springsteen.se: Turné 2017 - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Turné 2017 Betygsätt tråd: -----

#1 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2016-08-03 kl. 16.24

Dags att spekulera in i framtiden.
Ett rykte säger att Australien blir officiellt redan i kväll.
Andra rykten att ny soloskiva följs av konserter med ett band (E-street?).

Oavsett vad blir det en förvåning för många av oss(inklusive Bruce tror jag) om det inte blir en fortsättning efter september i år.

#2 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2016-08-03 kl. 16.40

Mina förhoppningar...

Nytt album, spelar ingen roll hur det är arrangerat... sålänge det är nya låtar kommer jag sukta.

Turné med ESB

Hoppas också att blås+kör följer med isåfall.

#3 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2016-08-03 kl. 17.12

Drömmen:
Soloturné 2017
MONSTERTURNÉ med ESB 2018 (med åtminstone en EP i bagaget)

Inlägget har ändrats av Matsiie19: 2016-08-03 kl. 17.12

#4 Användaren är offline   OutlawPete

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 18 dec-12

Skrivet 2016-08-03 kl. 17.15

Väldigt svårtippat detta.

Vi har en soloskiva som vi vet kommer ut nästa år. Vi har en bok som kommer ut i september, likaså tillhörande skiva Chapter & Verse. Vi har även officiellt uttalat att The River Tour tar slut i september.

Utöver detta har vi, precis som haavard skriver, ihärdiga rykten om att en Australien-vända kickas igång efter nyår.

Vet inte vad jag ska tro. Men det jag hoppas på är att Bruce åker världen runt, själv och likt 2005, kör storytelling kring sitt liv och sina låtar på en mindre arena, ex. Hovet/Scandinavium.

Ska han köra en till E Street-vända? Med vilket material? Tror väl aldrig E Street har turnéat runt en soloskiva väl.

#5 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2016-08-03 kl. 17.38

Visa inläggMatsiie19 skrev 2016-08-03 kl. 18.12:

Drömmen:
Soloturné 2017
MONSTERTURNÉ med ESB 2018 (med åtminstone en EP i bagaget)

Det skriver jag under på!

#6 Användaren är offline   Littlejohn2008

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 dec-07

Skrivet 2016-08-03 kl. 18.00

Visa inläggThunderRoad skrev 2016-08-03 kl. 18.38:

Det skriver jag under på!

Personligen hoppas jag, som jag redan skrivit på en ny ESB-turné, men med ett större soloset inbakat. I så fall gärna på Tele2 Arena. Ett stort skäl till att jag envisas med att tjata om Stockholm är att då kommer ljusshowen och bildskärmar mer till sin rätt eftersom det är tak. Om det blir en turné redan nästa år så lutar det nog åt Stockholm.

Men om jag får drömma, strunta i avstånd, logistik och annat. Ja i så fall skulle ja gärna uppleva Bruce Springsteen på Alpina skidstadium i Åre. Där skulle det lätt få plats 40000 - 50.000 åskådare i backen och alla skulle se bra. Dessutom finns det massor av hotell... Hur ljudet blir där det vet jag däremot inte. Det vore kul med en Bruce-helg i Åre... ;)

Om det blir en soloturné så skulle jag gärna uppleva Bruce på Skansens scen. Det är en av Sveriges absolut vackraste scener.

Som sagt om jag får drömma ;)
Blir det Ullevi igen så kanske jag väljer Barcelona eller London. Det blir nästan lika dyrt för mig. Jag älskar att uppleva Bruce på nya ställen. Men det är jag det.

Inlägget har ändrats av Littlejohn2008: 2016-08-03 kl. 18.09

#7 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-03 kl. 18.16

Visa inläggOutlawPete skrev 2016-08-03 kl. 18.15:

Väldigt svårtippat detta.

Vi har en soloskiva som vi vet kommer ut nästa år. Vi har en bok som kommer ut i september, likaså tillhörande skiva Chapter & Verse. Vi har även officiellt uttalat att The River Tour tar slut i september.

Utöver detta har vi, precis som haavard skriver, ihärdiga rykten om att en Australien-vända kickas igång efter nyår.

Vet inte vad jag ska tro. Men det jag hoppas på är att Bruce åker världen runt, själv och likt 2005, kör storytelling kring sitt liv och sina låtar på en mindre arena, ex. Hovet/Scandinavium.

Ska han köra en till E Street-vända? Med vilket material? Tror väl aldrig E Street har turnéat runt en soloskiva väl.

Finns mkt han aldrig gjort som blir gjort. Skulle iallafall inte bli förvånad.

#8 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-03 kl. 18.19

Visa inläggLittlejohn2008 skrev 2016-08-03 kl. 19.00:

Personligen hoppas jag, som jag redan skrivit på en ny ESB-turné, men med ett större soloset inbakat. I så fall gärna på Tele2 Arena. Ett stort skäl till att jag envisas med att tjata om Stockholm är att då kommer ljusshowen och bildskärmar mer till sin rätt eftersom det är tak. Om det blir en turné redan nästa år så lutar det nog åt Stockholm.

Men om jag får drömma, strunta i avstånd, logistik och annat. Ja i så fall skulle ja gärna uppleva Bruce Springsteen på Alpina skidstadium i Åre. Där skulle det lätt få plats 40000 - 50.000 åskådare i backen och alla skulle se bra. Dessutom finns det massor av hotell... Hur ljudet blir där det vet jag däremot inte. Det vore kul med en Bruce-helg i Åre... ;)

Om det blir en soloturné så skulle jag gärna uppleva Bruce på Skansens scen. Det är en av Sveriges absolut vackraste scener.

Som sagt om jag får drömma ;)
Blir det Ullevi igen så kanske jag väljer Barcelona eller London. Det blir nästan lika dyrt för mig. Jag älskar att uppleva Bruce på nya ställen. Men det är jag det.

Vad som helst förutom Friends duger för mig. Helst Ullevi eller Globen/hockeyhall

#9 Användaren är offline   Littlejohn2008

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-03 kl. 18.33

Visa inläggFowler skrev 2016-08-03 kl. 19.19:

Vad som helst förutom Friends duger för mig. Helst Ullevi eller Globen/hockeyhall

Har du suttit på läktaren på Ullevi? Det har jag och ljudet där var fan lika dåligt som Friends. Så jag ger Friends en ny chans. Jag är övertygad om att de kommer få ordning på ljudet där precis som de till slut fick till det i Globen. Däremot är publiken bättre på Ullevi än i Stockholm. Men det säger nästan alla artister, att Stockholm har en rätt svår rockpublik jämfört med Göteborg.

Inlägget har ändrats av Littlejohn2008: 2016-08-03 kl. 18.36

#10 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-03 kl. 20.08

Visa inläggLittlejohn2008 skrev 2016-08-03 kl. 19.33:

Har du suttit på läktaren på Ullevi? Det har jag och ljudet där var fan lika dåligt som Friends. Så jag ger Friends en ny chans. Jag är övertygad om att de kommer få ordning på ljudet där precis som de till slut fick till det i Globen. Däremot är publiken bättre på Ullevi än i Stockholm. Men det säger nästan alla artister, att Stockholm har en rätt svår rockpublik jämfört med Göteborg.

Ja 2003 hade jag läktarplats. Kommer inte ihåg vad jag tyckte eller ens tänkte om ljudet.

#11 Användaren är offline   Littlejohn2008

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-03 kl. 20.56

Visa inläggFowler skrev 2016-08-03 kl. 21.08:

Ja 2003 hade jag läktarplats. Kommer inte ihåg vad jag tyckte eller ens tänkte om ljudet.

Det förstår jag ;)

#12 Användaren är offline   berra

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 jul-08

Skrivet 2016-08-03 kl. 22.11

Tror det blir en fortsättning på the river tour 2017.

Aussie plus eventuellt asien.

Sedan kan det kanske komma en solo turné ockå,

Som det står på hemsidan.
Bruce Springsteen and the E Street Band’s tour will conclude its 2016 run with a Sept. 14 show in Foxborough, MA, at Gillette Stadium

#13 Användaren är offline   Daek99

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 20 apr-05

Skrivet 2016-08-04 kl. 07.40

Ryktet visade sig vara ett australiensiskt coverband. Riktigt elakt för fansen där nere.

Inlägget har ändrats av Daek99: 2016-08-04 kl. 07.48

#14 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2016-08-04 kl. 10.29

Ryktet är nog lika mycket det här (från BTX-news):

Citera

FRONTIER WORKING TO FINALIZE BRUCE DOWN UNDER IN 2017
Michael Gudinski, head of Australia/New Zealand's Frontier Touring, appeared this morning on 105.1 Triple M Melbourne to talk about their upcoming "huge summer of rock" in late 2016 and early 2017.
Gudinski and Frontier brought Bruce Springsteen's tours to Australia and New Zealand in 2013 and 2014 — and according to the promoter, they're on track to do it again in February.

"He loves Australia," Gudinski said of Springsteen, whom he caught in concert at Rome's Circus Maximus last month. While telling the Triple M's The Hot Breakfast that he couldn't actually break the news this morning,
Gudinski got 99-1/2 percent of the way there as he referenced a rumored Hanging Rock show: "Pretty hard to come to Hanging Rock in early February without doing the rest of Australia,"
he said to the delight and applause of the hosts, "so we'll see what happens in the next few days."
The promoter was clear that it's not a done deal: "You don't tell Bruce anything, he's the Boss... we hope to finalize something over the next couple weeks."

Inlägget har ändrats av haavard: 2016-08-04 kl. 10.30

#15 Användaren är offline   Rockrolle

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jan-12

Skrivet 2016-08-04 kl. 14.11

Kommentar på detta..

Boken ''Born To Run'' självskriven som alla vet, som släpps den 23/9 och samtidigt Chapter & Vers samling-box med outgiven matrial samt gammalt.
Under hösten kör han kanske ett få tal spelningar i USA med samband boken som föreläsning.

Soloalbumet som inte är ett akustik soloalbum släpps som rykten säger i början av nästa år, medföljer möjligtvis en turné med andra människor än The E Street Band, då vill säga att en del av dom har egna projekt på g.

2018. Nytt album med The E Street band och en monster turné 2018/2019 som kanske blir deras sista tillsammans innan Bruce kommer byta era!
2020 Countryalbumet och turné med the seeger session band igen?

Sen en paus på det. Då han har varit igång i 4år.

Den som lever få se.. :rolleyes:

#16 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2016-08-05 kl. 20.53

åååh jag vill ha soloturne :D

#17 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2016-08-07 kl. 22.57

Visa inläggOutlawPete skrev 2016-08-03 kl. 18.15:

Varken Wrecking ball eller High Hopes var E Street Band-skivor, trots viss hjälp från medlemmarna på några spår. Vad jag fattat så är nästa skiva nåt liknande, men med ännu mindre hjälp av E Street Band. Så visst skulle nästa års eventuella turné kunna innefatta E Street Band?! Jag vill dock ha en riktigt renodlad E Street Band skiva igen, för det har vi ju egentligen inte fått sedan 2009! Och nåt bättre avslut än Working on a dream på skiva, tycker jag E Street Band är värda...

Jag tror:

Höst 16: Storytellers soloakustisk turné
Vår 17: Soloskiva och därefter världsturné med E Street Band resten av året, och som kommer till Friends 3ggr!
Jan 18: Ny E Street Band skiva som spelats in under turnépauser 2017!
Hela 18: Sista E Street Band turnén som kommer till Ullevi!

#18 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2016-08-10 kl. 17.51

Visa inläggPeterHjelm skrev 2016-08-07 kl. 23.57:

Varken Wrecking ball eller High Hopes var E Street Band-skivor, trots viss hjälp från medlemmarna på några spår. Vad jag fattat så är nästa skiva nåt liknande, men med ännu mindre hjälp av E Street Band. Så visst skulle nästa års eventuella turné kunna innefatta E Street Band?! Jag vill dock ha en riktigt renodlad E Street Band skiva igen, för det har vi ju egentligen inte fått sedan 2009! Och nåt bättre avslut än Working on a dream på skiva, tycker jag E Street Band är värda...

Jag tror:

Höst 16: Storytellers soloakustisk turné
Vår 17: Soloskiva och därefter världsturné med E Street Band resten av året, och som kommer till Friends 3ggr!
Jan 18: Ny E Street Band skiva som spelats in under turnépauser 2017!
Hela 18: Sista E Street Band turnén som kommer till Ullevi!

Eller så gör dom som Neil Young gjorde med med Time Fades Away skivan som är låtar inspelade under CSN&Y turnén 1974, Spela nya låtar med The E Street som sedan släpps på skiva där man delvis klipper bort så mycket publikljud som möjligt innan och efter låten.
Sedan kan man vidareutveckla de nya låtarna på en vidare turné.

#19 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2016-08-11 kl. 16.17

Längtar till detaljer om kommande album börjar läcka. Såsom albumets namn och låttitlar. De första ljudklippen ser jag också mycket fram emot. Och första lyssningen.

#20 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2016-08-11 kl. 19.32

Visa inläggFowler skrev 2016-08-11 kl. 17.17:

Längtar till detaljer om kommande album börjar läcka. Såsom albumets namn och låttitlar. De första ljudklippen ser jag också mycket fram emot. Och första lyssningen.

Samma här. Minns den totala lyckan när man hörde till exempel Long Walk Home och We Take Care Of Our Own första gången.

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma