Jag har fått tag i notboken Bruce Springsteen Complete, kan någon tipsa om någon låt som är bra och lätt att börja med. Kan stort sett alla öppna ackord och ett lite barréackord.
Sida 1 av 1
Bruce Springsteen Complete
Skrivet 2010-01-23 kl. 18.00
Skrivet 2010-01-25 kl. 23.23
ImGoinDown skrev 2010-01-23 kl. 17.53:
Jag har fått tag i notboken Bruce Springsteen Complete, kan någon tipsa om någon låt som är bra och lätt att börja med. Kan stort sett alla öppna ackord och ett lite barréackord.
I'm goin down, såklart!

Jag gissar att den går i A-dur, dvs A - E - F#m - D. Om det är så att F#m ställer till med problem eftersom det är ett barréackord, så kan du transponera, dvs byta tonart. Då ersätter du A med G, E med D, F#m med Em, samt D med C.
Såhär alltså:
G - D - Em - C
eller såhär:
C - G - Am - F (jag förmodar att F är det "lilla" barréackord du skriver att du kan här ovan).
Skrivet 2010-01-26 kl. 10.03
Fred skrev 2010-01-25 kl. 23.23:
I'm goin down, såklart!
Jag gissar att den går i A-dur, dvs A - E - F#m - D. Om det är så att F#m ställer till med problem eftersom det är ett barréackord, så kan du transponera, dvs byta tonart. Då ersätter du A med G, E med D, F#m med Em, samt D med C.
Såhär alltså:
A - E - F#m - D
G - D - Em - C
eller såhär:
C - G - Am - F (jag förmodar att F är det "lilla" barréackord du skriver att du kan här ovan).

Såhär alltså:
G - D - Em - C
eller såhär:
"Kan stort sett alla öppna ackord och ett lite barréackord."
Jag skrev faktiskt fel, jag hade skrivit att jag kan ett par barréackord, sen ändrade jag till lite och glömde ta bort "ett". Så jag kan fler än F

Men jag ska kolla in ImGoinDown

Sida 1 av 1