springsteen.se: 2016-06-25 Ullevi, Göteborg - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (7 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Svara Svara

2016-06-25 Ullevi, Göteborg

#121 Användaren är offline   Rockrolle

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 15 jan-12

Skrivet 2016-07-01 kl. 19.39

Visa inläggRockin_john skrev 2016-06-28 kl. 22.15:

Kan meddela att den finns på ett minneskort 4K kvalitet B)

Hahahaha nu vart jag ledsen i ögat! :(

#122 Användaren är offline   bidopah

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2016-07-02 kl. 01.20

Visa inläggRockrolle skrev 2016-07-01 kl. 20.39:

Hahahaha nu vart jag ledsen i ögat! :(

Varför då? Tror du inte att han kommer lägga upp den?

#123 Användaren är offline   Rockin_john

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 apr-06

Skrivet 2016-07-02 kl. 03.09

Visa inläggbidopah skrev 2016-07-02 kl. 02.20:

Varför då? Tror du inte att han kommer lägga upp den?

Kanske lägger upp den, vill ha ljudet från mixerbordet först :rolleyes:

#124 Användaren är offline   Fralle

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 29 nov-11

Skrivet 2016-07-11 kl. 17.25

Ställer frågan igen: Vilken tid har de dragit igång under de först två kvällarna?

#125 Användaren är offline   Rockin_john

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2016-07-11 kl. 17.26

Visa inläggFralle skrev 2016-07-11 kl. 18.25:

Ställer frågan igen: Vilken tid har de dragit igång under de först två kvällarna?

Cirka 20:20

#126 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2016-07-11 kl. 19.19

Visa inläggFralle skrev 2016-07-11 kl. 18.25:

Varför inte läsa tråden?

#127 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2016-07-16 kl. 18.53

+
The Promise
Allt från The River
American Skin
Drive All Night
Seven Nights to Rock
Att Bruce dansade med min syrra

-
Den hemska men i Sverige ständigt återkommande dubbeln Youngstown - Murder.

Grymt bra konsert. På många sätt bättre än andra tack vare Bruce enorma energi. 4/5.

#128 Användaren är offline   bidopah

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2016-07-17 kl. 23.20

Visa inläggMatsiie19 skrev 2016-07-16 kl. 19.53:

Den hemska men i Sverige ständigt återkommande dubbeln Youngstown - Murder.

Ja det var väl typ den segaste delen av spelningen.

#129 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2016-08-14 kl. 00.40

Här kan ni höra Bruce utbrista "HEJ_GÖTTTEBÅRRRJ!!!"
(Ullevi#1 finns för nedladdning alltså...)

#130 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-14 kl. 00.47

x

Inlägget har ändrats av Fred: 2016-08-14 kl. 00.52

#131 Användaren är offline   SevenNightsToRock

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 23 mar-09

Skrivet 2016-08-14 kl. 10.32

Äntligen är dagen här då vi får höra ullevi-spelningar i riktigt bra kvalité!

#132 Användaren är offline   OutlawPete

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 18 dec-12

Skrivet 2016-08-14 kl. 12.36

Nån som har tankat ner någon/några av dessa livereleaser som kan beskriva ljudkvaliten? Tänker om det är värt att köpa HD eller om det bara är extremt tränade öron som hör skillnaden mellan det och mp3.

#133 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-14 kl. 13.11

Visa inläggOutlawPete skrev 2016-08-14 kl. 13.36:

Nån som har tankat ner någon/några av dessa livereleaser som kan beskriva ljudkvaliten? Tänker om det är värt att köpa HD eller om det bara är extremt tränade öron som hör skillnaden mellan det och mp3.

Ullevi #1 låter ok, men är slarvigt mixad som gör att det finns ett delay/eko som gör att det låter burkigare än vad det skulle behövt göra. Lyssna på hi-haten så hörs det tydligt. Påminner lite om Rom 2013 som de fick mixa om efter fansens högljudda protester. Rom var dock olyssningsbar pga EXTREMT eko i ena kanalen. GBG är som sagt ok. Men ingen av nedladdningarna har ju hittills låtit lika bra som en officiellt utgiven live-CD. Det finns ju en klar skillnad i ljudkvalitét på den riktigt Tempe-DVD:n och de 10 låtar som inte var på DVD:n men som släpptes i audioformat för nedladdning här. Trots att Bob Clearmountain mixade bägge dessa. Det är uppenbart att de medvetet mixar så att ljudet ska vara sämre än riktiga live-CD-releaser.

Jag tror det är större skillnad mellan att köpa FLAC/ALAC och MP3 än vad det är mellan HD och FLAC/ALAC. Hade ljudet varit á la Hammersmith eller Live 75-85 så hade jag absolut köpt HD, men när det gäller nedladdningarna så kör jag alltid FLAC.
Har dock inte laddat ner nån av de andra spelningarna från 2016 så kan inte jämföra dessa.

#134 Användaren är offline   Lamarider

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 nov-03

Skrivet 2016-08-14 kl. 20.18

Alla officiella live downloads finns på Demonoid om man vill jämföra.

#135 Användaren är offline   OutlawPete

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 18 dec-12

Skrivet 2016-08-15 kl. 13.49

Visa inläggFred skrev 2016-08-14 kl. 14.11:

Ullevi #1 låter ok, men är slarvigt mixad som gör att det finns ett delay/eko som gör att det låter burkigare än vad det skulle behövt göra. Lyssna på hi-haten så hörs det tydligt. Påminner lite om Rom 2013 som de fick mixa om efter fansens högljudda protester. Rom var dock olyssningsbar pga EXTREMT eko i ena kanalen. GBG är som sagt ok. Men ingen av nedladdningarna har ju hittills låtit lika bra som en officiellt utgiven live-CD. Det finns ju en klar skillnad i ljudkvalitét på den riktigt Tempe-DVD:n och de 10 låtar som inte var på DVD:n men som släpptes i audioformat för nedladdning här. Trots att Bob Clearmountain mixade bägge dessa. Det är uppenbart att de medvetet mixar så att ljudet ska vara sämre än riktiga live-CD-releaser.

Jag tror det är större skillnad mellan att köpa FLAC/ALAC och MP3 än vad det är mellan HD och FLAC/ALAC. Hade ljudet varit á la Hammersmith eller Live 75-85 så hade jag absolut köpt HD, men när det gäller nedladdningarna så kör jag alltid FLAC.
Har dock inte laddat ner nån av de andra spelningarna från 2016 så kan inte jämföra dessa.

Tack för utförligt svar! Har lyssnat lite mer ingående nu och jag kan förstå vad du menar när jag lyssnar på ex. Im On Fire. Tycker den knappt går att lyssna på pga ekot på hihat och virvel. Men 80% av låtarna tycker jag gör sig bättre med ekot då de kommer mer till liv då och livekänslan blir mer påtaglig. Skulle dock vilja ha mer publikljud likt en officiell release men sånt kanske inte är mickat ordentligt. Väntar på Ullevi2 innan jag bestämmer vilken jag köper.

#136 Användaren är offline   PEAN

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 31 maj-04

Skrivet 2016-09-10 kl. 07.56

Snart som video....

https://youtu.be/P1DVGZWt67Y

#137 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2016-09-11 kl. 13.22

Visa inläggFred skrev 2016-08-14 kl. 14.11:

I en Ipod låter det bättre än Live 75-85 och det beror på att allt från 80-talet som förts över till CD har en mycket lägre allmänvolym på ljudet. Jag hör ingen direkt skillnad på MP3 i Ipod, det låter bra. De tidigare släppen från 70-80 tal har varit varierande, jag har lagt in allt utom Rom eftersom den har jag inte hunnit få ännu, konserten från Apollo 2012 låter hittills bäst, 1984 låter bättre än 1988. 1980 låter riktigt bra och är snäppet vassare än Bootlegversionerna jag tidigare haft i min Ipod. 1978 är hittills bästa av det som tidigare släppts inofficiellt, det märks att det är originalbandet av det som sändes i radio och inte en inspelning av radioutsändningen.

Jag har lagt in LA 2016 och de låter betydligt vassare än High Hopes turnén, det här låter betydligt bättre.

Det kommer aldrig någonsin låta som om det kommer från en officiell inspelning gjord för att släppa på en CD, det jobbet är de inte beredda att lägga ner eftersom det är väldigt tidskrävande. Och hör man på detta i en stereo av världsklass kommer det låta fullständigt uselt och Flac filerna kommer heller inte låta bra i en sådan utrustning eftersom det från början inte är riggat för en fullskalig liveinspelning av dessa konserter.

Men i en dator kopplad till en bra förstärkare och bra högtalare och då pratar vi riktig analog stereoutrustning så kommer det låta bra i Flac för det gör det på min stereo, men det kommer inte låta så bra som de skivor Neil Young släppt i sitt Ponoprojekt, det ljudet är i världsklass.

#138 Användaren är offline   Firenor

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 29 jul-12

Skrivet 2017-06-27 kl. 10.53

DVDDubbingGuy har lagt ut "trailers" för de två första konserterna 2016. Jag vet att han även har material för den tredje.

Om vi är tillräckligt många som önskar att han ger ut dessa (kräver en hel del redigering från flera kamerakällor, synk av ljud, färgkorrigering etc) så kommer han göra det.

Har flera av hans tidigare konsertinspelningar och de håller bland de högsta kvalitén jag stött på bland alla bootlegs jag sett iaf.

Direktlänk till Youtube-klippet: Bruce 2016 - 1st Night

DVDDubbingGuys hemsida: www.mybrucelist.de

Mejladress för att önska att han ska ge ut dessa (skriv på engelska): brucespringsteen@netcologne.de

#139 Användaren är offline   Rockin_john

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip

Skrivet 2017-06-27 kl. 12.30

Tack för att du skriver!
Har skickat massor av material i 4K och tjatat på honom att fixa blurays!

• (7 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Svara Svara

Snabbsvar

• Minska rutans storlek
  • Öka rutans storlek

1 användare läser tråden