springsteen.se: Dagens ungdom - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Dagens ungdom Vad är det som har hänt?

#1 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2009-12-16 kl. 23.50

Jag har tänkt på detta länge och försökt komma på vad det är som har hänt med dagens ungdomar. Eftersom jag är en ungdom själv så kanske det låter lite konstigt att jag frågar men i alla fall:

Nuförtiden finns det så många genrer som vi ungdomar delar upp oss i:
-EMO
-Fjortis
-Nörd
-Svartrockare
-Gangsters
-Skatare
-"neutrala"

För er som är lite äldre än jag själv så vill jag ställa några frågor, låt oss säga ni mellan 30-45 år, ni kanske inte märker det lika mycket som vi som går i skolan. Men många ungdomar idag är helt otroliga, de är ansvarslösa och man "orkar" ingenting. Det finns inget engagemang till någonting nästan.

Hur var det på eran tid?
Var det lika stora klass-skillnader som det är idag?
Var det många olika mindre ingrupperingar eller var det färre men större?
Vad skiljer sig från då och nu?
vad är det som igentligen som har lett till att är som det är?

Kolla in denna tjejen till exempel, hon är helt förstörd. Och hon är verkligen inte ensam av att vara såhär..

Amandavardet "Fjortis"

En liten onödig tråd kanske men.. Jag tycker det vore intressant att veta :)

#2 Användaren är online   Fred

• två apor är bättre än en
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.06

Jag levde på den tiden som var innan man drog ner på antalet gympatimmar i skolan. På den tiden var vi mer intelligenta. Intelligenta människor förstår och orkar mer. Se själv!

Vi delade in oss i:

Syntare - Hårdrockare

eller

Noice - Gyllene Tider

#3 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.20

På min tid var det nog mest rökare och inte rökare. Sen kunde det säkert delas upp lite till: Moped-, traktor-, och idrottsungdommar, men vi som höll på med idrott kunde gott hänga med traktorgänget om de inte rökte.

Som du förstår så var det här en liten kommun ute på landet, möjligt det var annorlunda i städerna?

PS.: Och så vågade alla killar duscha nakna i killduschen efter träning. I dag är det mycket farligt (kan jag se på ungdommarna på gymmet)!

#4 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.28

Visa inlägghaavard skrev 2009-12-17 kl. 00.20:

På min tid var det nog mest rökare och inte rökare. Sen kunde det säkert delas upp lite till: Moped-, traktor-, och idrottsungdommar, men vi som höll på med idrott kunde gott hänga med traktorgänget om de inte rökte.

Som du förstår så var det här en liten kommun ute på landet, möjligt det var annorlunda i städerna?

PS.: Och så vågade alla killar duscha nakna i killduschen efter träning. I dag är det mycket farligt (kan jag se på ungdommarna på gymmet)!

Det är väldigt roligt att du nämner det där med duscharna. För det är verkligen så nu förtiden, lika fort som man kommer in till duschen går man ut. Och alla står där som en flock med osäkra antiloper. Sen är jag från ett mindre ställe som inte växte upp med det. Så jag tycker om att skämta lite med killarna efter idrotten så när jag kommer in i duschen brukar jag säga:
-Nämen är det inte min favorit stund på hela veckan...

Då får man sig alltid ett par osäkra blickar mot sig.

#5 Användaren är offline   Ziggy_89

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-05

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.32

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-16 kl. 23.50:

Kolla in denna tjejen till exempel, hon är helt förstörd. Och hon är verkligen inte ensam av att vara såhär..

Amandavardet "Fjortis"

Men det där måste ju vara ett skämt :D Om ej så har hon ju åtminstone ett brinnande engagemang för att använda ahh så många gånger som möjligt.

#6 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.37

Visa inläggZiggy_89 skrev 2009-12-17 kl. 00.32:

Men det där måste ju vara ett skämt :D Om ej så har hon ju åtminstone ett brinnande engagemang för att använda ahh så många gånger som möjligt.

Hon är inte ensam:

Kissies

kissies 2

Krillebooi

krillebooi 2

Det är inga skämt...det är det som är så sjukt.

#7 Användaren är offline   Hyvens

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 jul-08

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.41

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-16 kl. 23.50:

Jag har tänkt på detta länge och försökt komma på vad det är som har hänt med dagens ungdomar. Eftersom jag är en ungdom själv så kanske det låter lite konstigt att jag frågar men i alla fall:

Nuförtiden finns det så många genrer som vi ungdomar delar upp oss i:
-EMO
-Fjortis
-Nörd
-Svartrockare
-Gangsters
-Skatare
-"neutrala"

För er som är lite äldre än jag själv så vill jag ställa några frågor, låt oss säga ni mellan 30-45 år, ni kanske inte märker det lika mycket som vi som går i skolan. Men många ungdomar idag är helt otroliga, de är ansvarslösa och man "orkar" ingenting. Det finns inget engagemang till någonting nästan.

Hur var det på eran tid?
Var det lika stora klass-skillnader som det är idag?
Var det många olika mindre ingrupperingar eller var det färre men större?
Vad skiljer sig från då och nu?
vad är det som igentligen som har lett till att är som det är?

Amandavardet "Fjortis"

En liten onödig tråd kanske men.. Jag tycker det vore intressant att veta :)

Ursäkta min petighet, men jag måste ändå kommentera en sak som antaligen inte är så viktig.
Klasskillnader blir väldigt svårt att jämföra då det förr fans tydligare uppdelningar än vad det finns idag, iallafall om man menar klass som låg, medel och överklass.
För att förklara lite mer så brukar man idag prata om medelklassen idag är väldigt stor och utgör större delen av vårat samhälle medans över och under klassen endast finns som topp respektive botten i samhället och dessa grupper inte är så väl repsenterade, alltså så finns det inte så många som tillhör dessa grupper.
Samhället består istället av en stor medelklass där alla istället är väldigt lika varandra och de skillnader som finns inte är så stora(För att göra detta tydligare, idag så avgöra inte till exempel utbildning inte vilken klass man tillhör, en akademiker kan lika gärna tillhöra, låg, medel eller överklass.), istället finns stora skillnader mellan låg och över klass vilket gör dessa grupper mer främmande för varandra än vad som tidigare var.

Nu kanske ni ställer er frågan, varför lägger den här killen ner så mycket tid om klass?
Jo såhär ligger det till, under min gymnasieutbildning så fokuserade vi mycket på ungdomskulturer och varför de uppkom och utvecklades. När jag pluggade på universitet så skrev jag min B-uppsats inom sociologi om klasstillhörig och klassmedvetenhet bland studenter. Vårat fokus låg på om den klass man tidigare tillhörde påverkar ens uppfattning om den klass man tillhör nu och den man kommer att tillhöra, alltså rent subjektiva uppfattningar. Men i mitt tycke så spelar subjektiviteten i vilken klass man tillhör bland de största rollerna då man försöker agera som den klassen samt att man beblandar sig med människor som anser sig tillhöra samma klass, för att göra en grov generalisering.
Det som jag lärde mig under min gymnasietid om ungdomskulturer är att vilken klass man tillhör avgjorde även vilken ungdomskultur man tillhörde, många av de klassiska kulturerna grundar sig i låg/arbetarklassen. Här kände man sig utanför samhället och var trött på att man blev stöpt i ett mönster och saknade valfrihet i livet, var man född av en arbetare så blev man också en arbetare, inget snack om saken. Detta skapade frustration och man behövde få utlopp för frustrationen vilket ledde till att man körde runt i en raggarbil(eller sparade ut håret så att man såg ut som en flicka, valen har varit ganska många men inom de klassiska ungdomskulterna så har orsaken till att man agerar som gör varit desamma, dock så vill jag påpeka att frustrationen mot samhället inte var den enda orsaken men det va ren av de bidragande faktorerna till att dessa kulturer uppstod.) :rolleyes: .

För att föra detta resonemang vidare så är det i dagens samhälle inte lika viktigt vilken klass man tillhör för att man ska kunna tillhöra en ungdomskultur. Självklart så finns mönsterna kvar men det är idag lättare att gå mellan gränserna. Frustrationen kommer inte längre ifrån att man är arg på samhället utan det finns andra orsaker som gör att man uttrycker sina känslor som ungdom. Ett exempel på detta är att man idag som människa är mer rörlig och den grund man har(hemstad, familj, vänner) inte står kvar lika lätt som det tidigare gjorde, människan förväntas kunna vara flexibel från tidig ålder och ska kunna hantera nya situationer utan att blinka. Detta leder till att man lätt kan känna sig vilsen och snabbt behöver en trygghet och var finner man då denna trygghet? Jo, som vanligt så försöker man passa in sig i en grupp där man känner man delar något, vad man delar är inte lika självklart som det var förr men sökandet efter trygghet gemenskap har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Kontentan blir ungefär såhär, människor idag är mer splittrade och står inte på lika stabil grund och vi söker trygghet och stabilitet men vägen dit är inte självklar och det har den aldrig varit. Förut så kunde man dock finna trygghet i människor som var indelade i grupper av samhället, denna indelning finns inte lika tydligt idag.
Att vara ungdom har inte förändrats så mycket men idag så har vi nya tillvägagångssätt.

Hoppas att detta inte blev för rörigt nu, klockan är mycket men jag kände för att skriva av mig lite, kanske lägger till lite imorgon.
Vill redan nu tillägga en sak, jag kan endast beskriva samhället förr som jag har fått det beskrivet för mig, självklart har de som levde under den tiden sin subjektiva uppfattning om hur det var.

Och Willy, härligt att du lyckades skapa en tråd om ett av de ämnen jag mest är intresserad av.
Ett tillägg till, jag säger inte att det inte skulle finnas några skillnader mellan klasserna. Orättvisor finns fortfarande mellan klasserna.
God natt!

Inlägget har ändrats av Hyvens: 2009-12-17 kl. 00.47

#8 Användaren är online   Fred

• två apor är bättre än en
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.53

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-17 kl. 00.28:

Så jag tycker om att skämta lite med killarna efter idrotten så när jag kommer in i duschen brukar jag säga:
-Nämen är det inte min favorit stund på hela veckan...

GOLV!!

WILD WILLY!!

#9 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.56

Visa inläggHyvens skrev 2009-12-17 kl. 00.41:

Ursäkta min petighet, men jag måste ändå kommentera en sak som antaligen inte är så viktig.
Klasskillnader blir väldigt svårt att jämföra då det förr fans tydligare uppdelningar än vad det finns idag, iallafall om man menar klass som låg, medel och överklass.
För att förklara lite mer så brukar man idag prata om medelklassen idag är väldigt stor och utgör större delen av vårat samhälle medans över och under klassen endast finns som topp respektive botten i samhället och dessa grupper inte är så väl repsenterade, alltså så finns det inte så många som tillhör dessa grupper.
Samhället består istället av en stor medelklass där alla istället är väldigt lika varandra och de skillnader som finns inte är så stora(För att göra detta tydligare, idag så avgöra inte till exempel utbildning inte vilken klass man tillhör, en akademiker kan lika gärna tillhöra, låg, medel eller överklass.), istället finns stora skillnader mellan låg och över klass vilket gör dessa grupper mer främmande för varandra än vad som tidigare var.

Nu kanske ni ställer er frågan, varför lägger den här killen ner så mycket tid om klass?
Jo såhär ligger det till, under min gymnasieutbildning så fokuserade vi mycket på ungdomskulturer och varför de uppkom och utvecklades. När jag pluggade på universitet så skrev jag min B-uppsats inom sociologi om klasstillhörig och klassmedvetenhet bland studenter. Vårat fokus låg på om den klass man tidigare tillhörde påverkar ens uppfattning om den klass man tillhör nu och den man kommer att tillhöra, alltså rent subjektiva uppfattningar. Men i mitt tycke så spelar subjektiviteten i vilken klass man tillhör bland de största rollerna då man försöker agera som den klassen samt att man beblandar sig med människor som anser sig tillhöra samma klass, för att göra en grov generalisering.
Det som jag lärde mig under min gymnasietid om ungdomskulturer är att vilken klass man tillhör avgjorde även vilken ungdomskultur man tillhörde, många av de klassiska kulturerna grundar sig i låg/arbetarklassen. Här kände man sig utanför samhället och var trött på att man blev stöpt i ett mönster och saknade valfrihet i livet, var man född av en arbetare så blev man också en arbetare, inget snack om saken. Detta skapade frustration och man behövde få utlopp för frustrationen vilket ledde till att man körde runt i en raggarbil(eller sparade ut håret så att man såg ut som en flicka, valen har varit ganska många men inom de klassiska ungdomskulterna så har orsaken till att man agerar som gör varit desamma, dock så vill jag påpeka att frustrationen mot samhället inte var den enda orsaken men det va ren av de bidragande faktorerna till att dessa kulturer uppstod.) :rolleyes: .

För att föra detta resonemang vidare så är det i dagens samhälle inte lika viktigt vilken klass man tillhör för att man ska kunna tillhöra en ungdomskultur. Självklart så finns mönsterna kvar men det är idag lättare att gå mellan gränserna. Frustrationen kommer inte längre ifrån att man är arg på samhället utan det finns andra orsaker som gör att man uttrycker sina känslor som ungdom. Ett exempel på detta är att man idag som människa är mer rörlig och den grund man har(hemstad, familj, vänner) inte står kvar lika lätt som det tidigare gjorde, människan förväntas kunna vara flexibel från tidig ålder och ska kunna hantera nya situationer utan att blinka. Detta leder till att man lätt kan känna sig vilsen och snabbt behöver en trygghet och var finner man då denna trygghet? Jo, som vanligt så försöker man passa in sig i en grupp där man känner man delar något, vad man delar är inte lika självklart som det var förr men sökandet efter trygghet gemenskap har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Kontentan blir ungefär såhär, människor idag är mer splittrade och står inte på lika stabil grund och vi söker trygghet och stabilitet men vägen dit är inte självklar och det har den aldrig varit. Förut så kunde man dock finna trygghet i människor som var indelade i grupper av samhället, denna indelning finns inte lika tydligt idag.
Att vara ungdom har inte förändrats så mycket men idag så har vi nya tillvägagångssätt.

Hoppas att detta inte blev för rörigt nu, klockan är mycket men jag kände för att skriva av mig lite, kanske lägger till lite imorgon.
Vill redan nu tillägga en sak, jag kan endast beskriva samhället förr som jag har fått det beskrivet för mig, självklart har de som levde under den tiden sin subjektiva uppfattning om hur det var.

Och Willy, härligt att du lyckades skapa en tråd om ett av de ämnen jag mest är intresserad av.
Ett tillägg till, jag säger inte att det inte skulle finnas några skillnader mellan klasserna. Orättvisor finns fortfarande mellan klasserna.
God natt!

jag måste säga att det du skrev är sjukt intressant. tack för det, även om mina ögonen är lite suddiga just nu. :)
Jag tycker det är rätt otroligt detta fenomen faktiskt. Letar på vägen efter sig själv. Vem är jag? vad ska jag göra i framtiden?

Det finns många frågor ungdomar måste ställa sig. Jag tror även på att man "måste" ha en hög utbildning idag och det pressar ungdomar något extremt. Tanken med att aldrig bli nöjd.

Men mitt synsätt på detta är en liten annorlunda tolkning av meningen " You gonna go broken-hearted looking for that happy ending" Alltså, ju mer man letar efter något "perfekt" ju mer deppig kanske man blir när man inser att det inte finns något som är perfekt. Jag tror att många blir väldigt förvirrade av alla möjligheter som finns i dagens samhälle, plugga utomlands,språkresor,högskolor m.m.

Det finns en gräns till allt och alla. Och man måste acceptera att man bara är en helt vanlig person, precis som alla andra. Fast att varje individ är speciell.

#10 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.56

Visa inläggHyvens skrev 2009-12-17 kl. 00.41:

Vårat fokus låg på om den klass man tidigare tillhörde påverkar ens uppfattning om den klass man tillhör nu och den man kommer att tillhöra, alltså rent subjektiva uppfattningar.

Är det många som flyttar från en klass till en annan? Jag tror inte det, iaf. inte så som jag definerar klasser. (Och jag tycker du är lite inne på samma sak i ditt exempel om akademiker.)
Visst är det så att arbetarens dotter kan bli statsminister, och den som är fattig kan se sin son bli miljardär, men för mig handlar klasser om nåt helt annat.
För mig är t.ex. en som slickar av kniven efter maten ett typiskt exempel på underklass, och jag är tveksam till att den som fått lära sig hemma att det är OK att göra så kommer att ändra sig senare i livet. Om han då inte har turen att träffa en tjej som tar honom i örat förstås.

#11 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 00.58

Visa inläggFred skrev 2009-12-17 kl. 00.53:

GOLV!!

WILD WILLY!!

Det bästa med att säga så är ju att de som är mest blyga springer iväg, så det blir alltid någon dusch ledig.

#12 Användaren är offline   Ziggy_89

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-05

Skrivet 2009-12-17 kl. 01.49

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-17 kl. 00.37:

Hon är inte ensam

Haha, där ser man! Men de här människorna kan väl inte sägas representera dagens ungdom... eller är det så illa?
En stor klunk vodka och känna att det är lördag, var ju iof fin :D

De här länkarna var faktiskt stor underhållning. Jag kollade in Amandavardets blogg. Hon har pratat sex med några kompisar. Samtalet resulterade i att:

Citera

..en av sakerna var att Analsex är överskattat, att de är mysigast att ha sex när de är släkt och att man har en liten lapa tänd, att båda ska vara rakade.

Är det här också en ungdomsfluga må tro? :whistle:

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-17 kl. 00.58:

Det bästa med att säga så är ju att de som är mest blyga springer iväg, så det blir alltid någon dusch ledig.

Det här är ju ett intressant fenomen. Vad är det för typ av skolgång vi pratar om här? Jag utgår från att det här stammar från något slags bögfobi. När jag gick i "skolan" var det här som tydligast på högstadiet. Då var det verkligen hatstämning mot bögar i synnerhet. I gymnasiet försvann det där helt... förvisso var vi bara två killar i gymnasiet, så kanske fick jag aldrig någon egentlig inblick.

Inlägget har ändrats av Ziggy_89: 2009-12-17 kl. 02.14

#13 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 08.54

Visa inläggZiggy_89 skrev 2009-12-17 kl. 01.49:

Haha, där ser man! Men de här människorna kan väl inte sägas representera dagens ungdom... eller är det så illa?
En stor klunk vodka och känna att det är lördag, var ju iof fin :D

De här länkarna var faktiskt stor underhållning. Jag kollade in Amandavardets blogg. Hon har pratat sex med några kompisar. Samtalet resulterade i att:

Är det här också en ungdomsfluga må tro? :whistle:

Det här är ju ett intressant fenomen. Vad är det för typ av skolgång vi pratar om här? Jag utgår från att det här stammar från något slags bögfobi. När jag gick i "skolan" var det här som tydligast på högstadiet. Då var det verkligen hatstämning mot bögar i synnerhet. I gymnasiet försvann det där helt... förvisso var vi bara två killar i gymnasiet, så kanske fick jag aldrig någon egentlig inblick.

Underhållning, visst är det de. Jag tycker bara det är tråkigt att det ska finnas tjejer och killar som verkligen är såhär. Jag tycker inte om att döma folk och inte heller ha ogrundade fördomar. Men det finns så många tjejer som verkligen är förstörda på samma sätt som dem. Jag vet inte vad det är som orsakat denna trend, kanske är det Paris Hilton? och alla andra dumma bimbos som gör allt för lite uppmärksamhet. Men då är vi tillbaka med till frågorna, Vem är jag? Vad ska jag bli? vart är min plats i världen?

Sen finns det ett annat problem ( i alla fall enligt mig ) För häromdan blev jag så satans arg när en klasskompis sa:
-Fan jag vill bara hitta en dum jävla brud som man kan banga på när man vill.

Att ha en sån insikt när det gäller relationer och sex är bara avskyvärt. Att man strävar efter ett sånt mål istället för att tänka på något seriöst. Visst one-night-stands har väl alltid funnits. Men att man letar efter tjejer som ska vara "dumma" så de inte fattar vad killen igentligen är ute efter.

Om en kille frågar en tjej exempelvis:
-Vill du komma hem till mig ikväll och se en film?

Inte menar han att de bara ska se på film utan ibland känns det nästan som att killar tycker att det är obligatoriskt att få ett skjuts också.

Och eftersom många individer som är i ungdomsåren är osäkra både på sig själva och andra vet de kanske inte vad som är rätt och fel?

Att det är bögfobi inblandat i denna dusch-händelse är jag helt säker på, Och jag syftar både på högstadie- och gymnasienivå. Jag bryr mig inte vad de tycker, för det är bara ett skämt för mig. Det roliga är somsagt att även om de vet att jag skämtar och att jag inte är homosexuell så reagerar de ändå mycket osäkert.

#14 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-12-17 kl. 09.30

Visa inläggwiilly skrev 2009-12-17 kl. 08.54:

Sen finns det ett annat problem ( i alla fall enligt mig ) För häromdan blev jag så satans arg när en klasskompis sa:
-Fan jag vill bara hitta en dum jävla brud som man kan banga på när man vill.

Att ha en sån insikt när det gäller relationer och sex är bara avskyvärt. Att man strävar efter ett sånt mål istället för att tänka på något seriöst. Visst one-night-stands har väl alltid funnits. Men att man letar efter tjejer som ska vara "dumma" så de inte fattar vad killen igentligen är ute efter.

Grejen är nog också den att jag tror tjejer inte är mycket mindre ute efter ett ligg än killar!

Dusch-grejen är ett väldigt intressant fenomen tycker jag. Det som är lite anmärkningsvärt att att det verkar skilja sig ifrån ställe till ställe. De mindre samhällena verkar inte ha några problem alls med att blotta paketet medan de lite större och medelstora samhällena tar i princip på sig en suspensoar när det är dusch-dags!

Inlägget har ändrats av Matsiie19: 2009-12-17 kl. 09.32

#15 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 11.43

Visa inläggMatsiie19 skrev 2009-12-17 kl. 09.30:

Grejen är nog också den att jag tror tjejer inte är mycket mindre ute efter ett ligg än killar!

Dusch-grejen är ett väldigt intressant fenomen tycker jag. Det som är lite anmärkningsvärt att att det verkar skilja sig ifrån ställe till ställe. De mindre samhällena verkar inte ha några problem alls med att blotta paketet medan de lite större och medelstora samhällena tar i princip på sig en suspensoar när det är dusch-dags!

Det är mycket möjligt mats, jag har inte en aning om tjejens perspektiv i den frågan. Jag vet bara vad killarna snackar om.

Det har du helt rätt i mats, något sånt som att dölja paketet fanns inte på våran lilla lågstadie skola, men så fort vi kom till mönsterås(större stad och högstadiet) så fanns det där helt plötsligt bland dem.

#16 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-12-17 kl. 12.19

Citera

Tror faktiskt inte att det är något nytt Wiilly. Då jag växte upp på sent 70 och på 80- talet så var det också vanligt med spån som aldrig "orkar" någonting och tyckte allt var "jobbigt". De hade alltid ett hokus pokus projekt som skulle vara så jävla smart och så att "de kunde sluta jobba då de blev 35". (Sen brukade föräldrarna fixa miljon- skulderna...)
Förresten är det inte sällan som jag tycker att mina jämnåriga är trista, fega, slöa, snåla, svekfulla och ynkliga med en massa fobier typ "jag är förkyld och kan inte komma".

Tror att det är en feminist generation med en massa förvirrade/olyckliga/elaka kvinnor och en massa män som tror att det finaste man kan höja sig till är att vara så frånvarande och "könslös" som möjligt.

ANgående dina andra funderingar kring brudar och så, kan jag bara rekommendera dig att:

-vara stark, fysiskt stark därför livet är hårt ibland.
-kort hår och ett charmigt leende kommer aldrig att vara otrendigt.
-behandla alla kvinnor oavsett ålder och utseende som Damer (låt de gå före, betala, bär åt dem osv.), till och med de som uppmuntrar dig till att sluta vara en korrekt och rakryggad man.
-utgå inte ifrån att kvinnor är som du. Möt dem halvvägs och det är redan bra.
-studera vad kvinnan har för förhållande till sin mor innan du skaffar barn och gifter dig hursomhelst.
-undvik att delta i fredsmarscher och andra hippy- aktiviter. De är själva oftast de värsta fascisterna.
-fundera alltid på konsekvenser och speciellt då det gäller natten, våld mm.
-lyssna inte på Beatles men gärna på Trace Adkins och Toby Keith
-lyssna på ditt hjärta och du kan aldrig gå fel.
-andvänd "förlåt" (i stället för "VA!!"), "tack", "ursäkta", "kan jag be att få...". Res dig från stolen då du hälsar.
-håll dig borta från hash- rökare osv.
-behandla alla med lojalitet och respekt. Bryt omgående med de som inte är så mot dig.
-tatuera dig inte (förutom om du är militär, sjöman...)

B)

Inlägget har ändrats av Southside Robban: 2009-12-17 kl. 12.37

#17 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 12.24

Jag håller inte med om att duschfobin bara är ett stadsfenomen. För 20-25 år sen spelade jag i ett hockeylag där 70-80% av spelarna bodde i storstad, och bögfobin var relativt stor - så som den oftast är. (Vissa människor klarar inte att skilja mellan bögfobi och böghat. Jag har t.ex. homofobi, men jag hatar dem inte.) Alla tog av sig kläderna och gick nakna in i duschen.

NU - när jag tränar på ett gym där nästan alla kommer från samhällen med under 4000 invånare är det totalt annorlunda. Många duschar inte alls, och av de som duschar tar flertalet handduken omkring sig som om de vore på stranden. Sen gör de en smygande rörelse in i duschen samtidigt som de tar av handduken i sista sekund.

#18 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-12-17 kl. 12.27

ROBBAN, ROBBAN!!!!

Någan har stulit dina inloggningsuppgifter!?

:D

#19 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-12-17 kl. 12.30

Jag tar ansvar för ungdomen! :lol:
Ge dina råd då Haavard! ;)

Inlägget har ändrats av Southside Robban: 2009-12-17 kl. 12.35

#20 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley