Fowler skrev 2013-07-09 kl. 14.02:
Visst är det så
Ändock ser jag det som något positivt att Bruce ändå gör soul. Bättre att majoriteten endast kommer i kontakt med soul genom Bruce än inte alls.
Klart det är positivt! Jag personligen leddes in på dessa herrar och damer genom BS. Jag hörde Drift away som femtonåring, och ville höra originalet och mer av samma sort.
Och Bruce är i sina bästa stunder en väldigt bra soulsångare! Det som brister i teknik kompenseras genom passion, inlevelse och en djup artistisk intelligens. Jag menar, Land of hope and dreams och My city of ruins är ju tvåtusentalets största soul/gospelsånger (som jag har hört, då)... Liveversionen av MCOR från Barcelona var en chock första gången jag såg/hörde den. Och sånginsatsen på studioversionen av BIMYAA är inget annat än fullkomligt knäckande. Dock tycker jag inte att han kan sjunga riktigt så bra, längre. Men det här från igår var ändå mycket bättre än vad jag trodde han var kapabel till 2013. Han sjunger ju för övrigt bättre än på många år på denna turné. Vad beror det på? Större resonanslåda?
Inlägget har ändrats av Thomaso: 2013-07-09 kl. 14.19