springsteen.se: Ny skiva? - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Ny skiva? Betygsätt tråd: -----

#1 Användaren är offline   The Boss Fan

• Min son Yngve Bruce
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 1 okt-03

Skrivet 2020-09-03 kl. 21.13

RUMOR: Details On New Bruce Springsteen Album Emerge - Potential Tracklist and Release Date Information
posted Sep 2, 2020, 12:50 PM by Brandon Thompson [ updated 23 hours ago ]
Now, as always, take this with a grain of salt. New details of the rumored new Bruce Springsteen album have emerged today. All of a sudden a flurry of information hit the internet regarding this new album.

First, PinkCadillacMusic fan club posted on their instagram (@pinkcadillacmusic) a list of song titles with Ron Aniello's "It's coming" post as the background. The titles appeared are: Hung Out To Dry, The House Is On Fire, Achilles Heel, The Storm, As Good As Gold, Tooth and Nail, Between Heaven and Earth, Nancy's Bar, The Mask Unveiled, Parasite, Noah. Their caption for the post on Instagram reads: "Rumors Rumors Rumors Rumors Rumors Rumors...????????? October October October October October...??????"

Second, there are rumors that @Badlands.it has published on their locked twitter page that they expect a new Bruce Springsteen single to be released on or around September 10 with the full album dropping on October 23.

I know what you're thinking. This nowhere near confirms that the new Bruce Springsteen album is for sure coming. However, there have been signs that something is brewing. Now are those song titles posted from PinkCadillacMusic accurate? Potentially. Nancy's Bar raises some questions but we do also have a Springsteen song called Queen of the Supermarket. I myself have not confirmed the twitter @Badlands.It post as I do not follow that page. I will say that the None But The Brave podcast, as discussed in our rumor last week, said don't be surprised if they come back before Bruce's birthday (September 23) to discuss some sort of breaking news. It sounds like that news just might very well be a "new" Bruce Springsteen album. Why did I put quotations around new? The song Between Heaven and Earth is known to have been recorded for the lost 1994 Springsteen album. Granted, who knows if it was actually completed or when all these rumored song titles were written, just something to note. Of course, if anything breaks or if any more rumors appear regarding this album, we will bring all the information to you.

#2 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2020-09-04 kl. 21.13

Hoppas på E Streetr Band. Men kan det vara bästa sedan Born to Run som Nils beskrev? Förvisso tycker jag både Darkness och The River var bättre, men jag är nmer än nöjd ifall det skulle vara bättre än Magic och bli femte bästa albumet :)

#3 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2020-09-05 kl. 17.28

Men det skulle vara en av de underligaste formkurvssvängningarna som har skett? De senaste släppen har inte antytt nånting annat än att hans bästa låtskrivardagar är bakom honom.

#4 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2020-09-06 kl. 14.04

Visa inläggKragnert skrev 2020-09-05 kl. 18.28:

Men det skulle vara en av de underligaste formkurvssvängningarna som har skett? De senaste släppen har inte antytt nånting annat än att hans bästa låtskrivardagar är bakom honom.

Kan ju vara gammalt han hittat i byrålådan ;)

#5 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2020-09-07 kl. 07.12

Det kan man ju hoppas på. Med tanke på hur konstigt det blir för honom med urvalet ibland kan ju det tidigare bortkastade vara det bästa.

#6 Användaren är offline   WagesOfSin

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 2 jun-12

Skrivet 2020-09-10 kl. 13.51

Letter to you

Inlägget har ändrats av WagesOfSin: 2020-09-10 kl. 13.52

#7 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2020-09-10 kl. 16.28

Visa inläggKragnert skrev 2020-09-07 kl. 08.12:

Det kan man ju hoppas på. Med tanke på hur konstigt det blir för honom med urvalet ibland kan ju det tidigare bortkastade vara det bästa.

3 från byrålådan var det visst😉 Janey needs a shooter kan ju bli nåt i hästväg med tanka på soundet A letter to you👌

#8 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2020-09-10 kl. 22.56

Visa inläggKragnert skrev 2020-09-05 kl. 18.28:

Håller inte med alls. För mig är WS det kanske bästa han gjort. För första gång fattar jag vad han menar. (Jag hade aldrig en längtan efter att rymma hemifrån.)
I min cd-spelare har det inte varit annat än WS sen nån gång i mellandagarna!

#9 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2020-09-11 kl. 16.19

Nej, jag hade heller aldrig nån oförlöst längtan efter att rymma hemifrån, men det är inte direkt det jag tar med mig från Born to run. Jag tycker bara det finns en träffsäkerhet i 75-84-perioden som jag inte har hört sedan dess.

#10 Användaren är offline   Daek99

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 20 apr-05

Skrivet 2020-09-24 kl. 18.45

Ghosts är otroligt bra!!!

#11 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2020-09-24 kl. 22.10

Visa inläggDaek99 skrev 2020-09-24 kl. 19.45:

Ghosts är otroligt bra!!!

WOw! Håller med! Nåt som låter som Springsteen ala -80. Och så är texten om vår relation till Bruce Springsteen. Finns där en del ”farfar i gungstol” som reflekterar på ett positivt, melankoliskt, sätt på det som varit?

#12 Användaren är offline   zlatan

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 16 jun-10

Skrivet 2020-09-25 kl. 04.48

Ja jävlar, vaknar upp, svårt somna om, kollar in nyheter, hittar Springsteens nya Ghosts. Vet inte, den kanske har funnits på Spotify några dagar, men jag har isf missat detta. Ändå lite känsla av axelryckning då jag inte gillar första singeln och är ganska inställd på att de är den nivån som är nu och jag är ok med det.
Låten börjar, fan ganska lovande. Det låter live, det svänger och är ganska coolt. Bryggan dundrar in. Otroligt vass brygga, stark melodi och texten börjar här bli intressant.
Tänker ändå att det inte kommer hålla. Antingen kommer ingen refräng eller så är den skitnödig och drar ner låten till medel eller än värre som förra singeln ”letter to you”, där man bara vill snabbspola varje krystad refräng.
Istället går Springsteen på knock och krämar ur sig och bandet bland det mest vitala han släppt på säkert nära 20 år. Och nu börjar ju texten bli intressant. Den måste vara till någon, om någon. Snabbt in på google, måste läsa text, måste analysera. Japp, solklart, den är ju såklart till Dan Federici och fucking Clarence Clemmons. Måste vara så! Ryser till lite. Hvete, måste lyssna igen. Ser att länk till videon kommit upp vid mitt Google-sök. Klickar på videon. Någon minut in börjar jag lipa. Texten är ju urstark. Och den håller. Inget skitnödigt, älskar hur han inte går ner sig i lätta poäng om saknad utan istället hyllar deras magiska energi💔 Videon är också väldigt vass och värdig. Jag gråter 5 minuter till. Jisses, är jag övertrött, eller är den så laddad och så bra??
Och vilken jävla live-låt sen. Skulle kunna bli galet och emotionellt på Ullevi... Men svårt att hoppas i dessa tider...
Man höjer sina förväntningar på skivan ungefär 300 procent iaf.
Är låten 5 plus?? Hm, ja kanske! Iaf efter fyra lyssningar kl fem på natten.🙂❤️

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma