springsteen.se: 2013-07-16 Thomond Park, Limerick, Ireland - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2013-07-16 Thomond Park, Limerick, Ireland

#21 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2013-07-17 kl. 13.33

Visa inläggKragnert skrev 2013-07-17 kl. 08.40:

Nja, ibland funkar det. Jag minns att U2 öppnade och stängde med Vertigo 05 och det funkade riktigt bra.

Europe gjorde väl likadant med Final Countdown en gång i tiden? Själv såg jag Tom Jones i Slottsruinen i början av 00-talet och han körde Sexbomb i början och även som avslutning. Lundell sydde ihop första set snuggt 2002, då han startade med Kär och galen t.o.m ett stick, varifrån han sedan fortsatte låten sist i första set... Men annars är även jag lite fundersam till detta koncept, men det var nog en engpngsföreteelse. Men varför "Det lilla ljus jag har"?!

#22 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2013-07-17 kl. 14.20

Visa inläggPeterHjelm skrev 2013-07-17 kl. 14.33:

Europe gjorde väl likadant med Final Countdown en gång i tiden? Själv såg jag Tom Jones i Slottsruinen i början av 00-talet och han körde Sexbomb i början och även som avslutning. Lundell sydde ihop första set snuggt 2002, då han startade med Kär och galen t.o.m ett stick, varifrån han sedan fortsatte låten sist i första set... Men annars är även jag lite fundersam till detta koncept, men det var nog en engpngsföreteelse. Men varför "Det lilla ljus jag har"?!

Varför inte? Den svänger ju fantastiskt på Live in Dublin dvdn.

#23 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2013-07-17 kl. 14.44

Visa inläggPeterHjelm skrev 2013-07-17 kl. 14.33:

I Europas fall så förvånar mest att de inte körde en version till mitt i set också... annars är jag lika frågande som min vän PeterHjelm till "det lilla ljus jag har"? Ska han spela barnvisor kan väl "this old man" passa bättre?

#24 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2013-07-17 kl. 20.10

Enda gången jag hört this little light var det en rejäl publikfavorit och den kvällen hade han mycket väl kunnat köra den först och sist och fått det att bli det mest minnesvärda på hela kvällen.

Jag tror vi måste försöka förstå var BS befinner sig karriärmässigt. Han håller just nu på att knyta ihop karriären för ett band han turnerar med sedan 70-talet och nu börjar han nig känna att tiden är knapp att höra de olika typer av konserter han ännu inte hunnit med.

#25 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-07-17 kl. 20.40

Jag förutsåg det teatrala greppet i en drömsetlist för några månader sedan.

Efter spelningen i början av turnén har jag alltid önskat att han ska köra Hold On som intromusik, spelad av bandet.

Jag tror det kan vara väldigt effektfullt att köra samma nummer som starter och closer. Lite som Elvis och hans gå-på och gå-av trudelutt.

#26 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-07-17 kl. 20.51

Visa inläggFowler skrev 2013-07-17 kl. 21.40:

Jag förutsåg det teatrala greppet i en drömsetlist för några månader sedan.

Efter spelningen i början av turnén har jag alltid önskat att han ska köra Hold On som intromusik, spelad av bandet.

Jag tror det kan vara väldigt effektfullt att köra samma nummer som starter och closer. Lite som Elvis och hans gå-på och gå-av trudelutt.

Min "förutsägelse"

Visa inläggFowler skrev 2012-03-30 kl. 11.26:

1. Hold On I'm Coming
2. Land Of Hope And Dreams
3. Rocky Ground
4. Wrecking Ball
5. Death To My Hometown
6. Jack Of All Trades
7. The E Street Shuffle
8. Mary's Place
9. Waitin' On A Sunny Day
10. Worlds Apart
11. We Are Alive
12. Thunder Road

13. Tenth Avenue Freeze Out
14. Hold On I'm Coming

#27 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2013-07-31 kl. 00.47

Konserten i sig var inget speciellt, jag placerar den som nr fyra av de fem på Irland.

I många år var Hearts of Stone min absoluta favorit. Nu har jag på sätt och vis gått vidare, men den väcker fortfarande känslor.
När jag träffade Bruce -03 ville han ha mina requests. Jag nämnde 5-6 sånger som han skrev upp, men när jag sa HoS sa han bara kort: "No, we don't do that one." (Och det stämmer ju fortfarande...)
Jag hade slutat tro han skulle spela den, och att det skulle hända en gång jag var på plats var typ otänkbart.
Han snackade lite innan han började spela och känslan när jag fattade vilken sång som skulle komma kan inte beskrivas.

41 shots dedikerades förresten till Trayvon Martin. (Som sköts till döds av en vakt i Florida förra året.)

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma