springsteen.se: Rolling Stones - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Rolling Stones

#41 Användaren är offline   BB2

• Slave to the beat
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 jul-03

Skrivet 2003-07-22 kl. 14.02

FredrikB skrev 2003-07-22 14:51:

Ni gjorde ett bra jobb nere på parketten förresten, det var väldigt kul att se!! :lol:

Tackar!!! :D
Ja det är nog stor risk att vi syntes.
Tre killar i en klump, på mellan 189-198 cm långa, hoppandes mest hela tiden :D

#42 Användaren är offline   FredrikB

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 21 jul-03

Skrivet 2003-07-22 kl. 14.13

BB2 skrev 2003-07-22 14:59:

Tre killar i en klump, på mellan 189-198 cm långa, hoppandes mest hela tiden :D

Ahaa, var det Ni?! :lol: :lol: :lol:

#43 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2003-07-22 kl. 14.19

Ja tror det är ganska många som skulle betala kanske uppåt 15.000 :- för en biljett på cirkus om Bruce spelade där... Men som en kompis sa: hoppas han aldrig spelar där (rockkonsert).... av nåra själ men mest att det skulle va stört omöjligt att få biljett...

annars skulle det ju givet vara det ultimata att se...

tänk...

Hello sthlm! ready for some 78 rock :lol:

#44 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-07-25 kl. 00.33

Fan att ja ville sätt cirkus!!!!

Verkar ju tillsammans med Springsteens Ullevi-stand vara det bästa som spelats i Sverige på väldigt länge...
iofs lite svårt o jämföra stones-springsteen o cirkus-ullevi
:rolleyes:

men jävlar

#45 Användaren är offline   Fredrik

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 24 jun-03

Skrivet 2003-07-25 kl. 22.05

Såg alla tre spelningarna med Stones i Stockholm, (mina tre första). Jag är absolut inget fan men jag tycker att de är jäkligt bra men tyvärr så har jag lyssnat alldeles för lite på dem eftersom Bruce tar upp all tid i min skivspelare. Jag hade lyckats få tag i biljetter till Stadion och Cirkus innan jag åkte till Stockholm.

Till första konserten hade jag ståplats i den högra fållan längst fram, vilket jag efteråt var mycket nöjd med. Kom till stadion ca 1900 en halvtimme innan konsertstart enligt biljetten och traskade förbi tusentals människor på bakre ståplats. Satte mig ner ca 10 meter från staketet 10 meter till höger, kunde sedan mycket rymligt sitta ner tills konsertstart förutom under The hives spelning. Konserten var kanonbra, jag blev mycket positivt överraskad trots mina höga förväntningar.

Några timmar innan Globen spelningen kom jag på mig själv hur dum jag var som satt och tryckte framför TVn när Rolling Stones snart skulle spela i Globen. Så jag tog med mig en femhundring och åkte till Globen där jag ganska snart och mycket väntat märkte att jag inte skulle få någon bättre biljett än de platser snett bakom scenen som såldes i biljettkassan för min femhundring. Så en kvart innan Stones gick upp på scenen köpte jag en plats bakom scenen, men efter 5-6 låtar insåg jag mitt misstag och smet ner på ståplats. Jag visste redan att sittplats är lika med dålig plats med jag kunde inte ana hur värdelöst det är att sitta bakom scenen. (OBS! Kom ihåg att uttalandet om sittplats är min personliga åsikt, sånt glöms lätt bort här. Men det skulle vara kul om någon av alla er som berättar om kanonplatserna bakom scenen kunde förklara för mig vad som är så underbart med att se några ryggtavlor spela någon musik man knappt hör pga det dåliga ljudet bakom scenen.) Hursomhelst även denna konsert var mycket bra men i min mening inte riktigt lika bra som den på Stadion.

