Fred skrev 2014-03-07 kl. 03.38:
Ja, det blir lätt löjligt.
St Louis '08 och Ullevi2 '12 är väl de enda som folk även med ett par års perspektiv fortfarande kallar klassiska. Möjligen River-showen i MSG '09 också.
Men ändå, att nämna spelningar från Reunion-eran i samma andetag som Winterland, LA '81, Boston '77, Main Point, Wien '97 m fl är bara så dumt så dumt.
Tycker personligen det är fånigt att jämföra. Det handlar om olika känslor. De bästa spelningarna från de senaste tio åren har frammanat något annat än de gamla. Men orkar inte gå in på det särskilt djupt. Giorgio har gjort det tillräckligt bra, förut.
För övrigt är min starkaste Springsteenupplevelse Ullevi 03. Att det var SÅ bra, som jag bara drömt om. Och allra bäst tyckte jag gospellåtarna var, LOHAD och My City of ruins. En slags låtar BS inte hade tjugofem år tidigare. Alltså var han och bandet och upplevelsen bättre 03 än 81. I mina ögon och öron, där och då. Hur booten låter bryr jag mig inte alls om, eftersom det inte har så mycket med konsertupplevelsen att göra. Inte fan går det att höra på en sån tex hur häpnadsväckande vemodsmagisk Girls in their summer clothes var den där kvällen i juli 08.
Nu idag hade jag inte berörts på samma sätt. För att allting flyter. Såväl inom oss som i Bruce.
Inlägget har ändrats av Thomaso: 2014-03-07 kl. 23.16