springsteen.se: Personligt brev till min polisansökan - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Personligt brev till min polisansökan Utkast..

#41 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-08-11 kl. 14.43

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 12.36:

Ditt inlägg verkar handla rätt mycket om egna erfarenheter än om en allmän syn på samhällets behov av ung arbetskraft. Det är väl gott nog. De poliser jag möter ett par gånger varje vecka via min fotbollsklubb är av diverse åldrar och kön- kan inte säga att det finns några skillnader i deras sätt att göra sitt jobb. Alltid lika proffsiga och bra.

- fast de unga tjejerna är läckrare i sina uniformer än herrarna med ölmage det kan medges.

:cheers:

#42 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-11 kl. 14.45

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 11.54:

Jag hoppas att du kommer in.

Har inget emot ett åldersblandat arbetsliv, det finns idioter som är poliser/lärare eller bagare som är 47½ år- varför ska det inte få finnas poliser/lärare eller bagare som är perfekta för sitt yrke som är 25? ÅldersApartheid är bara vedervärdigt, hellre ung och rapp än gammal och slapp!

Om vi ska ha ett land fyllt av bara åldrande medelålders anställda kommer vi fort att åka häst & vagn igen mot vår vilja. Ungdomen för oss framåt och tänker snabbt och utmanande mot nya horisonter.

Du har ett bra sätt att se på saker:)

#43 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-11 kl. 16.06

Visa inläggFred skrev 2012-08-11 kl. 13.36:

1. Självklart är det så! Men det jag pratar om är (oftast yngre omogna) poliser som går utanför sin tjänstebeskrivning och tar lagen i egna händer. Apejävelpoliserna. Tyvärr finns dom i verkligheten, vare sig vi vill det eller inte.
2. Självklart är det så! De äldre poliserna har ju pondus! Men de 50+are som tar till olagligt våld är nog ytterst ytterst få, förhållandevis.
3. Så är det nog.

PS. Poliser på 30+ som jag mött har till 100% varit schyssta typer som inte låtit sitt ev självhävdelsebehov gå ut över sitt tjänsteutövande.

-kan väl sammanfatta med att problemet med polisens missuppfattning om hur de ska ingripa verkar vara globalt. I Australien ska man inte vara asiat eller aboriginier när farbror blå kommer runt hörnet. Verkar vara en yrkessjukdom att tro att man ska banka upp minoriteter. Fast jag tror att bankarna bland dem framförallt finns bland de äldre, de som inte är uppväxta i ett dynamiskt modernt samhälle. Och där kan vi ju enas om att vara oense?

I övrigt har vi tydligen varit överrens om något :o i detta utbytet, jag noterade klockan och platsen, för historieböckerna. :D

#44 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2012-08-12 kl. 00.44

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 17.06:

-kan väl sammanfatta med att problemet med polisens missuppfattning om hur de ska ingripa verkar vara globalt. I Australien ska man inte vara asiat eller aboriginier när farbror blå kommer runt hörnet. Verkar vara en yrkessjukdom att tro att man ska banka upp minoriteter. Fast jag tror att bankarna bland dem framförallt finns bland de äldre, de som inte är uppväxta i ett dynamiskt modernt samhälle. Och där kan vi ju enas om att vara oense?

Det jag själv sett och hört om har nog uteslutande handlat om ungtuppar.
Så du har naturligtvis fel! :D

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-11 kl. 17.06:

I övrigt har vi tydligen varit överrens om något :o i detta utbytet, jag noterade klockan och platsen, för historieböckerna. :D

:cheekkiss:

#45 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-09-11 kl. 22.23

Ansökan är inskickad och komplett. Brevet som jag postade i tråden är olikt det jag skickat in, till det bättre(hoppas jag) Nu är det bara en lång, lång väntan kvar. Skulle jag komma in på denna sökrundan är jag 24 år när jag är helt klar som polis. Hoppas att inte rekryteringen tycker att det är för ungt. Skriver här sen hur det går för mig, så att ni som vill kan läsa!

#46 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-09-11 kl. 22.37

Sök GMU om du inte kommer in, det ökar chanserna betydligt om du hade tänkt söka igen :)

#47 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-09-11 kl. 22.42

Visa inläggeaston skrev 2012-09-11 kl. 23.37:

Sök GMU om du inte kommer in, det ökar chanserna betydligt om du hade tänkt söka igen :)

Nja, det behöver inte betyda en ökad chans. Men det är nog ingen nackdel å andra sidan. Personligheten tror jag är viktigast :)

#48 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-09-12 kl. 10.07

Det fick en polare veta när han ansökte, kom inte in första gången så han gjorde GMU under tiden och gången därpå så kom han in, kanske inte beror helt på det men.

#49 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-02-19 kl. 19.07

Blev som väntan, ingen PHS till höst, men jag ska snart skicka in nästa ansökning. Är det någon som vill lösa och bedöma mitt Brev i PM?

#50 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2013-02-23 kl. 16.45

Jag är ganska säker på att dom anser dig för ung. Som du nämner skulle du om du kommit in varit färdigutbildad vid 24. En ålder då den manliga hjärnan enligt vetenskapen inte ens mognat färdigt. De delar som styr blad omdömet är inte färdiga förrän framåt trettio. Vilket många av oss som passerat trettio är väl medvetna om...

Men det där är ju generellt sett. Klart det finns dom som grejar det i unga år. Och du har såklart all rätt att söka. Förr eller senare kommmer du in.

#51 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-02-23 kl. 16.56

Visa inläggThomaso skrev 2013-02-23 kl. 16.45:

Jag är ganska säker på att dom anser dig för ung. Som du nämner skulle du om du kommit in varit färdigutbildad vid 24. En ålder då den manliga hjärnan enligt vetenskapen inte ens mognat färdigt. De delar som styr blad omdömet är inte färdiga förrän framåt trettio. Vilket många av oss som passerat trettio är väl medvetna om...

Men det där är ju generellt sett. Klart det finns dom som grejar det i unga år. Och du har såklart all rätt att söka. Förr eller senare kommmer du in.

Å andra sidan så har unga poliser fördelar jämfört med äldre. De söker en blandad målgrupp för att de vill ha bredd. Har dessvärre inga siffror på hur de kvoterar, men chansen finns!

#52 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2013-02-23 kl. 19.49

Såklart den gör. Men vad är din plan B? Chansen ökar ju om jobbar med något lämpligt i en eller ett par år. Eller pluggar. Polisen vill ju gärna ha bildade medarbetare.

#53 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-02-23 kl. 20.59

Visa inläggThomaso skrev 2013-02-23 kl. 19.49:

Såklart den gör. Men vad är din plan B? Chansen ökar ju om jobbar med något lämpligt i en eller ett par år. Eller pluggar. Polisen vill ju gärna ha bildade medarbetare.

Min plan B är polis det också.. just nu. Har sedan studenten 2011 jobbat med saker som jag anser vara meriterande till polisyrket. Skola, Vården, Pers. Assistent och kontaktperson- alltså jobb där jag hela tiden möter olika människor, vilket polisyrket går ut på.

Har jag inte kommit in om 3-4 år kommer jag säkert på en reservplan..

#54 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2013-02-23 kl. 21.08

Låter klokt. Tänk dock på att du jobbat rätt kort tid med detta, och ett eller ett par år till inte skadar. Men klart du kommer in. (förutsatt att du är mentalt stabil, vilket ju är svårt att avgöra via ett forum. Dock finns inget i din skrivande persona härinne som motsäger det).

#55 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-02-23 kl. 21.32

Visa inläggThomaso skrev 2013-02-23 kl. 21.08:

Låter klokt. Tänk dock på att du jobbat rätt kort tid med detta, och ett eller ett par år till inte skadar. Men klart du kommer in. (förutsatt att du är mentalt stabil, vilket ju är svårt att avgöra via ett forum. Dock finns inget i din skrivande persona härinne som motsäger det).

Det är jag medveten om. Jag tror faktiskt inte att jag kommer in nu, men det skadar inte att försöka. Jag tror att min största chans är när jag fyllt 24-25, läst någon kurs kanske och fått mer arbetserfarenhet. Men jag klagar inte ifall jag inte kommer in nu.

#56 Användaren är offline   HEJ_GÖTTTEBÅRRRJ!!!

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 jun-09

Skrivet 2013-02-24 kl. 02.55

Min flörra grannen var polis. Hannvar bög :)

#57 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-03-01 kl. 22.15

Visa inläggThunderRoad skrev 2013-02-23 kl. 21.59:

Min plan B är polis det också.. just nu. Har sedan studenten 2011 jobbat med saker som jag anser vara meriterande till polisyrket. Skola, Vården, Pers. Assistent och kontaktperson- alltså jobb där jag hela tiden möter olika människor, vilket polisyrket går ut på.

Har jag inte kommit in om 3-4 år kommer jag säkert på en reservplan..

MEN GMU!!! Visa att du klarar av de psykiska och fysiska påfrestningar som militärtjänst bjuder kommer du nog längre på än att springa och mata gamlingar :)

Inlägget har ändrats av easton: 2013-03-01 kl. 22.28

#58 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-08-05 kl. 21.08

Kan, för er som undrar, berätta att jag nu blivit kallad till de sista testerna. Centraltester i Kristianstad. Psykolog, polisintervju, läkarundersökning, och begåvningstest.

Tyvärr har jag tappat suget efter yrket och siktar nu istället på sjukgymnast. Vad säger ni? Ta tåget ( 30 min resa) och se det som en rolig grej, eller skita i det?

#59 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2013-08-06 kl. 14.23

Sjukgymnast låter softare. Åk på testerna! Det är alltid bra att samla på sig den typen av erfarenhet som kan komma till nytta under livets gång.

#60 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2013-08-06 kl. 14.45

Bara han inte gör det för ofta. Din skottkärrsgubbe ser ju inte ut att lära av sina erfarenheter.

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma