springsteen.se: 2012-04-03 Izod Center, East Rutherford, NJ - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2012-04-03 Izod Center, East Rutherford, NJ

#41 Användaren är offline   Stinsen

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 16 mar-07

Skrivet 2012-04-04 kl. 04.19

8:26 Intro by Bruce

1. We Take Care of Our Own
2. Wrecking Ball
3. Badlands
4. Death to My Hometown
5. My City of Ruins
6. SO YOUNG & IN LOVE
7. E Street Shuffle
8. Jack of All Trades
9. Seeds
10. Prove It All Night
11. Easy Money
12. Waitin' On a Sunny Day
13. The Promised Land
14. The Way You Do The Things You Do/634-5789
15. American Skin (41 Shots)
16. Because The Night
17. The Rising
18. We Are Alive
19. Thunder Road

20. Rocky Ground
21. Out In The Street
22. Born To Run
23. Dancing In The Dark
24. Land of Hope & Dreams
25. Tenth Avenue Freeze Out

11:17

#42 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2012-04-04 kl. 05.31

So young and in love :)

Inlägget har ändrats av PeterHjelm: 2012-04-04 kl. 06.21

#43 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2012-04-04 kl. 06.20

Snacka om standarset, förutom So young and in love som är en riktig höjdare! Men annars är det bortsett från Seeds ett stabilt set, med många av de bästa klassikerna; Badlands, Prove it, TPL, Because the night, TH, Out in the street, Born to run, Dancing in the dark och 10th. Men man hade förväntat sig fler överaskningar.

#44 Användaren är offline   Tunnel Of Love

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 maj-09

Skrivet 2012-04-04 kl. 06.33

Håller med PeterHjelm. Men jag hade förväntat mig lite mer.
Dock gillar jag att E Street Shuffle är tillbaka. So Young And In Love
ska bli kul att se. Hoppas på något extra vid uppföljaren.

#45 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2012-04-04 kl. 06.48

inte lika vasst som philly 2 och dc, men om man sätter spelningen i perspektiv med samtliga konserter i sverige sedan hovet '05 så klår denna samtliga med hästlängder.

#46 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2012-04-04 kl. 07.01

nu tog jag iofs i med hästlängder, men ni förstår nog.

Inlägget har ändrats av KLK: 2012-04-04 kl. 07.01

#47 Användaren är offline   fannwenner

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 aug-03

Skrivet 2012-04-04 kl. 07.06

Är inte konserterna i första hand till för dem som är där snararae än de som sitter vid datorn och ska pricka in rariteter? Antalet turnépremiärer kan väl knappast vara det som avgör om en spelning är en höjdare eller inte? Jag hade inte gråtit om jag varit där och bevittnat det (förutsatt att det låter bra, vilket jag utgår ifrån).

#48 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-04-04 kl. 07.42

Visa inläggfannwenner skrev 2012-04-04 kl. 08.06:

Är inte konserterna i första hand till för dem som är där snararae än de som sitter vid datorn och ska pricka in rariteter? Antalet turnépremiärer kan väl knappast vara det som avgör om en spelning är en höjdare eller inte? Jag hade inte gråtit om jag varit där och bevittnat det (förutsatt att det låter bra, vilket jag utgår ifrån).

The point is yours :-)

#49 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 07.47

Seeds är tillbaka :blink:

#50 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2012-04-04 kl. 08.45

Visa inläggKLK skrev 2012-04-04 kl. 07.48:

inte lika vasst som philly 2 och dc, men om man sätter spelningen i perspektiv med samtliga konserter i sverige sedan hovet '05 så klår denna samtliga med hästlängder.

Även Ullevi -08? :unsure:
Visst, att se setlistan på papper är ju inte samma som att ha varit där. Men jag tycker setlistan var småtråkig, jämfört med en del av de shower som spelats hittills.

Visa inläggfannwenner skrev 2012-04-04 kl. 08.06:

Som sagt. Stämning och annat har ju också stor betydelse. Dock föredrar jag nog en show med premiärer och rariteter framför ett standardset, hur bra det än låter. Ullevi -08 #2 B)

Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2012-04-04 kl. 11.47

#51 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2012-04-04 kl. 09.55

6. SO YOUNG & IN LOVE
7. E Street Shuffle

Satan i gatan, vilken partydubbel!!!

#52 Användaren är offline   zlatan

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 16 jun-10

Skrivet 2012-04-04 kl. 10.10

Känns som att "standardset" har blivit ett skällsord och ju längre från det man kommer ju bättre är konserten. Helt obegripligt för mig. Och då snackas det inte ett 10-års perspektiv utan "standardsetet" är alltså det nya fräscha set med mängder av nya låtar, en del rariteter och några få hits som presenterades för första gången bara några veckor tillbaks. Ett set väl genomtänkt och som knappast ens hunnit sätta sig och nått dess fulla potential.

Med denna spelning har han ju, som tur är, hejdat sig lite och gått tillbaka till den där väl planerade grunden som är så viktig. Jämfört med förra konserten, är det för mig, total klasskillnad.

Som sagt tidigare, att slänga in premiärer, utan eftertänksamhet, på fel ställen, på bekostnad av fel låtar dödar bara konserten. Förutom för de hundra längst fram som kan bocka av ännu några låtar som man fått live under sina 15 till 25 Springsteenkonserter.

Jag har sett honom runt 15 gånger på på 19 år men:
Väljer ändå Badlands före Night
Väljer ändå The promised land före The promise (iaf på det stället den dök upp)
Väljer ändå Prove It all night före Adam raised a cain

Av den enkla anledningen att jag tycker att de är rejält mycket bättre låtar!

#53 Användaren är offline   zlatan

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 10.12

Visa inläggFowler skrev 2012-04-04 kl. 10.55:

6. SO YOUNG & IN LOVE
7. E Street Shuffle

Satan i gatan, vilken partydubbel!!!

Ja fy fan, grymt :)

#54 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 10.19

Om detta är en standard list då blir jag glad fast skulle klara mig utan Seeds men som sagt, riktigt bra :)

#55 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-04-04 kl. 11.44

Varför det ser ut i natt, som det gör är för att NJ, NYC,LA är viktiga gig. Precis som Paris, London i Europa - till dessa gig kommer mängder av högdjur inom kändisvärlden & rockindustrin. När man snackar med artister/band pratar de alltid om att till NYC/London ska setet "sitta". Fram till dessa datum testar man olika saker på andra mindre betydande städer.

Motfrågan blir därför; hur kul är det att vara försökskanin i Greensboro eller Zaragoza? Stå där och få en massa låtar som inte är bra? Kan vara arr eller solon som inte sitter tex. När man får färdiga finslipade varan på de stora viktiga gigen.

#56 Användaren är offline   zlatan

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 12.03

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-04-04 kl. 12.44:

Varför det ser ut i natt, som det gör är för att NJ, NYC,LA är viktiga gig. Precis som Paris, London i Europa - till dessa gig kommer mängder av högdjur inom kändisvärlden & rockindustrin. När man snackar med artister/band pratar de alltid om att till NYC/London ska setet "sitta". Fram till dessa datum testar man olika saker på andra mindre betydande städer.

Motfrågan blir därför; hur kul är det att vara försökskanin i Greensboro eller Zaragoza? Stå där och få en massa låtar som inte är bra? Kan vara arr eller solon som inte sitter tex. När man får färdiga finslipade varan på de stora viktiga gigen.

Mycket intressant!

#57 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 12.30

Nu är jag inte säker men har för mig att jag läste för ett tag sedan att Sverige hade samma status en gång i tiden, kanske inte lika high profile med ändå.

#58 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-04-04 kl. 12.49

Visa inläggeaston skrev 2012-04-04 kl. 13.30:

Nu är jag inte säker men har för mig att jag läste för ett tag sedan att Sverige hade samma status en gång i tiden, kanske inte lika high profile med ändå.

Det stämmer. Framförallt inför Stockholm Satdion 88. Det var ju stor 4ofJuly sändning till USA och Amnesty deklamationen. Hela den turnén offentliggjordes där och då. Man repade offentligt , framförallt nere i Holland, andra dagen i Rotterdam, för den sändningen.

Världspremiären för HumanTouch/Lucky Town var ju i Globen, så då var det ju också 101% satsning på Stockholm.

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2012-04-04 kl. 12.53

#59 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-04-04 kl. 13.01

Då stämmer mitt minne ganska bra då, har även för mig att många andra artister väljer att prioritera marknadsföringen i Sverige ganska högt då vi har en erkänd musikkultur och även att låtar som inte slår i andra länder har förmågan att bli populära i Sverige.

#60 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2012-04-04 kl. 15.58

Det är väl helt enkelt så att vissa sätter originalitetsjakt framför kvalitet. Det är ofta människor med grova smaklökar, de måste ha nytt hela tiden för att överhuvudtaget känna något.

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma