springsteen.se: Film om Springsteen - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Film om Springsteen Betygsätt tråd: -----

#1 Användaren är offline   Andreashp

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 17 nov-09

Skrivet 2010-03-08 kl. 23.21

En tanke slog mig, många har nog förmodligen haft den innan mig, men jag har känt att jag måste diskutera ämnet med andra springsteenfans..
Skulle inte en film om springsteens yngre år vara helt otroligt grym ?

Jag kan bara se det i mitt huvud. Hur han spelar på sin gitarr hemma för fulla muggar och ytterdörren slås igen med ett jäkla duns och han farsa kommmer hem. Hur hans farsa skickar bort honom från sitt rum och hur han flyr hemifrån..Hur han ser alla kommer hem från vietnam med trötta och bittra ögon. Hur han går på den där kända boardwalken i asbury park. Hur han fryser en kall novemberafton och värmer sig vid en telefonkiosk och pratar med sin flickvän i timmar. Motorcykelolyckan och hur hans farsa beställde en frisör som rakade av han håret.

Nu har jag kanske en väldigt romantisk bild av hur filmen skulle ha varit, och om inte något riktigt springsteenfan hade gjort filmen till idealet i mitt huvud skulle jag nog vara jävligt besviken. Samtidigt vet jag inte om Bruce vill fördärva minnet av sin farsa ännu mer, eftersom han skulle få en ganska mörk roll i filmen.

What say you ?

#2 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2010-03-08 kl. 23.27

Visa inläggAndreashp skrev 2010-03-08 kl. 23.21:

En tanke slog mig, många har nog förmodligen haft den innan mig, men jag har känt att jag måste diskutera ämnet med andra springsteenfans..

Jag kan bara se det i mitt huvud. Hur han spelar på sin gitarr hemma för fulla muggar och ytterdörren slås igen med ett jäkla duns och han farsa kommmer hem. Hur hans farsa skickar bort honom från sitt rum och hur han flyr hemifrån..Hur han ser alla kommer hem från vietnam med trötta och bittra ögon. Hur han går på den där kända boardwalken i asbury park. Hur han fryser en kall novemberafton och värmer sig vid en telefonkiosk och pratar med sin flickvän i timmar. Motorcykelolyckan och hur hans farsa beställde en frisör som rakade av han håret.

Nu har jag kanske en väldigt romantisk bild av hur filmen skulle ha varit, och om inte något riktigt springsteenfan hade gjort filmen till idealet i mitt huvud skulle jag nog vara jävligt besviken. Samtidigt vet jag inte om Bruce vill fördärva minnet av sin farsa ännu mer, eftersom han skulle få en ganska mörk roll i filmen.

What say you ?

Och hans "flickvän" och han går ner till sjön fulla och har sex i sanden och sjunger. En bra scen fan! Sen kommer pappa och mamma Rosalita. och allt detta leder till "cindy" traumat.

#3 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-08 kl. 23.34

Visa inläggwiilly skrev 2010-03-08 kl. 23.27:

Och hans "flickvän" och han går ner till sjön fulla och har sex i sanden och sjunger. En bra scen fan! Sen kommer pappa och mamma Rosalita. och allt detta leder till "cindy" traumat.

När Danny ligger i en bil precis innan en spelning och har hallucinationer om att staten är efter honom. haha!

Bra idé.

Inlägget har ändrats av wiilly: 2010-03-08 kl. 23.34

#4 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-08 kl. 23.36

Om Dylan,han den där MJ och Cash? Varför inte Springsteen?

#5 Användaren är offline   Andreashp

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 17 nov-09

Skrivet 2010-03-09 kl. 10.04

Precis, varför inte liksom ?

Tror det skulle bli en riktigt bra film med en skön streetkänsla som i t.ex rocky eller diverse maffiafilm. Sen vet jag inte hur pass förnyat Ashbury park är. Enligt en intervju med Brian fallon ( sångaren i The gaslight anthem) så har de börjat moderniserat staden och rivit gamla hus, jävligt bra band förövrigt. Men Bruce har ju annars bra en väldigt bra bakgrund att göra en film på, där man blanda lite det som skrivs i hans låtar och det som är reellt.

