springsteen.se: The Promise - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

The Promise

Omröstning: ?

Det här är en offentlig omröstning. Andra medlemmar kommer kunna se hur du har röstat

Vilken är den bästa låten på "The Promise" CD 1?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.

Vilken är den bästa låten på "The Promise" CD 2?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#21 Användaren är offline   prove it all night

• Happy cat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 9 jul-09

Skrivet 2010-12-02 kl. 23.48

Visa inläggFred skrev 2010-12-01 kl. 23.57:

1 fel. Byt ut The Way mot The Promise. Den knäcker, även i denna version. Jag lovar.

Visa inläggGiorgio skrev 2010-12-02 kl. 01.17:

Men Jonas, du brukar ju framhålla Hovet-versionen. Och den kan du ju inte tycka är i närheten av Seattle 78.

För min del är Seattle helt ultimat i sitt slag, men den här The Promise-versionen är annurlunda, den har nåt eget, framför allt i hur melodin går på refrängen, som ihop med bandkompet gör den massivt nedmalande, som en uppgiven ångvält på väg mot undergången. Just att melodin går ner i stället för upp på slutets "away" kändes till en början som en besvikelse men har växt till en styrka i egen rätt för mig.

Nu har jag lyssnat på The Promise (ja låten alltså), boxversionen i lugn och ro i hörlurar. Och jag bestämde mig för att koppla bort hur jag vill att den ska låta när den är som bäst. Och då hade ni ju rätt, den här versionen är riktigt grymt bra den här :) också.

Jepp, jag brukar framhålla Hovet-versionen, för min egen del var det ett av de finaste ögonblicken på en Bruce-konsert där jag själv varit på plats. Bruce ensam vid pianot under spotlighten, helt knäpptyst i lokalen och Bruce sjungandes THE PROMISE med så mycket känsla. Underbart.

#22 Användaren är offline   Jungleland_GBG

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 27 jul-09

Skrivet 2010-12-03 kl. 14.36

Racing på första och Ain't Good Enough For You på andra.

#23 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2010-12-03 kl. 19.40

Visa inläggprove it all night skrev 2010-12-02 kl. 23.48:

Nu har jag lyssnat på The Promise (ja låten alltså), boxversionen i lugn och ro i hörlurar. Och jag bestämde mig för att koppla bort hur jag vill att den ska låta när den är som bäst. Och då hade ni ju rätt, den här versionen är riktigt grymt bra den här :) också.

Jepp, jag brukar framhålla Hovet-versionen, för min egen del var det ett av de finaste ögonblicken på en Bruce-konsert där jag själv varit på plats. Bruce ensam vid pianot under spotlighten, helt knäpptyst i lokalen och Bruce sjungandes THE PROMISE med så mycket känsla. Underbart.

Nice!!

Det där med Hovet var bara Giorgio-goes-logical-himself-irritating-bastard. :D

#24 Användaren är offline   blommantheboss

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 23 jan-09

Skrivet 2010-12-05 kl. 12.24

Racing och Aint good enough for you får min röst, men kan säga att det är jämt skägg mellan ett flertal låtar. Detta är ett helrätt Bruce album!

#25 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2010-12-08 kl. 17.12

CD 1 -Because the Night
CD 2 - Spanish Eyes

B)

#26 Användaren är offline   PeBe

• Lonely Acrobat
  • PipPip