springsteen.se: Ärlig kö till andra kvällen? - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Ärlig kö till andra kvällen?

Omröstning: Ärlig kö till andra kvällen?

Det här är en offentlig omröstning. Andra medlemmar kommer kunna se hur du har röstat

Tror ni kön till andra kvällen på Ullevi var ärlig och rättvis?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#21 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-08-02 kl. 23.40

Jag tycker det är ok att kö till dag två börjar innan konsert nr ett har varit.
Vad jag tycker om att folk går ut och sen in igen vet jag inte. Gjorde det själv i Dublin -09 by accident. Lämnade under Dancing, skrev mig på listan och gick mot entrén igen. Där var det ingen som såg i min riktning så jag gick in och fick med mig slutet.

#22 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2012-08-02 kl. 23.45

Visa inlägghaavard skrev 2012-08-03 kl. 00.40:

Vad jag tycker om att folk går ut och sen in igen vet jag inte. Gjorde det själv i Dublin -09 by accident. Lämnade under Dancing, skrev mig på listan och gick mot entrén igen. Där var det ingen som såg i min riktning så jag gick in och fick med mig slutet.

så hädanefter borde man skriva upp sig på lista två innan man går på första konserten? Bra att veta. Fan när man inte håller sig informerad. Är det bara jag som inte visste om detta? När har den här nya ( ivarjefall för mig) regeln börjat?

Inlägget har ändrats av kultsi: 2012-08-02 kl. 23.48

#23 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-02 kl. 23.55

Tror inte var många som gjorde det. Ett 10-tal kanske?

Vilken ny regel?

#24 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2012-08-03 kl. 00.11

Det är ju upp till var och en att lämna (och missa nåt bra...) närsomhelst under konserten. Alla på arenan har ju möjligheten. Om folket utanför skulle ha problem med det så går det ju att lösa genom att ha rollcalls en gång i (halv)timmen under konserten. Tror ingen i pitten har lust att ta sig ut o in o ut o in i den takt som krävs i såna fall. Därför kommer dom strykas så att bara de som fysiskt köar utanför arenan är kvar i kösystemet.

#25 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 01.13

Visa inläggFred skrev 2012-08-03 kl. 01.11:

Det är ju upp till var och en att lämna (och missa nåt bra...) närsomhelst under konserten. Alla på arenan har ju möjligheten. Om folket utanför skulle ha problem med det så går det ju att lösa genom att ha rollcalls en gång i (halv)timmen under konserten. Tror ingen i pitten har lust att ta sig ut o in o ut o in i den takt som krävs i såna fall. Därför kommer dom strykas så att bara de som fysiskt köar utanför arenan är kvar i kösystemet.

Men du Fred, de hade ju rollcalls under tiden konserten hölls. Trots det fanns de kvar på listan. Och de var i piten.Tror du att de verkligen gick ut?

#26 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2012-08-03 kl. 01.26

Visa inläggFred skrev 2012-08-02 kl. 22.59:

Menar du att folk stod i kö till andra konserten samtidigt som samma personer befann sig INNE på Ullevi på första konserten?

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-03 kl. 00.37:

Du fick svar på det av Haavard.

Visa inlägghaavard skrev 2012-08-02 kl. 23.47:

Jag vet att några lämnade konserten för ett rollcall mittvägs, för sen att ta sig in igen. Sen var vi ju många som lämnade med några sånger kvar för att ansluta oss.

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-03 kl. 02.13:

Men du Fred, de hade ju rollcalls under tiden konserten hölls. Trots det fanns de kvar på listan. Och de var i piten.Tror du att de verkligen gick ut?

Ja, iaf om jag tror på det havvard skrev i det inlägg du hänvisade mig till.

I annat fall är det ju rätt tarvligt att låta dom stå kvar på listan.

#27 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2012-08-03 kl. 07.29

Vet att några som var topp 20 på listan inte lämnade piten under första kvällen.

#28 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-08-03 kl. 11.36

Visa inläggMatsiie19 skrev 2012-08-03 kl. 08.29:

Vet att några som var topp 20 på listan inte lämnade piten under första kvällen.

Fenomenet i sig att "fuska" i detta fall är väl relativt harmlöst, i och med att det ändå är en kö till en konsert vi pratar om, ingen större skada skedd.
Det är oxå väldigt subjektivt att anse att kravallstaketet är bästa platsen. Det är även subjektivt att anse att bästa uppladdningen för en konsertupplevelse är att sitta på rumpan på en regnig arena. I stället för att äta och dricka gott, komma in vid arenan runt insläpp, få platser några meter ifrån....

Däremot så är det måhända lite märkligt för den enskilde hur den ska motivera sin egen handling rent moraliskt. I och med att det handlar om ren och skär egoism.

På en rockkonsert ges en uppsjö tillfällen att vara en god medmänniska, så detta är väl ett i mängden. Släpp en kort tjej framför dig, ta hand om de som mår dåligt, bjud på vatten, håll nere dina armbågar, stoppa undan skyltarna du skymmer med, etc.....

#29 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 11.48

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2012-08-03 kl. 12.36:

Fenomenet i sig att "fuska" i detta fall är väl relativt harmlöst, i och med att det ändå är en kö till en konsert vi pratar om, ingen större skada skedd.
Det är oxå väldigt subjektivt att anse att kravallstaketet är bästa platsen. Det är även subjektivt att anse att bästa uppladdningen för en konsertupplevelse är att sitta på rumpan på en regnig arena. I stället för att äta och dricka gott, komma in vid arenan runt insläpp, få platser några meter ifrån....

Däremot så är det måhända lite märkligt för den enskilde hur den ska motivera sin egen handling rent moraliskt. I och med att det handlar om ren och skär egoism.

På en rockkonsert ges en uppsjö tillfällen att vara en god medmänniska, så detta är väl ett i mängden. Släpp en kort tjej framför dig, ta hand om de som mår dåligt, bjud på vatten, håll nere dina armbågar, stoppa undan skyltarna du skymmer med, etc.....

Du har så rätt, men jag skönjar en viss dubbelmoral. Om man är med i kölistan till dag 2 SAMTIDIGT som man köar till dag 1, köar man inte till 2 konserter samtidigt? Jag var inte medlem på forumet för 4 år sen, men var inne ibland och läste, då var det ett ramaskri över det omöjliga i att stå i 2 köer samtidigt. Nu verkar det vara accepterat. Eller ivarjefall inget man bryr sig om.

#30 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 12.10

Visa inlägghaavard skrev 2012-08-03 kl. 00.40:

Om det är okej nu, vad tyckte du 2008 när de också startade kö nr 2 innan konsert nr 1 har varit?

#31 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 12.16

Om detta inte var fusk (med tanke på att du lagt ordet inom citationstecken ) och relativt harmlöst att köa till 2 konserter samtidigt Vad tyckte du för 4 år sen?

#32 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 12.29

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-03 kl. 13.16:

Om detta inte var fusk (med tanke på att du lagt ordet inom citationstecken ) och relativt harmlöst att köa till 2 konserter samtidigt Vad tyckte du för 4 år sen?

Jodå, i min bok är det fusk. Så egentligen kunde jag skippat dessa tecken.

När jag säger att det är harmlöst så är det i relation till andra förseelser som begås där någon verkligen tar skada.
Jag tycker personligen att det är omoraliskt att fiffla med rollcalls eller med köer, för att gynna någon.

Men brottet i sig för mig är mer av karaktären egoism. Och det är förhoppningsvis något som förövaren själv lider mest av.

#33 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-03 kl. 12.43

Ja som vissa gör även under "Jungleland" med CC som blåsare.. :saint: (härlig självgodhet, här..)

#34 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 13.28

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2012-08-03 kl. 13.29:

Jodå, i min bok är det fusk. Så egentligen kunde jag skippat dessa tecken.

När jag säger att det är harmlöst så är det i relation till andra förseelser som begås där någon verkligen tar skada.
Jag tycker personligen att det är omoraliskt att fiffla med rollcalls eller med köer, för att gynna någon.

Men brottet i sig för mig är mer av karaktären egoism. Och det är förhoppningsvis något som förövaren själv lider mest av.

Jag ser det inte heller som nåt brott och lider inte så värst mycket av fusket,för det förekommer alltid. Det jag reagerar över och som fick mig att skapa denna tråd är liknelsen till det som hände för 4 år sen. Jag ville se hur reaktionen blir nu. För om man i ena hand förkastar andras handlingar ( dubbelkön 2008 ) och därefter utför de själv eller försvarar dessa (dubbelkön 2012 ), så tycker jag att det är moralisk katastrof. Jag önskar att alla ni som fördömde systemet för 4 år sen även ska göra er röst hörd nu!

#35 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 13.37

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-03 kl. 14.28:

Jag ser det inte heller som nåt brott och lider inte så värst mycket av fusket,för det förekommer alltid. Det jag reagerar över och som fick mig att skapa denna tråd är liknelsen till det som hände för 4 år sen. Jag ville se hur reaktionen blir nu. För om man i ena hand förkastar andras handlingar ( dubbelkön 2008 ) och därefter utför de själv eller försvarar dessa (dubbelkön 2012 ), så tycker jag att det är moralisk katastrof. Jag önskar att alla ni som fördömde systemet för 4 år sen även ska göra er röst hörd nu!

Ok, men då är jag med hur du tänker.
Och håller med dig.
Dubbelköer är i mitt tycke egoistiskt och korkat, såväl 2008 som 2012.

#36 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-03 kl. 19.59

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-03 kl. 13.10:

Om det är okej nu, vad tyckte du 2008 när de också startade kö nr 2 innan konsert nr 1 har varit?

Jag tyckte det var lika ok då som nu. Det är två separata köer och man får så klart starta kö 2 när man vill.

Vad jag INTE tycker är ok är om någon varit inne på konsert 1 hela tiden, utan att bli strukna i listan till kö 2.
VET du att det var så?

#37 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-04 kl. 09.20

Visa inlägghaavard skrev 2012-08-03 kl. 20.59:

Jag tyckte det var lika ok då som nu. Det är två separata köer och man får så klart starta kö 2 när man vill.

Vad jag INTE tycker är ok är om någon varit inne på konsert 1 hela tiden, utan att bli strukna i listan till kö 2.
VET du att det var så?

Det är nu det blir svårt för mig att förstå. När har det blivit ok att starta kö nr2 före konsert 1??? På detta forum har man, titt som tätt, förklarat för alla att detta ej är tillåtet. Kö nr 2 får ej starta förrän konsert 1 är slut. Denna information fick vi också av gulkepsarna (de hade inget med kö nr 2 att göra ). Att man trots det startat kö 2 nådde mina öron när jag stod i kö till insläpp ca 14.00 på fredag. Då fanns det redan 35 namn på listan. Man protesterade, men "köansvariga" hävdade att dessa ej skulle gå på första. Trots det fanns minst 15 av de 35 med i kön till första.

PÅ frågan om jag VET.
Jag kan inget bevisa, men jag utgår från vad som är mest sannolikt. Som jag ser det finns det två scenarior att välja mellan

1: Man är på fredagskonserten, i piten, rusar ut, kvittar sitt nummer, smiter förbi alla vakter och tillbaka till piten. Alla 15 och ingen blir stoppad.
2: Man skapar kölistan tillsammans, säger att man har rollcalls, men skiter i det. För vem kan kolla det?

För mig låter alternativ 2 mest troligt. Att få mig att tro på något annat blir VÄLDIGT svårt. Jag är inte naiv.

Om kön 2008: Jag tyckte den var ärligast av alla "2 dagars konserters kö" jag varit med om. Informationen fick man i ett mycket tidigt skede ( jag hoppade i bilen och anslöt så fort jag kunde). Nu 2012 tror jag ingen annan än de 35-40 som fanns på listan var införstådda i hur kö nr 2 skulle gå till.

#38 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 jan-04

Skrivet 2012-08-04 kl. 12.37

Seriöst alltså, vilken jävla diskussion, alla som hade (äkta) biljett kom väl in ? Själv köade jag från 11.30 på fredagen och 12.00 på lördagen, jag kom lätt in i piten bägge dagarna, ska tilläggas att jag inte tillhör dem som vill stå längst fram i mitten, men jag hade med lite vilja kunnat ta mig väldigt långt fram. Dessutom är detta historia nu, lägg det bakom er för Guds skull !!!

#39 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-04 kl. 13.00

Apropå köer.....i Helsingfors var det kö i bardisken efter konserten när vi gick för att avsluta kvällen i en hotellbar.

Vi körde svenska varianten där man stormar bardisken för att hitta en lucka, men blev tillrättavisade av några finska damer som tyckte vi skulle ställa oss i kön.....!

#40 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2012-08-04 kl. 13.27

Visa inläggSoldan skrev 2012-08-04 kl. 13.37:

Seriöst alltså, vilken jävla diskussion, alla som hade (äkta) biljett kom väl in ? Själv köade jag från 11.30 på fredagen och 12.00 på lördagen, jag kom lätt in i piten bägge dagarna, ska tilläggas att jag inte tillhör dem som vill stå längst fram i mitten, men jag hade med lite vilja kunnat ta mig väldigt långt fram. Dessutom är detta historia nu, lägg det bakom er för Guds skull !!!

Det är väl självklart att du inte bryr dig då du inte är intresserad av att köa, men varför i all världen läser du detta då? Och varför kommenterar du? Har du för vana att göra det i andra sammanhang också? Borde man avsluta alla diskussioner som du finner ointressanta?

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma