springsteen.se: 2013-06-30 Hard Rock Calling, London, England - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2013-06-30 Hard Rock Calling, London, England

#21 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2013-07-02 kl. 14.16

Du får allt svara på min fråga innan du kommer med en motfråga, eller som i det här fallet en idiotförklaring. :)

Inlägget har ändrats av Fred: 2013-07-02 kl. 14.19

#22 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2013-07-02 kl. 16.27

Visa inläggFred skrev 2013-07-02 kl. 15.16:

Du får allt svara på min fråga innan du kommer med en motfråga, eller som i det här fallet en idiotförklaring. :)

Var mer tänkt som en oenighetsförklaing, inte idiotförklaring.

Visst kollar han upp tonart för sig själv ibland, det håller jag med om. Men det motsätter väl inte att han även står o väntar på texten ofta på de låtar han inte kan utantill?

#23 Användaren är offline   Irish

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 1 sep-07

Skrivet 2013-07-03 kl. 15.20

Helt klart den minst bra konsert jag sett med Springsteen (12 totalt). Allt berodde dock inte på Bruce eller bandet utan det usla ljudet och den katastrofala publiken spelade även in. Sen kanske jag är lite bitter eftersom det var min tredje BITUSA-konsert i rad.

#24 Användaren är offline   baseliner

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 21 jan-12

Skrivet 2013-07-03 kl. 18.56

Visa inläggIrish skrev 2013-07-03 kl. 16.20:

Helt klart den minst bra konsert jag sett med Springsteen (12 totalt). Allt berodde dock inte på Bruce eller bandet utan det usla ljudet och den katastrofala publiken spelade även in. Sen kanske jag är lite bitter eftersom det var min tredje BITUSA-konsert i rad.

Trist
När sjutton ska dom få till ljudet eller skiter dom bara i det

#25 Användaren är offline   Irish

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 1 sep-07

Skrivet 2013-07-04 kl. 16.57

Visa inläggbaseliner skrev 2013-07-03 kl. 19.56:

Trist

Det var väldigt blåsigt under konserten vilket med all säkerhet påverkade ljudet men det kan man väl tycka att en arrangör borde kunna räkna med och då förebygga.

#26 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2013-07-04 kl. 18.35

Visa inläggbaseliner skrev 2013-07-03 kl. 19.56:

Trist

Tror dom skiter i det tyvärr.

Springsteen har ljudmässigt blivit en av de sämre liveupplevelserna.

#27 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-07-05 kl. 13.36

Ja, det är ett mysterium att sångaren och tillika leadgitarristen envist anser att hanses gitarr ska ligga lika högt i mixen som alla andra instrument gör tillsammans i detta sjuttonmannaband. Eller hur många dom nu är. Ljudteknikerna skiter garanterat inte i det, men alla är nog för mycket Jasägare. Ingen vågar säga "Nej, Bruce, dina önskemål kommer göra så att det låter skit för konsertbesökarna. Och du är faktiskt inte i närheten av det briljanta gitarrlir du berikade dina fans med 1978, så gitarren ska absolut inte vara så framträdande som du vill." Så det är klart det låter skit. Jag hörde tre instrument under Ullevi 2 förra sommaren. Klart att jag inte kunde uppskatta den konserten nåt nämnvärt, hur världsbäst den än må ha varit. Jag hörde ju inte vad som försiggick på scenen.

Inlägget har ändrats av Fred: 2013-07-05 kl. 13.42

#28 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-07-05 kl. 13.51

Visa inläggFred skrev 2013-07-05 kl. 13.36:

Ja, det är ett mysterium att sångaren och tillika leadgitarristen envist anser att hanses gitarr ska ligga lika högt i mixen som alla andra instrument gör tillsammans i detta sjuttonmannaband.

Verkligen

Extremt många låtar där jag inte förstår vad han ska med gitarren till.

#29 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2013-07-05 kl. 14.39

Enig jag också. Tror jag. Bruce skulle enbart använda sin gitarr för komp åt sig själv. Alla solos och annat viktigt har han folk till.

#30 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-07-05 kl. 15.30

Visa inlägghaavard skrev 2013-07-05 kl. 15.39:

Enig jag också. Tror jag. Bruce skulle enbart använda sin gitarr för komp åt sig själv. Alla solos och annat viktigt har han folk till.

En del låtar fyller hans gitarr och solon en visuell effekt... tråkigt om sångaren aldrig rev loss något tycker jag. Men dessa låtar är lätträknade

#31 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2013-07-05 kl. 15.40

Visa inläggFowler skrev 2013-07-05 kl. 16.30:

En del låtar fyller hans gitarr och solon en visuell effekt... tråkigt om sångaren aldrig rev loss något tycker jag. Men dessa låtar är lätträknade

Han har sina nummer, låt Nils och Steven sköta resten :)

#32 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2013-07-19 kl. 13.36

The botten is nådd.

#33 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2013-07-19 kl. 13.55

Skillnaden där är ju också att BS 86 är en enormt mycket bättre sångare, han behöver inte gömma sig bakom en överfläskad ljudbild. En enastående skillnad i kvalité.

För övrigt är detta något Bruce Springsteen verkligen skulle behöva höra. Så fort man fått in det i huvudet stör hans gitarr något enormt. Men jag tror, som BG skriver, att han har för många ja-sägare runt sig. Det är ju bland annat därför han tror att alla hans 2000-tals plattor är mästerverk, och att han skriver lyrik på nobelprisnivå.

Inlägget har ändrats av Thomaso: 2013-07-19 kl. 13.55

#34 Användaren är offline   dr zoom

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 sep-05

Skrivet 2013-07-20 kl. 10.36

Kanske behövs en Kjell Andersson där

#35 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2013-07-20 kl. 13.07

Gillar den elektriska versionen av RtB, så jag hoppas den kommer finnas med i det som kommer TV sändas!

#36 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2013-07-20 kl. 15.42

Visa inläggPeterHjelm skrev 2013-07-20 kl. 14.07:

Gillar den elektriska versionen av RtB, så jag hoppas den kommer finnas med i det som kommer TV sändas!

Tv sändas? Inte hört ett ord om detta, förutgående år har väl klippen kommit ut tämligen snabbt efter konserterna.

#37 Användaren är offline   Leif-Ove

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 14 okt-07

Skrivet 2013-07-20 kl. 17.55

Visa inläggFred skrev 2013-07-05 kl. 14.36:

Ja, det är ett mysterium att sångaren och tillika leadgitarristen envist anser att hanses gitarr ska ligga lika högt i mixen som alla andra instrument gör tillsammans i detta sjuttonmannaband. Eller hur många dom nu är. Ljudteknikerna skiter garanterat inte i det, men alla är nog för mycket Jasägare. Ingen vågar säga "Nej, Bruce, dina önskemål kommer göra så att det låter skit för konsertbesökarna. Och du är faktiskt inte i närheten av det briljanta gitarrlir du berikade dina fans med 1978, så gitarren ska absolut inte vara så framträdande som du vill." Så det är klart det låter skit. Jag hörde tre instrument under Ullevi 2 förra sommaren. Klart att jag inte kunde uppskatta den konserten nåt nämnvärt, hur världsbäst den än må ha varit. Jag hörde ju inte vad som försiggick på scenen.

Har du fel på din hörsel?

Personligen stod jag lite längre fram än mitten, långt till vänster. Det fanns undantag, men under de flesta låtar hörde jag tydligt en gitarr, bas, trummor, trumpet, saxofon, piano, orgel. och nu pratar jag om de flesta verser, inte refränger eller solon.

Sluta överdriv....

#38 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-07-21 kl. 10.39

Visa inläggLeif-Ove skrev 2013-07-20 kl. 18.55:

Har du fel på din hörsel?

Personligen stod jag lite längre fram än mitten, långt till vänster. Det fanns undantag, men under de flesta låtar hörde jag tydligt en gitarr, bas, trummor, trumpet, saxofon, piano, orgel. och nu pratar jag om de flesta verser, inte refränger eller solon.

Sluta överdriv....

Jag tror jag har ganska bra hörsel faktiskt, min milda tinnitus till trots. Jag stod kanske 25 meter t h om mixerbordet. Jag hörde Bruces gitarr, Bruces sång och Max virveltrumma (eller om det var bastrumman, minns inte). Gissar att jag faktiskt kan ha hört Garrys bas genomgående också. Blåset hörde jag i slutet av Thunder Road. Lyssna på när publiken ska sjunga Show a little faith-partiet så hör du hur alla sjunger i olika tempo i en helt hemsk kakafoni. Varför? För att pianot är så lågt mixat att ingen hör det. Jag har för mig att jag hörde Soozie spela fel i Jungleland som vanligt också. Och jag hörde Jakes saxsolo i den låten.

Jag överdriver absolut inte. Jag är själv musiker och har förmodligen lättare att identifiera vad som hörs i ljudbilden än de flesta andra.

#39 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2013-07-21 kl. 10.44

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2013-07-02 kl. 17.27:

Var mer tänkt som en oenighetsförklaing, inte idiotförklaring.

Visst kollar han upp tonart för sig själv ibland, det håller jag med om. Men det motsätter väl inte att han även står o väntar på texten ofta på de låtar han inte kan utantill?

ibland?
ofta?
statistisk källa på det?

#40 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2013-07-21 kl. 16.52

Visa inläggMissing skrev 2013-07-20 kl. 16.42:

Tv sändas? Inte hört ett ord om detta, förutgående år har väl klippen kommit ut tämligen snabbt efter konserterna.

Det ska bli nån TV-special precis som förra året läste jag i samband med festivalen...

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma