springsteen.se: The Ties That Bind - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

The Ties That Bind The River Outtakes

#1 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2015-12-31 kl. 10.30

Vad gäller outtakesen, tycker jag det var högre nivå på The Promise. Kanske hade dock någon/några av av Meet me in the city, The time that never was, Nightfire, Whitetown och Party Lights kunnat ersätta Crush on you, You can look (but you better not touch), Ramrod, men på Tracks fanns iofs ännu bättre spår. Där man hör den äldre Bruce sjunga i dessa låtar, undrar man hur mycket övrigt som är nyinspelat! Nån som vet? Vad gäller de "kända låtarna" på The Ties that Bind, är det i grunden samma versioner? Tänker framförallt på The River (utan ooh-andet), I Wanna Marry You och Loose Ends (utan klockspel och med mer gitarr)....

#2 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2015-12-31 kl. 15.49

Håller personligen Ties högre än The Promise.

#3 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2016-01-06 kl. 12.25

#4 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2016-02-25 kl. 14.51

Lyssnat ganska intenaivt på outtakesen under två perioder.

De låtar som verkligen sticker ut enligt mig är Meet Me In The City, Whitetown, Party Lights och Little White Lies.

Det är förståeligt att mycket av materialet aldrig kom med på någon skiva, för det mesta håller inte måttet, Bruce mått mätt.

Sen är det kul med lite remastringar av tidigare redan kända outtakes. Be True anser jag dock är sämre än på Tack, framförallt sångspåret är en nitlott i jämförelse. Andra versionen av Stolen Car har jag alltid hållit högre än den som kom på albumet. Övriga låtar som sedan tidigare fanns på tracks tillförde mig inga nya uppfattningar om dom.

Totalt sett en jäkligt bra box att ha i rulle hemma.

#5 Användaren är offline   bidopah

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2016-03-17 kl. 21.03

Visa inläggFowler skrev 2016-02-25 kl. 14.51:

Lyssnat ganska intenaivt på outtakesen under två perioder.

De låtar som verkligen sticker ut enligt mig är Meet Me In The City, Whitetown, Party Lights och Little White Lies.

Det är förståeligt att mycket av materialet aldrig kom med på någon skiva, för det mesta håller inte måttet, Bruce mått mätt.

Sen är det kul med lite remastringar av tidigare redan kända outtakes. Be True anser jag dock är sämre än på Tack, framförallt sångspåret är en nitlott i jämförelse. Andra versionen av Stolen Car har jag alltid hållit högre än den som kom på albumet. Övriga låtar som sedan tidigare fanns på tracks tillförde mig inga nya uppfattningar om dom.

Totalt sett en jäkligt bra box att ha i rulle hemma.

Stray bullet?

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma