Svaret är inte helt enkelt. Jag svarade "inte bry mig", men det är nog egentligen inte helt sant.
Saken är svår eftersom man så intimt förknippar Bruce med den heteroromantik gentemot tjejer som man själv (önskar

) vara en del av... Alltså, när man lyssnar på Bruces texter och känner hans passion, ja då blir det som ett soundtrack till de egna fantasifostren man har om, låt säga någon däka.
Jag är, utan några motsättningar dem emellan, ett enormt Morrissey-fan också. Jag vågar nog utan att ha bekräftade uppgifter på det anta att Morrissey är homo- eller bisexuell. Själv hävdar han fullkomlig asexualitet, men han är aldrig seriös i sina svar på det området. Men i fallet Morrissey har artistens läggning spelat absolut noll roll för hur jag tolkar och tar till mig musiken. Men det tror jag beror på att jag alltid vetat var jag "haft" honom. Med Bruce är det likadant. Skulle Bossen plötsligt i en fånig osannolik hypotes komma ut som homosexuell så skulle det nog påverka mig, ja.
Negativt, positivt? Ptja, snarast det första. Jag vill inte att något, oavsett vad det än månna vara, i grunden ska rubba den Springsteen jag växt upp med.
Inlägget har ändrats av Candys_Room: 2008-07-02 kl. 17.29