springsteen.se: Personligt brev till min polisansökan - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Personligt brev till min polisansökan Utkast..

#21 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.12

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 11.54:

Jag hoppas att du kommer in.

Har inget emot ett åldersblandat arbetsliv, det finns idioter som är poliser/lärare eller bagare som är 47½ år- varför ska det inte få finnas poliser/lärare eller bagare som är perfekta för sitt yrke som är 25? ÅldersApartheid är bara vedervärdigt, hellre ung och rapp än gammal och slapp!

Om vi ska ha ett land fyllt av bara åldrande medelålders anställda kommer vi fort att åka häst & vagn igen mot vår vilja. Ungdomen för oss framåt och tänker snabbt och utmanande mot nya horisonter.

Generellt sett, så vill jag absolut inte ha poliser som är 25 år.
Därför att, generellt sett, så är det så att ju yngre du är desto mer lättpåverkad är du av din omgivning och ger oftare efter för grupptryck.
Tror t ex knappast att militären hade kunnat hunsa 30+are vid värnplikten på samma sätt som kan ske med 20-åringar.
Poliser har, till skillnad från resten av befolkningen, befogenheter att använda våld mot människor.
Det är därför extremt viktigt att poliser klarar att stå emot det där med grupptryck från kollegor och man har förmågan att hålla sig inom lagens ramar.
Tyvärr sker inte alltid detta, det kan alla vi med erfarenhet av omogna och olagliga poliser vittna om.

När det gäller övriga yrken i landet där alla är lika inför lagen så får folk vara hur unga eller gamla som helst. Och alla får lov att vara idioter, förutom poliserna som sagt kan slå ner vem som helst och hänvisa till sin lagliga rätt, även när den är lögn.

Jag föredrar en poliskår där testosteronhalten minskat litegrann...

Inlägget har ändrats av Fred: 2012-08-11 kl. 11.14

#22 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.36

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.12:

Generellt sett, så vill jag absolut inte ha poliser som är 25 år.
Därför att, generellt sett, så är det så att ju yngre du är desto mer lättpåverkad är du av din omgivning och ger oftare efter för grupptryck.
Tror t ex knappast att militären hade kunnat hunsa 30+are vid värnplikten på samma sätt som kan ske med 20-åringar.
Poliser har, till skillnad från resten av befolkningen, befogenheter att använda våld mot människor.
Det är därför extremt viktigt att poliser klarar att stå emot det där med grupptryck från kollegor och man har förmågan att hålla sig inom lagens ramar.
Tyvärr sker inte alltid detta, det kan alla vi med erfarenhet av omogna och olagliga poliser vittna om.

När det gäller övriga yrken i landet där alla är lika inför lagen så får folk vara hur unga eller gamla som helst. Och alla får lov att vara idioter, förutom poliserna som sagt kan slå ner vem som helst och hänvisa till sin lagliga rätt, även när den är lögn.

Jag föredrar en poliskår där testosteronhalten minskat litegrann...

Ditt inlägg verkar handla rätt mycket om egna erfarenheter än om en allmän syn på samhällets behov av ung arbetskraft. Det är väl gott nog. De poliser jag möter ett par gånger varje vecka via min fotbollsklubb är av diverse åldrar och kön- kan inte säga att det finns några skillnader i deras sätt att göra sitt jobb. Alltid lika proffsiga och bra.

- fast de unga tjejerna är läckrare i sina uniformer än herrarna med ölmage det kan medges.

#23 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.38

Men hallå! Har samhället behov av ung arbetskraft som bryter mot lagen?

#24 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.40

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 12.36:

De poliser jag möter ett par gånger varje vecka via min fotbollsklubb är av diverse åldrar och kön- kan inte säga att det finns några skillnader i deras sätt att göra sitt jobb. Alltid lika proffsiga och bra.

Apropå åsikter som bygger på egna erfarenheter av pålisen dårå...

#25 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.44

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.38:

Men hallå! Har samhället behov av ung arbetskraft som bryter mot lagen?

Bryter mot vilken lag?

#26 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.45

den svenska.

#27 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.45

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.40:

Apropå åsikter som bygger på egna erfarenheter av pålisen dårå...

Ja men det är väl bara trevligt att vi skriver sådana inlägg här, eller hur? Berikar forumet, tycker jag. Du tog väl inte mitt påpekande ovan som kritik? :)

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2012-08-11 kl. 11.46

#28 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.47

Nä, inte kritik. Men som lite paradoxalt.

#29 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.47

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.45:

den svenska.

????????????????????????????????????

Du menar att polisen i vårt land generellt bryter mot svensk lag i sin utövning?
När de syr in ett rattfyllo? tar in en pedofil? spränger en barnporrliga?

#30 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.48

Äh, lägg inte ord i min mun som aldrig funnits där. Bättre kan du!

#31 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.51

Jag menar naturligtvis, enligt mitt resonemang ovan, att yngre poliser, generellt sett, i betydligt högre grad ligger i riskzonen att missbruka lagen än äldre poliser. T ex genom att använda våld i situationer som verkligen inte kräver våld. DET är olagligt, men sker. Och jag är ganska övertygad om att det handlar om grupptryck, omognad och testosteron.

Inlägget har ändrats av Fred: 2012-08-11 kl. 11.51

#32 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-08-11 kl. 11.59

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.51:

Jag menar naturligtvis, enligt mitt resonemang ovan, att yngre poliser, generellt sett, i betydligt högre grad ligger i riskzonen att missbruka lagen än äldre poliser. T ex genom att använda våld i situationer som verkligen inte kräver våld. DET är olagligt, men sker. Och jag är ganska övertygad om att det handlar om grupptryck, omognad och testosteron.

Basebolligan var ett tydligt exempel..

#33 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 12.03

Hur är det med läsförståelsen, bäste herr easton?

#34 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 12.09

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 12.51:

Ok, du menar så. Att de nyttjar våld när de inte får. Nja, nja.. 1. Polisens vanliga arbetsuppgifter är väldigt långt ifrån smattra batong. 2. De ungdomar jag känner i fotbollsklubben och deras svans är mycket mer rädda för 50+ poliser av manligt kön. Då är de tom rädda på riktigt när de närmar sig för ett omhändertagande. De yngre har mycket bättre rykte. 3. Polisens vanligaste brott mot lagen är helt klart fortkörning och att inte ge tecken innan sväng i sina tjänstebilar.

#35 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 12.36

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 13.09:

Ok, du menar så. Att de nyttjar våld när de inte får. Nja, nja.. 1. Polisens vanliga arbetsuppgifter är väldigt långt ifrån smattra batong. 2. De ungdomar jag känner i fotbollsklubben och deras svans är mycket mer rädda för 50+ poliser av manligt kön. Då är de tom rädda på riktigt när de närmar sig för ett omhändertagande. De yngre har mycket bättre rykte. 3. Polisens vanligaste brott mot lagen är helt klart fortkörning och att inte ge tecken innan sväng i sina tjänstebilar.

1. Självklart är det så! Men det jag pratar om är (oftast yngre omogna) poliser som går utanför sin tjänstebeskrivning och tar lagen i egna händer. Apejävelpoliserna. Tyvärr finns dom i verkligheten, vare sig vi vill det eller inte.
2. Självklart är det så! De äldre poliserna har ju pondus! Men de 50+are som tar till olagligt våld är nog ytterst ytterst få, förhållandevis.
3. Så är det nog.

PS. Poliser på 30+ som jag mött har till 100% varit schyssta typer som inte låtit sitt ev självhävdelsebehov gå ut över sitt tjänsteutövande.

Inlägget har ändrats av Fred: 2012-08-11 kl. 12.59

#36 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 13.15

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 13.03:

Hur är det med läsförståelsen, bäste herr easton?

Baseballligan var yngre polisen som tog lagen i egna händer och använda övervåld för att injaga skräck, vad är det för fel då?

#37 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 13.18

Fast iof var de nog inga 20åriga poliser utan snarare 28-35 åringar.

#38 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 13.26

Visa inläggeaston skrev 2012-08-11 kl. 14.15:

Baseballligan var yngre polisen som tog lagen i egna händer och använda övervåld för att injaga skräck, vad är det för fel då?

Aha jaja. My bad! Vilka var det då jag tänkte på? Äldre gubbar som hade nån sån där liga som blev uppmärksammad. :unsure:

#39 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 13.28

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 14.26:

Vilka var det då jag tänkte på? Äldre gubbar som hade nån sån där liga som blev uppmärksammad. :unsure:

Ja, just det - Moderaterna!
:whistle:

#40 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 13.29

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 14.26:

Aha jaja. My bad! Vilka var det då jag tänkte på? Äldre gubbar som hade nån sån där liga som blev uppmärksammad. :unsure:

Prostatagerillan? :D

Inlägget har ändrats av easton: 2012-08-11 kl. 13.33

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma