Andrahandsbiljetter TicketFast e-biljetter
Skrivet 2011-12-04 kl. 07.57
Dessa TicketFast e-biljetter kan sedan skrivas ut hur många gånger som helst och på så sätt även säljas hur många gånger som helst. Skulle detta ske så är det endast den första av dessa kopior som kan komma in på evenemanget.
Det finns inga sätt som en andrahandsköpare kan kontrollera om biljetten har sålts i flera upplagor förotum då andrahandsköparen faktiskt använder biljetten för att ta sig in på evenemanget. Det finns inte heller någon som helst möjlighet att få sina pengar tillbaka om det skulle visa sig att man blivit lurad och inte kommer in på evenemanget. En TicketFast e-biljetter går inte att återköpa eller förlustanmäla för att på så sätt kunna köpa ett "nytt exemplar".
Forumet springsteen.se förbjuder inte försäljning av TicketFast e-biljetter på forumet springsteen.se. Det är upp till köparen att avgöra vilken risk man är villig att ta. En uppmaning är att inte utföra andrahandshandel med TicketFast e-biljetter utan att skriva utförligt kvitto där person- och kontaktuppgifter framgår av säljaren.
Mer info om andrahandsförsäljning finns att läsa hos Ticnet.se och Livenation.se.
Skrivet 2012-03-15 kl. 20.11
Jag tänkte få lite vägledning från forumets systrar och bröder.
Har precis köpt 2st biljetter via privat andrahand.
Tänkte fråga om någon vet hur man (om man) kan kontrollera biljetternas status, om de är makulerade eller ej exempelvis
Tips o tricks mottages gärna!
Skrivet 2012-03-15 kl. 22.01
haavard skrev 2012-03-15 kl. 21.53:
Jag tänkte ringa mitt ticnetombud och fråga om de kan och vill kontrollera biljetterna, har även fått en kopia av kvittot av köpet, men man vill ju vara säker. tänkte också kanske ringa ticnetskundservice, men de kanske inte är så hjälpsamma i detta läge?
Hur långt kommer man med bokningsnumret?
Inlägget har ändrats av wiilly: 2012-03-15 kl. 22.02
Skrivet 2012-03-25 kl. 15.10
Funderar på att köpa två biljetter andrahand till den 28e, för har bara till första konserten. Det är de blåa biljetterna, dvs likadana som jag redan har. Är det stor sannolikhet att de är äkta? Kan man kontrollera dem? Han säger givetvis att de är riktiga, och han säljer dem för 1100 styck. Är det värt det?
Skrivet 2012-04-11 kl. 09.18
wiilly skrev 2012-03-15 kl. 23.01:
Hur långt kommer man med bokningsnumret?
Vad sa dom?
Skrivet 2012-06-26 kl. 14.30
Köpte två biljetter till sista spelningen i Göteborg men har fått förhinder då jag måste jobba i stället för att gå på spelningen.
Biljetterna är ticketfast och jag har märkt av osäkerheten många har inför att köpa sådana. Vet någon om man kan omvandla dessa till vanliga biljetter?
Eller hur man bäst ska gå tillväga för att både köpare och säljare känner sig trygga?
Skrivet 2012-07-21 kl. 20.20
Skrivet 2012-07-22 kl. 18.28
jonaas skrev 2012-06-26 kl. 15.30:
Köpte två biljetter till sista spelningen i Göteborg men har fått förhinder då jag måste jobba i stället för att gå på spelningen.
Biljetterna är ticketfast och jag har märkt av osäkerheten många har inför att köpa sådana. Vet någon om man kan omvandla dessa till vanliga biljetter?
Eller hur man bäst ska gå tillväga för att både köpare och säljare känner sig trygga?
Går ej att omvandla.
När jag handlar något av främlingar på nätet som kan vara bedrägeri begär jag ett foto med leg av säljaren.
Om du kan få ett foto där
1 hans ansikte
2 hans id
3 biljetterna (med samma namn)
syns (läsligt) och du sen kan hitta ett telenummer på Eniro etc så har du gjort vad du kan.
Ska vara en riktig 'målvakt' som outtar sig på det sättet om det är falska biljetter och i så fall blir du förmodligen misstänksam redan på utseendet i vilket fall.
Får du ursäkter som att 'min mobilkamera är sönder eller 'jag vet inte hur man mailar foton' så är det läge att låta bli att köpa.
Skrivet 2012-12-09 kl. 23.20
Skrivet 2012-12-19 kl. 17.38
PeterHjelm skrev 2012-12-18 kl. 06.53:
Jag är ny i forumet, och hittar inte biljettforumet/-tråden du pratar om. Har du lust att länka? Jag har en biljett som jag ska sälja, och tänkte ge fansen här en chans innan jag slänger ut den på Blocket.

Skrivet 2012-12-19 kl. 17.42