springsteen.se: Jag öppnade min jobbmail i dag... - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Jag öppnade min jobbmail i dag...

#1 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-12-10 kl. 12.23

Tidigt, tidigt lördag morgon hade någa tagit sig besväret att leta upp var jag jobbar och så ta reda på min mailadress. (Hade det inte varit lika enkelt att skapa ett nytt konto här och skicka det som PM?)
Personen kallar sig Oskar Skog. Jag utgår från att det är fake, men i fyllan en fredagsnatt glömmer man kanske att anonymisera sig själv? Nån som vet vem det är?
Kan ju vara nån från Foten också.

Att folk skriver skit förstår jag, men skriva såååå mycket skit på en gång? Orka...

(Dubbel)EDIT: Har man inte gått över det osynliga strecket när man börjar ta forumvärlden in den värkliga världen?

Citera

Hej Haavard!

Jag vill bara säga följande:

Du är en skam på flera plan. Du är en skam för dig själv, för din familj, för alla som du i någon mån representerar – vilket såklart även inkluderar dina arbetsgivare, din kommun, din sockel, din nation och alla andra entiteter som i någon kapacitet kan kopplas till din ruttna livsgärning.

Du utgår säkert från att du är något speciellt. Något äkta. I dina ögon tillhör du en särdeles upphöjd kategori av Bruce-fans, åtskilda från resten på grund av era encyklopediska kunskaper och era digra konserterfarenheter. Men vad du måste förstå är allt det där – allt det du värdesätter så högt – är värdelöst. Poänglöst nörderi.
Du är inget riktigt Bruce-fan. Du är en arrogant hög med skit.

För dig är musiken sekundär. För dig handlar det bara om att jaga troféer. Du går på Bruce-konserter för att kunna göra ännu ett hack i bältet, föra in ännu en anteckning i något dammigt jävla album som står inskjutet på hyllan i ditt familjehem (där du såklart fortfarande bor kvar), bakom din pappas Per Moberg-kokbok och din mammas fotoalbum (där varje foto av dig är impregnerat av din mammas tårar, tårar som fällts i akuta anfall av besvikelse över att hon fick just dig som son).
Du bryr dig inte om musiken. Inte bortom det nördiga planet i alla fall. Visst, du kan säkert rabbla ackordföljder och alternativa tagningar i all oändlighet – men har du någon egentlig känslomässig och själslig koppling till tonerna som du påstår utgör soundtracket till ditt liv? Såklart inte. Du har aldrig förstått vad Thunder Road handlar om. Du kommer aldrig att kunna förstå heller.

Om Bruce träffade dig (och nu snackar jag inte om något snabbt jävla backstagemötet på 15-30 minuter, en handskakning, en massa artighetsfraser som slängs fram, utan ett riktigt, långt möte mellan två medmänniskor) så skulle han avsky dig. Hans musik handlar om ödmjukhet, om medmänsklighet, om solidaritet – ord och innebörder som är så långt ifrån allt du har stått för i hela ditt usla, erbarmligt innehållslösa liv. Bruce skulle se igenom. Han skulle förstå att din fanskap handlar om ett tvångsmässigt beroende, en störning, och inte hade ett dugg med musik att göra. Att det blev Bruce var bara en slump. Du skulle lika gärna kunna bli besatt av hockeykort, tennsoldater eller hentai-serier. Du är bara en nörd för nörderiets skull. Så enkelt är det. Det är därför du är så sorglig. Hade det handlat om äkta engagemang hade man kanske kunnat förlåta (eller i alla fall tolerera) din arrogans, din översittarstil och din fundamentala brist på social kompetens. Men nu finns det inte ens någon äkta kärlek i bilden. Allt som fanns är en liten, patetisk man som går på reser från stad till stad, går på konsert efter konsert – utan att någonsin känna någonting. Det hela är så tragiskt att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.

Just det, höll på att glömma. Utöver allt det här så är du även ganska ful. Din frisyr, kan vi snacka lite om den eller? Du ser ut som George Harrisons efterblivna kusin. Du ser ut som en dokusåpedeltagare som åker ut först av alla och tar livet av sig så fort han kommer hem. Din mamma satte en potta över ditt huvud och klippte lockarna som hängde utanför kanten. Vet du varför hon gjorde det? Inte av bekvämlighetsskäl, det kan jag försäkra dig om. Nej, din mamma gjorde det för att även om pottan var tom vid klippningstillfället, så visste hon att hon ändå skulle kunna fantisera om hur skiten rann ner för din valkiga jävla panna. Hon såg det framför sig medan hon klippte dig. Hur skiten rann ner i dig och kapslade in dig i en kokong, gömde hennes fördömda gåva till världen, raderade ut hennes skam, gjorde dig och allt din uselhet osynlig för andra, om än för bara en liten stund.

Fy fan, vilken tom jävla människa du ändå är. Du är sämst, Haavard. Hör du det? Du är fan sämst.

Inlägget har ändrats av haavard: 2012-12-10 kl. 14.48

#2 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-12-10 kl. 12.35

Vet inte om jag ska skrata eller gråta..:o Lite tagen av jobbet som personen har lagt ned på att försöka trampa på dig.

Undrar vem som är den sjuke?

#3 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-12-10 kl. 12.46

"Just det, höll på att glömma. Utöver allt det här så är du även ganska ful. Din frisyr, kan vi snacka lite om den eller? Du ser ut som George Harrisons efterblivna kusin. Du ser ut som en dokusåpedeltagare som åker ut först av alla och tar livet av sig så fort han kommer hem. Din mamma satte en potta över ditt huvud och klippte lockarna som hängde utanför kanten. Vet du varför hon gjorde det? Inte av bekvämlighetsskäl, det kan jag försäkra dig om. Nej, din mamma gjorde det för att även om pottan var tom vid klippningstillfället, så visste hon att hon ändå skulle kunna fantisera om hur skiten rann ner för din valkiga jävla panna. Hon såg det framför sig medan hon klippte dig. Hur skiten rann ner i dig och kapslade in dig i en kokong, gömde hennes fördömda gåva till världen, raderade ut hennes skam, gjorde dig och allt din uselhet osynlig för andra, om än för bara en liten stund."

Hahaha det där stycket får ju tårarna att spruta :D

Inlägget har ändrats av easton: 2012-12-10 kl. 12.49

#4 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-12-10 kl. 12.47

Stryk det, man lär ju vara skapligt irriterad på dig när man tar sig tiden att leta upp din jobbmail.

Inlägget har ändrats av easton: 2012-12-10 kl. 12.58

#5 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2012-12-10 kl. 13.25

Sånt där ska ingen behöva läsa. Vet inte hur mycket det hjälper att skriva det, men det finns ingenting värt att ta åt sig i ett mail från någon som skickar ett sånt mail anonymt. Det finns heller ingen mening med att ta åt sig något från de punkter som har någon slags saklighet i sig med tanke på att den personen som nedtecknat dessa också skrivit de där raderna om pottan och klippningen. Den som skrivit det där mailet har ju precis nedvärderat sin rätt att uttala sig om andras karaktär på samma sätt som kent ekeroth devalverade sin trovärdighet i kriminalpolitiska frågor när han gick ut och muckade järnrörsbråk på stan.

Om det finns nånting att lära av det, så är det väl att vi alla bör tänka efter lite mer i vilken ton vi tilltalar varandra., främst med tanke på att höjt tonläge tenderar att eskalera. Jag vet att jag kallat dig eller antytt att du är en idiot vid något tillfälle och det vill jag passa på att be om ursäkt för. De åsikterna du vid tillfället gav uttryck för som fick mig att gå så långt tycker jag fortfarande lika illa om som då, men jag vill absolut inte kasta bränsle på elden åt folk som uttrycker sig på det här viset.

#6 Användaren är offline   Littlejohn2008

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 dec-07

Skrivet 2012-12-10 kl. 14.16

Fy fan , vad patetiskt!

Jag blir riktigt illa berörd och undrar var alla sjuka människor kommer ifrån?

Förmodligen är det någon som drömmer om att få se Bruce Springsteen en endaste gång och inte fått det för att mamma inte tillåter det, där han förstås fortfarande bor kvar.

Allvarligt talat, det där är värt att polisanmäla.
Gör det!!

Inlägget har ändrats av Littlejohn2008: 2012-12-10 kl. 14.22

#7 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2012-12-10 kl. 14.28

En sak som fick mig att haja till i det där var att folk som behärskar och använder ord som "entitet" sällan är samma typ av arga unga män (förlåt mig min fördom) som skriver aggressiva hotfulla mail.

#8 Användaren är offline   athena

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 sep-03

Skrivet 2012-12-10 kl. 14.41

Men fy fan... den enda trösten är att det är helt säkert nån som aldrig träffat dig (för så fel kan man liksom inte ha).

Jag skulle absolut polisanmäla, jag vet egentligen inta vilken rubricering det har, men det är ju fan så obehagligt!! Jag skulle bli livrädd om nån skickade mig ett sånt mail (för det är ju en sjuk människa).

(fast det här var ju ganska roligt: "du kan säkert rabbla ackordföljder", haha, du som inte ens kan refrängen till BITUSA :P )

#9 Användaren är offline   athena

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 sep-03

Skrivet 2012-12-10 kl. 14.43

För övrigt finns det bara 17 st Oskar Skog med den stavningen i Sverige.

#10 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-12-10 kl. 15.14

Visa inläggKragnert skrev 2012-12-10 kl. 14.28:

En sak som fick mig att haja till i det där var att folk som behärskar och använder ord som "entitet" sällan är samma typ av arga unga män (förlåt mig min fördom) som skriver aggressiva hotfulla mail.

Reagerade jag också på. Han formulerar sig bra.

#11 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2012-12-10 kl. 15.23

Visa inläggThunderRoad skrev 2012-12-10 kl. 15.14:

Reagerade jag också på. Han formulerar sig bra.

Kan ju lika gärna va en kvinna -_- , och för övrigt blir det nog väldigt svårt att ta reda på vem de är, då jag vet att det finns väldigt många som delar i alla fall vissa av åsikterna. Utseendefrågan är ju däremot bara rent ut sagt totalt onödigt.

#12 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-12-10 kl. 16.10

Åsikterna i brevet tycker jag är helt ok, vare sig det skulle vara riktat mot Haavard som i detta fall, mig, eller någon annan på forumet.

Däremot är tillvägagångssättet och de plumpa personangreppen märkliga.

Varför inte ta det som en vanlig diskussion här på forumet istället?

#13 Användaren är offline   Zeb

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 mar-06

Skrivet 2012-12-10 kl. 16.23

Jag förutsätter att du inte tar åt dig av det där mailet. Det bör du inte göra. Men alltså. Det var ju fruktansvärt roligt (om du inte tar åt dig, som sagt), och det jag undrar nu är: svarade du? I så fall vad? "Tack, det värmde"?:)

#14 Användaren är offline   SweetJenny

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 16 sep-07

Skrivet 2012-12-10 kl. 18.29

Så fruktansvärt sjukt.. någon har lagt ner jobb på detta och det är skrämmande bara det. Jag hade anmält, det kan hända att det dyker upp mer för personen ifråga verkar som sagt inte ha alla hönsen hemma... milt uttryckt! Ser undrar man om den som skrivit är medlem på detta forum??

#15 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 jan-04

Skrivet 2012-12-10 kl. 18.43

Fy fan vad lågt !Åsikter om låtar ackord bästa konsert osv. kan man väl ha, men rena personangrepp är inte okej !

#16 Användaren är offline   dr zoom

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 sep-05

Skrivet 2012-12-10 kl. 20.57

Den som skrivit och skickat det där borde tamejfan skämmas. En ´riktig ynkrygg är vedebörande.

Jag som träffat dig Haavard ett flertal gånger tycker inte det där stämmer in på dig alls.

#17 Användaren är offline   Sandra

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 6 apr-06

Skrivet 2012-12-10 kl. 23.07

Jag öppnade också min jobbmail idag. Där låg det skräppost. Vilket är vad du också fick. Släng i papperskorgen!

#18 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-12-11 kl. 08.44

Jag har egentligen inte några synpunkter på innehållet. Jag vill ju så klart vara populärast i hela världen, men när man ibland sticker ut hakan är det smällar man får ta.
Hade det kommit som ett PM hade jag bara suckat och slängd det, som jag gjort de gånger det kommit liknade grejer tidigare. (Fast det här var det klart längsta jag har fått.)

Vad jag har problem med är att det skickades till den verkliga världen när personenen upenbart bara känner mig från forumvärlden. I framtiden hoppas jag han inser att det är två olika saker.

Om han hade rätt i nåt av det han skrev? Även en blind höna hittar korn...

#19 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-12-11 kl. 09.21

Visa inlägghaavard skrev 2012-12-11 kl. 08.44:

Jag har egentligen inte några synpunkter på innehållet. Jag vill ju så klart vara populärast i hela världen, men när man ibland sticker ut hakan är det smällar man får ta.
Hade det kommit som ett PM hade jag bara suckat och slängd det, som jag gjort de gånger det kommit liknade grejer tidigare. (Fast det här var det klart längsta jag har fått.)

Vad jag har problem med är att det skickades till den verkliga världen när personenen upenbart bara känner mig från forumvärlden. I framtiden hoppas jag han inser att det är två olika saker.

Om han hade rätt i nåt av det han skrev? Även en blind höna hittar korn...

Bra svar, samt bra självinsikt Haavard.
Självklart får man vara beredd på verbala smällar om man sticker ut hakan i olika sammanhang.

#20 Användaren är offline   The Boss Fan

• Min son Yngve Bruce
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 1 okt-03

Skrivet 2012-12-11 kl. 19.19

Om man inte vågar stå för sin åsikt så är den inte värd ett skit ! :thumbdown:

Och med att stå för sin åsikt så menar jag självklart att anonyma påhopp är värdelösa.

Ser fram emot maj i Solna. :guitar:

mvh Jan

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma