2012-03-29 Wells Fargo Center, Philadelphia, PA
Skrivet 2012-03-30 kl. 00.08
ThunderRoad skrev 2012-03-30 kl. 01.01:
Jag förstod inte alltid vilka av låtarna som faktiskt var live igår, och vilka som var tidigare livetagningar (som han var tvungen att köra ibland). Jag lyssnade på typ de 3-4 första låtarna, och om We take care of our own och Wrecking ball var live (vilket jag fick för mig att dem var) så är min bedömning att kvalitén var ganska bra måste jag säga, med betoning på bra.
Skrivet 2012-03-30 kl. 02.12
1. We Take Care of Our Own
2. Wrecking Ball
3. NIGHT
4. Death to My Hometown
5. My City of Ruins
6. Thundercrack
7. Jack Of All Trades
8. Trapped
9. Easy Money
10. Prove It All Night
11. DARKNESS ON THE EDGE OF TOWN
12. Waitin' on a Sunny Day
13. The Promised Land
14. Apollo Medley
15. STREETS OF PHILADELPHIA
16. The Rising
Inlägget har ändrats av ThunderRoad: 2012-03-30 kl. 03.07
Skrivet 2012-03-30 kl. 03.07
1. We Take Care of Our Own
2. Wrecking Ball
3. NIGHT
4. Death to My Hometown
5. My City of Ruins
6. Thundercrack
7. Jack of All Trades
8. TRAPPED
9. Easy Money
10. Prove It All Night
11. DARKNESS ON THE EDGE OF TOWN
12. Waitin' on a Sunny Day
13. The Promised Land
14. Apollo Medley
15. STREETS OF PHILADELPHIA
16. The Rising
17. We Are Alive
18. Thunder Road
19. Rocky Ground
20. KITTYS BACK
21. Born To Run
22. Dancing In The Dark
23. Tenth Avenue Freeze-Out
Slut: 11:11
Ingen Promise ikväll. Kommer det i DC?
Inlägget har ändrats av ThunderRoad: 2012-03-30 kl. 04.43
Skrivet 2012-03-30 kl. 09.06
ThunderRoad skrev 2012-03-30 kl. 04.07:
Jag blev ledsen i ögat, jag vill höra den i 2012-version NU! Men klart den kommer rätt snart, tror bara Bruce vill att det ska kännas rätt och att de inte "half-assar" den när de väl rycker fram den.
PeterHjelm skrev 2012-03-30 kl. 06.25:
Agreed. Combon Rocky Ground > LOHAD är så pass starkt både musikaliskt och tematiskt att jag inte fattar varför han bryter den. Han ville väl köra Kitty's och då hade encores öppnats med tre 7-8-minutersaffärer så han skippade den.
easton skrev 2012-03-30 kl. 09.46:
Tyckte, av klippet, att det inte lät dumt alls. Solot i Trapped framstår för mig som lite knepigt, men jag har ju ingenting som backar upp det mer än en känsla.
Skrivet 2012-03-30 kl. 09.17
sapphire skrev 2012-03-30 kl. 10.06:
Den som borde fått stryka på foten är DITD oavsett de andra låtarnas längd. Har inga problem med en 8-minuters låt om låten motiverar det. Fyra omstarter av Badlands eller långa monologer under lining in the future däremot kan trötta.
Skrivet 2012-03-30 kl. 09.46
Vad gäller Land Of Hope And Dreams, om dom inte lyckas med arrangemanget bättre så tycker jag inte heller den ska vara med. Den låt från nya skivan som görs sämst live. Ett stort antiklimax hittills.
Skrivet 2012-03-30 kl. 11.49
Fowler skrev 2012-03-30 kl. 10.46:
Vad gäller Land Of Hope And Dreams, om dom inte lyckas med arrangemanget bättre så tycker jag inte heller den ska vara med. Den låt från nya skivan som görs sämst live. Ett stort antiklimax hittills.
Vari skulle spänningsmomentet ligga om setlisten var mindre variationsrik?
Skrivet 2012-03-30 kl. 11.59
Personligen undrar jag verkligen vart "Shackled & Drawn"tog vägen? Arret och övrigt i framförandet var ju superbt. Om någon låt från WB lät utmärkt var det den. Och så slängs den..? It´s a mystery.
"Kittys Back" ska enligt trovärdiga vittnen ha varit en riktigt dynga. 10 min gäsp från publiken och sabbade extrannr. Var säkert ett och annat hysterisktsetlistefreak som kände sig speciell när de kunde jazza ensam i ett hörn, däremot. Kul för den loosern.
Ska verkligen "Badlands" slopas? Mycket märkligt. Låter ju riktigt bra med The E Street Orchestra och är en riktig arenaextas.
Nej, det är kejsarens nya kläder (band) över denna turné. En del låtar låter apa, LOHAD, WTCOOO tex. För mycket folk på scen, för mycket oklarhet över vad som är fokus & luktar desperation (pengakåt). Stackars fans!
Skrivet 2012-03-30 kl. 12.09
Roll of the Dice skrev 2012-03-30 kl. 12.59:
Personligen undrar jag verkligen vart "Shackled & Drawn"tog vägen? Arret och övrigt i framförandet var ju superbt. Om någon låt från WB lät utmärkt var det den. Och så slängs den..? It´s a mystery.
"Kittys Back" ska enligt trovärdiga vittnen ha varit en riktigt dynga. 10 min gäsp från publiken och sabbade extrannr. Var säkert ett och annat hysterisktsetlistefreak som kände sig speciell när de kunde jazza ensam i ett hörn, däremot. Kul för den loosern.
Ska verkligen "Badlands" slopas? Mycket märkligt. Låter ju riktigt bra med The E Street Orchestra och är en riktig arenaextas.
Nej, det är kejsarens nya kläder (band) över denna turné. En del låtar låter apa, LOHAD, WTCOOO tex. För mycket folk på scen, för mycket oklarhet över vad som är fokus & luktar desperation (pengakåt). Stackars fans!
Tycker han gör det bästa utav situationen, han hade nog inte kunnat vänta längre med att dra ut på ny turné med ESB.
Skrivet 2012-03-30 kl. 12.56
Att ta bort Lohad, där i det läget, och byta till, för mig, riktigt usla låten Kittys back är ingen direkt fingertoppskänsla av bossen.
Att ta bort Badlands som låter så svinigt bra, där i det läget,för att byta till, för mig, dussinlåten Night, är helt obegripligt.
Att ta bort E street shuffle, som iaf vad jag kunnat höra är bland det mest svängiga och roliga han lyckats med live på länge är oerhört märkligt. Ok, här har han lagt in några andra favoriter, men tycker ändå det är märkligt.
Var sjutton försvann Shackled and drawn? Riktigt kul låt live, iaf om man jämför med mkt annat från samma skiva...
Och det har bara gått 2 veckor!
Det finns ju en anledning till att många artister håller sig till i stort sett samma setlist hela turnén. Som med det mesta så blir något som är väl planerat, testat och inkört också oftast lyckat.
Men samtidigt, såklart, är det ju alltid extra intressant, att följa Springsteen, då man vet att i stort sett vad som helst kan hända. Och att om man har extrem tur så får man uppleva just den där kvällen då precis alla delar faller på plats

Inlägget har ändrats av zlatan: 2012-03-30 kl. 12.58