#6 Användaren är offline   wherethebandsare

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2010-03-09 kl. 12.13

Visa inläggAndreashp skrev 2010-03-09 kl. 10.04:

Sen vet jag inte hur pass förnyat Ashbury park är. Enligt en intervju med Brian fallon ( sångaren i The gaslight anthem) så har de börjat moderniserat staden och rivit gamla hus, jävligt bra band förövrigt. Men Bruce har ju annars bra en väldigt bra bakgrund att göra en film på, där man blanda lite det som skrivs i hans låtar och det som är reellt.

Vad spelar det för roll om Asbury Park moderniseras? Bara för att filmen utspelar sig i 60-talets Asbury Park betyder det inte nödvändigtvis att filmningen måste vara begränsad till det området. Se bara på Populärmusik från Vittula, utspelar sig i Pajala men till största del inspelad i Tärendö. :)

Vem skulle spela Springsteen då, och vem skulle regissera? Rent spontant tänker jag på Scorsese och Peter Jackson på regissörsidan, desto färre namn dyker upp i huvudet när det kommer till skådissidan.

#7 Användaren är offline   Froggy_Darling

• as happy as a penguin in a microwave
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2010-03-09 kl. 14.10

Som en student att film och manusskrivande säger jag ett ord: konflikt!

Cash och Dylan har tydliga möjligheter för konflikt i deras liv. Hos Springsteen finns det självklart, det vet ju vi men resten av världen är inte riktigt lika familjära med det. För många är springsteen helylle amerikanen som inte är känd för dåligt uppförande, fylla, knark eller annat som manusförfattare kan hitta möjligheter till konflikt i.

Varje berättelse behöver konflikt.

Men bättre för oss springsteen fans till aspirerande författare. Pax för Bruce.

#8 Användaren är offline   Wendy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 12 aug-03

Skrivet 2010-03-09 kl. 15.43

Visa inläggwherethebandsare skrev 2010-03-09 kl. 12.13:

Vad spelar det för roll om Asbury Park moderniseras? Bara för att filmen utspelar sig i 60-talets Asbury Park betyder det inte nödvändigtvis att filmningen måste vara begränsad till det området. Se bara på Populärmusik från Vittula, utspelar sig i Pajala men till största del inspelad i Tärendö. :)

Vem skulle spela Springsteen då, och vem skulle regissera? Rent spontant tänker jag på Scorsese och Peter Jackson på regissörsidan, desto färre namn dyker upp i huvudet när det kommer till skådissidan.

Det mesta om Bruce och hans far utspelar sig ändå i Freehold. Bruce behöver bara lägga på sig ett par kilo så har vi rollen som far klar.

#9 Användaren är offline   froderan

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 jan-04

Skrivet 2010-03-09 kl. 18.53

De gör en film nu, som heter "Asbury Park"

Jag har fått informasjon om att Mike Rocket spelar en yngre version av Bruce i filmen.
Den kommer senare under år 2010.

http://us.imdb.com/t...ullcredits#cast

"An upstart nightclub owner and a slick con man compete for the affections of a beautiful waitress during the development of a city in transition on the New Jersey shore."

Inlägget har ändrats av froderan: 2010-03-09 kl. 20.01

#10 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2010-03-09 kl. 19.04

Visa inläggAndreashp skrev 2010-03-08 kl. 23.21:

Den tanken har jag haft många, många gånger! Och det är absolut ingen omöjlighet så det är bara att hoppas att någon klok regissör och manusförfattare tar sig an projektet någon dag. Det finns ju filmer om en hel uppsjö andra artister. Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, Ray Charles, Tina Turner, The Doors, Richie Valens...det finns ju hur många som helst. Jag tycker att filmen inte skulle begränsas till enbart uppväxt/tidiga år utan varför inte en bit in i karriären, fram till, låt säga, tiden för BitUSA?

Visa inläggFroggy_Darling skrev 2010-03-09 kl. 14.10:

Cash och Dylan har tydliga möjligheter för konflikt i deras liv. Hos Springsteen finns det självklart, det vet ju vi men resten av världen är inte riktigt lika familjära med det. För många är springsteen helylle amerikanen som inte är känd för dåligt uppförande, fylla, knark eller annat som manusförfattare kan hitta möjligheter till konflikt i.

Varje berättelse behöver konflikt.

Där tycker jag att Springsteens konflikt med faderskapet är tillräckligt, man hade nog kunnat göra många gripande filmsekvenser bara på det. Sedan kunde man ju göra konflikt av kampen för överlevnad, om att få gigs, om knaper ekonomi och hela den baletten också. Och dessutom var det nog allt lite röka och andra smådroger för Springsteen och grabbarna med. Dessutom kunde man lägga till Big Mans alkoholproblem. Hade inte Danny också alkoholproblem? Har tyckt mig förstå det.

Jag kan bara se att det gått alldeles utmärkt att göra en riktigt bra film om Bruce Springsteen... B)

#11 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2010-03-09 kl. 22.20

Bara de stora artisterna föräras spelfilmer på sina liv. Därför har Joy Division redan två.

#12 Användaren är offline   Froggy_Darling

• as happy as a penguin in a microwave
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2010-03-09 kl. 22.44

Visa inläggAtlanticCity skrev 2010-03-09 kl. 19.04:

Där tycker jag att Springsteens konflikt med faderskapet är tillräckligt, man hade nog kunnat göra många gripande filmsekvenser bara på det. Sedan kunde man ju göra konflikt av kampen för överlevnad, om att få gigs, om knaper ekonomi och hela den baletten också. Och dessutom var det nog allt lite röka och andra smådroger för Springsteen och grabbarna med. Dessutom kunde man lägga till Big Mans alkoholproblem. Hade inte Danny också alkoholproblem? Har tyckt mig förstå det.

Jag kan bara se att det gått alldeles utmärkt att göra en riktigt bra film om Bruce Springsteen... B)

Jo som jag antydde finns det en hel del att hämta men den allmänna bilden av Bruce är rätt tråkig. Han är inte känd för att vara den oroliga själen som Dylan, Cash eller Curtis har. Därför har inte hollywood eller nån annan fastnat för honom skulle jag gissa.

Inlägget har ändrats av Froggy_Darling: 2010-03-09 kl. 22.44

#13 Användaren är offline   wiilly

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-09 kl. 22.54

Sen kan man göra en dokumentär varför Danny hade så fluffigt hår under 88??

Ibland tänker jag på det så mycket att jag inte kan sova :blink:

#14 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-10 kl. 12.24

Visa inläggFroggy_Darling skrev 2010-03-09 kl. 22.44:

Jo som jag antydde finns det en hel del att hämta men den allmänna bilden av Bruce är rätt tråkig. Han är inte känd för att vara den oroliga själen som Dylan, Cash eller Curtis har. Därför har inte hollywood eller nån annan fastnat för honom skulle jag gissa.

Gott komma kan, Froggy. Gott komma kan. :)

Visa inläggwiilly skrev 2010-03-09 kl. 22.54:

Sen kan man göra en dokumentär varför Danny hade så fluffigt hår under 88??

Ibland tänker jag på det så mycket att jag inte kan sova :blink:

:lol:

#15 Användaren är offline   Mean Mr. Mustard

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2010-03-11 kl. 01.11

"...No, they're gonna make a TV movie out of me".

#16 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-11 kl. 17.44

Visa inläggMean Mr. Mustard skrev 2010-03-11 kl. 01.11:

"...No, they're gonna make a TV movie out of me".

Fel! "Now they´re gonna make a feature film about me..." ska det vara!! B)

#17 Användaren är offline   Mean Mr. Mustard

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2010-03-21 kl. 18.17

Visa inläggAtlanticCity skrev 2010-03-11 kl. 17.44:

Fel! "Now they´re gonna make a feature film about me..." ska det vara!! B)

Källa? Jag hämtade textraden från den officiella hemsidan... :unsure:

#18 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2010-03-21 kl. 19.18

Senap har rätt.

#19 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2010-03-21 kl. 21.37

Visa inläggMean Mr. Mustard skrev 2010-03-21 kl. 18.17:

Källa? Jag hämtade textraden från den officiella hemsidan... :unsure:

Jag tror Atlantic City visste exakt hur texten lyder och bara ville vara lustig och byta ut ett ord så texten beskrev denna tråd.

Inlägget har ändrats av SpaceDr: 2010-03-21 kl. 21.38

#20 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2010-03-23 kl. 17.48

Visa inläggSpaceDr skrev 2010-03-21 kl. 21.37:

Jag tror Atlantic City visste exakt hur texten lyder och bara ville vara lustig och byta ut ett ord så texten beskrev denna tråd.

Givetvis! :D En TV-film är ingen biofilm...det var ett litet skämt... :whistle:

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma