Denna skiva fotsätter i samma sköna "låt gå-stil" som debutplattan, dock en del jazzigare än förgångaren. Jag köpte hans två första plattor sist av de dittils släppta och hade vant mig vid rock-Bruce först, men det tog inte lång tid förrän jag älskade dem ändå!
The E Street Shuffle
4+ Med ovanstående i åtanke förstår ni att jag tänkte "Va fan är det här?!?" när jag hörde de inledande tonerna. Men snart blev det en suveränt charmig låt!
4th of July, Asbury Park (Sandy)
3+ Vet att detta är en favorit för många, och visst är den bra. Dock har den inte varit så stor för mig som andra spår på plattan...det beror lite på vilket humör jag är på. Är jag på fel humör, känns låten mest lite småtrist.
Kitty's Back
4+Oj, oj, oj vilket drag den här har. Lite väl stökig i vissa sekvenser, kanske, men ändå oemotståndlig!
Wild Billy's Circus Story
5+ En av mina all time favorites!! En otroligt charmig och rolig text om cirkus-livet. Man känner nästan lukten av sågspån och elefant-skit! En riktig höjdare med garrys bastuba! Enormt glad att jag fick uppleva den live på Forum förra sommaren...
Incident On 57th Street
5+ Fantatisk låt, helt enkelt!! Och vilken övergång...
...till..
Rosalita
5+ Ett sån´t paradnummer!! Enormt cool text! Även om jag färtår Bruces ställninstagande att byta ut låtar som hade blivit "purely ritualistic", som han själv uttryckte det, har jag saknat att han inte gjort den så ofta efter
Born in the USA-turnén...
New York City Serenade
5+ Lika fantastikst, bedövande vacker som
Incident...
"So walk tall, or baby, don´t walk at all..."