Fred skrev 2010-07-01 kl. 00.12:
Vi har en helt egen tråd här Jonas. Tillsammans med Atlandic City som lovat återkomma.

Just det! And here I am.

Och man får väl följa det färgtema som påbörjats här...
De jag tänker på spontant, om jag håller mig till tre låtar, som det gjorde inledningsvis, ser det ut så här:
Open all Night - Landeover, MD. 84.08.26 (tror jag det var?)
Historien han berättar här - sanningshalten får man väl ta med en nypa salt - är obetalbar. Om hur han blev stoppad av Farbror Polisen (highwaypatrolman?) och inte hade licence and registation med sig. Om polisen som sa:
-"...hey, are you...are you that rock´n ´roll-singer?"
Bruce: "Yeah, that´s me, that me!"
-"Oh, yeah? Well I got a couple of your albums at home!"
-"Oh, great, great!!"
-"...and son, you´re in a lot of trouble!"
Om hur han sedan togs till traffic court. Om de tre förklaringar man kunde komma med:
-"One is innocent, which nobody hardly ever pledes that"...
-"The other one is guilty, hardly nobody ever pledes that"...
-"...and the third one is guilty -
with an explenation! And what that means is that you really did what they said you did, but now you got about five minutes to bullshit your way out of it!"
Sedan följer historien om den liraren som begått denna överseelse:
"... and he´d been caught doin´ 60 on a recidential high steet...and his explenation was that he was drunk and thougt he was on the main highway!!"

Obetalbart!!
Nåväl...följande finns det inte lika mycket att orda om. Saknar liknande monologer...
Candy´s Room - Philadelphia, PA. 99.09.20 Högsta intensiteten i den låten bland de boots jag har, i alla fall.
Born in the USA - Ullevi, Gothenburg, SWE 08.07.04 Fanimej den starkaste version jag hört av de tio gånger jag hört den fullband!!
That´s it for now, folks.
Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2010-07-11 kl. 10.55