Måste börja med att berätta hur jag fick tag i min biljett till Cirkus. En kompis pappa ringde till Cirkus och till skillnad från de flesta av alla som ringde kom han fram och beställde två biljetter till sig och sin Sambo. Sedan ringde han en gång till. Onödigt skulle många säga eftersom det praktiskt taget inte går att komma fram till Cirkus två gånger i rad men tro det eller ej HAN KOM FRAM IGEN!!! och beställde två till biljetter som min kompis och jag sedan fick. (Vad är oddsen på att komma fram två gånger när biljetter till RS på Cirkus släpps???) Hursomhelst jag och min kompis kom till Cirkus strax innan dörrarna öppnades men gick inte in förrän ca 30 min senare. När vi efter en kvart hade tagit oss förbi alla biljettkontroller och en kroppsvisitering (som hade gjort det omöjligt att smuggla in en tioöring ifall det vore förbjudet) och var på väg till våra platser längst bak ,som vi var mycket nöjda med, upptäckte vi till vår obeskrivliga lycka att det var öppet för vem som helst att inta ståplats på parketten. Endast 6-7 rader hade bildats längst fram och vi struntade givetvis i våra sittplatser och slog oss ner mitt på ca 7:e raden samtidigt som våra redan skyhöga förväntningar mångdubblades. Jag hade lite otur och fick två tvåmeters killar framför mig men efter en halvtimme försvann de och där stod jag helt själv tillsammans med Mick Jagger och resten av ”grabbarna” i bandet. Jag tänkte avsluta som en viss recensent avslutade sin recension från Cirkus. Jag var där.

Inlägget har ändrats av Fredrik: 2003-07-25 kl. 22.10

#46 Användaren är offline   papadopolos

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 17 jul-03

Inläggsikon  Skrivet 2003-07-25 kl. 23.54

är det någon som har stones bootlegen från stadion den 18 juli??

#47 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-07-26 kl. 01.07

Fredrik skrev 2003-07-25 23:02:

Såg alla tre spelningarna med Stones i Stockholm, (mina tre första). Jag är absolut inget fan men jag tycker att de är jäkligt bra men tyvärr så har jag lyssnat alldeles för lite på dem eftersom Bruce tar upp all tid i min skivspelare. Jag hade lyckats få tag i biljetter till Stadion och Cirkus innan jag åkte till Stockholm.

Till första konserten hade jag ståplats i den högra fållan längst fram, vilket jag efteråt var mycket nöjd med. Kom till stadion ca 1900 en halvtimme innan konsertstart enligt biljetten och traskade förbi tusentals människor på bakre ståplats. Satte mig ner ca 10 meter från staketet 10 meter till höger, kunde sedan mycket rymligt sitta ner tills konsertstart förutom under The hives spelning. Konserten var kanonbra, jag blev mycket positivt överraskad trots mina höga förväntningar.

Några timmar innan Globen spelningen kom jag på mig själv hur dum jag var som satt och tryckte framför TVn när Rolling Stones snart skulle spela i Globen. Så jag tog med mig en femhundring och åkte till Globen där jag ganska snart och mycket väntat märkte att jag inte skulle få någon bättre biljett än de platser snett bakom scenen som såldes i biljettkassan för min femhundring. Så en kvart innan Stones gick upp på scenen köpte jag en plats bakom scenen, men efter 5-6 låtar insåg jag mitt misstag och smet ner på ståplats. Jag visste redan att sittplats är lika med dålig plats med jag kunde inte ana hur värdelöst det är att sitta bakom scenen. (OBS! Kom ihåg att uttalandet om sittplats är min personliga åsikt, sånt glöms lätt bort här. Men det skulle vara kul om någon av alla er som berättar om kanonplatserna bakom scenen kunde förklara för mig vad som är så underbart med att se några ryggtavlor spela någon musik man knappt hör pga det dåliga ljudet bakom scenen.) Hursomhelst även denna konsert var mycket bra men i min mening inte riktigt lika bra som den på Stadion.

Måste börja med att berätta hur jag fick tag i min biljett till Cirkus. En kompis pappa ringde till Cirkus och till skillnad från de flesta av alla som ringde kom han fram och beställde två biljetter till sig och sin Sambo. Sedan ringde han en gång till. Onödigt skulle många säga eftersom det praktiskt taget inte går att komma fram till Cirkus två gånger i rad men tro det eller ej HAN KOM FRAM IGEN!!! och beställde två till biljetter som min kompis och jag sedan fick. (Vad är oddsen på att komma fram två gånger när biljetter till RS på Cirkus släpps???) Hursomhelst jag och min kompis kom till Cirkus strax innan dörrarna öppnades men gick inte in förrän ca 30 min senare. När vi efter en kvart hade tagit oss förbi alla biljettkontroller och en kroppsvisitering (som hade gjort det omöjligt att smuggla in en tioöring ifall det vore förbjudet) och var på väg till våra platser längst bak ,som vi var mycket nöjda med, upptäckte vi till vår obeskrivliga lycka att det var öppet för vem som helst att inta ståplats på parketten. Endast 6-7 rader hade bildats längst fram och vi struntade givetvis i våra sittplatser och slog oss ner mitt på ca 7:e raden samtidigt som våra redan skyhöga förväntningar mångdubblades. Jag hade lite otur och fick två tvåmeters killar framför mig men efter en halvtimme försvann de och där stod jag helt själv tillsammans med Mick Jagger och resten av ”grabbarna” i bandet. Jag tänkte avsluta som en viss recensent avslutade sin recension från Cirkus. Jag var där.

Fy fan alltså...

Oscar.. som inte var där... :(

#48 Användaren är offline   Michel

• Drömmer mig aldrig hit nu för tiden...
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer

Skrivet 2003-07-26 kl. 06.38

OscarF skrev 2003-07-18 03:46:

Michel skrev 2003-07-16 17:27:

Rolling Stones är jäkligt coola, går inte att säga något annat om det. Men att säga att dom har världens bästa gitarrister är helt fel.

Finns ju många gitarrister som är mycket bättre än Richards, men det handlar ju inte bara om hur skiclig man är rent tekniskt.
Utan känsla o sound så har man ju inget...

Tror du tolkade min mening lite fel...

Jo jag anar vad du menar och jag håller med om att dom gör coola riffs

#49 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-08-22 kl. 00.07

Nån mer än mej som blev mäkta förbannad (inte på SVT utan på Stones) att dem inte fick visa nåt på SVT som dem skulle... Bild

fan alltså, 2 timmar från Amsterdam gick vi miste om... förmodligen hela konserten då + en massa olika klipp från dem 3 spelningarna i tyskland...

hoppas verkligen att det kommer visas sen!

#50 Användaren är offline   MorganSthlm

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 jun-03

Skrivet 2003-08-22 kl. 02.03

BB2 skrev 2003-07-22 14:32:

FredrikB skrev 2003-07-22 14:29:

Något i stil med "vi gör vad vi kan"...  <_<

Jag stod vid OKQ8 på Huddingevägen som 10-15:e i kön. Fick några av de sista platserna bakom scenen, en kvart efter att de släpptes. Efter 20 minuter var det tvärslut...

Cooolt!!

Jag stod som nr 25-30, I SAMMA KÖ.
Fick platser bakom scen. Men dom var helt ok visade det sig ju efteråt.

Själv hamnade jag tillslut på ståplats som jag önskat. En av mina vänner (BB1 här) satt på internet och fixade ståplats.
Och väl inne i globen blev det 4 meter från scen. En upplevelse att minnas minsann :D :D

Hehe... fan va coolt... jag och min kompis var nummer 3 & 4 i nämnda kö. Vi kom dit vid tvåtiden på natten...

#51 Användaren är offline   Old_Member

• Född med för mycket/önskar mindre
  • Pip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2003-08-22 kl. 05.22

OscarF: håller med.

Stones verkar vara ena riktiga divor i vilja suga ut varenda krona de kan. Eller så har de ett dåligt skivbolag/dålig manager som tvingar dem att agera på så sätt.

Hörde t.ex. att The Hives inte fick träffa Stones nån endaste gång under deras besök!!!!! Möjligen att dom passerade varandra backstage nån gång men dom pratade alltså aldrig med varandra! Jag tycker att man väljer ett förband för att man vill lyfta dem o ge dem publicitet, man tar ett inte alltför känt band o lyfter upp dem. Men jag tycker också att det borde förekomma lite mer dialog än så mellan dem. Det är riktigt divigt annars. Uppgifterna kommer f.ö. från Hives genom en annan källa.

#52 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2003-08-23 kl. 12.49

Såg Dokumentären om Mick Jagger och där kom det fram att han själv styr mycket över de ekonomiska frågorna eftersom mannen är utbildad ekonom. till skillnad från alla andra gick han inte på konstskola.
Så jag tror Mick räknade ut att de kommer inte få så mycket stålar för de där grejorna via TV utan de tjänar betydligt mer på att ge ut det på DVD.

De har ju redan släppt hela sin katalog till Internet och man kan köpa valfri låt. Det där kommer de tjäna enormt mycket på.

#53 Användaren är offline   Jawbone

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 27 jun-03

Skrivet 2003-08-23 kl. 13.07

CHEETAH skrev 2003-08-22 06:09:

Hörde t.ex. att The Hives inte fick träffa Stones nån endaste gång under deras besök!!!!!

Bra! Vore ju pinsamt om dom blöjrockarna skulle få tillträde till samma rum som världens näst bästa rockband genom tiderna (även om Stones dom senaste 30 åren mest har varit ett underhållande men ändock rätt meningslöst coverband på sig själva).

#54 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-08-23 kl. 13.11

Jawbone skrev 2003-08-23 13:54:

Bra! Vore ju pinsamt om dom blöjrockarna skulle få tillträde till samma rum som världens näst bästa rockband genom tiderna (även om Stones dom senaste 30 åren mest har varit ett underhållande men ändock rätt meningslöst coverband på sig själva).

Nu var du inte snäll... hehe...
om det stämmer så är det ju ganska dåligt tycker ja... klart att dem borde fått tjöta med grabbarna grus...

sen finns det väl inte många band som är som dem var för 30 år sen... :unsure:

#55 Användaren är offline   Becks

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 17 jun-03

Skrivet 2003-08-26 kl. 15.57

Timeless 73 ... den enda bootlegen som slår sig in på min top5 lista som har bestått av springsteen legs i 6 år. Jag önskar jag kunde förklara hur det låter men jag kan inte. Jag lyssna på den konstant i 2 veckor 3 timmar om dagen... get your ya-yas out är inte i närheten o det ska va "världens bästa liveskiva" . Tyvärr är sympathy inte med på timeless men angie är det ... inga akustiska gurar här inte.

#56 Användaren är offline   Krille E

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 12 aug-03

Skrivet 2003-08-26 kl. 16.07

Såg ni "Bill Whymans bluesresa" som visades på SVT i söndags och förra söndagen. Ett mycket intressant program där man fick sig en riktig historie lektion om bluesens historia. Ett par underbara klipp !

#57 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-08-26 kl. 22.52

Becks skrev 2003-08-26 16:44:

Timeless 73 ... den enda bootlegen som slår sig in på min top5 lista som har bestått av springsteen legs i 6 år. Jag önskar jag kunde förklara hur det låter men jag kan inte. Jag lyssna på den konstant i 2 veckor 3 timmar om dagen... get your ya-yas out är inte i närheten o det ska va "världens bästa liveskiva" . Tyvärr är sympathy inte med på timeless men angie är det ... inga akustiska gurar här inte.

Hej!
om den är så grym som du säger så måste ja få byta till mej ett ex :)
PM till dej...

men om Angie: Är det inga akustiska gitarrer på den? konstigt...

#58 Gäst_Cain_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-09-07 kl. 02.30

Becks skrev 2003-08-26 16:44:

get your ya-yas out är inte i närheten o det ska va "världens bästa liveskiva" .

Vill inte vara petig, men brukar inte Who's "Live at Leeds" anses vara tidernas bästa liveskiva?
Hursomhelst låter den jäkligt intressant den där booten. Finns det nån ftp eller nåt där man kan få tag på den? Eller kanske det ska startas en kedja? :rolleyes:
Rolling Stones är helt klart legendarer inom rocken, men en sak kan jag inte förstå: Hur kan så många höja Satisfaction till skyarna? Visst, den är en helt okej låt men tycker inte att den har en chans mot t ex Paint it Black, You Can't Always Get What You Want, Brown Sugar, Angie, Sympathy For The Devil, Wild Horses, Jumping Jack Flash etc...de låtarna är däremot rent enorma.

#59 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2003-09-07 kl. 14.19

Satisfaction är ju deras kändaste låt... så det är väl därför... Born in the USa är väl Springsteens, och det är ju inget som säger att den är bäst för det..

Deep Purple´s Live in Japan är ju oxå en av dem bästa. En stor klassiker :)
Ian Gillan sångprestation är helt otrolig

tänkte köpa Live at Leeds snart :)

#60 Gäst_Cain_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2003-09-07 kl. 16.50

Nja, syftade bl a på att den utsågs till tidernas bästa rocklåt av musiker och skivbolag nyligen (Born To Run kom 5:a btw).
Har inte Live at Leeds men kan tänka mig att den är värd pengarna. Lite få låtar dock eller hur?

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma