Inlägget har ändrats av Bobby_Jean: 2004-10-13 kl. 14.59
Sida 1 av 1
Hur lät BITUSA under rising tour? Born in the usa al'a rising
Skrivet 2004-10-14 kl. 19.35
Såg visserligen bara två konserter under "Rising" turnén ("Globen" & 1:a "Ullevi"), den var helt OK på den förstnämda efter en dålig start då Roy's synth krånglade.
Men favoritversionen är nog från 1985 07 04 (London) eller en makalös version 1988 07 03 (Stockholm), så skall jag välja någon så tar jag den sista av dessa två.
Håller med om att den har alldeles för mycket 80-tals känsla över sig, det gör det på mycket på hela den plattan. Tänker då speciellt på "Glory Days" & "Cover Me", jag får kväljningar bara jag tänker på dem. ISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men favoritversionen är nog från 1985 07 04 (London) eller en makalös version 1988 07 03 (Stockholm), så skall jag välja någon så tar jag den sista av dessa två.
Håller med om att den har alldeles för mycket 80-tals känsla över sig, det gör det på mycket på hela den plattan. Tänker då speciellt på "Glory Days" & "Cover Me", jag får kväljningar bara jag tänker på dem. ISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrivet 2004-10-15 kl. 10.39
Tyckte den var helt OK. på Rising turnén. Som den gjordes -85 var det naturligtvis en pampig inledning men innebörden gick lite förlorad. -88 satt den som en smäck. Ekot efter "Absolutely nothing.......Say it again" ebbade ut och BIT USA dundrade igång. Makalöst.
Skrivet 2009-12-29 kl. 22.32
Skrivet 2009-12-30 kl. 19.25
Tycker den lät bra på Rising-turnén. Tycker dock att han grötade ihop stroferna lite, vilkert för mig sänkte helhetsintrycket en aning. Annars lika pampig som vanligt. Bäst var den förstås i på BitUSA-turnén. Klockren öppning. Vilket han bevisade senast på Ullevi förra året.
"grötade ihop..."
? Kan inte komma på något bättre uttryck just nu. Jag menar att meningarna i verserna inte är lika distinkt separerade. Han sjunger mera "sluddrigt"...ja, ni förstår...?
"grötade ihop..."
Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2009-12-30 kl. 19.30
Skrivet 2010-02-11 kl. 18.32
Trots det lilla missödet med Roy's keyboard på "Globen" (2002 10 24) så var det en av de bättre versioner jag har fått höra på de konserter som jag sett honim framföra den. Det bara fladdrade till byxbenen där man stod på läktaren bakom scen.
Den var som Fisherking säger att '88 så satt den som en smäck, perfekt låt att köra efter "War".
På "Ullevi" '08 så tyckte jag bara att det det var jobbigt med den bas som trängde genom, MEN synen när man såg hela arenan bokstavligen explodera av lycka & alla de händer som for upp kommer jag att glömma, satt nästan vid mitten av planen högst upp. Ryser bara jag tänker på det, kom att bli något av de två mest fantastiska kvällar jag har varit med om på alla de konserter jag har sett med B & ESB.
Den var som Fisherking säger att '88 så satt den som en smäck, perfekt låt att köra efter "War".
På "Ullevi" '08 så tyckte jag bara att det det var jobbigt med den bas som trängde genom, MEN synen när man såg hela arenan bokstavligen explodera av lycka & alla de händer som for upp kommer jag att glömma, satt nästan vid mitten av planen högst upp. Ryser bara jag tänker på det, kom att bli något av de två mest fantastiska kvällar jag har varit med om på alla de konserter jag har sett med B & ESB.
Skrivet 2010-02-11 kl. 18.44
PEAN skrev 2010-02-11 kl. 18.32:
Trots det lilla missödet med Roy's keyboard på "Globen" (2002 10 24) så var det en av de bättre versioner jag har fått höra på de konserter som jag sett honim framföra den. Det bara fladdrade till byxbenen där man stod på läktaren bakom scen.
Ullevi 2008 var verkligen någonting otroligt. Varje gång jag lyssnar på Gothenburg First Magic Night så ryser jag när Bruce räknar in Born In The USA och sen kommer smällen.
Sida 1 av 1

Logga in
Registrera dig
Hjälp

CiteraFlera