springsteen.se: Andrahandsbiljetter - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Andrahandsbiljetter TicketFast e-biljetter Betygsätt tråd: -----

#1 Användaren är offline   Michel

• Drömmer mig aldrig hit nu för tiden...
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2011-12-04 kl. 07.57

Forumet springsteen.se vill höja ett varnande finger för de TicketFast e-biljetter som Ticnet.se har använt som en av två möjliga biljettalternativ till evenemanget Bruce Springsteen på Ullevi sommaren 2012. Till skillnad från de gamla vanliga avlånga biljetterna som man skriver ut hos exempelvis Ticnet-ombud så har dessa TicketFast e-biljetter skickats elektroniskt till den mailadress som köparen valt att ange i sitt köp hos exempelvis Ticnet.se.

Dessa TicketFast e-biljetter kan sedan skrivas ut hur många gånger som helst och på så sätt även säljas hur många gånger som helst. Skulle detta ske så är det endast den första av dessa kopior som kan komma in på evenemanget.

Det finns inga sätt som en andrahandsköpare kan kontrollera om biljetten har sålts i flera upplagor förotum då andrahandsköparen faktiskt använder biljetten för att ta sig in på evenemanget. Det finns inte heller någon som helst möjlighet att få sina pengar tillbaka om det skulle visa sig att man blivit lurad och inte kommer in på evenemanget. En TicketFast e-biljetter går inte att återköpa eller förlustanmäla för att på så sätt kunna köpa ett "nytt exemplar".

Forumet springsteen.se förbjuder inte försäljning av TicketFast e-biljetter på forumet springsteen.se. Det är upp till köparen att avgöra vilken risk man är villig att ta. En uppmaning är att inte utföra andrahandshandel med TicketFast e-biljetter utan att skriva utförligt kvitto där person- och kontaktuppgifter framgår av säljaren.

Mer info om andrahandsförsäljning finns att läsa hos Ticnet.se och Livenation.se.

#2 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2011-12-04 kl. 08.10

Om ni nu mailar biljetterna till varandra, är mitt tips att inte skicka hela pdf-filen, om man köpte fler biljetter. Kika i tekniktråden så finns ett två varianter att välja på :)

#3 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2012-03-15 kl. 20.11

tjenare!

Jag tänkte få lite vägledning från forumets systrar och bröder.

Har precis köpt 2st biljetter via privat andrahand.

Tänkte fråga om någon vet hur man (om man) kan kontrollera biljetternas status, om de är makulerade eller ej exempelvis

Tips o tricks mottages gärna!

#4 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-03-15 kl. 21.53

Har du frågat Ticnet/försäljningsställe?

#5 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2012-03-15 kl. 22.01

Visa inlägghaavard skrev 2012-03-15 kl. 21.53:

Har du frågat Ticnet/försäljningsställe?

Jag tänkte ringa mitt ticnetombud och fråga om de kan och vill kontrollera biljetterna, har även fått en kopia av kvittot av köpet, men man vill ju vara säker. tänkte också kanske ringa ticnetskundservice, men de kanske inte är så hjälpsamma i detta läge?

Hur långt kommer man med bokningsnumret?

Inlägget har ändrats av wiilly: 2012-03-15 kl. 22.02

#6 Användaren är offline   illbeonthathill

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 7 jan-12

Skrivet 2012-03-25 kl. 15.10

Hej!
Funderar på att köpa två biljetter andrahand till den 28e, för har bara till första konserten. Det är de blåa biljetterna, dvs likadana som jag redan har. Är det stor sannolikhet att de är äkta? Kan man kontrollera dem? Han säger givetvis att de är riktiga, och han säljer dem för 1100 styck. Är det värt det?

#7 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2012-04-11 kl. 09.18

Visa inläggwiilly skrev 2012-03-15 kl. 23.01:

Jag tänkte ringa mitt ticnetombud och fråga om de kan och vill kontrollera biljetterna, har även fått en kopia av kvittot av köpet, men man vill ju vara säker. tänkte också kanske ringa ticnetskundservice, men de kanske inte är så hjälpsamma i detta läge?

Hur långt kommer man med bokningsnumret?

Vad sa dom?

#8 Användaren är offline   jonaas

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 26 jun-12

Skrivet 2012-06-26 kl. 14.30

Jag är lite i samma sits fast omvänt.
Köpte två biljetter till sista spelningen i Göteborg men har fått förhinder då jag måste jobba i stället för att gå på spelningen.
Biljetterna är ticketfast och jag har märkt av osäkerheten många har inför att köpa sådana. Vet någon om man kan omvandla dessa till vanliga biljetter?
Eller hur man bäst ska gå tillväga för att både köpare och säljare känner sig trygga?

#9 Användaren är offline   Asok

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 okt-03

Skrivet 2012-06-28 kl. 12.35

Artikel i dag i GP ang. de falska biljetterna som är i omlopp

GP

#10 Användaren är offline   Spare Parts

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 21 jul-12

Skrivet 2012-07-21 kl. 20.20

Jag har två ståplatser till salu, 1 fredag och 1 lördagkväll. Dom är ticketfast eftersom jag bor i Finland och köpt dem via nätet. Jag kommer själv på konserten men min sambo har fått förhinder. Jag är medveten om förfalskade biljetter som finns i omlopp och vet inte hur jag skall kunna intyga äktheten. Dom säljes för inköpspris 625 kr. Serviceavgiften kan jag bjuda på. Till eventuell köpare kan jag skicka mitt riktiga namn samt telefon.nr för att om möjligt övertyga äktheten.

#11 Användaren är offline   Pete

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 5 apr-06

Skrivet 2012-07-22 kl. 18.28

Visa inläggjonaas skrev 2012-06-26 kl. 15.30:

Jag är lite i samma sits fast omvänt.
Köpte två biljetter till sista spelningen i Göteborg men har fått förhinder då jag måste jobba i stället för att gå på spelningen.
Biljetterna är ticketfast och jag har märkt av osäkerheten många har inför att köpa sådana. Vet någon om man kan omvandla dessa till vanliga biljetter?
Eller hur man bäst ska gå tillväga för att både köpare och säljare känner sig trygga?

Går ej att omvandla.

När jag handlar något av främlingar på nätet som kan vara bedrägeri begär jag ett foto med leg av säljaren.

Om du kan få ett foto där

1 hans ansikte
2 hans id
3 biljetterna (med samma namn)

syns (läsligt) och du sen kan hitta ett telenummer på Eniro etc så har du gjort vad du kan.

Ska vara en riktig 'målvakt' som outtar sig på det sättet om det är falska biljetter och i så fall blir du förmodligen misstänksam redan på utseendet i vilket fall.

Får du ursäkter som att 'min mobilkamera är sönder eller 'jag vet inte hur man mailar foton' så är det läge att låta bli att köpa.

#12 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-12-09 kl. 22.52

Sjukt. 171 annonser ute på tradera. Många av annonser innehåller 2 eller flera biljetter.

#13 Användaren är offline   Mackan_Sunny_Day_91

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 6 nov-10

Skrivet 2012-12-09 kl. 23.00

Många som bokat någon extra för att tjäna en peng efter "all slit" med att skaffa och de vet nog att man köper av dom istället för biljettnu m.m

#14 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-12-09 kl. 23.20

Visa inläggThunderRoad skrev 2012-12-09 kl. 23.52:

Sjukt. 171 annonser ute på tradera. Många av annonser innehåller 2 eller flera biljetter.

Hade jag inte varit ett sånt inbitet Springsteenfan hade jag nog också köpt en del biljetter och sålt dem vidare sen eftersom hysterin är så som den är :)

#15 Användaren är offline   Gman

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 6 nov-07

Skrivet 2012-12-17 kl. 15.38

Har två biljetter till den 4/5 sittplats. Vill gärna byta dessa mot sittplatser den 11/5. Dessa är vanliga uthämtade biljetter, alltså ej E biljetter.

#16 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2012-12-18 kl. 06.53

Visa inläggGman skrev 2012-12-17 kl. 15.38:

Har två biljetter till den 4/5 sittplats. Vill gärna byta dessa mot sittplatser den 11/5. Dessa är vanliga uthämtade biljetter, alltså ej E biljetter.

Lägg upp det i biljettforumet, så de som söker finner...

#17 Användaren är offline   thebeatch

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 6 dec-12

Skrivet 2012-12-19 kl. 17.38

Visa inläggPeterHjelm skrev 2012-12-18 kl. 06.53:

Lägg upp det i biljettforumet, så de som söker finner...

Jag är ny i forumet, och hittar inte biljettforumet/-tråden du pratar om. Har du lust att länka? Jag har en biljett som jag ska sälja, och tänkte ge fansen här en chans innan jag slänger ut den på Blocket. :)

#18 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-12-19 kl. 17.42

http://forum.springs...jetter-saeljes/

Där har du länken, thebeatch. Välkommen till forumet!

#19 Användaren är offline   thebeatch

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 6 dec-12

Skrivet 2012-12-19 kl. 18.40

Visa inläggThunderRoad skrev 2012-12-19 kl. 17.42:

http://forum.springs...jetter-saeljes/

Där har du länken, thebeatch. Välkommen till forumet!

Tack ska du ha! :)

#20 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-12-19 kl. 18.43

Var försiktiga så det inte upprepas med en ny DanneTheMan!

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma