i sina liv. Det är råd och riktlinjer som människor borde ta till sig oavsett etnicitet och kön.

Det är dock inte alltid hon träffar mitt i prick, många av verserna känns alltför urmodiga och förelagda för att falla mig i smaken. Exempelvis tycker jag att slutet känns obehagligt. ”Nu har min lilla läxa slut, och till min söm jag går tillbaka” skriver hon. Det kan förvisso vara en ironisk självbetraktelse, men jag tror inte det. Flera gånger under de tjugoåtta verser som dikten fortlöper poängterar hon att kvinnans plats är i hemmet, och att hon inte ska försöka ta plats i mannens värld. Det förmodligen tydligaste exemplet på det ser vi i den tjugoandra versen, som följer nedan.

”När en kvinna nitiskt ter
att staters styrelsesätt rannsaka,
Gud vet, så tycks jag mig, att jag ser
ett skäggbrodd skugga hennes haka”

Ett annat tydligt exempel på hennes kvinnosyn finner vi i den tolfte versen, där hon upplyfter och hyllar den frivilliga hemmafrun som följer det kall hon som kvinna har.

”Se denna mor i huslig krets,
som vet sitt sanna kall bevaka,
fullt med ärelust till freds
att vara värdig mor och maka”

Man hittar inte bara visa råd och förelagda traditioner i Lenngrens dikt, den rymmer även brinnande satir och rena förlöjliganden av den övre klassen, då inte minst deras absurt överdrivna fåfänga. Hon håller inte inne med spydigheterna när hon ger sig på överhetens vanor och ovanor. Nedanstående vers tror jag syftar på den hysteri de genom tidningar och skrifter lärda förmodligen måste ha upplevt i slutet av 1700-talet, när upplysningen nådde Sverige. Jag vet inte hur det var då, men idag är det så att folk läser exempelvis bloggar och den vägen tar till sig nya idéer och tankebanor. Personerna gör dock inte så mycket för att påverka samhällsklimatet med dessa nya idéer, de ägnar sig istället åt att lösa världsproblemen på bloggar och forum där likasinnade hänger. Att döma hennes tjugonde vers har saker och ting inte ändrats nämnvärt de senaste 200-åren, annat än att det inte bara är den övre klassen som har råd att bilda sig idag.

”Försiktigt även undanvik
all brydsam forskning i gazetten:
vårt hushåll är vår republik,
vår politik är toaletten”

Jag har läst dikten ett flertal gånger i hopp att hitta någon vers, eller åtminstone del av en vers, som ger förnuftiga råd till kvinnor idag. Har dessvärre inte lyckats med min uppgift, vilket kanske beror på att mina kritiska ögon enbart ser de kvinnoförtryckande delarna i dikten. Däremot finns det flera kloka råd som inte enbart riktar sig till kvinnor, som går att tillämpa på bägge könen. Några av dem tog jag upp tidigare i texten, och jag tänkte avsluta denna lilla analys på samma sätt som jag inledde den, nämligen genom ett mycket klokt citat. Innan jag avslutar vill jag bara säga att jag får ett väldigt splittrat intryck av Lenngren, samtidigt som hon ger sken av att blicka framåt strävar hon bakåt, eller inte alls, i kvinnofrågan. Det går dock inte ta ifrån henne att hon var oerhört begåvad med sin penna, och med skarpa ögon betraktade den samtid hon levde i och skildrade den (för det mesta) med en knivskarp precision.

”Tag händelser och öden lätt,
mitt barn, så bliva de ej tunga”

#49 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-12 kl. 19.20

Visa inläggFowler skrev 2009-10-09 kl. 14.23:

Bara att sätta igång, bäste kamrat. :)

#50 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-12 kl. 20.14

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-11 kl. 22.58:

Så lite så, gör jag så gärna. Någon gång måste ju även jag bidra med innehållsrika inlägg. :D

Denna Kjell, denna Kjell.... En turné jag gärna skulle vilja se är en ny Helgon och Skurkar-turné, vore grymt. Uppställningen Höglund/Johansson/Sundström och kanske typ Sanna Carlstedt eller Stina Berge eller C-J Vallgren... Eller samtliga. Vore gudomligt. :) Sundström har ju förresten gått och blivit morfar på äldre dar. Grattis, morfar Sundström!

Gärna för mig!

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-11 kl. 22.58:

Jag är övertygad att vi har vampyrer som suger i sig varenda droppe bootleg som finns att tillgå. Går dock alltför sällan in i bootleg-delen av forumet... Så jag vet inte.

Bootleg på flaska är gott.

Inlägget har ändrats av prove it all night: 2009-10-12 kl. 20.20

#51 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-12 kl. 20.27

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-11 kl. 23.35:

”Var människa, Betti, är en bok,
lär dig fatta dess rätta värde;
och minns, att oftast av en tok
den vise någon visdom lärde”

Tolkar det själv som att hon menar att vi alla är innehållsrika individer som har något att säga, bara man som utomstående betraktare tar sig tid att lära känna personen och inte bara den yta vi ser när vi tittar på personen. Ungefär som att man inte kan lära känna sig, eller ens bekanta sig med en bok om man bara tittar på omslaget, i enstaka fall kanske man skumläser en sida eller tre. Dock är det omöjligt att lära känna boken, att förstå dess budskap, innan man läst den från pärm till pärm och reflekterat över vad man läst.

Tummen upp för detta! :thumbup:

Apropå vampyrer: Kjell skriver i en annan profetia om att "ondskans blommor vissnar":

"Som vampyren dör i solen
så dör en hel kultur
penningens sista pokerbluff
faller som Jerikos mur"

Det är därför vi aldrig ser vampyrerna här uppe i dagsljuset. De håller till i forumets källare. Jag går aldrig ner dit.

#52 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-12 kl. 20.37

För övrigt så kan jag berätta att den senaste gången jag såg Kjell & Johansson uppträda, var Johan (enligt honom själv) klädd i en "soffa", Kjell hade glömt sin sångpärm på Åstol och så spelade de "Den märkliga historien om det Österrikiska köket"

En mycket märklig upplevelse.

Jag tycker förresten om att promenera om det inte är alltför långt dit jag ska. Det är underskattat. Alla bara åker bil idag.

Har man båda fötterna på jorden är bilen på verkstan. Verkar det som.

#53 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2009-10-12 kl. 23.34

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-07 kl. 19.40:

Jag har alltid undrat om det finns det vampyrer på forumet?

Det finns.

#54 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-12 kl. 23.40

Visa inläggGiorgio skrev 2009-10-13 kl. 00.34:

Det finns.

Jag visste det.

Men det är inget att skämmas över. Alla är välkomna här.

Jag är själv en fraggel.

#55 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-13 kl. 09.40

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-12 kl. 21.27:

Tummen upp för detta! :thumbup:

Apropå vampyrer: Kjell skriver i en annan profetia om att "ondskans blommor vissnar":

"Som vampyren dör i solen
så dör en hel kultur
penningens sista pokerbluff
faller som Jerikos mur"

Det är därför vi aldrig ser vampyrerna här uppe i dagsljuset. De håller till i forumets källare. Jag går aldrig ner dit.

Varför gå ner i källaren när allt man behöver finns på bottenvåningen?

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-12 kl. 21.37:

För övrigt så kan jag berätta att den senaste gången jag såg Kjell & Johansson uppträda, var Johan (enligt honom själv) klädd i en "soffa", Kjell hade glömt sin sångpärm på Åstol och så spelade de "Den märkliga historien om det Österrikiska köket"

En mycket märklig upplevelse.

Jag tycker förresten om att promenera om det inte är alltför långt dit jag ska. Det är underskattat. Alla bara åker bil idag.

Har man båda fötterna på jorden är bilen på verkstan. Verkar det som.

Promenera är bästa sättet att ta sig fram, hade jag tyckt annat vore jag dum som promenerar en dryg mil per dag när man i själva verket kan ta bussen eller sätta sig på en livsfarlig cykel. :P

Finns inte den (Köket) uppe på youtube, eller svamlar jag?

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-13 kl. 00.40:

Jag är själv en fraggel.

Vad annat kan man vara?

#56 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-13 kl. 09.41

Kom ihåg rätt. Och här kommer den för er njutnings skull:

#57 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-13 kl. 20.19

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-13 kl. 10.40:

Vad annat kan man vara?

Jaha är du också en Fraggel, vad trevligt! Ja vi fragglar måste hålla ihop. Vi är så få här på detta forum.

Ja vad annat kan man vara? Man kan tex vara en Allvetande skräphög, en Gorg, eller varför inte en liten Dooz klädd i overall och stålhjälm och ständigt byggandes på sina konstruktioner som de tillverkar av rädisor.

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-13 kl. 10.41:

Kom ihåg rätt. Och här kommer den för er njutnings skull:

Jaa! Det där måste vara antingen strax före eller efter den jag såg. Jag såg dom på Kompledigts visfestival.

Och då frågar man chauffören vad DET ÄR FRÅGAN OM??

Och kom ihåg

Att det är kostsamtt att leva, men i priset ingår en resa runt solen.

#58 Användaren är offline   highwaypatrolman

• walks the valley of love and tears and mystery
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-05

Skrivet 2009-10-13 kl. 20.47

Visa inläggGiorgio skrev 2009-10-13 kl. 00.34:

Det finns.

Och vi suger och spyr.

#59 Användaren är online   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-13 kl. 21.03

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-13 kl. 21.19:

Jaha är du också en Fraggel, vad trevligt! Ja vi fragglar måste hålla ihop. Vi är så få här på detta forum.

Ja vad annat kan man vara? Man kan tex vara en Allvetande skräphög, en Gorg, eller varför inte en liten Dooz klädd i overall och stålhjälm och ständigt byggandes på sina konstruktioner som de tillverkar av rädisor.

Fast jag föredrar dock att vara en lurvig fraggel, 20 minuters arbetsvecka och galna upptåg hela tiden. :)

Visa inläggprove it all night skrev 2009-10-13 kl. 21.19:

Jaa! Det där måste vara antingen strax före eller efter den jag såg. Jag såg dom på Kompledigts visfestival.

Och då frågar man chauffören vad DET ÄR FRÅGAN OM??

Och kom ihåg

Att det är kostsamtt att leva, men i priset ingår en resa runt solen.

Coolt, Kjell och Johan är en fröjd att se live. De har en otrolig charm och värme, som Afzelius och Wiehe. Fast jämnare, och mindre jävliga mot varandra. :)

Dagens citat!

#60 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-10-15 kl. 10.29

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-10-13 kl. 10.40:

Promenera är bästa sättet att ta sig fram, hade jag tyckt annat vore jag dum som promenerar en dryg mil per dag när man i själva verket kan ta bussen eller sätta sig på en livsfarlig cykel. :P

Det är bra. Jag säger som så att när man springer skingrar man tankarna och rensar skallen, men när man promenerar frilägger man tankarna.

Och som en dag som idag när solen strålar från himlens ljusblå tak då är det en ynnest att röra sig framåt i makligt tempo trippande lätt på tå.

• (29 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2 användare läser tråden
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma