springsteen.se: Bästa cover under WOAD-touren - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Bästa cover under WOAD-touren

Omröstning: Bästa cover under WOAD-touren

?!?!?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.

?!?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#1 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-11-19 kl. 10.03

Har förmodligen glömt mer än hälften men let's go. Min röst går helt klart till "All Shook Up".
All Shook Up

Inlägget har ändrats av sober: 2009-11-19 kl. 20.39

#2 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2009-11-19 kl. 15.44

Ja, inte var det Wild Thing i alla fall.

#3 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-19 kl. 16.09

Visa inläggGiorgio skrev 2009-11-19 kl. 15.44:

Ja, inte var det Wild Thing i alla fall.

Så vilken var det?

#4 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-19 kl. 16.20

Ingen aning. Måste man inte ha hängt på youtube och kollat in alla idiotiska reqeusts för att ha en uppfattning om det?

#5 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-19 kl. 16.37

Visa inläggGiorgio skrev 2009-11-19 kl. 16.20:

Ingen aning. Måste man inte ha hängt på youtube och kollat in alla idiotiska reqeusts för att ha en uppfattning om det?

Det stämmer.

#6 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2009-11-19 kl. 16.47

Det måste väl nödvändigtvis ha varit Jersey Girl?

#7 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-11-19 kl. 20.26

Du glömde att ta med den bästa ju! When You Walk In The Room!!

#8 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2009-11-19 kl. 23.12

Visa inläggGiorgio skrev 2009-11-19 kl. 16.20:

hahahaha.....antagligen ;-)

min röst går till "Hard times", lät välrepeterad och bra....

#9 Användaren är offline   highwaypatrolman

• walks the valley of love and tears and mystery
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-05

Skrivet 2009-11-20 kl. 17.28

Hard Times. Den var fantastiskt fin på Stadion. Inlevelse, känsla, närvaro. Det är den Bruce jag vill se. Han som sjunger om det som är här och nu. Med hjärtat.

#10 Användaren är offline   HEJ_GÖTTTEBÅRRRJ!!!

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 jun-09

Skrivet 2009-11-20 kl. 21.35

Burning love med Elvis!!!!

#11 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-21 kl. 12.31

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2009-11-19 kl. 23.12:

Av de jag har hört håller jag med.

#12 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-09

Skrivet 2009-11-22 kl. 20.56

Alldeles för många covers, tycker jag. Med så många suveräna egna låtar bocken Bruce har i sin bakficka, så är ju varje trött menlös cover, (med ett par undantag), istället för en egen låt, ett rån.

Tycker jag.

#13 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-12-19 kl. 10.13

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2009-11-19 kl. 23.12:

Den enda gång det inte var pajas-Bruce som tog över. Påminde härligt om covers på 93 års runda!

#14 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2009-12-20 kl. 17.01

På denna turnén; Mony Mony B)

#15 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2009-12-21 kl. 00.05

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-12-19 kl. 10.13:

Den enda gång det inte var pajas-Bruce som tog över. Påminde härligt om covers på 93 års runda!

93 var ju det år han var orkesterledare i ett medelmåttigt coverband. I leksakssyntförpackning dessutom.

#16 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-21 kl. 10.42

Visa inläggFred skrev 2009-12-21 kl. 00.05:

93 var ju det år han var orkesterledare i ett medelmåttigt coverband. I leksakssyntförpackning dessutom.

Oj då. Då var vi inte på samma konsert. Synd att du var så missnöjd med vad du upplevde. Alla uppskattar ju inte riktiga proffsmusiker och genomtänkta arrangemang. Hoppas du trivs nu med släktkalas (galet bankande barn till trummisar) och Elvis imitatörer, skrikande småbarn i vikingahjälm på scen.

#17 Användaren är offline   Pisas

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 25 jun-07

Skrivet 2009-12-21 kl. 15.43

Higher & Higher i MSG känns självklar för mig utav dom jag sett/hört.
Upplevelsen och känslan av att vara där gör säkerligen låten större än vad den är.

God Jul och Gott nytt år

//Mattias

#18 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-21 kl. 16.15

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-12-21 kl. 10.42:

Oj då. Då var vi inte på samma konsert. Synd att du var så missnöjd med vad du upplevde. Alla uppskattar ju inte riktiga proffsmusiker och genomtänkta arrangemang. Hoppas du trivs nu med släktkalas (galet bankande barn till trummisar) och Elvis imitatörer, skrikande småbarn i vikingahjälm på scen.

Muahaha.
Vi var säkert på samma konsert. Jag var på ett flertal konserter med BS det året, såväl- som inomhus, och fick en rätt god uppfattning om vad som försigick på scenen. "Missnöjd" var jag bara på Stadion 93 (förmodligen den sämsta BS-konsert jag bevittnat). Att ha tillgång till en gospelkvintett och samtidigt försöka arrangera låtarna enligt känd ESB-mall kan knappast anses vara genomtänkt. Alls. Snarare desperat. Missbruk. Brottsligt. Det är t o m ännu värre än att Curtis King and Cindy Mizelle fick på tok för lite utrymme 2009.
Light of Day lät bättre med The Other Band än med ESB, den enda av de "gamla" låtarna som gjorde det. Living Proof var mästerlig. Many Rivers to Cross var klockren och jag tackar Bruce för att han här släppte fram gospelsångarna. Real Man (!) var en höjdpunkt, de få gånger den spelades, denna pajaslåt.
För att öka "dynamiken" i Trapped så höjde ljudteknikern masterregeln på mixerbordet precis när refrängen började. Professionella musiker kan klara den dynamiken genom att helt enkelt spela dynamiskt.

Jag uppskattar musiker som förstår musiken och som därför klarar av att spela musiken. Tommy Simms är en bra basist med ett funky groove. Shane Fontayne fick mer uppmärksamhet för sin dans än för sitt gitarrspel, som låg ljusår efter hur Bruce spelar idag och galaxer bakom Nils. Shane spelade ofta "ur fas" med rytmen i den övriga musiken, ungefär såsom Bruce gjorde under de hemska gitarråren 1999-2003. Lyckligtvis gick Bruce hem och övade ordentligt innan 2007. Zachary Alford var väl inte ett uns bättre än vad Weinberg d.y. var. Han hade förvisso dubbelt så många trummor, men det blev mer svajigt än svängigt och hans rim-shots var inga känsliga och varierande kantslag på virveltrumman utan ett enformigt knackande på en syntmodul med JÄTTEREVERBET ALLAAAAAAANNNNNN... Det blev inte ens galet bankande. Weinberg d.ä., däremot, kan sina grejor. Crystal Talifero livade upp stämningen och behandlade diverse instrument rätt ok.
Bätenk också att jag tillhör den minoritet av Bruce-fans som gärna försvarar TOB, eftersom de inte alls var så pjåkiga. De råkade mest ha en bandledare på dekis och som verkade sakna spelglädje och mål (åtminstone 93).
Men föralldel - det kanske var genomtänkt av Bruce att låta Roy försöka traktera sitt piano och Dannys orgel. På en och samma gång. Med två händer istället för fyra. Och dessutom på något som lät som leksakssyntar, men som förmodligen kostade multum. Någonting som är genomtänkt blir inte automatiskt bra. Kanske p g a att det i själva verket visade sig vara ett feltänk.

Bruce årgång 1993 agerade med en spelad spontanitet, som var så trött så trött och så planerad att blott blinda och döva kunnat undgå att genomskåda den. Den spelade spontaniteten årgång 08/09 (framförallt 08) hade rätt mycket glöd och engagemang att stötta sig på.
2008 var det "på riktigt" och lite på liv och död (bokstavligt talat), i o m Dannys bortgång, som jag tror påminde Bruce o ESB om alltings förgänglighet. Typ lite vi-spelar-som-om-denna-kvällen-vore-den-sista. Lyssna på Bruces engagemang och känsla i sången fr o m 22 april 2008 och jämför den med hur han sjöng tidigare på turnén.
1993 skrek han nästan lika mycket som han gjorde 99-00.

Nä, jag trivdes inte speciellt mycket av att höra småglin förstöra Sunny Day. Jag är alltför musikalisk för att uppskatta sådant.

Vad var det förresten som var riktigt proffsigt med musikerna i The Other Band? Mer än att dom hade musiken som yrke.
Anser du att det är några i ESB som inte är proffsmusiker? Vilka i så fall och vad gör dom till amatörer? Clarence tutar fel, ok. Det förstår jag att t o m du kan höra.

Jag sticker ut hakan och påstår att jag vet mer än du om vad som är bra och dåligt när det gäller musik. Jag grundar det påståendet bl a på att du, när du beskriver musik, enbart använder dig av "jag-tycker-att"-argumentation istället för "jag-tycker-att-DÄRFÖR-ATT-argumentation, såsom den kunnige gör.

Om du inte orkar svara, så kan du säkert skicka en bulvan. :)

Inlägget har ändrats av Fred: 2009-12-21 kl. 16.19

#19 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-21 kl. 16.23

Jag röstar på Hard Times och When You Walk in the Room. Av de jag hört.

#20 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-21 kl. 18.56

Visa inläggFred skrev 2009-12-21 kl. 16.15:

Muahaha.
Vi var säkert på samma konsert. Jag var på ett flertal konserter med BS det året, såväl- som inomhus, och fick en rätt god uppfattning om vad som försigick på scenen. "Missnöjd" var jag bara på Stadion 93 (förmodligen den sämsta BS-konsert jag bevittnat). Att ha tillgång till en gospelkvintett och samtidigt försöka arrangera låtarna enligt känd ESB-mall kan knappast anses vara genomtänkt. Alls. Snarare desperat. Missbruk. Brottsligt. Det är t o m ännu värre än att Curtis King and Cindy Mizelle fick på tok för lite utrymme 2009.
Light of Day lät bättre med The Other Band än med ESB, den enda av de "gamla" låtarna som gjorde det. Living Proof var mästerlig. Many Rivers to Cross var klockren och jag tackar Bruce för att han här släppte fram gospelsångarna. Real Man (!) var en höjdpunkt, de få gånger den spelades, denna pajaslåt.
För att öka "dynamiken" i Trapped så höjde ljudteknikern masterregeln på mixerbordet precis när refrängen började. Professionella musiker kan klara den dynamiken genom att helt enkelt spela dynamiskt.

Jag uppskattar musiker som förstår musiken och som därför klarar av att spela musiken. Tommy Simms är en bra basist med ett funky groove. Shane Fontayne fick mer uppmärksamhet för sin dans än för sitt gitarrspel, som låg ljusår efter hur Bruce spelar idag och galaxer bakom Nils. Shane spelade ofta "ur fas" med rytmen i den övriga musiken, ungefär såsom Bruce gjorde under de hemska gitarråren 1999-2003. Lyckligtvis gick Bruce hem och övade ordentligt innan 2007. Zachary Alford var väl inte ett uns bättre än vad Weinberg d.y. var. Han hade förvisso dubbelt så många trummor, men det blev mer svajigt än svängigt och hans rim-shots var inga känsliga och varierande kantslag på virveltrumman utan ett enformigt knackande på en syntmodul med JÄTTEREVERBET ALLAAAAAAANNNNNN... Det blev inte ens galet bankande. Weinberg d.ä., däremot, kan sina grejor. Crystal Talifero livade upp stämningen och behandlade diverse instrument rätt ok.
Bätenk också att jag tillhör den minoritet av Bruce-fans som gärna försvarar TOB, eftersom de inte alls var så pjåkiga. De råkade mest ha en bandledare på dekis och som verkade sakna spelglädje och mål (åtminstone 93).
Men föralldel - det kanske var genomtänkt av Bruce att låta Roy försöka traktera sitt piano och Dannys orgel. På en och samma gång. Med två händer istället för fyra. Och dessutom på något som lät som leksakssyntar, men som förmodligen kostade multum. Någonting som är genomtänkt blir inte automatiskt bra. Kanske p g a att det i själva verket visade sig vara ett feltänk.

Bruce årgång 1993 agerade med en spelad spontanitet, som var så trött så trött och så planerad att blott blinda och döva kunnat undgå att genomskåda den. Den spelade spontaniteten årgång 08/09 (framförallt 08) hade rätt mycket glöd och engagemang att stötta sig på.
2008 var det "på riktigt" och lite på liv och död (bokstavligt talat), i o m Dannys bortgång, som jag tror påminde Bruce o ESB om alltings förgänglighet. Typ lite vi-spelar-som-om-denna-kvällen-vore-den-sista. Lyssna på Bruces engagemang och känsla i sången fr o m 22 april 2008 och jämför den med hur han sjöng tidigare på turnén.
1993 skrek han nästan lika mycket som han gjorde 99-00.

Nä, jag trivdes inte speciellt mycket av att höra småglin förstöra Sunny Day. Jag är alltför musikalisk för att uppskatta sådant.

Vad var det förresten som var riktigt proffsigt med musikerna i The Other Band? Mer än att dom hade musiken som yrke.
Anser du att det är några i ESB som inte är proffsmusiker? Vilka i så fall och vad gör dom till amatörer? Clarence tutar fel, ok. Det förstår jag att t o m du kan höra.

Jag sticker ut hakan och påstår att jag vet mer än du om vad som är bra och dåligt när det gäller musik. Jag grundar det påståendet bl a på att du, när du beskriver musik, enbart använder dig av "jag-tycker-att"-argumentation istället för "jag-tycker-att-DÄRFÖR-ATT-argumentation, såsom den kunnige gör.

Om du inte orkar svara, så kan du säkert skicka en bulvan. :)

Det var rätt mycket det där, faktiskt. Och det låter inte alls så onyanserat som i din flashiga rubrikliknande svar innan - alla mina hattar av för dig. Intressant är att det är nog bara jag av oss två som jobbat (eller jobbar) med musik. Du kanske vill att jag ger ett gott ord för dig någon gång till någon som kan behöva din hjälp? Vem vet, det kanske jag gör. -Jag är ju känd för min snällhet.

Yrkesmusiker är ju de som får betalt av någon för att lira. Enligt definition. Detta gör alla inblandade till sådana (även Jay, på något sätt, dock ej skrikande barnen). Fast det är lite kasst med jobb för ESB utanför Bruce vinnarcirkel. Därför är en del av dom lite frågetecken i praktiken.

Sen är det ju lite tråkigt att du sväljer myten att någons död gjorde att BS blev "ung igen" - tror inte det håller om 10 år.

Efter den misshandel jag genomgick i Bergen med usel konsert är jag i stort sett bara glad över att ha överlevt eländet. Så jag aktar mig för likande upplevelser i framtiden.

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma