springsteen.se: 2012-07-27 Ullevi Stadion, Göteborg, Sverige - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (20 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2012-07-27 Ullevi Stadion, Göteborg, Sverige Årets första höjdpunkt:

#41 Användaren är offline   ImGoinDown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 24 jan-09

Skrivet 2012-07-06 kl. 12.59

Gubbs. Jag vill tjöta en massa om vilka låtar man vill höra och posta sina egna listor osv. Gör vi det här eller ska vi göra en ny tråd om det?

#42 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-07-06 kl. 14.49

Det är ju en bra bit till konserterna så närmare första konsertdag kanske man kan göra en uppsnacktråd :)

#43 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2012-07-06 kl. 22.21

Snälla ni (fast de som berörs lär inte läsa detta), starta inte kön så fruktansvärt tidigt...Fast det är klart, man kan ju skippa första konsertens slut.

#44 Användaren är offline   Tunnel Of Love

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 maj-09

Skrivet 2012-07-07 kl. 13.00

Visa inläggImGoinDown skrev 2012-07-06 kl. 13.59:

Gubbs. Jag vill tjöta en massa om vilka låtar man vill höra och posta sina egna listor osv. Gör vi det här eller ska vi göra en ny tråd om det?

Vilka låtar vill du höra?

#45 Användaren är offline   SunnyGirl

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 14 apr-05

Skrivet 2012-07-07 kl. 23.17

Visa inläggyuphin skrev 2012-07-06 kl. 11.50:

Är det inte konstigt att det inte har släppts fler biljetter till Ullevi konserterna? vad jag minns så har det alltid varit ett extra släpp nära inpå konserterna när nan vet hur scenen kommer byggas etc...Eller visste man allt om scenbygget när man släppte biljetterna innan jul?

Jag har biljetter till lördagen, men kommer åka tåg ner på fredagen så då blir man förmodligen så sugen på att gå denna kvällen också, så eventuellt får man väl handla utanför arenan...

Håller med dig måste komma ett nytt släpp snart, vill också gå på fredagen. Tror att live nation väntade tills Madonna hade varit eftersom det var så dåligt med försäljningen där, brukar aldrig oroa mig men det börjar kännas lite panik nu.

#46 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2012-07-09 kl. 21.38

Vad tror ni om att Incident öppnar extranumrena och följs av Rosalita? Därefter skulle Born to run, Sherry Darling, Cadillac Ranch, Hungry Heart, Glory Days, Dancing in the Dark, 10th och Twisten följa därefter?! Tror det skulle funka iaf...

#47 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2012-07-09 kl. 21.40

Visa inläggPeterHjelm skrev 2012-07-09 kl. 22.38:

Vad tror ni om att Incident öppnar extranumrena och följs av Rosalita? Därefter skulle Born to run, Sherry Darling, Cadillac Ranch, Hungry Heart, Glory Days, Dancing in the Dark, 10th och Twisten följa därefter?! Tror det skulle funka iaf...

Skulle kunna funka, men chansen är troligtvis lika med absolut noll att det skulle hända.

#48 Användaren är offline   zlatan

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 16 jun-10

Skrivet 2012-07-09 kl. 22.19

Så gott det är att han snart beträder svensk mark igen... Utav alla rapporter som haglar in är nog alla ganska överens om att det kommer bli bra! Men hur bra???

I mitt tycke har Manchester fått den överlägset bästa setlistan (hittills) medan jag som helhetsupplevelse helst skulle bevittnat konserten i Milano! Mest förvånad är jag över rapporterna från Paris nr 2 som, med medioker setlist och inga märkvärdiga videoupptagningar, fullständigt höjts till skyarna. Ja det står iaf klart att det finns 100 olika sätt att lyssna, tycka och känna kring allas vår Boss!

En annan sak! Detta är nog relativt ointressant för många härinne som köar länge länge. Men för mig och säkert ni andra så bjuder Ullevi verkligen upp till dans denna gång. Jag var på Madonna (riktigt dåligt) och var då inne på det nya prepartyområdet som man kommer in på när man släpps in på ståplats, Stort som ett torg med helt ok mat starköl, vin och toaletter. Det visades, på en storbildsskärm, bilder och videos på fans samt gamla ullevikonserter. Därifrån var det sedan ett stort hål rakt in på ståplats. Riktigt bra ombyggnad! Så äntligen slipper man blaskig pissöl och kan därmed njuta av underbar förfeststämning tills minuterna innan det smäller...

#49 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-07-09 kl. 22.35

Visa inläggzlatan skrev 2012-07-09 kl. 23.19:

I mitt tycke har Manchester fått den överlägset bästa setlistan (hittills) medan jag som helhetsupplevelse helst skulle bevittnat konserten i Milano! Mest förvånad är jag över rapporterna från Paris nr 2 som, med medioker setlist och inga märkvärdiga videoupptagningar, fullständigt höjts till skyarna. Ja det står iaf klart att det finns 100 olika sätt att lyssna, tycka och känna kring allas vår Boss!

Oj vad uppfriskande med ngn som vågar svära lite i kyrkan, förutom Tärningen såklart....!

Är inte heller impad av Paris 2, men respekterar till 100% att de som var på plats är av annan uppfattning. Själv ligger jag närmare dig i åsikt. Gillar även din reflektion att det finns så många olika sätt att lyssna på Springsteen.

Brukar kunna hända vid någon mixerbordsdebatt efter en spelning att ngn sett sin livs spelning, medan den andre tycker det varit mediokert.

Apropå ngt helt annat, det här borde bli sista Ullevi väl? Det skulle på ngt vis vara snyggt att avsluta detta kapitel som nu skrivits i 27 år....

#50 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-07-09 kl. 23.43

Visa inläggzlatan skrev 2012-07-09 kl. 23.19:

Så gott det är att han snart beträder svensk mark igen... Utav alla rapporter som haglar in är nog alla ganska överens om att det kommer bli bra! Men hur bra???

En annan sak! Detta är nog relativt ointressant för många härinne som köar länge länge. Men för mig och säkert ni andra så bjuder Ullevi verkligen upp till dans denna gång. Jag var på Madonna (riktigt dåligt) och var då inne på det nya prepartyområdet som man kommer in på när man släpps in på ståplats, Stort som ett torg med helt ok mat starköl, vin och toaletter. Det visades, på en storbildsskärm, bilder och videos på fans samt gamla ullevikonserter. Därifrån var det sedan ett stort hål rakt in på ståplats. Riktigt bra ombyggnad! Så äntligen slipper man blaskig pissöl och kan därmed njuta av underbar förfeststämning tills minuterna innan det smäller...

Skönt med någon här som är uppdaterad på Ullevi och allmänbildad i musik ö.h.t. BrucepåUlleviTunnelVisionen här inne är klaustrofobisk dessa dagar & nätter. Allt ska förlösas i ett magiskt ULLEVI- ögonblick på lite över 3 h/ kväll. Inte lite uppskruvat hos vissa skrivare här.. fast ULLEVI - dramat går efter manus. Många här tänker inte på att så här är det alla gånger BS ska träda ner från berget och besöka de dödliga i detta landet. Allt skruvas upp inför konserterna, någon låt eller händelse förstoras sen upp till underverksnivå för att sen något år senare vara en axelryckning. The same procedure as last time. Förr kunde jag reta upp mig på denna ritual, numera är den mest komisk. Den har stort underhållningsvärde.

Manchester är väl rätt allmänt klassad som bästa spelningen. Internationellt alltså. Paris 2 har många röster på senare tid - men det lär nog coola sig, framöver. Fast inomhus & i en enastående intim arena blir det väldigt bra. Manchester var ju utomhus på ett jättestadion i dåliga väder förhållanden, tyvärr. Och hade rätt lite svenskar som vände hem till forumet och skrek i falsett efteråt. Barca 2 är en annan favorit och när det var Milano så sveptes hela BS -världen med i ett "denna ska vi ha" angående BluRay release. Så det utses Bruce-stund-på-jorden lite när som helst dessa dagar & nätter..

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2012-07-10 kl. 00.02

#51 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-09 kl. 23.59

BG, jo - det är nog med största sannolikhet sista dansen på ULLEVI. Det blir att dansa i mörkret i Solna framöver - om det ska spelas på stadions i Sverige. Du minns väl hur det var när Globen var ny? Scandinavium hade Frölunda. Enbart i flera år.

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2012-07-10 kl. 00.01

#52 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.04

Om Paris 2 hade bästa inledningen måste San Sebastian ha bästa avslutningen av första set? Dock borde nog alla vara överens om att Milano hade bästa extranumrena?! Skulle väl vara en Incident-Rosie på Ullevi som skulle kunna ändra på det :) Varför ska det inte få vara uppskruvat inför Ullevi? Är ju historien det beror på, framförallt 2008! Bruce visade då att vad som helst kan hända! Med tanke på detta, samt vad som hänt de senaste spelningarna, är detta befogat anser jag...

#53 Användaren är offline   ImGoinDown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 jan-09

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.05

Visa inläggTunnel Of Love skrev 2012-07-07 kl. 14.00:

Vilka låtar vill du höra?

Ska vi ta det här eller ägna båda konserterna varsin försnackstråd? Det kommer nog bli en del sidor.

#54 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.07

Visa inläggImGoinDown skrev 2012-07-10 kl. 01.05:

Ska vi ta det här eller ägna båda konserterna varsin försnackstråd? Det kommer nog bli en del sidor.

För allas trevnad så bör det nog skapas försnackstrådar. Om vi alla ska gå in och skriva ut 50-talet låtar, minst, som bör spelas blir själva konserttråden oläslig när det väl är dax. Sen efteråt kommer ju allas funderingar också.. samt videos..

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2012-07-10 kl. 00.18

#55 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.18

Visa inläggPeterHjelm skrev 2012-07-10 kl. 01.04:

Om Paris 2 hade bästa inledningen måste San Sebastian ha bästa avslutningen av första set? Dock borde nog alla vara överens om att Milano hade bästa extranumrena?! Skulle väl vara en Incident-Rosie på Ullevi som skulle kunna ändra på det :) Varför ska det inte få vara uppskruvat inför Ullevi? Är ju historien det beror på, framförallt 2008! Bruce visade då att vad som helst kan hända! Med tanke på detta, samt vad som hänt de senaste spelningarna, är detta befogat anser jag...

Det är lika hett på alla BS-sidor i de länder och städer han kommer till, inga problem. Uppåttjack innan hör till. Det snackas tex Fenway på BTXn denna afton.
Angående 08 så var det ju inget speciellt, visade det sig senare. Det var bara det att Gtb var första andra kvällen det benet. Sen när det kom fler liknande kvällar var ju Gtb en smygare. Inte en brakare. Men allt ska överdrivas runt BS i Sverige. Inte så konstigt - stor del av publiken här är uppväxta med Kvällspressens extrabilagor och mil-efter-mil bevakning av just BS. Så det är lätt att dras med i drevet. Självklart ska ni snacka upp er konsert och leka lite med förutsättningarna, det hör till. Kör på.

Fast lura inte i er själva allt för mycket myter & vandringshistorier under tiden bara. När vinden blåser bort ljudet och regnet faller på regnkläderna sen på konsertdagen på Ullevi, blir det så tråkigt om man har blåst upp ballongen för mycket. Lite coola tankar om det hela brukar göra att eventuella besvikelser blir lite lättare att hantera. Lika bra att vara lagom i sinnet även när det gäller Bruce.

#56 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.19

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-07-10 kl. 01.07:

För allas trevnad så bör det nog skapas försnackstrådar. Om vi alla ska gå in och skriva ut 50-talet låtar, minst som bör spelas blir själva konserttråden oläslig när det väl är dax. Sen efteråt kommer ju allas funderingar också.. samt videos..

Fast är man med från början är det ju inget hinder?! Både min dator och iphone vet vilken sida jag läste senast. Kan bli svårt att veta i vilken tråd man ska skriva. Se hur det gick på pafrifot.net, där någon försökte skapa en ny tråd som enbart skulle handla om pågående turné. Det funkade inte, så nu skriver alla i en och samma som man alltid gjort..,

#57 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.20

Visa inläggPeterHjelm skrev 2012-07-10 kl. 01.19:

Fast är man med från början är det ju inget hinder?! Både min dator och iphone vet vilken sida jag läste senast. Kan bli svårt att veta i vilken tråd man ska skriva. Se hur det gick på pafrifot.net, där någon försökte skapa en ny tråd som enbart skulle handla om pågående turné. Det funkade inte, så nu skriver alla i en och samma som man alltid gjort..,

Nänä, gör som ni vill - fast ha så kul framöver.

#58 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.27

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-07-10 kl. 01.18:

Det är lika hett på alla BS-sidor i de länder och städer han kommer till, inga problem. Uppåttjack innan hör till. Det snackas tex Fenway på BTXn denna afton.
Angående 08 så var det ju inget speciellt, visade det sig senare. Det var bara det att Gtb var första andra kvällen det benet. Sen när det kom fler liknande kvällar var ju Gtb en smygare. Inte en brakare. Men allt ska överdrivas runt BS i Sverige. Inte så konstigt - stor del av publiken här är uppväxta med Kvällspressens extrabilagor och mil-efter-mil bevakning av just BS. Så det är lätt att dras med i drevet. Självklart ska ni snacka upp er konsert och leka lite med förutsättningarna, det hör till. Kör på.

Fast lura inte i er själva allt för mycket myter & vandringshistorier under tiden bara. När vinden blåser bort ljudet och regnet faller på regnkläderna sen på konsertdagen på Ullevi, blir det så tråkigt om man har blåst upp ballongen för mycket. Lite coola tankar om det hela brukar göra att eventuella besvikelser blir lite lättare att hantera. Lika bra att vara lagom i sinnet även när det gäller Bruce.

Du har en poäng i allt du skriver, och jag håller med dig! Jag ser en Springsteen konsert som en hockeymatch med Djurgården! Jag blir ju lycklig av en vinst även ifall de spelar dåligt, vilket även gäller nästa säsong i allsvenskan :) Skillnaden med Bruce är att man på förhand vet att han inte kan förlora matchen... Dock blir man ju ännu lyckligare av snygga mål och bra framförda sällan spelade favoriter... Men besviken skulle jag nog aldrig kunna bli hoppas jag...

#59 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.29

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-07-10 kl. 01.20:

Nänä, gör som ni vill - fast ha så kul framöver.

Fast det finns ju i gengäld inget som hindrar dig att starta fler trådar...

#60 Användaren är offline   Rockrolle

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jan-12

Skrivet 2012-07-10 kl. 00.46

Jag skulle kunna tänka mig att Because The Night kommer hamna med på Ullevi denna dag och med gäst-artist Patti Smith, förs som att Patti spelar på Storsjöyran den 28! :)

• (20 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma