springsteen.se: 2013-06-03, San Siro, Milano - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2013-06-03, San Siro, Milano

#41 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2013-06-05 kl. 09.18

Visa inläggDirty Water skrev 2013-06-05 kl. 10.13:

Hoppas att en del här nu förstår att en konsert kan vara bra trots "tråkig" låtlista.

nej, han måste spela "New York City Serenade" baklänges, annars är det bara klappmongon som gillar honom på fel sätt!

#42 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-06-05 kl. 11.53

Hoppas att en del här nu förstår att en konsert kan vara bra trots "tråkig" låtlista.

Det har jag faktiskt aldrig varit med om.

San Siro sticker däremot ut som något extra i mina ögon, så förmodligen var det riktigt bra.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2013-06-05 kl. 11.54

#43 Användaren är offline   Leif-Ove

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 14 okt-07

Skrivet 2013-06-05 kl. 12.14

Visa inläggFowler skrev 2013-06-05 kl. 12.53:

Det har jag faktiskt aldrig varit med om.

San Siro sticker däremot ut som något extra i mina ögon, så förmodligen var det riktigt bra.

De som kan sitt Italien och Milano, vet också att det är få arenor i världen som slår San Siro (eller Guiseppe Meazza för den som vill) när det gäller stämning och publiktryck vid evenemang. Lägg till det italienska folkets passion och hängivenhet till saker de tycker om, och vi har en plats som inte går att slå.

Jag har inte sett Bruce på San Siro, men jag har sett derbyn mellan Inter-Milan. Det tifot som gjordes inför konserten, sånt sker bara i Italien. Det finns inte på kartan att detta kan ha varit en dålig konsertupplevelse.

#44 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2013-06-05 kl. 13.00

Helt riktigt!

Sedan kan det även tilläggas att det kan vara bra för dem på plats, medan det låter ganska trist för oss som lyssnar på ljudupptagningen eller kollar youtube efteråt.

Har till exempel inte hittat något klipp från San Siro som känns särskilt bra lr lyssningsvärt såhär i efterhand....vilket jag iofs inte gjort särskilt ofta med Springsteen sedan återföreningen. Det gäller även konserter som jag själv bevittnat och kännt "wow" över när jag såg dem.

Inlägget har ändrats av backstreet gambler: 2013-06-05 kl. 13.00

#45 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2013-06-05 kl. 13.06

Visa inläggLeif-Ove skrev 2013-06-05 kl. 13.14:

De som kan sitt Italien och Milano, vet också att det är få arenor i världen som slår San Siro (eller Guiseppe Meazza för den som vill) när det gäller stämning och publiktryck vid evenemang. Lägg till det italienska folkets passion och hängivenhet till saker de tycker om, och vi har en plats som inte går att slå.

Jag har inte sett Bruce på San Siro, men jag har sett derbyn mellan Inter-Milan. Det tifot som gjordes inför konserten, sånt sker bara i Italien. Det finns inte på kartan att detta kan ha varit en dålig konsertupplevelse.

Nja, har oxå sett derbyn i Milano, samt mycket sport och konserter på andra stora arenor.

Kan inte påstå att San Siro på något vis är bättre än exempelvis gamla Wembley lr Bernabeu. Däremot är det en häftig arena och helt klart topp-tio i Europa, så vi är inte helt oeniga :)

Mäktigaste alt. galnaste publiktrycket jag varit med om ALLA kategorier är handbolls-VM i Kroatien, där pratar vi stor risk för hörselskador....

#46 Användaren är offline   stoccolmese

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 28 jun-05

Skrivet 2013-06-05 kl. 13.27

Visa inläggSweetJenny skrev 2013-06-04 kl. 12.15:

Håller med tidigare talare, VILKEN FANTASTISK PUBLIK att få dela en konsert med! Bruce var märkbart rörd, o jag för min del har aldrig sett nått liknande.. Sååå mkt kärlek Bruce fick ta emot igår o han gav lika mkt tillbaka.. Oavsett hur setlist ser ut på papper, det var en av mina mest fantastiska konsertupplevelser! O då hade vi inte ens ståplats :)

det är en klassik exempel att nästa samma setlist i olika miljöer kan vara mycket annorlunda: jag kände att Friends 3 (full BITUSA) var troligen det sämsta av 15 Bruce konserter jag har varit på i Sverige, men Milano på Mondag var en av bästa i hela mitt liv! (båda två på första rådan i piten, och jag har varit till alla sista 4 Milano konserter förutom 1985) Den här gång är jag stolt över mitt folk. Grazie Bruce, Milano har visat en gång till att vi älskar dig, "1985 was the begining of a love affair" som du sade till oss i 2003.

#47 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-06-05 kl. 13.39

.. det är också rätt lätt att ryckas med i en annan kultur och deras uttryck som svensk. Vi är väldigt lätt imponerade av andra mer utlevande kulturer. Se bara på vilken dragningskraft Thailand har på våra landsmän. Innan var det Spanien alla skulle till för att uppleva "ett hjätligt, öppet och kärleksfullt folk som är sååååååååååååååååååååååååååå annorlunda än oss stela, tråkiga svenskar.

Men Milano var säkert riktigt kul för de som var där. Tvivlar jag inte på.

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2013-06-05 kl. 16.40

#48 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2013-06-05 kl. 13.45

Visa inläggLeif-Ove skrev 2013-06-05 kl. 13.14:

Tifot var inget speciellt. Såg ganska dåligt genomfört ut ( många som inte var delaktiga) pch ganska tråkiga färger. Däremot skulle det med största sannolikhet bli ännu sämre på en konsert i Sverige. Däremot, vid fotboll är de svenska tifo-arrangemangen till stora delar bättre än vad italienarna genomför nu.

#49 Användaren är offline   boban

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-05

Skrivet 2013-06-05 kl. 14.50

En av de bästa konserterna jag varit på. Bruce ger alltid järnet oavsett arena men pubikresponsen var enorm. Den är dock annorlunda än sverige. Kända allsångslåtar som hungry heart och thunder road får inte samma svar som i sverige men när de inte behöver kunna texterna är det enormt tryck på allsången. Kändes som jag hörde born to run, dancing och badlands för första gången. Det här var näst bästa på wrecking ball för mig av totalt 11 konserter (ullevi 2 är ett)

#50 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2013-06-05 kl. 16.07

Skyltar med requests var förut det töntigaste och mesigaste jag sett på en rockkonsert.
Botten var tydligen inte nådd.

Numer har jag tifo på plats 1.

Vad är nästa steg...
Karaoketext åt alla i publiken? Sånghäften?

#51 Användaren är offline   Dirty Water

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 17 dec-07

Skrivet 2013-06-05 kl. 16.24

Någon berättade att San Siro (egentligen Italien eller Spanien överhuvudtaget) inte är stället man vill få en raritet serverad, särskilt inte ballad. Publiken är ju fantastisk, men när det kommer en låt som inte den stora majoriteten känner till blir publiken rastlös, pratig och stör upplevelsen.

#52 Användaren är offline   boban

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-05

Skrivet 2013-06-05 kl. 18.13

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2013-06-05 kl. 17.07:

Skyltar med requests var förut det töntigaste och mesigaste jag sett på en rockkonsert.

Vad är nästa steg...

Såg en tidning på san siro där de vanligaste texterna var publicerad så inte så långt borta....

#53 Användaren är offline   baseliner

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 21 jan-12

Skrivet 2013-06-05 kl. 21.58

Vet att jag innan konserten skrev att jag inte ville ha album, framförallt inte BITUSA men gärna en encore som överaskar.
På plats ficka jag inget av detta så jag borde ju vara besviken.
Ok. Setlist kändes lite rörig, tifot var lite taffligt, ölförsäljarna som körde sina kylväskor i ryggen på en med jämna mellanrum och ingen i piten som slet ner den stora skylten med Amrican Land snabbt nog.
Men de spelade absolut ingen roll egentligen, vi fick en fantastisk konsert med energi och framföralt känslor.
Fick också en fördom dödad, nämligen att San Siro bara är party. Fel, t.ex kunde man texter på ett helt annat sätt än t.ex Friends senast
Vandrade efteråt hemåt i natten lycklig, rörd, trött osv. Precis som det ska vara tycker jag (tyvärr inget som infann sej för min del efter Friends 1,2 eller 3)
Tack Bruce,

#54 Användaren är offline   kuben

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 30 jul-03

Skrivet 2013-06-05 kl. 23.53

Visa inläggPeterHjelm skrev 2013-06-04 kl. 06.55:

Long tall sally var ju detta, ifall man ska vara petig... Känns som det var en bättre konsert förra året ändå va? Men visst var detta mycket bättre än Friends sista...

Kanske bättre. Var där förra året. Älskade den stämning som San Siro hade. Klapp klapp hör till de stora arenorna. Tycker att sitta njuta toklyssna hör till de intimare tillställningarna. Hade man varit ungkarl utan 4 kids hade man sett flera Italienspelningar.
Kul för er som var där.
Avis!

#55 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2013-06-06 kl. 00.11

Visa inläggkuben skrev 2013-06-06 kl. 00.53:

Kanske bättre. Var där förra året. Älskade den stämning som San Siro hade. Klapp klapp hör till de stora arenorna. Tycker att sitta njuta toklyssna hör till de intimare tillställningarna. Hade man varit ungkarl utan 4 kids hade man sett flera Italienspelningar.
Kul för er som var där.
Avis!

Var också där förra året, svårt dock att säga var stämningen är bäst av San Siro, Camp Nou och Ullevi som är de största arenorna jag varit på. Hade tänkt jämföra med Wembley, dit jag hade biljetter men som jag sålde efter att frugan blev på smällen igen och lät mig välja på tredje Friends eller Wembley. Ingen av oss byter bort barn mot ännu fler Springsteen-konserter, men jag grämer mig dock över att jag valde bort Wembley mot den tredje Friends konserten...

#56 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2013-06-06 kl. 10.04

Vad är nästa steg...

+1

#57 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2013-06-10 kl. 00.46

Vad är nästa steg...

Haha, du är som en gammal pensionär som inget annat har än att breda ut bitterheten i det offentliga rummet så fort utrymme ges, eller tas! :D

Likt en Henrik Scheutz, som kommer med den ena häpnadsväckande bittergubbsinsändaren efter den andra i landets tidningar.

"Respektlös journalist

Jag kunde verkligen aldrig tro att det skulle gå så långt med duandet att folk skulle få för sig att dua kungligheter.

I Aftonbladet den 2 mars finns en intervju med prins Carl Philip och flickvännen Softa Helqvist. Till min stora häpnad duas båda två, som om reportern Peter Wixtröm vore nära vän med paret, något jag starkt betvivlar.

Det är helt obegripligt hur man kan sjunka så djupt i respektlöshet. Finns det inga gränser?! Om man inte tillhör de allra närmaste tilltalar man honom givetvis Prinsen eller Ers Kungliga Höghet. Att dua kungligheter borde självfallet vara helt otänkbart för alla.

Henrik Scheutz"

Henrik är runt 45 år gissar jag.

#58 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2013-06-10 kl. 12.48

Visa inläggFred skrev 2013-06-10 kl. 01.46:

Haha, du är som en gammal pensionär som inget annat har än att breda ut bitterheten i det offentliga rummet så fort utrymme ges, eller tas! :D

Du har egentligen helt rätt!

Som Springsteen-fan är jag definitivt en gammal pensionär, med tanke på att jag inte tyckt han släppt en bra skiva på snart 20 år, och inte gjort några helt igenom bra konserter på 15 år.

Sedan är det inte min avsikt att vara bitter, utan mer att belysa Springsteens artisteri från min synvinkel. Att det sedan finns andra här inne på forumet som kanske har sitt livs bästa kvällar på spelningar som jag stundtals gäspar och blundar mig igenom är inte heller något jag är bitter över, tvärtom är jag uppriktigt glad för deras upplevelse, trots att jag tyvärr inte delar den.

#59 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-06-10 kl. 12.58

... hellre bitter och gammal än naiv och ung! Been there, done that!

Den storögda kvällstidningsläsande ungen som gick på alla myter en gång i tiden, har idag av en självtänkande man som vågar vara som barnet i Kejsarens nya kläder. Livet betyder utveckling..

Å andra sidan så - om ens kritik mot nutiden bara innebär att man glorifierar ett förflutet som kanske inte var så bra som man tror, så kan det ju bli totalt kaos, också.

#60 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2013-06-10 kl. 14.20

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2013-06-10 kl. 13.58:

... hellre bitter och gammal än naiv och ung! Been there, done that!

Men som naiv och ung hade du all bitterhet framför dig. Nu har du inget framför dig. (Om du då inte har oturen att bli en av dem som blir naiv och gammal.)

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma