Jag kan aldrigt riktat bestämma mig om jag gillar detta bättre än föregångaren, det varierar från dag till dag. Just i dag har jag denna som snäppet sämre än Greetings.., men som sagt var det varierar.
Låtarna:
1. The E Street Shuffle--- Hör inte till mina favoriter, tror inte riktigt musikstilen sammanfaller med min musiksmak. Lät dock helt OK live i slutet på Live in NY DVDn.
2. Sandy --- Var länge den enda låten jag gillade på detta album. Gillar den fortfarande, men är ej längre nummer ett. Lungn behaglig låt.
3. Kitty's back. En av de låtar som hela tiden växer, hör till de fyra låtar jag verkligen gillar på detta album.
4. Wild Billy's circus song. Gillar inte riktigt denna, men ändå ganska ok sång. Garry spelar Tuba, bara en sån sak....
5. Incident on 57th steeth--- En kanonlåt, skivans bäst, och kanske den bästa från 73. Gillar den bättre full band, men den var helt ok på Barcelona-DVDn.
6. Rosalita --- Hör till de låtar jag gillar, men förstår inte att så många har detta som live-favorit. Den blir lite lång och utdragen ofta live. Måste dock erkänna att den är fantastiskt varierande, men detta ställer krav att man ska lyssna aktiv och inte slölyssna som jag ofta vill göra.
7. New Your City Serenade --- En låt jag absolut inte gillar, men ändå inte kan säga är en dålig låt. Den har en still som är mycket lång från det som jag gillar,
seg och jobbig. Vet att detta är en favorit bland många, men tyvärr har jag inte kunnat inse låtens storhet.
Gissar att det finns en hel del helt annorlunda åsikter...
Inlägget har ändrats av sillu1: 2006-03-07 kl. 00.17

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera