Mest underskattade...
Skrivet 2009-10-12 kl. 19.47
Last to Die
Grymt driv i låten, sköna gitarrer, väldigt träffande text:
We're just counting the miles, you and me
We don't measure the blood we've drawn anymore
We just stack the bodies outside the door
+ att refrängen är byggd på ett politikercitat från 70-talet, lika aktuellt då 2007 och idag. Bara en sån sak.
Grymt driv i låten, sköna gitarrer, väldigt träffande text:
We're just counting the miles, you and me
We don't measure the blood we've drawn anymore
We just stack the bodies outside the door
+ att refrängen är byggd på ett politikercitat från 70-talet, lika aktuellt då 2007 och idag. Bara en sån sak.
Skrivet 2009-10-16 kl. 13.32
wherethebandsare skrev 2009-10-16 kl. 12.23:
Ja, när du säger det så. Har säkert glömt att ta med fler, har säkert tagit med en och annan som inte borde vara med. Men sånt är livet, och man lär av sina misstag.
Tyckte din lista var väldigt väl urvald utifrån vilka låtar som är impopulära här bland många fans. Silver Palomino skulle förstås varit med, den blev (i mina öron helt orättvist) rejält slaktad när D&D kom. Enda tvekan på listan känner jag för Last To Die. Den är ju ofta hyllad.
Skrivet 2010-02-13 kl. 20.20
Fowler skrev 2009-10-19 kl. 15.21:
Jag
American Land skall man inte sitta hemma och lyssna på under samma former som det mesta andra av Bruces material - den skall endast upplevas som en stämningshöjare i konsertsammanhang, och det syftet fyller (fyllde, kanske man kan hoppas nu) den med bravur. Vissa låtar är inte gjorda för att lyssna på dagligen hemma på kammaren. Mina fem nickel.
Inlägget har ändrats av Ekis: 2010-02-13 kl. 20.21

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera